Gra komputerowa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor wizualny
M (→‎Zobacz też: delink szablonu)
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 38: Linia 38:
* [[World of Tanks]] – teoretycznie sieciowy symulator wojny czołgów, praktycznie zręcznościówka pay–to–win stworzona na [[Białoruś|Białorusi]].
* [[World of Tanks]] – teoretycznie sieciowy symulator wojny czołgów, praktycznie zręcznościówka pay–to–win stworzona na [[Białoruś|Białorusi]].
* [[War Thunder]] – jak wyżej, tyle, że od [[Rosja|Rusków]] oraz z możliwością sterowania samolotami i statkami.
* [[War Thunder]] – jak wyżej, tyle, że od [[Rosja|Rusków]] oraz z możliwością sterowania samolotami i statkami.
* [[Among Us]] – hit nie tylko na kompa. Na telefon też. Crewmate czy Impostor? Wybieraj.
* [[Overwatch]] – uboższy klon [[Team Fortress 2]] od [[Blizzard Entertainment|Blizzarda]] ponoć będąca alternatywą dla wszechobecnego CoDa i BFa.
* [[Overwatch]] – uboższy klon [[Team Fortress 2]] od [[Blizzard Entertainment|Blizzarda]] ponoć będąca alternatywą dla wszechobecnego CoDa i BFa.
* [[The Sims]] – dla [[Pokemon (osoba)|pokemonów]] symulator życia, dla sfrustrowanych symulator torturowania.
* [[The Sims]] – dla [[Pokemon (osoba)|pokemonów]] symulator życia, dla sfrustrowanych symulator torturowania.
Linia 52: Linia 51:


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}
{{Informatyka}}
{{Gry komputerowe}}
{{Gry komputerowe}}



Aktualna wersja na dzień 10:45, 23 gru 2021

Efekty długiego grania w gry komputerowe
Typowa gra komputerowa
Gra dla dzieci
Gra o naszym kraju
Taksonomia gier komputerowych

Gry komputerowe dla dzieci to masakra dla ducha.

Tyara Elżbieta Gas o grach komputerowych

Fabuła gier komputerowych zasadza się na tym, żeby schwytać dziewczynę i zbiorowo zgwałcić.

Tygodnik Polityka o grach komputerowych

Gra komputerowa – rodzaj gry, w której gracz kontroluje komputer, a przynajmniej tak uważa, bo w rzeczywistości jest na odwrót. Nowa gra kosztuje ⅓ średniej pensji krajowej, na szczęście w Polsce istnieje piractwo komputerowe.

Nieletni zabójcy[edytuj • edytuj kod]

Gry komputerowe rozwijają psychikę nieletnich. Umożliwiają rozładowanie negatywnych emocji, potrzebę potwierdzenia własnej mocy i władzy, pragnienie uzyskiwania korzyści i wyzyskiwania ofiary. Dzięki grom komputerowym młodzież może się wyszaleć w wirtualnym świecie, zrozumieć prawa rządzące normalnym światem. Mimo to gry komputerowe mają swoich przeciwników. Cenzorzy widzą w nich tylko i wyłącznie przemoc, motywy seksualne, rasizm, reklamowanie propagandy, przekleństw czy konsumpcji narkotyków, alkoholu, papierosów, które prowadzą do powtórki z Columbine. Tacy ludzie nie rozumieją, że każde dziecko zauważy złe cechy bohatera gry. Będzie próbowało stać się przeciwieństwem Hitmana, Duke Nukema, Raymana czy Pac-Mana.

Zalety gier komputerowych[edytuj • edytuj kod]

Prawdopodobnie najlepiej widocznymi wartościami gier komputerowych bądź wideo są wartości artystyczne i rozrywkowe, grafika trójwymiarowa, efekty specjalne, architektura, sztuczna inteligencja, efekty dźwiękowe, przedstawienia dramatyzmu wydarzeń, muzyka, fabuła oraz interaktywność. Tak naprawdę jest ich wiele więcej. Gry wieloosobowe pozwalają graczom na rywalizację z różnymi ludźmi na całym świecie, czyli na coś, co też jest unikalne dla gier. Miliony graczy na całym świecie jest przyciąganych przez możliwość interakcji z dużą liczbą graczy. Gry MMORPG pozwalają na tworzenie internetowych społeczeństw istniejących w stałych wirtualnych światach.

Popularność[edytuj • edytuj kod]

Popularność gier komputerowych ciągle wzrasta. Średni wiek gracza w USA to 34 lata. W Polsce nie robiono takich badań, lecz szacuje się, że średni wiek to 2 lata (przy czym większość gier jest przeznaczona od 18. roku życia). Gry komputerowe popularne są we wszelkich sklepach z grami komputerowymi, są także coraz częściej publikowane w gazetkach. Są również bardzo popularne na czarnym rynku i w Biedronce, gdzie można je zakupić w bardzo niskiej jakości i bardzo niskiej cenie.

Gatunki gier komputerowych[edytuj • edytuj kod]

  • Zręcznościowe – zwykle polegają na skakaniu po platformach i uderzaniu głową w sufit. Większość dzisiejszych gier tego typu wzoruje się na genialnym Mario.
  • cRPG – komputerowy odpowiednik RPG. Opiera się na bieganiu po wielu planszach z bronią lub rzucając czary i zabijaniu trolli, orków czy goblinów.
  • Gry strategiczne – dzięki nim gracz może zbudować sobie własne państwo i armię, by wyruszyć z nią na podbój innych państw. Służy budowaniu w umysłach młodych ludzi, że byle jaki dyktator miał klawe życie i ciekawe zajęcia. Jako jedyna w miarę akceptowana przez rodziców. Oczywiście do czasu, kiedy zobaczą jak syn z zimną krwią wyda rozkaz wyrżnięcia średniego miasta.
  • Rozpierdalanki Strzelanki – narzędzie szatana! Uczą ludzi przemocy, brutalności i wykorzenia wszelkie poszanowanie dla ludzkiego istnienia. Ulubiony temat krytyki tej części rodziców, którzy nie wiedzą nawet, że komputer nie jest tym ekranem na biurku, tylko skrzynią stojącą na podłodze.
  • Wpierdalanki Bijatyki – są one znane także jako „Symulatory WpCenzura2.svgu”. One jeszcze bardziej uczą powyższych. Są przez większość rodziców ignorowane. Są jednak bardziej złe i niebezpieczne od Strzelanek!
  • Pasjanse – ulubiona rozrywka znudzonych urzędników i osób w średnim wieku okupujących komputery ich dzieci.
  • MMORPG – RPG, w które gra się przez internet. Rozwinięcie tego skrótowca brzmi: Marna Miernota Ogłupiająca Rzesze Prostej Gawiedzi.
  • MOBA – Inna wersja MMORPG, z krótszą nazwą, współpracą, widokiem z lotu ptaka i z wymaganym ściągnięciem.
  • Ścigałki – gry, w których najczęściej jeździ się samochodami, które są niezniszczalne, a nawet jadą dalej po uprzednim przypakowaniu w ścianę z prędkością 350 kilometrów na godzinę. Najsłynniejszą ścigałką jest TruckMania.
  • Przygodówki – potrafią wkurzyć największego pr0 gejmera. Polegają na szukaniu jednego itema 2 godziny (a potem okazuje się, że to było tak blisko), rozmawianiu z NPC-ami i wypełnianiu misji takich jak wyłowienie kamyka z rzeki. Zwykle celem gry jest uratowanie świata, uratowanie świata, pomoc staruszce przejść na drugą stronę ulicy bądź uratowanie świata. Przedstawicielami przygodówek są np. Syberia, Tunguska: Tajne Akta czy Monkey Island[1]
  • Symulatory – gry tylko dla hardkorów. Zazwyczaj polegają na dwugodzinnym przesuwaniu 4 suwaczków w 2 okienkach, po to, aby zmienić twardość opon w ciężarówce, dostosować długość rzęs do kształtu twarzy Sima bądź sprzedać Tibię ver. 8.0.0.1 EA Games. Najpopularniejsze gry tego typu to: Bimberman, Saper, 18 Wheels of Grill, i oczywiście Śimsy.
  • Escape the Room – zabijacz czasu w internecie.

Przykłady gier komputerowych[edytuj • edytuj kod]

  • League of Legends – polega na wybraniu postaci i rozwalaniu bazy przeciwnika.
  • Minecraft – gra oparta na budowaniu, napiCenzura2.svgniu ręką w drzewo, zabijaniu stworów. Wciąga.
  • Terraria – podobnie jak wyżej, z tym że w drzewo można walić siekierą lub piłą.
  • Dota 2 – bierzesz Invokera (po wybraniu innego bohatera drużyna wyzywa cię od noobów) i walisz wszystkimi spellami naraz.
  • World of Tanks – teoretycznie sieciowy symulator wojny czołgów, praktycznie zręcznościówka pay–to–win stworzona na Białorusi.
  • War Thunder – jak wyżej, tyle, że od Rusków oraz z możliwością sterowania samolotami i statkami.
  • Overwatch – uboższy klon Team Fortress 2 od Blizzarda ponoć będąca alternatywą dla wszechobecnego CoDa i BFa.
  • The Sims – dla pokemonów symulator życia, dla sfrustrowanych symulator torturowania.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Poradniki
Zobacz poradniki:
NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Przypisy

  1. A także Tomb Raider, choć to bardziej strzelanka