Sprzątaczka: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: przez API |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 91.233.160.2; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Expert3222.) |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
== Życie codzienne == |
== Życie codzienne == |
||
[[Plik:Korytarz uniwersytecki.jpg|thumb|right|200px|Profesjonalne wyczyszczenie korytarza przez sprzątaczkę]] |
[[Plik:Korytarz uniwersytecki.jpg|thumb|right|200px|Profesjonalne wyczyszczenie korytarza przez sprzątaczkę]] |
||
Mimo, iż podobno każda ze sprzątaczek gdzieś mieszka, to jeszcze nikt nie widział, aby wchodziły, czy wychodziły ze szkoły. Najprawdopodobniej całe swoje życie spędzają właśnie w szkole, |
Mimo, iż podobno każda ze sprzątaczek gdzieś mieszka, to jeszcze nikt nie widział, aby wchodziły, czy wychodziły ze szkoły. Najprawdopodobniej całe swoje życie spędzają właśnie w szkole, szorując i zamiatając ogólny syf, który uczniowie po sobie zostawiają. Sprzątaczki nie muszą również spać, ze względu na nieograniczone zasoby energii. Z tego też względu niektórzy porównują je do [[Wielcy Przedwieczni|nad-istot]]. |
||
=== Rozkład zajęć typowej sprzątaczki === |
=== Rozkład zajęć typowej sprzątaczki === |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
* '''13:06 – 16:04''' – szorowania i tarzania się w brudzie ciąg dalszy. Teraz bez pogawędki z woźnym, gdyż ten standardowo poszedł się nachlać z uczniami za szkołą; |
* '''13:06 – 16:04''' – szorowania i tarzania się w brudzie ciąg dalszy. Teraz bez pogawędki z woźnym, gdyż ten standardowo poszedł się nachlać z uczniami za szkołą; |
||
* '''16:05''' – koniec lekcji, tak więc czas na przedzieranie się przez stado wrzeszczących małolatów i otworzenie im szatni; |
* '''16:05''' – koniec lekcji, tak więc czas na przedzieranie się przez stado wrzeszczących małolatów i otworzenie im szatni; |
||
* '''17:00 – 19:30''' – najgorsza pora dnia. Łażenie po klasach, zdrapywanie gum spod ławek i wyrzucanie puszek po Coca-Coli |
* '''17:00 – 19:30''' – najgorsza pora dnia. Łażenie po klasach, zdrapywanie gum spod ławek i wyrzucanie puszek po Coca-Coli oraz usuwanie wymiocin z krzesła nauczyciela; |
||
* '''20:00 – 6:00''' – nocne czuwanie. Sprzątaczki siedzą w szkole i urządzają całonocną [[libacja alkoholowa|Wielką Libację]]. Na balangę wbija się woźny z zapasami browara (czasem z kilkoma uczniami); |
* '''20:00 – 6:00''' – nocne czuwanie. Sprzątaczki siedzą w szkole i urządzają całonocną [[libacja alkoholowa|Wielką Libację]]. Na balangę wbija się woźny z zapasami browara (czasem z kilkoma uczniami); |
||
* '''6:01 – 7:00''' – sprzątanie po imprezie i udawanie, że nic się nie działo; |
* '''6:01 – 7:00''' – sprzątanie po imprezie i udawanie, że nic się nie działo; |
||
* '''7:01 – 7:29''' – przygotowania do kolejnego dnia pracy (moczenie mopa, moczenie |
* '''7:01 – 7:29''' – przygotowania do kolejnego dnia pracy (moczenie mopa, moczenie ściery, napełnianie wiadra z wodą). |
||
== Typy == |
== Typy == |
Wersja z 13:11, 16 kwi 2016
Sprzątaczka (właśc. Pani Woźna, Konserwatorka powierzchni płaskich, Woźnica) – osoba płci żeńskiej (choć czasem trudno stwierdzić) pracująca w każdej szkole. Jej głównym zajęciem jest szorowanie szkolnych kibli, korytarzy i szatni. W jednej szkole pracuje zazwyczaj po kilka sprzątaczek. Są to współpracownice wielkiego woźnego. Często zastępują go w jego obowiązkach, podczas gdy on idzie z uczniami na browara.
Życie codzienne
Mimo, iż podobno każda ze sprzątaczek gdzieś mieszka, to jeszcze nikt nie widział, aby wchodziły, czy wychodziły ze szkoły. Najprawdopodobniej całe swoje życie spędzają właśnie w szkole, szorując i zamiatając ogólny syf, który uczniowie po sobie zostawiają. Sprzątaczki nie muszą również spać, ze względu na nieograniczone zasoby energii. Z tego też względu niektórzy porównują je do nad-istot.
Rozkład zajęć typowej sprzątaczki
- 7:30 – uczniowie zaczynają dobijać się do szatni, tak więc to czas na jej otworzenie;
- 8:00 – 8:05 – zaczynają się lekcje. Szorowanie mopem podłóg na korytarzu;
- 8:06 – 8:10 – szorowanie kibli;
- 8:10 – 8:11 – rozejrzenie się za ewentualnymi uczniami pałętającymi się bezprawnie po korytarzu;
- 8:11 – 8:44 – czatowanie na korytarzu, pogawędka z woźnym i innymi sprzątaczkami;
- 8:45 – uczniowie wychodzą na korytarz. Czas na schowanie się do „pokoju Woźnego” (inaczej składzik);
- 8:55 – 9:55 – ponowne szorowanie podłóg i kibli, oraz standardowa pogawędka o niczym z woźnym i spółką;
- 9:56 – 13:05 – tradycyjne szorowanie i plotkowanie z woźnym, oraz pomaganie co głupszym uczniom w ich problemach np. prowadzenie ich do pielęgniarki lub do toalety, albo pomaganie w szukaniu zaginionych butów, które dziwnym trafem leżą w śmietniku;
- 13:06 – 16:04 – szorowania i tarzania się w brudzie ciąg dalszy. Teraz bez pogawędki z woźnym, gdyż ten standardowo poszedł się nachlać z uczniami za szkołą;
- 16:05 – koniec lekcji, tak więc czas na przedzieranie się przez stado wrzeszczących małolatów i otworzenie im szatni;
- 17:00 – 19:30 – najgorsza pora dnia. Łażenie po klasach, zdrapywanie gum spod ławek i wyrzucanie puszek po Coca-Coli oraz usuwanie wymiocin z krzesła nauczyciela;
- 20:00 – 6:00 – nocne czuwanie. Sprzątaczki siedzą w szkole i urządzają całonocną Wielką Libację. Na balangę wbija się woźny z zapasami browara (czasem z kilkoma uczniami);
- 6:01 – 7:00 – sprzątanie po imprezie i udawanie, że nic się nie działo;
- 7:01 – 7:29 – przygotowania do kolejnego dnia pracy (moczenie mopa, moczenie ściery, napełnianie wiadra z wodą).
Typy
Na ogół istnieje 6 podstawowych typów sprzątaczek:
- Fajna, Przyjazna i Naiwna – superhipermiła dla wszystkich uczniów. Pozwala ci siedzieć na korytarzu podczas lekcji, nawet jak wagarujesz. Łatwa w użyciu. Na wszystko ci pozwoli i we wszystko ci uwierzy;
- Fajna, Przyjazna i Nienaiwna – to samo co wyżej, ale nie jest tak uległa. Mimo to i tak ją wszyscy lubią. Porządnie wykonuje swoje obowiązki i jest mistrzynią we władaniu mopem;
- Wredna, Młoda i Ruda – taka woźna to zapewne córka starej woźnej, która miała same dobre oceny i w nagrodę ją tam wysłali. Charakter
porządnyokropny. Uczniowie myślą, że swoja, ale jak zajrzy na dwór i zobaczy co tam wyczyniasz, przegoni mopem i poskarży pani. Najlepiej dyrektor - Wredna, Stara i Gruba – nikt jej nie lubi. Siedzi na korytarzu i wżera pączki, przez co jest jeszcze grubsza niż była. Na starość nie znalazła pracy, a że emerytura jej nie przysługuje, to dorabia sobie w szkole i wyżywa się na uczniach;
- Wredna, Stara, Ruda i Brzydka – zachowuje się jak gestapo. Wszyscy uczniowie się jej boją. Gdy zobaczy jakiegoś ucznia na jej „posterunku”, grozi dyrektorem. Sieje postrach nawet wśród nauczycieli;
- Sprzątaczka do zadań specjalnych „Ninja” – nigdy się nie pokazuje, nigdy nie okazuje litości i nigdy się nie zdradza. Najgroźniejszy osobnik w całej szkole. Dostaje specjalne misje od nauczycieli (za „małą” opłatą), które polegają na porwaniu i bezlitosnym karaniu uczniów za wybryki na lekcjach. Nikt nigdy nie widział sprzątaczki do zadań specjalnych, a nazywamy ją… Toaletowy Zabójca.
Woźnokracja
Zjawisko występujące wtedy, gdy woźne zaklepią sobie zbyt dobrą pozycję w szkole. Polega ono na tym, że woźne stają się bardzo egoistyczne i/lub złośliwe. Zjawisko najbardziej uciążliwe jest podczas korzystania z szatni. Przykłady:
- Konieczność noszenia kurtek i butów na zajęcia dodatkowe (jeśli zechcemy dostać się do szatni po tych zajęciach, to usłyszymy: Otworzy pani szatnię? – Nie, nie chce mi się.)
- Brak możliwości dostania się do szatni po dzwonku na lekcję.
- Po skończeniu lekcji konieczność czekania 10 minut po ostatniej lekcji, zanim woźna przywlecze się, znajdzie klucz i otworzy szatnię.
- Spróbuj tylko pokazać się jej na oczy bez butów zastępczych – decybele wydobywające się z jej gardzieli rozsadzą ci bębenki, a reszta szkoły zostanie zmieciona porywem wiatru o zapachu żółtego sera i herbaty.