Wypracowanie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa MultiGTAMISSION; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Suchareq.)
Znacznik: rewert
(obrazek)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
{{Bezgrafik}}
'''Wypracowanie''' – <del>tortura stosowana</del> zadanie zadane przez nauczyciela niewymagające rozwiniętej odpowiedzi pisemnej, ale sprytu: jak napisać, żeby się nie zmęczyć. Obejmują zwykle stronę znaków pisanych bez zachowania żadnych zasad stylistyki, ortografii ani [[Logika|logiki]]. Zdarzają się wyjątki przeczące temu założeniu, ale to naprawdę rzadkość.
'''Wypracowanie''' – <del>tortura stosowana</del> zadanie zadane przez nauczyciela niewymagające rozwiniętej odpowiedzi pisemnej, ale sprytu: jak napisać, żeby się nie zmęczyć. Obejmują zwykle stronę znaków pisanych bez zachowania żadnych zasad stylistyki, ortografii ani [[Logika|logiki]]. Zdarzają się wyjątki przeczące temu założeniu, ale to naprawdę rzadkość.
[[Plik:http://i1.kwejk.pl/k/obrazki/2011/10/b32bc82ef3fa2987e6038b10e0b18151.jpg]]


Sprawdzający najczęściej ma trudniejsze zadanie – przeczytać i zrozumieć [[N:B|wypracowanie]].
Sprawdzający najczęściej ma trudniejsze zadanie – przeczytać i zrozumieć [[N:B|wypracowanie]].

Wersja z 21:26, 3 cze 2016

Wypracowanietortura stosowana zadanie zadane przez nauczyciela niewymagające rozwiniętej odpowiedzi pisemnej, ale sprytu: jak napisać, żeby się nie zmęczyć. Obejmują zwykle stronę znaków pisanych bez zachowania żadnych zasad stylistyki, ortografii ani logiki. Zdarzają się wyjątki przeczące temu założeniu, ale to naprawdę rzadkość. Plik:Http://i1.kwejk.pl/k/obrazki/2011/10/b32bc82ef3fa2987e6038b10e0b18151.jpg

Sprawdzający najczęściej ma trudniejsze zadanie – przeczytać i zrozumieć wypracowanie.

Budowa

  • Wstęp – przepisane i wielokrotnie rozwinięte zdanie tematu;
  • Rozwinięcie – powtarzana ta sama myśl (najczęściej bełkot), aby zużycie długopisu było proporcjonalne do zapisywanej kartki i odwrotnie proporcjonalne do zamierzonej wielkości pracy;
  • Zakończenie – powtórzone zdanie z wstępu. Niekiedy zawiera myśl, którą nikt się nie przejmuje.

Metody pisania wypracowań

  • Nowoczesny – przepisanie z internetu. Sugerowane jest użycie dalszych stron w wyszukiwarce z tego względu, iż nauczyciel/ka powie w przeciwnym razie, że „spisywaliście od siebie, nieroby sfilcowane! Zadzwonię do waszych rodziców, niech więdzą jak się syn/córka w szkole zachowuje!”;
  • Tradycyjny – spisanie z książki z opracowaniami;
  • Awaryjny – spisywane na kolanie własnymi (skróconymi) zdaniami na korytarzu podczas przerwy. Zero możliwości podejrzenia o ściąganie. Charakteryzuje się dużą ilością treści przy małej ilości formy;
  • Drogi – skorzystanie z usług firmy piszącej prace magisterskie, wypracowania też chętnie piszą;
  • Drogi na ryzykanta – należy zapłacić nauczycielowi, by napisał za ciebie, albo chociaż ocenił to co sam by napisał na ocenę celującą. Wiąże się z ryzykiem wezwania CBA, ale w razie powodzenia masz fory u nauczyciela;
  • Na „słodkie oczka” – poprosić mamę, by napisała za ciebie;
  • Optymalny – złapać kujona, który napisze wypracowanie za ciebie;
  • Czasochłonny – zapisanie 50 stron, w czym tylko pierwsze dwie mają coś wspólnego z tematem, nauczycielowi nie będzie chciało się czytać pozostałych 48 stron;
  • Nieefektywny – napisać wypracowanie samemu. Efekt będzie taki sam jak nienapisanie, czyli ndst, więc nieopłacalny.

Przykładowe typy i tematy wypracowań