Battlefield 1: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 49: Linia 49:


=== Strzelby ===
=== Strzelby ===
* '''Model 10-A''' i '''Winchester M1897''' – jeśli coś działa tak dobrze, że wywołuje moralne oburzenie [[Wilhelm_II|kolesia]] czyszczącego twoje okopy iperytem i [[Chlor|Domestosem w sprayu]], to warto po to sięgnąć. Teraz dostępne w dwóch różnych modelach o minimalnej różnicy statystyk, ale znacznej dla portfela twórców- podwójne skórki, podwójna zabawa.
* '''Model 10-A''' i '''Winchester M1897''' – pompki, zabójcze na bliski dystans. Ta pierwsza cieszy się większą popularnością.
* '''12g Automatic''' i '''Sjögren Inertial''' półautomaty, rzadko używane.
* '''12g Automatic''' samopowtarzalna strzelba. Podejrzanie normalna i faktycznie istniejąca, a więc w grze konsekwetnie olewana.
* '''Sjögren Inertial''' – prosto z kolekcji [[szwecja|IKEA]] 1914-1918 (sądząc po wyglądzie instrukcje do zestawów zaczęto dołączać dużo później), dostępna na samym wejściu w wariancie gwarantującym apopleksję każdego dziecka oczekującego [[Shotgun|szotgana]].
* '''Model 1900''' – dubeltówka, dostępna w ruskim DLC. Bardzo podobna do dwururki łowcy czołgów.
* '''Model 1900''' – dubeltówka, dostępna w pakiecie DLC [[Rosja|jeszcze-nie-radzieckiej]] myśli technicznej. Do użytku na dziki, kuropatwy, Austriaków, łosie, jelenie, Niemców, [[Martwe_Zło|demony]] i inne leśne stworzenia.


=== Karabiny powtarzalne ===
=== Karabiny powtarzalne ===

Wersja z 16:37, 28 sty 2019

Battlefield 1 w wersji 0.5

Battlefield 1 (pol. jedno pole walki) – pierwsza przedostatnia odsłona z serii Battlefield, wydana przez elektroniczną sztukę, a wyprodukowana przez słynne studio Cyfrowe Iluzje Kreatywnej Rozrywki.

Historia powstania gry

DICE długo zastanawiało się jaką wydać kolejną dobrą strzelaninę. Na swoim koncie mieli już prawie wszystko: drugą wojnę światową, zimną wojnę, gorącą wojnę, walki w kosmosie, współcześnie, w przeszłości i w przyszłości. Ba, nawet zrobili zabawę grę w policjantów i złodziei (którą de facto bezczelnie zerżnęli z np. gry PayDay). Dlatego też DICE przez długi okres czasu zastanawiało się w jakich realiach osadzić najnowszą część Battlefield-a, a w tym samym czasie gracze umierali z nudów ciekawości. Aby zaskoczyć opinię publiczną oraz konkurencję, najnowszemu Batlefieldowi dodano numerek 1 (słownie: jeden), aby żôdyn nie domyślił się o czym może być ta gra. Gra została wydana w 2016 roku na PieCe osobiste, Jednego Boksa 365, GrajStację 4 oraz na żaden inny sprzęt czy konsolę[1].

Kampania

Jest to pierwszy Battlefield od dłuższego czasu w którym w kampanii coś nic się nie popsuło. Jednak aby mocno nie przywiązywać gracza do głównego protagonisty[2] EA wymyśliło, że kampania zostanie podzielona na kilka etapów, a w każdym z nich będzie uczestniczyć inny wojak z innego kraju. Ba, w pewnym momencie da się nawet grać kobietą (sic!) i strzelać do wrogów płci przeciwnej – feministki powinny być zadowolone.

Multiplayer

Pomimo zmiany scenerii gra opiera się na tej samej mechanice co poprzednie odsłony, czyli na wyzywaniu od nobów i obrażaniu matek na czacie strzelaniu do wirtualnych żołnierzyków oraz przejmowaniu punktów kontroli celnej kontrolnych na mapie. DICE starało się za wszelką cenę zadbać o realizm rozgrywki, dlatego gracze głównie strzelają do siebie za pomocą karabinów powtarzalnych (ale tylko snajperzy korzystają z tej broni) oraz pistoletów maszynowych czy innych giwer używanych przez pozostałe klasy. Pomimo niewielkich różnic pomiędzy ostatnimi odsłonami serii, pojawia się kilka zmian – jest to pierwszy Battlefield, w którym da się ujeżdżać konia, a pod koniec meczu drużyna przegrywająca może przyzwać na pole walki zespół muzyczny: Led Zeppelin[3] lub złoty pancerny pociąg, a także drednot, w zależności od mapy na której toczy się walka.

Dostępne frakcje

Jako że I wojna światowa była konfliktem na sporą skalę i kilka frontów, w Battlefieldzie 1 mamy aż 9 frakcji. Ale żeby nie było tak kolorowo, to poprawni politycznie dajsiacy dodali do połowy frakcji przedstawicieli Postępowej Rasy Panów. Dostępne frakcje:

  • Wielka Brytania – główna frakcja w kampanii i najczęstsza w multiplayerze w podstawowej wersji gry. Walczy z Niemcami i Turkami. Przed premierą 3/4 armii brytyjskiej stanowili Murzyni, jednak potem zmieniono to, dzięki protestom graczy. Dziś mamy 50% Brytyjczycy, 25% Murzyni i 25% Hindusi.
  • Francja – najważniejsza frakcja Ententy, o dziwo w BFie dostępna dopiero w DLC. Napierdalają się tylko z Niemcami. 75% Francuzi, 25% Mudżiny.
  • Rosja (Biała Gwardia) – druga wiodąca frakcja Ententy, również w DLC. Jako jedna z niewielu nie ma Murzynów, ale w zamian możemy grać kobietą jako zwiadowca. Walczą ze szkopami, oddziałami Armii Czerwonej[4] i Austro-Węgrami.
  • Włochy – biją się z Austro-Węgrami w Alpach i na Adriatyku. Również nie mają Murzynów.
  • USA – walczą z Niemcami tylko na 2 mapach. Oczywiście, poprawni politycznie.
  • Niemcy – najczęstsza frakcja, jeżeli liczyć mapy z podstawki i DLC. Również ubogacona kulturowo (25% Murzyni).
  • Austro-Węgry – naparzają makaroniarzy i Ruskich. Im także udało się uciec od unijnego szaleństwa.
  • Imperium Osmańskie – druga najbardziej poprawna politycznie frakcja, złożona z samych wyznawców postępowej i demokratycznej religii pokoju. Biją się z Brytolami.
  • Armia Czerwona – frakcja walcząca z Białą Gwardią. Dodana w drugim DLC
  • Królestwo Hidżaskie – frakcja dostępna tylko w kampanii, może nawet bardziej postępowa od Turcji, gdyż oprócz miłujących pokój piewców pokoju zrzesza kobiety. Walczy z Turkami podczas arabskiej rewolty, wykorzystując ubogacenie kulturowe.

Klasy postaci

W multiplayerze Battlefielda 1 występują cztery główne klasy postaci, trzy klasy pojazdowe i cztery elitarne:

  • Zwiadowca (znany szerzej jako camper snajper) – cały dzień przesiaduje w krzakach, licząc na to, że uda mu się zrobić „no-scoepe” z odległości 300 metrów. W tej odsłonie ich położenie zdradza światło odbijające się w lunecie, a nie – jak w poprzednich częściach serii – świecąca latarka czy laser, który snajper zapomniał wyłączyć. CO ciekawa, grając Imperium rosyjskim, mamy spore szanse, by natknąć się na kobietę-snajpera.;
  • Medyk – najmniej użyteczna klasa. Główną przyczyną jest to, że polegli gracze nie chcą uzyskać pomocy od pobliskich medyków, ponieważ zapamiętale biją rękami w klawiaturę (przeważnie spację) ze złości, co powoduje szybszy zgon, a zarazem szybsze odrodzenie gracza, więc zanim medyk zdąży podbiec do rannego, ten odrodzi się w zupełnie innym miejscu bez jego pomocy. Co ciekawe, po stronie Wielkiej Brytanii medykami są rdzenni mieszkańcy Anglii, czyli Hindusi;
  • Wsparcie – klasa znana z poprzednich odsłon. Jej celem jest pomaganie drużynie przez rzucanie skrzynek ze skinami z dodatkową amunicją. Przeciwników eliminują za pomocą (wcale nie) lekkiego karabinu maszynowego;
  • Szturmowiec – ich zadaniem jest niszczenie wrogich pojazdów pancernych za pomocą różnych zabawek (których nie posiadają w początkowej fazie gry, dlatego muszą tłuc wrogie tanki gołymi pięściami w pancerz, powodując ból głowy u kierowców tych maszyn).
  • Czołgista – klasa, którą otrzymujemy po odrodzeniu się w czołgu lub ciężarówce pancernej. Za sterami tanka czyni cuda, po wyjściu z pojazdu często ginie od 2 kul (mniej HP) a do tego uzbrojony jest jedynie w pistolet z przedłużoną lufą i kolbą.
  • Pilot – uzbrojenie i przeznaczenie podobne do czołgisty, tyle że za sterami dwupłatowca.
  • Kawalerzysta – stajemy się nim po odrodzeniu się na koniu. Przeciwieństwo czołgisty i pilota – ma metalowy pancerz (150% HP), kowbojski karabinek dźwigniowy i szablę bądź lancę o sporym damage'u. Klasa dobra do killstreaków.
  • Wartownik – klasa elitarna, koleś ubrany w 20-kilową stalową zbroję i uzbrojony w CKM MG 08/15 lub pistolet maszynowy Villar-Perosa, może otrzymać headshota, który zabierze mu tylko 15% HP. Jego słabością jest wolny bieg i brak możliwości założenie gazmaski. Najłatwiej go więc załatwić gazem lub przyjebać saperką pod żebra.
  • Żołnierz z miotaczem ognia[5] – kolejny elite, zahartowany piroman ubrany w ognioodporny strój, maskę gazową i uzbrojony w miotacz płomieni, odporny na gaz i ogień. Przeciwko temu gościowi najskuteczniejszy jest bagnet pod żebra.
  • Łowca czołgów – klasa elitarna, zwana też królem camperów, z racji tego, że aby móc używać jego wykurwistego, 1-hit-killowego karabinu Tankgewehr, trzeba strzelać z pozycji leżącej. T-gewehr potrafi zniszczyć czołg kilkoma strzałami, a piechotę zabija na jeden strzał. Oprócz tego tankhunter ma też dubeltówkę do samoobrony.
  • Czyściciel okopów – ta klasa elitarna dotarła do gry wraz z francuskim DLC. Żołdak uzbrojony jedynie w ogromną pałkę i rewolwer, jego styl walki to tzw. zapierdalaing, zwłaszcza że ta klasa ma szybszy sprint, jak po amfetaminie.

Bronie

Wbrew obiegowej opinii, w trakcie pierwszej wojny światowej, ludzie nie naparzali się maczugami[6] i naostrzonymi patykami, tylko prawdziwymi broniami. Można je kupować za Obligacje Wojenne, które otrzymujemy za awansowanie na wyższy poziom. Każda z broni głównych występuje w 3 wariantach, minimalnie modyfikujących poszczególne parametry.

Pistolety maszynowe

  • MP18 – niemieckie cudo, pierwszy dostępny PM. Nawet niezły.
  • Automatico M1918 – zajebiście szybkostrzelny włoski pm. Dobry w bliskim kontakcie, choć przez niektórych graczy uważany za noobski.
  • Standschütze Hellriegel 1915 – czy to pistolet maszynowy? Czy to CKM? Czy to ptak? Czy to samolot? Nie, to zajebiście mocny austro-węgierski prototyp o 60 nabojowym magazynku!
  • Ribeyrolles 1918 – to nie pistolet maszynowy, tylko dość dobry francuski karabin szturmowy.
  • Villar-Perosa – podręczny minigun wartownika, cudo techniki o dwóch (!) lufach i magazynkach (każdy po 25 kul). ZAJEBIŚCIE szybkostrzelny (1200 rpm), w bliskim kontakcie rozwala każdego. Magazynek opróżniamy w 2 sekundy.

Strzelby

  • Model 10-A i Winchester M1897 – jeśli coś działa tak dobrze, że wywołuje moralne oburzenie kolesia czyszczącego twoje okopy iperytem i Domestosem w sprayu, to warto po to sięgnąć. Teraz dostępne w dwóch różnych modelach o minimalnej różnicy statystyk, ale znacznej dla portfela twórców- podwójne skórki, podwójna zabawa.
  • 12g Automatic – samopowtarzalna strzelba. Podejrzanie normalna i faktycznie istniejąca, a więc w grze konsekwetnie olewana.
  • Sjögren Inertial – prosto z kolekcji IKEA 1914-1918 (sądząc po wyglądzie instrukcje do zestawów zaczęto dołączać dużo później), dostępna na samym wejściu w wariancie gwarantującym apopleksję każdego dziecka oczekującego szotgana.
  • Model 1900 – dubeltówka, dostępna w pakiecie DLC jeszcze-nie-radzieckiej myśli technicznej. Do użytku na dziki, kuropatwy, Austriaków, łosie, jelenie, Niemców, demony i inne leśne stworzenia.

Karabiny powtarzalne

  • SMLE MKIII – legendarny Lee-Enfield, pierwsza dostępna broń zwiadowcy. Spory damage, celność i 10 nabojowy magazynek robią swoje.
  • Gewehr 98 – kolejna legenda, tym razem niemiecka. Dzięki świetnej celności jest najlepszą snajperką (choć w wersji piechoty też daje radę).
  • Gewehr M.95 – austro-węgierski karabin z zamkiem dwutaktowym, o zadziwiającej celności, szybkostrzelności i damage'u, dzięki czemu jest najlepszym karabinem piechoty.
  • M1903 Springfield – amerykański karabin, druga najlepsza snajperka. Niestety, zamiast wersji piechoty dostajemy wersję eksperymentalną o 42-nabojowym magazynku, zasilaną nabojami pistoletowymi (!), którą ni cCenzura2.svga nie da się nikogo ustzelić.
  • Rosyjski 1895 – licencyjna wersja amerykańskiego kowbojskiego karabinu dźwigniowego, domyślna broń kawalerii. Raczej średnio popularna. W połączeniu z lunetą, tworzy jedną z najlepszych broni na daleki dystans.
  • Martini-Henry – ostatni karabin do odblokowania, jednostrzałowy czarnoprochowiec. Po premierze gry zabijał na 1 hita. Potem go osłabiono. Obecnie znowu jest ulepszany. #MakeMartiniOPAgain. Po wykonaniu arcytrudnej misji, możemy otrzymać wersję z lunetą.
  • Lebel 1886 – francuski ośmiostrzałowiec o długiej i niecodziennej animacji przeładowania. Stary, ale jary.
  • Mosin-Nagant M91 – ruska legenda.
  • Tankgewehr M1918 – jednostrzałowy karabin przeciwpancerny, używany przez łowcę czołgów. Zabija na jeden strzał, ale może być używany jedynie na dwójnogu.

Karabiny z samonapinaniem

  • Cei-Rigotti – pierwsza dostępna broń medyka. Jest tak dobra, że wielu graczy używa go nawet po odblokowaniu innych giwer.
  • Mondragón – meksykański karabin, ulubiona broń Trumpa. Też niezły.
  • Selbstlader M1916 – ten niemiecki wybryk techniki ma aż 26 kul w magazynku, ale przez niską szybkostrzelność nie jest zbyt popularny.
  • M1907 SL – amerykański automat o 21 nabojowym magazynku. Spotykany częściej od Selbstladera.
  • Autoloading 8 – amerykański sztucer. Prawie nikt go nie używa, z racji małego magazynka (5 kul).
  • Selbstlader 1906 – zupełne przeciwieństwo M1916 – cholernie mały magazynek (5 kul) i wykurwista szybkostrzelność. Dla wielu graczy gra tą bronią stanowi osobne wyzwanie.
  • RSC M1917 – mały magazynek, niska szybkostrzelność, ale ogromny damage (jak snajperka).
  • Automat Fiodorowa – ruski automat, potrafiący strzelać ogniem ciągłym. Jest dostępny dla medyka.
  • Karabin generała Liu – Pierwotny konstruktor dostał wylewu po stworzeniu prototypu tej broni. Bardzo podobny do Selbstladera, ale mieści znacznie mniej kul.

Karabiny maszynowe

  • KM Lewis – pierwszy dostępny KM. Dość popularny.
  • M1909 Benét-Mercié – broń wolna, ale stabilna. Dobra na dalsze dystanse.
  • KM Madsen – Duńczyk o 30 nabojowym magazynku, używany w roli karabinu szturmowego.
  • MG 15 nA – niemiecki KM o sporym magazynku (100 lub 200 sztuk, zależnie od wersji), świetny do przygważdżania. Jeden z popularniejszych.
  • BAR M1918 – legendarny BAR, bardzo popularny.
  • Huot Automatic Rifle – kanadyjski prototyp, bardzo rzadki.
  • Chauchat – KM o największym damage'u i sporej celności. Mimo małej szybkostrzelności jest bardzo popularny.
  • MG14/17 – broń lotnicza o dużej szybkostrzelności. Dodany w rosyjskim DLC.
  • Perino 1908 – KM o sporym magazynku i niecodziennym systemie ładowania.
  • PM 08/18 – karabin zasilany amunicją pistoletową, co pozwala skutecznie obniżyć jego obrażenia, i zasięg. Co ciekawe, dostępny dla klasy szturmowca.
  • MG 08/15 – broń wartownika, niska szybkostrzelność, ale zajebiście duży magazynek (200 sztuk).

Broń krótka

  • M1911 – pierwszy dostępny pistolet, jeden z lepszych i najbardziej popularny.
  • Luger P08 – niemiecki pistolet samopowtarzalny, broń dla prawdziwych badassów. Mocny, celny, drugi pod względem popularności, a do tego kozacko wygląda.
  • 1903 Hammerless, Frommer Stop, Taschenpistole M1914 i Modello 1915 – kompakty o małym damage'u. Mało popularne.
  • Gasser M1870 – austriacki rewolwer czarnoprochowy, jeden z lepszych.
  • Rewolwer samopowtarzalny – EA nie było stać na licencję i tak nazwali słynnego Webley'a. Bardzo dobra broń.
  • Pistolet Howdah – indyjski pistolet o 4 lufach. Pracownicy DICE mają ekskluzywną wersję zadilaną śrutem, zmieniającą broń w podręczną strzelbę.
  • Mauser C96 – legendarny Mauser, dość dobry, jednak z nieznanych przyczyn rzadko spotykany.
  • Mle 1903 – begijskie cudo o średnim damage'u, dość popularne.
  • Repetierpistole M1912 – austro-węgierski pistolet o stałym magazynku i zadowalającej stabilności.
  • British Bulldog – psy tego typu są mocnej budowy, z silnymi szczękami i krótką kufą, umożliwiającą mocny zacisk szczęk – żuchwa jest wysunięta do przodu pyska. Cecha ta jest istotna dla skutecznego przytrzymania przeciwnika lub ofiary. Kończyny proste i muskularne, tylne dłuższe niż przednie. Rasa uznana została przez Amerykański Związek Kynologiczny w 1893 roku. Dawne buldogi uczestniczyły w specjalnie organizowanych widowiskach polegających na szczuciu nimi innych zwierząt. Obecnie rasy w typie buldoga są użytkowane jako psy stróżujące lub do towarzystwa.
  • Mars Automatic – zwany jest pierwszowojennym Desert Eagle'm, co mówi o tej broni wszystko.
  • Bodeo 1889 – dziwacznie wyglądający włoski rewolwer, dość dobry, ale i tak gorszy od Gassera.
  • Kolibri – najlepsza broń w grze, pistolet mniejszy od ludzkiej dłoni, trzymany w dwóch palcach, zasilany nabojami 2 mm. Strzał w tułów zabiera przeciwnikowi aż 3% HP!!! Broń dla prawdziwych kozaków, którą, przy odrobinie szczęścia, można zniszczyć pociąg pancerny!
  • Nagant M91 – ruski siedmiostrzałowiec dodany w drugim rozszerzeniu.
  • Pistolet Obrez – jedyny pistolet z zamkiem czterotaktowym i klasyczny przykład radzieckiej inwersji[7]. Skrócony i zmniejszony do granic możliwości karabin wyborowy Nagant wz.91. Zasilany potężną amunicją karabinową 7.62x54R.

Pojazdy

Jak w każdym Battlefieldzie, w jedynce również otrzymujemy całą gamę ciężkiego sprzętu do masakrowania lewaków przeciwników. Dzielimy je na pojazdy lądowe, powietrzne i morskie.

Pojazdy lądowe

  • Czołg Mark V – brytyjska stalowa bestia, która, jeżeli ma zgraną załogę [8] potrafi zrobić niezłą rozpierduchę.
  • Czołg A7V – niemiecki toster na gąsienicach, który również może zrobić spory rozpierdol, ale ,w przeciwieństwie do brytyjskiego odpowiednika, do sprawnego działania wystarczy kierowca i 2 kaemistów. Zamiast karabinów maszynowych można zamontować w nim miotacze ognia.
  • Czołg FT-17 – jednoosobowy czołg lekki, jako jedyny ma wieżę o kącie obrotu 360 stopni. Obecnie odrobinę znerfiony, bo w becie pozwalał nabijać killstreaki 60:0.
  • Czołg Saint-Chamond – dziwny francuski czołg, dostępny w dodatku "Ucieczka żabojadów". Gdy zostanie otoczony przez wrogów, gracz może wystawić białą flagę wysłać gołębia pocztowego z namiarami, aby teren wokół pojazdu ostrzeliwała artyleria.
  • Ciężarówka artyleryjska – uniwersalna ciężarówka, na której możemy zamocować haubicę, pelotkę, moździerz lub wyrzutnię koltajli Kaczyńskiego.
  • Garford-Putiłow – ruski samochód pancerny, dostępny dla posiadaczy DLC.
  • Samochody pancerne: Rolls Royce Armored Car (Wielka Brytania, Francja), Fiat Terni (Włochy, USA), Ernhardt EV4 (Niemcy) i Rommfell (Austro-Węgry i Imperium Osmańskie) – dobre do przemieszczenia się z jednego końca mapy na drugie, bez ryzyka oberwania od campera.
  • Samochody zwiadowcze: M30 (Ententa), Mercedes 37/90 (A-W i Turcja) i Steyr KFT (Niemcy) – to samo co wyżej, tyle że z ryzykiem oberwania w łeb od snajpera.
  • Motocykle – dobre do odwrotu taktycznego.
  • Pociąg pancernyChoo choo, motherfuckers! Jeden z behemotów, sześcioosobowa (na niektórych mapach cztero) forteca na szynach, jednak wystarczy trochę min, czołgu i bombowca aby wysadzić go w powietrze.
  • Czołg Char 2C – kolejny francuski czołg, wielki jak skurwysyn, inne czołgi niszczy na 1-2 hity. Behemot z francuskiego DLC.

Pojazdy powietrzne

  • Myśliwce: Sopwith Camel (UK), SPAD S.XIII (Francja, Włochy i USA), Fokker Dr.1 (Niemcy) i Albatros D.III (A-W i Turcja) – zwinne jednoosobowe dwupłaty i trójpłaty, idealne do epickich powietrznych pojedynków [9].
  • Samoloty szturmowe: Bristol F.2B (UK i Włochy), Salmson 2 (Francja, USA i Rosja), Halberstadt CL.II (Niemcy) i Rumpler C.I (A-W i Turcja) – dobre, gdy chcemy rozwalić upierdliwego behemota lub grupę piechoty. Można z nich zrobić np. bombowce nurkujące lub ciężkie myśliwce, zależnie od wybranego wyposażenia.
  • Bombowce: Caproni Ca.5 (Ententa), Gotha G.IV (Państwa Centralne) i Ilia-Muromiec (Rosja) – jak sama nazwa wskazuje, służą do zrzucania wrogom na łeb setek bomb. Dobre przeciw czołgom i budynkom.
  • Sterowiec L30 – jeden z behemotów, duży ale średnio skuteczny. Kilka pelotek i ogarnięty s=pilot myśliwca załatwią go w parę minut.

Pojazdy wodne

  • Kuter torpedowy M.A.S. – dobry jako łódź transportowa lub broń przeciw drednotom.
  • Drednot – kupa dział na małej łupince. Najskuteczniejszy behemot i łakomy kąsek dla kutrów torpedowych, które, po pojawieniu się drednota, pływają wokół niego chmarami, jak wkurCenzura2.svgne osy.
  • Łódź desantowa – wbrew obiegowej opinii nie zostały skonstruowane na potrzeby lądowania w Normandii. Występują na mapie "Albion".

Mapy

W Battlefield 1 oyrzymujemy na start 10 map. W kolejnych DLC dostajemy dodatkowe. Na razie znamy ich 20, z czego tylko na 16 można grać. Lista map:

  • Blizna St. Quentin – pierwsza ujawniona mapa, ogrywana była w testach Alfa. Akcja toczy się w 1918 roku, gdy szwaby atakują francuską wieś podczas ofensywy Kaiserschlacht. Mapa uniwersalna, gdzie zarówno piechota jak i czołgiści, piloci i kawaleria poczują się dobrze.
  • Amiens – druga część Kaiserschlacht. Tutaj szkopy najeżdżają kontrolowane przez Brytyjczyków Amiens. Mapa jest reskinem "Przeprawy przez Sekwanę" z Battlefield 3. Mapa typowo "infantry only", gdzie najlepiej chwycić shotguna i rushować B.
  • Monte Kappa Grappa – wojna w Alpach, 1918. Włosi i Austro-Węgrzy napieprzają się w dolinie Seren, przy pomocy czołgów, i na tytułowej górze, między bunkrami, w których zawsze kampi co najmniej 20 graczy, a nad mapą lata 8 samolotów.
  • Skraj Monarchii – Adriatyk, 1918. Przybrzeżna forteca Alto została rozpieprzona podczas poprzednich ofensyw, mimo to makaroniarze i Austro-Węgrzy dalej walczą o jej gruzy. Prawdopodobnie frakcje są dowodzone przez Cyganów.
  • Salonowy Blitzkrieg – gdzieś we Francji, 1918. Hamerykanie robią wjazd na chatę niemieckich oficerów, jaką jest francuski pałacyk gdzieś nad Mozą. Ulubiona mapa kamperów, z racji arkad wokół dziedzińca pałacu, gdzie zawsze przebywa połowa graczy.
  • Las Argoński – każdy szanujący się Battlefield miał jedną mapę typu clusterfuck, gdzie w ciasnych korytarzach spamowano shotgunami i granatami. W BF3 mieliśmy Operację Metro, w BF4 Operację Blokada, a w jedynce mamy właśnie Las Argoński. W przeciwieństwie do clusterfucków z poprzednich części, nie naparzamy się w budynku, lecz w lesie, poprzecinanym okopami i bunkrami. A gdy mamy naprawdę przejebane, nic nie stoi na przeszkodzie, by przepierdolić się przez środek mapy w pociągu pancernym! Tak więc weź swojego shotguna lub Automatico, trochę granatów zapalających lub dymnych, saperkę i rush B cyka blyat!
  • Forteca Fao – naparzanka brytyjsko-osmańska w 1914 roku. Niestety, słaby układ mapy i nieprzemyślana kamperiada. I tyle w temacie. Ta mapa bardzo rzadko widnieje na serwerach.
  • Suez – ta mapa była modyfikowana więcej razy niż jakakolwiek inna. I cały czas wychodzi kamperiada. Akcja toczy się w 1915, podczas osmańskiego szturmu na Kanał Sueski.
  • Pustynia Synajska – ogromna mapa, dostępna w becie. Toczy się w 1916, podczas bitwy angoli z kebabami. Czołgi i samoloty – reszta nie ma czego tu szukać. Nawet snajperów jest mało, bo boją się czołgów. Jest to jedyna mapa, na której mamy dostępne wszystkie klasy elitarne.
  • Upadek Kolosa – bitwa brytyjsko-niemiecka w 1918 roku, nad Selle. Mapę tą dodano jakiś czas po premierze. Miała być drugą St. Quentin, ale zamiast tego dostaliśmy kamperiadę z pierdykniętym po środku mapy wrakiem sterowca, grywalną tylko w mniejszych trybach.
  • Wzgórza Verdun – chyba wiadomo, co przedstawia. Ciekawa mapa dla piechoty, ale niezbyt zbalansowana.
  • Fort de Vaux – po tej francusko-niemieckiej naparzance z 1916 roku spodziewano się niezbalansowanego clusterfucka. Wyszedł całkiem niezły, zbalansowany clusterfuck.
  • Soissons – pełnoprawne St. Quentin 2.0. Co ciekawe, ułożenie wszystkich punktów na mapie (wioska, kościół, wzgórze) jest całkowicie zgodne z historycznymi mapami z okresu niemiecko-francuskiej bitwy pod Soissons z 1918 roku.
  • Przełamanie – początkowo była to mapa z dominacją lotnictwa, ale teraz jest to całkiem przyjemna mapa. Bitwa francusko-niemiecka, 1918.
  • Ofensywa Nivelle'a – jedyna mapa przedstawiająca prawdziwą wojnę okopową, umiejscowiona w nocy, podczas tytułowej ofensywy.
  • Prise de Tahure – nocna mapa miejska. zbliżona wyglądem do Amiens. Wydana przed premierą drugiego DLC
  • Przełęcz Łupkowska – mapa z ruskiego DLC. Walki toczą się w tytułowej przełęczy, na granicy polsko-słowackiej. Na licznych wzniesieniach i pagórkach możemy spotkać niezliczone ilości camperów.
  • Galicja – druga polska mapa, umiejscowiona w Przemyślu.
  • Albion – ośnieżona mapa, przedstawiająca bitwę morską u wybrzeży Estonii. Raj dla snajperów
  • Twierdza Brusiłowa – mapa dla piechoty, umiejscowiona w Karpatach ukraińskich.
  • Wołga – bardzo płaska mapa przecięta korytem tytułowej rzeki. Pociski snajperów latają ze wszystkich stron.
  • Carycyn – miejska mapa, na której największe walki toczą się w zdemolowanej cerkwi. Prawdziwa rzeźnia.

DLC

W najbliższym czasie ma się pojawić DLC o wdzięcznej nieoficjalnej nazwie Ucieczka żabojadów. Właściwy tytuł dodatku to Nie Przejdą. Dodatek ten jak (nieoficjalna) nazwa wskazuje, wprowadza do gry nową nację Ętęty – Francuzów.

Do tego zapowiedziano dodatki z udziałem bimberowców[10], naparzaniem na morzu, i dodatek o nazwie Apokalipsa według Świętego Jana Ewangelisty, mający opowiadać o przeżyciach jednego z apostołów.

Dubbing

Cała gra jest w pełni profesjonalnie spolonizowana[potrzebne źródło], niestety jak zwykle zabrakło właściwego polskiego aktora na właściwym miejscu[11].

Przypisy

  1. Nasi fachowcy już się zajmują tworzeniem specjalnego porta na NonStation 3
  2. Trudne słowo prawda?
  3. Sterowiec
  4. Rosja toczyła wówczas również wojnę domową
  5. Fan Pyro z TF 2
  6. Chociaż wciąż jest taka możliwość
  7. Mamy już karabiny zasilane amunicją pistoletową.
  8. Oraz jeżeli nie rozpierdoli się w drodze na bitwę lub nie ugrzęźnie w błocie
  9. W przeciwieństwie do poprzednich BFów w czasach współczesnych, gdzie po chwili od startu trafiały nas miliony pocisków naprowadzających. Tutaj chociaż jest zabawa.
  10. Z dumnie brzmiącą nazwą W imię Putina Cara!
  11. http://www.gamezilla.pl/newsy/2010/6/cezary-pazura-podlozy-glos-w-battlefield-bad-company-2