Muzyka (przedmiot szkolny): Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 8 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Muzyka''' – jedna z największych tortur szkolnych. Jest to nauka o nutach, składzie orkiestr, pojęciach muzycznych i o epokach – jednym słowem niepotrzebne bzdety. Co prawda, sposób odbierania tego przedmiotu przez ucznia w dużym stopniu zależy od nauczyciela, bądź nauczycielki. Niestety, w bardzo wielu przypadkach są to chore na umyśle fanki [[Fryderyk Chopin|muzyki klasycznej]] starające się wcisnąć Beethovena, |
'''Muzyka''' – jedna z największych tortur szkolnych. Jest to nauka o nutach, składzie orkiestr, pojęciach muzycznych i o epokach – jednym słowem niepotrzebne bzdety. Co prawda, sposób odbierania tego przedmiotu przez ucznia w dużym stopniu zależy od nauczyciela, bądź nauczycielki. Niestety, w bardzo wielu przypadkach są to chore na umyśle fanki [[Fryderyk Chopin|muzyki klasycznej]] starające się wcisnąć Beethovena, Chopina, Moniuszkę i innych kompozytorów do każdego tematu. Wielu uczniów może także mieć traumatyczne wspomnienia po słuchaniu [[Aria operowa|arii operowych]] na starych głośnikach oraz wtórującej im starej nauczycielce. Pochodnym przedmiotem muzyki i [[Plastyka|plastyki]] są [[zajęcia artystyczne]] – nowy wymysł [[Ministerstwo Edukacji Narodowej|pani Hall]]. |
||
== Znany zakres materiału == |
== Znany zakres materiału == |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
* Nauka tekstów różnych piosenek (żeby to tylko był Mazurek Dąbrowskiego i ew. hymn szkoły, a nie jakieś przedwojenne bity); |
* Nauka tekstów różnych piosenek (żeby to tylko był Mazurek Dąbrowskiego i ew. hymn szkoły, a nie jakieś przedwojenne bity); |
||
* Sztuka rysowania <del>esów i floresów</del> klucza wiolinowego oraz <del>nosa [[Myszka Miki|myszki Miki]]</del> nut; |
* Sztuka rysowania <del>esów i floresów</del> klucza wiolinowego oraz <del>nosa [[Myszka Miki|myszki Miki]]</del> nut; |
||
* ''Do, re, mi, fasola, si, doooo'' – nauka niefałszowania |
* ''Do, re, mi, fasola, si, doooo'' – nauka niefałszowania. |
||
== Muzyka, a kultura == |
== Muzyka, a kultura == |
||
Zdarza się, że muzyka jest rozumiana jako ''wszechstronna edukacja kulturalna''. W związku z tym, lekcje owego przedmiotu wiążą się z dużym ochrzanem za spóźnienia, czy też wieloma uwagami za nieuważanie na lekcji. W takich przypadkach zostaniesz okrzyknięty efektem bezstresowego wychowania i do szkoły będą musieli się pofatygować Twoi rodzice. |
Zdarza się, że muzyka jest rozumiana jako ''wszechstronna edukacja kulturalna''. W związku z tym, lekcje owego przedmiotu wiążą się z dużym ochrzanem za spóźnienia, czy też wieloma uwagami za nieuważanie na lekcji. W takich przypadkach zostaniesz okrzyknięty efektem bezstresowego wychowania i do szkoły będą musieli się pofatygować Twoi rodzice. |
||
== Zobacz też == |
|||
{{Przedmioty szkolne}} |
|||
* [[plastyka]] |
|||
* [[zajęcia artystyczne]] |
|||
{{Szkoła}} |
|||
[[Kategoria:Przedmioty szkolne]] |
[[Kategoria:Przedmioty szkolne]] |
Aktualna wersja na dzień 16:25, 4 wrz 2021
Muzyka – jedna z największych tortur szkolnych. Jest to nauka o nutach, składzie orkiestr, pojęciach muzycznych i o epokach – jednym słowem niepotrzebne bzdety. Co prawda, sposób odbierania tego przedmiotu przez ucznia w dużym stopniu zależy od nauczyciela, bądź nauczycielki. Niestety, w bardzo wielu przypadkach są to chore na umyśle fanki muzyki klasycznej starające się wcisnąć Beethovena, Chopina, Moniuszkę i innych kompozytorów do każdego tematu. Wielu uczniów może także mieć traumatyczne wspomnienia po słuchaniu arii operowych na starych głośnikach oraz wtórującej im starej nauczycielce. Pochodnym przedmiotem muzyki i plastyki są zajęcia artystyczne – nowy wymysł pani Hall.
Znany zakres materiału[edytuj • edytuj kod]
- Muzyka absolutna, muzyka nieabsolutna (czy jakaśtam);
- Fryderyk Chopin;
- Wszelkie epoki, w szczególności romantyzm F. Chopina;
- Muzyka rozrywkowa „bigbit” (inaczej wiocha polska lat 70.);
- Wszystko o operze, zwróciwszy szczególną uwagę na różnice między nią, a operetką;
- A także Fryderyk Chopin;
- Nauka tekstów różnych piosenek (żeby to tylko był Mazurek Dąbrowskiego i ew. hymn szkoły, a nie jakieś przedwojenne bity);
- Sztuka rysowania
esów i floresówklucza wiolinowego oraznosa myszki Mikinut; - Do, re, mi, fasola, si, doooo – nauka niefałszowania.
Muzyka, a kultura[edytuj • edytuj kod]
Zdarza się, że muzyka jest rozumiana jako wszechstronna edukacja kulturalna. W związku z tym, lekcje owego przedmiotu wiążą się z dużym ochrzanem za spóźnienia, czy też wieloma uwagami za nieuważanie na lekcji. W takich przypadkach zostaniesz okrzyknięty efektem bezstresowego wychowania i do szkoły będą musieli się pofatygować Twoi rodzice.