Kartkówka: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Allah thumbright!)
Znacznik: przez API
M (int.)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 14: Linia 14:
*{{t|Łatwa}}łatwizna, za którą 50% uczniów dostaje ''2'' lub ''3'', czasem nawet ''4'', naturalnie oprócz kujonów. Lubiana przez wszystkich, jedyna, na której można dostać jakąś przyzwoitą ocenę.
*{{t|Łatwa}}łatwizna, za którą 50% uczniów dostaje ''2'' lub ''3'', czasem nawet ''4'', naturalnie oprócz kujonów. Lubiana przez wszystkich, jedyna, na której można dostać jakąś przyzwoitą ocenę.
*{{t|Zorro}}nie wiesz kiedy, nie wiesz gdzie, a jednak jest.
*{{t|Zorro}}nie wiesz kiedy, nie wiesz gdzie, a jednak jest.
*{{t|Przechlapane}}kartkówka, i to z tematu nie przerabianego. Wszyscy dostają [[Ocena niedostateczna|ocenę niedostateczną]], oprócz kujonów, które odkują się z piątką. Nienawidzone przez wszystkich.
*{{t|Przechlapane}}kartkówka, i to z tematu nieprzerabianego. Wszyscy dostają [[Ocena niedostateczna|ocenę niedostateczną]], oprócz kujonów, które odkują się z piątką. Nienawidzone przez wszystkich.
*{{t|Niezapowiedziana}}występuje głównie po uczniowskiej libacji alkoholowej, przez co nauczyciel zdaje sobie sprawę że jakaś kartkówka-niespodzianka załatwi ich wszystkich. [[Ocena niedostateczna|Pała]] lub dwójka, i tyle co dostanie przeciętny uczeń. Najgorszy wróg uczniów typu ''Na odwal''.
*{{t|Niezapowiedziana}}występuje głównie po uczniowskiej libacji alkoholowej, przez co nauczyciel zdaje sobie sprawę, że jakaś kartkówka-niespodzianka załatwi ich wszystkich. [[Ocena niedostateczna|Pała]] lub dwójka, i tyle, co dostanie przeciętny uczeń. Najgorszy wróg uczniów typu ''Na odwal''.
*{{t|Zapowiedziana}}zapowiedziana kartkówka, dająca ten słodki cień szansy nieukom, aby wzięli się do roboty nim będzie za późno. Do wyboru pała, dwója lub trójka dla przeciętnego ucznia. Średnio lubiana.
*{{t|Zapowiedziana}}zapowiedziana kartkówka, dająca ten słodki cień szansy nieukom, aby wzięli się do roboty, nim będzie za późno. Do wyboru pała, dwója lub trójka dla przeciętnego ucznia. Średnio lubiana.
*{{t|Olbrzym}}ogromna kartkówka, składająca się z mniej więcej 30 punktów, a mimo to nadal zaliczana do kartkówek. Nienawidzona nawet przez kujonów, zważywszy na szansę zdobycia szóstki – im więcej pytań, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że zaliczysz na 101%. Pała jest jedyną oceną dla normalnego ucznia w przypadku tej kartkówki.
*{{t|Olbrzym}}ogromna kartkówka, składająca się z mniej więcej 30 punktów, a mimo to nadal zaliczana do kartkówek. Nienawidzona nawet przez kujonów, zważywszy na szansę zdobycia szóstki – im więcej pytań, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że zaliczysz na 101%. Pała jest jedyną oceną dla normalnego ucznia w przypadku tej kartkówki.
*{{t|Pop-quiz}}krótka i łatwa kartkówka, mająca na celu szybkie odświeżenie wiadomości (przynajmniej tak uważają nauczyciele).
*{{t|Pop-quiz}}krótka i łatwa kartkówka, mająca na celu szybkie odświeżenie wiadomości (przynajmniej tak uważają nauczyciele).
*{{t|Bez sensu}}bardzo krótka kartkówka, na dodatek bardzo łatwa i nie na temat z którego ponoć być miała, ale tematu przerabianego bardzo dawno. Jedyna szansa, aby dostać ocenę 5 bez bycia kujonem.
*{{t|Bez sensu}}bardzo krótka kartkówka, na dodatek bardzo łatwa i nie na temat, z którego ponoć być miała, ale tematu przerabianego bardzo dawno. Jedyna szansa, aby dostać ocenę 5 bez bycia kujonem.
*{{t|Bez sensu – przechlapane}}to samo co wyżej, tylko że z tematu nie przerabianego.
*{{t|Bez sensu – przechlapane}}to samo co wyżej, tylko że z tematu nieprzerabianego.
*{{t|Błyskawiczna}}nauczycielowi podczas połowy lekcji przypomina się, że tego dnia miał zrobić uczniom kartkówkę. Wtedy daje kartkówki w tempie błyskawicznym, i daje <del>10</del> <del>5</del> 1 minutę na jego napisanie, co skutkuje pałą dla wszystkich, także kujonów, gdyż nie zdążą napisać, z wyjątkiem szybko piszących uczniów.
*{{t|Błyskawiczna}}nauczycielowi podczas połowy lekcji przypomina się, że tego dnia miał zrobić uczniom kartkówkę. Wtedy daje kartkówki w tempie błyskawicznym, i daje <del>10</del> <del>5</del> 1 minutę na jego napisanie, co skutkuje pałą dla wszystkich, także kujonów, gdyż nie zdążą napisać, z wyjątkiem szybko piszących uczniów.
*{{t|Błyskawiczna premium}}to samo co wyżej, tylko przypomina się nauczycielowi pod koniec lekcji.
*{{t|Błyskawiczna premium}}to samo co wyżej, tylko przypomina się nauczycielowi pod koniec lekcji.
Linia 26: Linia 26:
*{{t|Strzelanka}}krótka kartkówka, kilka (albo kilkanaście) pytań, na które trzeba odpowiedzieć jednym z czterech (albo trzech) podanych odpowiedzi. Zazwyczaj kserowana i najczęściej to test ze znajomości lektury. Jeśli się dobrze będzie strzelało, to można uzyskać [[ocena dopuszczająca|dwóję]].
*{{t|Strzelanka}}krótka kartkówka, kilka (albo kilkanaście) pytań, na które trzeba odpowiedzieć jednym z czterech (albo trzech) podanych odpowiedzi. Zazwyczaj kserowana i najczęściej to test ze znajomości lektury. Jeśli się dobrze będzie strzelało, to można uzyskać [[ocena dopuszczająca|dwóję]].
*{{t|...}}na nią nie ma słów…
*{{t|...}}na nią nie ma słów…
*{{t|Super-extra-mega-premium}} Zazwyczaj nauczyciel robi ją za gadanie. Liczy od 10 do 100 po czym zbiera kartki. Wszyscy (wraz z kujonami) dostają pałę, nie licząc uczniów od których nauczyciel zbiera kartki na końcu. Mają więc czas aby coś dopisać i dostać dwóję.
*{{t|Super-extra-mega-premium}} Zazwyczaj nauczyciel robi ją za gadanie. Liczy od 10 do 100 po czym zbiera kartki. Wszyscy (wraz z kujonami) dostają pałę, nie licząc uczniów, od których nauczyciel zbiera kartki na końcu. Mają więc czas, aby coś dopisać i dostać dwóję.


== Właściwości ==
== Właściwości ==

Wersja z 20:39, 26 maj 2016

Przykład kartkówki sprawdzającej spostrzegawczość
Przykład non-kartkówki

Wyciągamy karteczki!

Nauczyciel przed kartkówką

Psia mać!

Uczeń po otrzymaniu kartkówki

Cenzura2.svg! Znowu dostałem pałę!

Ten sam uczeń po odzyskaniu wyników kartkówki

Bo zaraz zrobię wam kartkówkę!

Nauczyciel szantażuje uczniów

Karkówka[1] Kartkówka – jedna z form straszenia uczniów przez nauczycieli (ci drudzy nazywają to „formą sprawdzenia umiejętności”). Jedna z krótszych takowych (krótsza od niej jest tylko odpowiedź). Służy jako fabryka niedostatecznych – 50% kresek z hakiem to właśnie ocena z kartkówki.

Typy

Jeszcze jedna typowa kartkówka
  • Szablon:Tnic wyjątkowego, zwyczajna kartkówka, którą z pewnością zdasz na niedostateczną lub dopuszczającą. Kochana przez kujonów zważywszy na to, że jest to dla nich łatwa ocena 5.
  • Szablon:TCenzura2.svg, Cenzura2.svg i Cenzura2.svg – a w skrócie dupa. Praktycznie 100% uczniów, nie licząc kujonów, dostaje pałę z minusem. Nie lubią jej nawet kujony, owa kartkówka jest znienawidzona przez wszystkich, prócz nauczyciela.
  • Szablon:Tłatwizna, za którą 50% uczniów dostaje 2 lub 3, czasem nawet 4, naturalnie oprócz kujonów. Lubiana przez wszystkich, jedyna, na której można dostać jakąś przyzwoitą ocenę.
  • Szablon:Tnie wiesz kiedy, nie wiesz gdzie, a jednak jest.
  • Szablon:Tkartkówka, i to z tematu nieprzerabianego. Wszyscy dostają ocenę niedostateczną, oprócz kujonów, które odkują się z piątką. Nienawidzone przez wszystkich.
  • Szablon:Twystępuje głównie po uczniowskiej libacji alkoholowej, przez co nauczyciel zdaje sobie sprawę, że jakaś kartkówka-niespodzianka załatwi ich wszystkich. Pała lub dwójka, i tyle, co dostanie przeciętny uczeń. Najgorszy wróg uczniów typu Na odwal.
  • Szablon:Tzapowiedziana kartkówka, dająca ten słodki cień szansy nieukom, aby wzięli się do roboty, nim będzie za późno. Do wyboru pała, dwója lub trójka dla przeciętnego ucznia. Średnio lubiana.
  • Szablon:Togromna kartkówka, składająca się z mniej więcej 30 punktów, a mimo to nadal zaliczana do kartkówek. Nienawidzona nawet przez kujonów, zważywszy na szansę zdobycia szóstki – im więcej pytań, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że zaliczysz na 101%. Pała jest jedyną oceną dla normalnego ucznia w przypadku tej kartkówki.
  • Szablon:Tkrótka i łatwa kartkówka, mająca na celu szybkie odświeżenie wiadomości (przynajmniej tak uważają nauczyciele).
  • Szablon:Tbardzo krótka kartkówka, na dodatek bardzo łatwa i nie na temat, z którego ponoć być miała, ale tematu przerabianego bardzo dawno. Jedyna szansa, aby dostać ocenę 5 bez bycia kujonem.
  • Szablon:Tto samo co wyżej, tylko że z tematu nieprzerabianego.
  • Szablon:Tnauczycielowi podczas połowy lekcji przypomina się, że tego dnia miał zrobić uczniom kartkówkę. Wtedy daje kartkówki w tempie błyskawicznym, i daje 10 5 1 minutę na jego napisanie, co skutkuje pałą dla wszystkich, także kujonów, gdyż nie zdążą napisać, z wyjątkiem szybko piszących uczniów.
  • Szablon:Tto samo co wyżej, tylko przypomina się nauczycielowi pod koniec lekcji.
  • Szablon:Trobiona przez nauczycieli-sadystów, z tematu nieprzerabianego z 66(6) pytaniami.
  • Szablon:Tkrótka kartkówka, kilka (albo kilkanaście) pytań, na które trzeba odpowiedzieć jednym z czterech (albo trzech) podanych odpowiedzi. Zazwyczaj kserowana i najczęściej to test ze znajomości lektury. Jeśli się dobrze będzie strzelało, to można uzyskać dwóję.
  • Szablon:Tna nią nie ma słów…
  • Szablon:T Zazwyczaj nauczyciel robi ją za gadanie. Liczy od 10 do 100 po czym zbiera kartki. Wszyscy (wraz z kujonami) dostają pałę, nie licząc uczniów, od których nauczyciel zbiera kartki na końcu. Mają więc czas, aby coś dopisać i dostać dwóję.

Właściwości

  • Jest niczym kinder-niespodzianka – nie wiesz gdzie i kiedy.
  • Trwa 5–15 minut.
  • Najczęściej jest pisana na kartkach w kratkę.
  • Czasem nauczyciel daje kserówkę, ale rzadko, bo taniej wychodzi na karteczkach uczniów.
  • Po oddaniu przez nauczyciela, w prawym górnym rogu pojawia się napis „ndst”. Nie dotyczy kujonów.
  • Gdy nauczyciel podaje oceny poszczególnych uczniów, co drugą osobę słyszysz słowo „niedostateczny”.
  • Po oddaniu przeżywa jakieś dwie, trzy minuty, po czym trafia do śmietnika ew. zostaje przerobiona na samolot (pod warunkiem, że nauczyciel nie zabierze ich). Nie dotyczy kujonów.

Rozpoznanie

Jeżeli zobaczysz, że w dzienniku jest słup ocen przypominających do złudzenia ściętą na pół jodłę, to wiedz, że coś się dzieje!

Opinia znanego duchownego

Zobacz też

Przypisy

  1. Sorry, rozmarzyłem się! :)