Need for Speed: Most Wanted

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 13:13, 6 maj 2018 autorstwa NikoMiku (dyskusja • edycje) (przypisy bez kropek)
Plik:Aresztowanie xD.jpg
Jak to? Przecież nic nie zrobiłem!

Jak sie jeśdzsi ałtem???

Standardowe pytanie nooba

SuUiIiTaśSsSs/\//-\ gJiE3rA!!!1111

Pokemon o grze

JAK TO KURWA MNIE WYPRZEDZIŁ?

Dziecko neo na widok wyprzedzającego go Fiata Punto, podczas gdy on jedzie Lamborghini Murcielago

JA PIER**LE ZNOWU WJE**ŁEM Z TYM ZŁOMEM.

Zdenerwowany gracz, kiedy po raz piaty przechodzi ten sam wyścig

Need for Speed: Most Wanted – dziewiąta część, słynnej i niekończącej się gry z serii Need for Speed z 2005 roku.

Fabuła

Tym razem, przyjeżdżasz do miasta Rockport, nowo tuningowanym BMW. Podczas szpanu zostajesz złapany przez policję, a właściwie to swaggerskiego czarnego gliniarza o ksywie „Cross”, który przez całą grę będzie próbował Cię uCROSSować. Jeździ Słuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragment niby przetuningowaną Corvettą która później okazuje się słaba gdyż jest możliwość pojeżdzenia nią sobie w Need For Speed: THE RUN. Pewien pseudo-kozak który pod koniec utknął we Friendzonie z Twoją przyjaciółką, Mią która okazała się zbuntowaną policjantką, Razor Cenzura1.svg Ci coś w Batmobilu i przegrałeś, przez co on wygrał Twoją BeEmke i dziewczynę, której i tak nie odzyskasz, bo Twoja postać o prawdopodobnym imieniu XxX_Dr1v3r_XxX jest lamusem w okularkach. Później od nowa zaczynasz dzięki swojej kochanej przyjaciółce, rozCenzura1.svgjąc każdego na swojej drodze. Pod koniec gry Mia okazuje się gliną, a Ty okazujesz się ich pomocnikiem w rozwalaniu czarnej listy. Odzyskujesz także swoją BeEmke. Cross chciałby Ci darować jakbyś się oddał w ręce policji, lecz nikt nie ufa glinom więc zaCenzura1.svg aż Mia daje Ci jedyny plan ucieczki, który polega na przeskoczeniu starego mostu który po Twoim powrocie jest tak o zamknięty.

Później w Karierze nie ma co robić, więc robisz challenge albo idziesz grać w coś innego.

Kariera

Plik:Przegrana w NFS.jpg
OMG! przecież jechałem pierwszy!

Na rekreacyjnej wycieczce po opanowanym przez piratów drogowych mieście, główny bohater niefortunnie rzuca się w oczy samego szeryfa lokalnej policji. Nowy świeżak nie mógł także ujść uwadze grupy przeciętnej inteligencji małp w kolorowych, oczojebnych samochodach. W tym momencie gracz ogrywa pierwszy wyścig, potem drugi z bossem całej paczki i jak to zwykle nie ma miejsca w grach tego typu – samochód gracza ulega uszkodzeniu. Bezimienny bohater trafia do pierdla na odsiadkę i podnoszenie mydełka, po czym wychodzi. W tym momencie Razor jest nr 1 na Czarnej Liście ulicznych złodupców. Dotarł tam, używając twojego wozu, który ukradł. Jeśli chcesz odzyskać BMW, musisz teraz pokonać następujących kierowców:

  1. Sonny – facet myśli, że jest fajny, bo ma skośne oczka. Jeździ starym, zajeżdżonym Volkswagenem. Można go pokonać fabrycznym Chevroletem.
  2. Taz – wozi się Lexusem IS300 i wyzywa lamerów na wyścig. Wystarczy wcisnąć do swojego auta nitro, silniczek i go pokonasz.
  3. Vic – tu już jest ciężej. Ściga się Toyotą Suprą. Chcę cię rozpiździć przy pierwszej okazji.
  4. Izzy – pierwsza laska, z którą przyjdzie ci się zmierzyć. Wozi się Mazdą RX8, każdy, z kim się ściga to znajomy, lub krewny.
  5. Big Lou – kolejny skośnooki przyjaciel. Wlecze się po mieście Mitsubishi Eclipse z wymalowanym kotkiem i z obstawą.
  6. Baron – bogaty typek, szpanuje Porschakiem Caymanem. Auto wygląda, jakby tuningowały je metale.
  7. Earl – fan importowanych wózków. Kupił sobie Mitsubishi Lancera, oblepił odjazdowymi naklejkami i wcisnął kilka drobiazgów do silnika.
  8. Jewels – podniecają ją auta typu Muscle (np. Ford Mustang, Corvette C6). Sama urządziła sobie Mustanga. Lubi bawić się drążkiem skrzyni biegów.
  9. Kaze – idiotka szalejąca Mercedesem CLK 500 w butach na obcasach.
  10. Mingzłodziej. Ukradł komuś Lamborghini Gallardo. Lubi zaliczać fotoradary.
  11. Webster – łysy szpaner. Wypierdzielił wszystko ze swojej Corvetty C6, oprócz kierownicy, aby auto było lżejsze.
  12. JV – ćpun. W dzień ściga się Dodgem Viperem, a nocami patrzy na dupy w burdelu.
  13. Ronnie – chłopak Razora, dostał Astona Martina od rodziców na gwiazdkę.
  14. Bull – Koreańczyk. Dostał kasę na Mercedesa Mc'Larena od Razora, a nie umie go prowadzić, dzięki czemu pokonanie go wymaga jedynie sprawnego monitora.
  15. Razor (Nareszcie koniec, co?) – cwaniaczek, ukradł ci auto i wykonywał podejrzane telefony. Teraz musisz tylko zabrać swojego „szrota” i pokonać go w pięciu następujących wyścigach:
  • Próba Prędkości;
  • Drag;
  • Sprint;
  • Tor;
  • Sprint.

Wyścigi łatwe nie będą, gdyż to BMW to nie takie zwykłe dresiarske auto. Chociaż inteligencja przeciwnika przegrywa z pierwszym warzywem, to jednak wygrywa prędkość.

Po wygraniu odzyskujesz auto. Razor dostaje szału, a Mia pokazuje, że jest z policji, przybywają gliny, a ty masz za zadanie zgubić krwawy i brutalny pościg (najtrudniejszy w całej grze).

Policja

Policja w grze, dzieli się na kilka poziomów. A oto one:

  • Pierwszy poziom – Czyli zwykły oznakowany, radiowóz, lub po prostu patrol. Ulega awarii po wjechaniu w stertę kartonów lub gubi przy najbliższym zakręcie. Przy kontakcie bocznym auto robi spektakularne przewroty w powietrzu, okazjonalnie zabijając wszystkich w środku, po czym z nienaturalną gracją przypieprza maską w asfalt. 5 radiowozów
Notowania:
  • Zniszczenie Radiowozu: 250 not.
  • 10 sekund pościgu: 100 not.
  • Drugi poziom – Pojawia się nieoznakowany radiowóz. Znacznie szybszy, zwinniejszy i wytrzymalszy od Pierwszego poziomu. Stawia blokady na drodze, choć rzadko, ale i tak wystarczy przywalić w niego z buta aby zamienił się w złom. 10 radiowozów
Notowania:
  • Zniszczenie radiowozu: 200 not.
  • 10 sekund pościgu: 500 not.
  • Trzeci poziom – Oznakowany Pontiac GTO policji stanowej. Co krok stawiają blokady. O wiele cięższe niż drugi poziom i szybsze, albowiem osiągają prędkość do 270 km/h. Czasami pojawia się lekki oddział Rhino próbujący cię rozwalić bądź wykoleić wprost w blokadę drogową. 15 radiowozów
Notowania:
  • Zniszczenie radiowozu – 5000 not.
  • 10 sekund pościgu – 1000 not.
  • Czwarty poziom – Czarne, nieoznakowane Pontiac'i GTO agentów federalnych. Na drodze, znikąd pojawiają się nam kolczatki i latają za nami helikoptery. Próbują zamknąć ściganego w „trójkącie”, cokolwiek by to znaczyło. Od czasu do czasu Ciężki oddział Rhino. 20 radiowozów
Notowania:
  • Zniszczenie radiowozu: 10 000 not.
  • 10 sekund pościgu: 5 000 not.
  • Piąty poziom – Białe Corvetty C6 wydziału pościgowego Crossa. Są zarąbiście szybkie (prędkość nawet do 350 km/h). Wszędzie są kolczatki, a zaraz po rozpoczęciu pościgu lub przysłaniu posiłków, siedzi Ci na twarzy 25 radiowozów. Po zdobyciu w 1–2 minuty minimum 1–1,5 miliona notowań, pojawia się sam Cross i jedzie za tobą aż do posiłków, lub go nie zniszczysz. Helikoptery, jakby mało było koszmaru, zapuszczają po jednym ciężkim Rhino co pół minuty, więc nie warto być centralnie pod helikopterem. 25 radiowozów
Notowania: CROSS
  • Za pierwszym razem – 300 000 Notowań
– Za drugim – 200 000 notowań
– Za trzecim – 100 000 notowań
– Każdy następny raz – 50 000 notowań.
– Zniszczenie radiowozu – 25 000 not.
– 10 sekund pościgu – 25 000 not.
  1. Lekki Oddział Rhino – Lekkie SUV'y zwane też K9. Albo wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, otaczając się przy ścianie i aresztując cię; lub tworzą blokady.
Notowania:
  • Zniszczenie radiowozu – 10 000 not
  1. Ciężki Oddział Rhino – To co wyżej, tylko są to ciężkie SUV'y.
Notowania:
  • Zniszczenie radiowozu – 15 000 not
  • Szósty poziom – Pojawia się raz; kiedy pokonamy Razora i musimy uciekać odzyskanym BMW. Wyposażony w czarne Corvetty C6 w parze z Ciężkim Oddziałem Rhino. 30 radiowozów
Notowania:
  • Zniszczenie radiowozu – 30 000 not.
  • 10 sekund pościgu – 30 000 not.
  • po zainstalowaniu specjalnego programu będzie dochodzić do 10 przy 10 będzie cię ścigała armia crossów
  • Siódmy poziom – Pojawia się w 70 próbie wyzwań w Czarnej edycji. Ścigany jesteś przez ciężkie SUV'y, ucieczka nie należy do łatwych, gdyż próbują Cię zamknąć i/lub wypchnąć tak, żebyś nie uciekł. 15 radiowozów
Notowania:
  • Zniszczenie radiowozu – 15 000 not
  • 10 sekund pościgu – 30 000 not

Pościg

Pościgi w NFS Most Wanted są krwawe i brutalne, lub nudne bo czasem trzeba pchać samochód aby policyjny radiowóz mógł za tobą jechać. Przy Pierwszym poziomie nie ma co się bawić, drugi jest ciekawszy, trzeci średni, czwarty – być może najtrudniejszy, a piąty to po prostu dużo notowań. Podczas pościgu „zaliczamy” kamienie milowe (czyli sprawy z policją), a są to:

  • Długość pościgu (uciec przed wyznaczonym czasem, lub po).
  • Przepychanki (uszkodzić wyznaczoną liczbę radiowozów).
  • Próba blokad drogowych (ominąć określoną ilość blokad).
  • Próba kolczatek (ominąć określoną ilość kolczatek).
  • Notowania (uzyskać odpowiednią ilość notowań).
  • Próba wykroczeń (popełnić określoną ilość wykroczeń).
  • Próba zniszczeń (uzyskać określoną wartość zniszczeń).

Rodzaje wykroczeń

Jeśli już mowa o wykroczeniach, to można podczas jednego pościgu popełnić 8 różnych wykroczeń:

  1. Ściganie się (lub przekroczenie prędkości) – Rozwinięcie prędkości 180 km/h.
  2. Taranowanie Radiowozu – Uszkodzenie radiowozu.
  3. Opór przy aresztowaniu – Zgubiony pościg.
  4. Przekroczenie prędkości – Rozwinięcie prędkości 250 km/h.
  5. Uszkodzenie mienia – Rozwalenie np. znaku drogowego, słupa.
  6. Ucieczka z miejsca wypadku – Rozwalenie jakiegoś niewinnego autka.
  7. Jazda poboczem – jazda nie po ulicy.
  8. Nieostrożna jazda – rozwinięcie prędkości 330 km/h.

Niedorzeczności w grze

Aaach! gińcie spasione pączkojady!
  1. Wytuningowany Volkswagen lub Fiat Punto może wyprzedzić odjazdowe Lamborghini Murcielago i Porsche 911.
  2. Fizyka – po uderzeniu w stojący radiowóz z prędkością 300 km/h wyrzuca go jednocześnie kilkadziesiąt metrów w górę i paręset w przód[1].
  3. Oddziały Rhino, wyposażony w ciężkie SUV-y, wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, po czym odjeżdżają jak gdyby nigdy nic.
  4. Helikopter zręcznie omija wszelkie przeszkody (nawet tunele), a czasem zdarza się, że poleci za blisko i przewróci auto na dach.
  5. Rozwalając sklep z pączkami, unieruchamiasz kilka(dziesiąt) radiowozów naraz w tym dostawę żywności do najbliższego posterunku. Rozwalając bramy stadionu w Rosewood nawet helikopter się podda.
  6. Przy odpowiednim poziomie (#6 występującym tylko 2 razy – próba 68 i pościg pod koniec gry; pozostałe przypadki – zainteresowanie poziomu 5) zainteresowania policji, ścigają cię same Corvetty C6[2].
  7. Brak policji w trybach Szybkiego Wyścigu oraz Multiplayer.
  8. Niezniszczalny samochód gracza.
  9. Nitro uzupełnia się samoczynnie.
  10. Możliwa betoniarka/tir/śmigłowiec policyjny na blokadzie drogi, a nawet kolczatka bezpośrednio za radiowozem.
  11. Policja rozpoczyna pościg za tobą jak tylko cię zobaczy. Nawet jeżeli spokojnie sobie stoisz na poboczu i nikomu nie wadzisz.
  12. Wóz przeciwnika uderzy czołowo w pojazd jadący z przeciwka, ale w 2 sekundy wróci do wyścigu i w kolejne dwie sekundy osiągnie 250 na liczniku.
  13. Sierżant Cross próbuje łapać 14 najbardziej poszukiwanych kierowców w mieście, ale zaraz potem zwalniają go z policji, bo nie złapał ani jednego.
  14. Samochody przeciwników i policji jadące 280 km/h nie zwalniają na ostrych zakrętach o 90 stopni i perfekcyjnie się wyrabiają.
  15. W mieście odbywa się kilka tysięcy wyścigów ulicznych w jeden dzień.
  16. Policja Rockport jest bardzo ostra i zakazała obywatelom ruchu pieszego, co widać na ulicach.
  17. Przejeżdżając przez kolczatkę, koła wozu gracza flaczeją, a policyjnych – pozostają w stanie fabrycznym.
  18. W jednym z wyzwań w serii prób policja bez problemu dopchnie śmieciarkę do ściany, mimo że waży kilkadziesiąt ton.

Co najbardziej denerwuje graczy?

KUR*A ZNOWU MI WYJECHAŁ Z NAPRZECIWKA!
  1. Na końcu wyścigu wyjeżdża z naprzeciwka samochodzik, powodując kolizję a przeciwnik w Fiacie wygrywa.
  2. Błędy, wyłączające grę, podczas trudnego pościgu, zazwyczaj gdy trwa dłużej niż 12 minut i zaliczyłeś naraz 4 kamienie milowe i ponad 2 miliony notowań.
  3. Wjechanie w kolczatkę, kiedy wydaje Ci się, że zaraz zgubisz pościg.
  4. Kiedy na wyścigu myślisz, że jesteś PRO, wbijasz się po kolei w każde auto na drodze.
  5. Kiedy do zakończenia oczekiwania zostaje jedna setna sekundy i zauważa Ciebie policja.
  6. Kiedy chcesz jak najszybciej zgubić pościg, za cholerę nie uda Ci się, bo pojawi się śmigłowiec albo jakiś uparty radiowóz.

Rodzaje wyścigów

  1. Sprint – Jeden z prostszych wyścigów. Polega na dojechaniu z punktu A do B jako pierwszy. Łatwe (chyba że ścigasz się z Fiatem).
  2. Tor – Jeżdżenie w kółko. Zazwyczaj są 2–3 okrążenia. Charakteryzują się tym, że jeżeli przez wszystkie okrążenia świetnie ci szło, to w ostatnim na 99% popełnisz błąd, który da rywalom zwycięstwo.
  3. Eliminacje – Prawie jak Tor, ale kto przejedzie ostatni na okrążeniu odpada i ma wała. Długość to 3 okrążenia.
  4. Drag – Najbardziej znienawidzony wyścig. Polega na samodzielnym zmienianiu biegów, oraz uważaniu aby w nic nie uderzyć.
  5. Próba Prędkości – Trzeba uzyskać jak największą prędkość przejeżdżając przez serię fotoradarów.
  6. Próba Czasowa – Najłatwiejszy, bo trzeba dojechać do mety przed czasem.

Multiplayer

Muszę was rozczarować, ale nikt nie gra w to przez neta[3]

Przypisy

  1. O ile uderzymy w tył, bo gdy w przód, radiowóz nie trafi na złom. Zamiast tego wóz gracza stanie
  2. I ewentualnie SUV-y
  3. …chyba, że ma GameRanger