Karabin maszynowy: Różnice pomiędzy wersjami
(Nowe, choć jeszcze nie gotowe) |
|||
(Nie pokazano 44 wersji utworzonych przez 17 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Machine Gun RPK-74.jpg|250px|thumb|Nazwijmy to LKM-em]] |
|||
{{WEdycji|littlekillerpl}} |
|||
'''Karabin maszynowy''' – połączenie [[karabin]]u z bliżej nieokreśloną maszyną, np. do szycia. Zgodnie z tradycją wyznaczoną przez chłodzonych [[ciężka woda|ciężką wodą]] przodków, są wielokrotnie cięższe od zwykłej broni, przez co łatwo je rozpoznać: objuczony nim żołnierz zwykle klnie najgłośniej. |
|||
'''Supreme Commander: Forged Alliance'''- strategia RTS. Jej głównym założeniem jest odkrycie granic wytrzymałości graczy zmuszonych do zarządzania bazą wielkości miasta, w którym nic nie jest zautomatyzowane; a także do konieczności ciągłego odwodzenia własnych oddziałów od pchania się w największą jatkę w 8 strefach starć jednocześnie. |
|||
== Rodzaje == |
|||
=== Lekkie, tudzież ręczne karabiny maszynowe === |
|||
== Genealogia == |
|||
Kpina twórców broni, skierowana do ich użytkowników. „Lekkie” są może w stanie na wpół rozkręconym, ale będąc w całości z przeciętnego wojaka uczynią nieruchliwego muła. Niemniej zdolność wypluwania w ciągu kilku minut dziennego urobku lokalnej kopalni ołowiu, sprawia, że broń tego typu praktycznie od momentu wynalezienia spowalnia drużynę piechoty. Prawie zawsze wyposażane w dwójnogi, by zajęty walką z odrzutem strzelec, mógł skierować fontannę pocisków w stronę wroga. |
|||
Jest to przodek [[Supreme Commander 2|sup com-a 2]] i bliźniak zwykłego sup coma. Od starszego brata różni się tylko kilkoma mapami i 1 grywalna rasa. Dzięki takim zagrywkom twórcy zjednali sobie nieprzejednana sympatię, nienarzekających na nadmiar gotówki, graczy. |
|||
Każdy szanujący się [[FPS]] musi mieć zaimplementowanych kilka broni tego typu, nawet gdy kod gry nie przewiduje możliwości ich stabilnego rozstawienia, a więc: jedynej sensownej możliwości użycia. Ot taki żart. |
|||
Przykłady: [[Karabin FG 42]], [[Karabin maszynowy RPK]], [[Karabin maszynowy RPK-74]] |
|||
== |
=== Uniwersalne KM-y === |
||
Pobożne życzenie piechociarzy błagających o lżejszą broń i pancerniaków, błagających o skuteczniejszą. Co prawda broń tego typu nie zadowala obu grup, ale dzięki możliwości wyjęcia z pojazdu i zabawy w [[Rambo]] wciąż bardzo popularna. Z biegiem czasu, UKM-y zupełnie zlały się z LKM-ami, ale [[nikogo to nie obchodzi]]. |
|||
Nie myśl że chodzi o awatara, niezależnie od nacji twoja osobę symbolizować będzie wielki, powolny jak Amerykanin po sutym obiedzie, robot. |
|||
=== |
=== Ciężkie karabiny maszynowe === |
||
Czyli te, które nie zakwalifikowały się do lekkich i uniwersalnych, lub mające już z założenia tkwić w podstawie. Łączą ogromną szybkostrzelność, magiczne lufy, których nie imają się prawa fizyki odnośnie rozprowadzania ciepła i zaawansowane jej chłodzenie, na wszelki wypadek. Dużym krokiem w ich rozwoju, było stworzenie szybkowymiennych luf, co prawda ten sam mechanizm, pod kamuflażem dziwnej rączki z boku broni <ref>za którą „znawcy” chcą broń przenosić, co kończy się przypadkowym demontażem lufy i upadkiem 8 kilogramowej broni na jego stopę</ref> mają również LKM-y, ale to bez znaczenia. Niemal doskonałe w Amerykańskim Stylu Prowadzenia Ognia <ref>''Mnóstwo pocisków w nadziei, że choć jeden trafi''</ref> potrafią nie trafić pojedynczego celu, gdy wystrzeli się mniej niż 30 pocisków. |
|||
Czyli zjednoczona federacja ziemi. już sama nazwa wskazuje na absurd w pochodzeniu tej pokracznej rasy: sugeruje że państwa takie jak USA i Rosja miały by się zjednoczyć, by garstka narkomanów spełniła swe marzenie o powstaniu globalnej wioski. UEF zajmuje się głównie narzucaniem swojej woli innym rasom i budowaniem staromodnych czołgów które nieustannie traci w czasie ww. procesu. Wieki campienia na tej samej planecie nauczyły ich sztuki budowania silnych fortyfikacji. |
|||
CKM wyróżnia się bardzo skomplikowanym użyciem. Zanim zaczniemy z niego strzelać, musimy <s>skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą</s> przyczepić do niego pasek kul (taki, jaki nosił [[John Rambo|Rambo]] zawieszony na ramieniu). Po takim zabiegu nasz karabin jest gotowy do użycia. Pociągamy za wystający u dołu <s>fiutek</s> spust i przełączamy kanał. |
|||
=== Cybranie === |
|||
Zwani potocznie druciarzami, są bardzo związani z elektroniką, tak bardzo że bramka lotniskowa wyje po ich przejściu, nawet gdy rozbiorą się do naga. Są cyborgami. Ponieważ klasyczne czołgi zbyt bardzo przypominają im czasy rządów UEF, przerzucili się na boty szturmowe i broń laserową. Ogólny efekt wizualny cybrańskich jednostek sugeruje koszmary senne ich projektanta. |
|||
=== |
=== Najcięższe karabiny maszynowe === |
||
Wielki blok stali, który w bardziej cywilizowanych państwach nazwano by Wielkokalibrowym Karabinem Maszynowym, ale jako, że Polska nie widziała grubszej lufy w broniach nie będących działami, nazwano je jak nazwano. Grzmoci pociskami od 12 do 20 milimetrów średnicy, więc nic, naprawdę nic nie stanie im na przeszkodzie w drodze do celu. Potrafią masakrować kamizelki kuloodporne, śmigłowce, lżejsze wozy bojowe a nawet wyburzać słabiej skonstruowane budynki. Koszty zużytych pocisków, zwykle nie są po tym odtajniane. Przez [[Chuck Norris|niektórych]] [[Arnold Schwarzenegger|ludzi]] używane jako broń <s>jedno</s>ręczna. |
|||
Tajemnicza rasa mistycznych mistyków, którzy z jakiegoś powodu postanowili wmieszać się w ta całą wojnę. Po tym, wszystko wyjaśniającym, wstępie czas przejść do konkretów, czyli jednostek: pochodzenie inwencji która je zaprojektowała można wyjaśnić tylko narkotykowym rauszem, ze strony czysto praktycznej patrząc, park maszyn wojennych mistyków prezentuje się zaskakująco dobrze jak na tak zapatrzoną w sprawy pozaziemskie nację. |
|||
=== |
=== Miniguny === |
||
[[Plik:Sailors Mans Mk44 Minigun During Exercise MOD 45151580.jpg|250px|thumb|Też byłbyś tak szczęśliwy, dzierżąc miniguna]] |
|||
Kolejna rasa morderczych obcych, którzy po raz kolejny chcą zniszczyć wszystko, co jest sygnowane flagą USA i jak uczą nas przykłady z amerykańskiego kina akcji, po raz kolejny przegrają. Niemniej by nadać sens fabule seraphimowie sprowadzili swoje, jeszcze bardziej powykręcane, pojazdy i odegrali wstęp do [[Dzień Niepodległości (film)|"Dnia Niepodległości"]]. Udało im się nawet podbić Ziemię, ale to niczego nie zmienia w kwestii ich nieuniknionej zagłady. |
|||
{{cytat2|Minigun, a maksimum przyjemności|4=Serious Sam o minigunie}} |
|||
''Co jest, dlaczego tu nie ma profesjonalnej nazwy broni?'' |
|||
Choćby dlatego, że uznaje się je za broń artyleryjską (z nielicznymi wyjątkami), ale dzięki prawom i lewom Nonsensopedii i tak się tu znalazły. Dzięki systemowi obrotowych luf, uzyskują szybkostrzelność do miliarda strzałów na minutę, czemu nie oprze się transporter piechoty, [[czołg]] a nawet [[teoria filmowej rzeczywistości|Bohater Amerykańskiego Kina Akcji]]. Przez, mniej rozeznaną, gawiedź znane z licznych gier, gdzie zwykle są najpotężniejszymi narzędziami mordu. USA zbzikowało na ich punkcie, montując działka rotacyjne na rowerach, jeepach, czołgach i tak dalej, aż do odrzutowców <del>i statków kosmicznych</del>. |
|||
== Gospodarka == |
|||
Jest oparta głównie na wytrzymałości psychicznej gracza, co chwilą nawiedzanego przez kryzys gospodarczy, a także na wydobyciu i użyciu 2 rodzajów surowców: |
|||
{{Spoiler}} |
|||
⚫ | |||
Mieszanka powszechnie występujących w przemyśle metali, taśmy klejącej i kleju. Tworzy się z niej każda materialną strukturę. Wydobywać można tylko na odpowiednich złożach, przy pomocy energożernych ekstraktorów z których większość będzie w zasięgu wrogiej artylerii i lotnictwa. Na szczęście są aż 2 alternatywne sposoby na zdobycie masy: |
|||
=== System „metalstorm” === |
|||
- Sprzątanie- Brzmi niewiarygodnie, ale to prawda, chodzi o sprzątanie. Sprzątać będziemy pozostałości po falach wrogich jednostek, rozbijających się o nasze linie obrony, usługę ''frontline cleaning service'' świadczą inżynierowie. Dzięki tej metodzie nooby zadają sobie pytanie: "Skąd on wziął tyle czołgów, po moim ataku?" |
|||
Wbrew nazwie nie chodzi o masowy desant [[metale|metali]] nad [[watykan|Państwem Kościelnym]] a o super- hiper nowoczesną wunderwaffe o której wiedzą tylko osoby czytające ten artykuł <ref><del>lub oglądające serial „Broń Przyszłości”</del></ref>. O ile działko rotacyjne potrafi wypluć do miliarda pocisków, o tyle metalstorm potrafi zmaterializować dwu bilonową ścianę ołowiu, z którą zderzenia nie przetrwa żaden materialny obiekt. Ba, zastosowanie tego systemu w pistolecie, umożliwia wystrzelenie całego magazynka, zanim połączony odrzut wszystkich wystrzałów nie urwie nadgarstka strzelcowi. Niestety, jak na razie metalstormy są tak tajne, że nawet ich projektanci o nich nie wiedzą. |
|||
⚫ | |||
- Konwersja- rodzaj legalnego cheatu, by w sytuacji całkowitego odcięcia od złóż masy, gracz mógł sobie jeszcze trochę pobudować. Po zbudowaniu niestabilnego psychofizycznie konwertera musimy zapewnić mu dostawy energii porównywalne z ilością potrzebna do wystrzału z Gwiazdy Śmierci. Przychód masy jest równie symboliczny, jak obietnice przedwyborcze polityków. |
|||
[[Plik:Gun.jpg|250px|thumb|Biskup wali z metalstorma|100px]] |
|||
{{cytat2|– Co to jest lufa? <br />– Lufa to dziura oblana żelazem!|4=Znany [[suchar]] o lufie}} |
|||
* '''Lufa''' – najbardziej charakterystyczny element KM-u. Zwykle jest na tyle długa, by uniemożliwić jakikolwiek manewr w mniejszych pomieszczeniach i na tyle ciężka, by przesunąć środek ciężkości maksymalnie w przód. Od miejsca styku większości luf z resztą broni odstaje mały uchwyt, którego przeznaczenie stanowi życiowy dylemat wielu „znawców” broni. |
|||
* '''Zamek''' – dla przeciętnego człowieka to właśnie na zamku karabinu kończy się mechanika a zaczyna magia. Jego zadania jest proste: ma wprowadzić nabój do komory, uszczelnić się na czas wystrzału, wyrzucić łuskę i pobrac nowy nabój. I tak do 1000 razy na minutę. W miarę strzelania lubi zapychać się kurzem, lub odkształcać tak, że następny pocisk rozerwie go na kawałki. |
|||
* '''Kolby, uchwyty, dwójnogi''' – elementy pośredniczące w nadwyrężaniu górnych kończyn strzelca, zaprojektowane tak, by maksymalnie zwiększyć doznania. |
|||
* '''Celownik''' – ponieważ z kaemu strzela się jak ze szlaucha ogrodowego, celownik jest w gruncie rzeczy niepotrzebny, jednak dla zachowania pozorów instaluje się jakiś. |
|||
== Historia == |
|||
* '''Dawno, dawno temu''' – Chińczycy skonstruowali szybkostrzelną kuszę. Co prawda wynalazek nie przebijał arkusza pergaminu z odległości metra, ale doceniamy chęci. |
|||
* '''Od „Dawno, dawno temu” do nowożytności''' – nic. Odkąd porzucono rzymskie skorpiony, nie ma niczego co spełniało by rolę KM-u... |
|||
* '''Gdzieś tak w średniowieczu''' – kusze zakazane przez [[papież|papieża]]! Co prawda nie ma to nic wspólnego z tematem artykułu, ale warto wiedzieć, że Papież wolał [[tibia|''walić z aksa'']]. |
|||
* '''Wiek XVIII''' – Kartaczownica Puckle'a, tego religijnego fanatyka z obozu protestantów, usiłuje podbić rynki światowe. Sprzedawana w wersjach przeciw chrześcijanom i przeciw Turkom, z religijną ornamentyką, lub bez. |
|||
* '''Połowa XIX wieku''' – nagły wysyp kilku ciekawych konstrukcji: |
|||
** '''Młynek do kawy''' – nazwany tak zarówno od sposobu strzelania, jak i od wyglądu ofiar po wielokrotnym trafieniu. |
|||
** '''Organki zagłady''' – nowsza wersja organów kościelnych, mająca postać szeregu luf na wspólnej podstawie i mechanizmie zapłonowym. |
|||
** '''Kartaczownica Gatlinga''' – steampunkowa wersja miniguna, chętnie używana przez [[Gruby|Grubego]]. |
|||
* '''Lata I WŚ''' – chrzest bojowy bardziej nowoczesnych broni ''made by Maxim'', zakończony kolosalnym sukcesem, dzięki ówczesnej taktyce piechoty, znanej szerzej jako owczy pęd wprost na umocnienia. |
|||
* '''Lata II WŚ''' – chrzest bojowy wielu nowocześniejszych, chłodzonych powietrzem CKM-ów, LKM-ów a nawet WKM-ów, zakończony kolosalnym sukcesem dzięki, wciąż aktualnej, taktyce radzieckiej piechoty. |
|||
* '''[[Wojna wietnamska]]''' – narodziny miniguna! Aha, dzięki przyjaznym warunkom Wietnamu, zdano sobie sprawę z kilku rzeczy, co poskutkowało zanikiem CKM-ów, jako takich. |
|||
* '''Aż do współczesności''' – rozwój konstrukcji, które przetrwały próbę czasu. <del>Powstają prototypy metalstorma.</del> |
|||
{{przypisy}} |
|||
=== Energia === |
|||
{{Broń}} |
|||
Surowiec, którego niedobór rest łatwiejszy do uzupełnienia, lecz bardziej upierdliwy, gdy już się pojawi. Jak sama nazwa wskazuje, energia służy do energetyzowania masy, by zachciała przyjąć i utrzymać pożądany kształt. Poza tym może posłużyć do zasilania takich bezużytecznych struktur jak: ekstraktory, generatory tarcz i stacje radarowe. Wytwarzają ją generatory, mogą być one budowane dosłownie wszędzie, ale i tak zbudujesz je przed linią umocnień z braku miejsca w bazie; są w 3 rozmiarach: |
|||
[[Kategoria:Broń strzelecka]] |
|||
T1- mała bateryjka z funkcją samoczynnego ładowania i oddawania nadmiaru energii do państwowych akumulatorów. Po otrzymaniu zbyt mocnego trafienia, elektrolit rozlewa się, uszkadzając dotykające baterii jednostki. + 20 dochodu energii. |
|||
T2- miejsce, gdzie zniewolone chomiki biegają w kółkach podpiętych do dynama, generującego energię. W momencie trafienia w obudowę generatora, dozownik środka odurzającego dla gryzoni przestaje działać. W efekcie wściekłe gryzonie rozbiegają się, by zagryźć wszystko w okolicy, ale tylko przez chwilę: później giną z braku alkoholu w organizmie. + 500 dochodu energii |
|||
T3- wierna kopia reaktora nr. 4 z elektrowni w Czarnobylu. Zapewnia potężną dawkę energii, a także niezapomniane wrażenia, gdy wystawi się go na wrogi ostrzał. Dawka promieniowania wyzwolona przy jego eksplozji pozwala okoliczne roboty, mimo iż nie mają części organicznych, a także zachęca sąsiednie reaktory do podobnych działań. Dzięki temu zjawisku możesz doszczętnie zniszczyć bazę przeciwnika 1 celnym pociskiem. + 5000 przychodu energii. |
|||
=== Kryzys gospodarczy === |
|||
Czyli sytuacja gdy więcej surowców się zużywa niż wydobywa, w sup comie jest to stan permanentny, jednak użycie słowa "kryzys" (podobnie jak w świecie realnym) jest lekką przesada. Prawdziwy kryzys rujnuje państwa tymczasem w grze przyczynia się do... dłuższego czasu produkcji jednostek. Co prawda w świecie w którym w każdej chwili mogą nadlecieć wrogie transportery brak surowca jest groźny jednak nie da się go porównać do zniszczeń jakie wywołuje fala strajków. |
|||
== Park maszyn == |
|||
Czyli skrócony kurs znajomości jednostek dla "zielonych". Dzięki zawartym tu zbiorów zyskacie 25% szans na zrozumienie anegdot z sekcji noob w sup comie. |
|||
== Muzeum architektury == |
|||
Coś dla wielbicieli sztuki nieruchomej i wyznawców basecampingu. |
|||
== Noob w Sup- comie == |
Aktualna wersja na dzień 19:21, 2 sie 2021
Karabin maszynowy – połączenie karabinu z bliżej nieokreśloną maszyną, np. do szycia. Zgodnie z tradycją wyznaczoną przez chłodzonych ciężką wodą przodków, są wielokrotnie cięższe od zwykłej broni, przez co łatwo je rozpoznać: objuczony nim żołnierz zwykle klnie najgłośniej.
Rodzaje[edytuj • edytuj kod]
Lekkie, tudzież ręczne karabiny maszynowe[edytuj • edytuj kod]
Kpina twórców broni, skierowana do ich użytkowników. „Lekkie” są może w stanie na wpół rozkręconym, ale będąc w całości z przeciętnego wojaka uczynią nieruchliwego muła. Niemniej zdolność wypluwania w ciągu kilku minut dziennego urobku lokalnej kopalni ołowiu, sprawia, że broń tego typu praktycznie od momentu wynalezienia spowalnia drużynę piechoty. Prawie zawsze wyposażane w dwójnogi, by zajęty walką z odrzutem strzelec, mógł skierować fontannę pocisków w stronę wroga. Każdy szanujący się FPS musi mieć zaimplementowanych kilka broni tego typu, nawet gdy kod gry nie przewiduje możliwości ich stabilnego rozstawienia, a więc: jedynej sensownej możliwości użycia. Ot taki żart.
Przykłady: Karabin FG 42, Karabin maszynowy RPK, Karabin maszynowy RPK-74
Uniwersalne KM-y[edytuj • edytuj kod]
Pobożne życzenie piechociarzy błagających o lżejszą broń i pancerniaków, błagających o skuteczniejszą. Co prawda broń tego typu nie zadowala obu grup, ale dzięki możliwości wyjęcia z pojazdu i zabawy w Rambo wciąż bardzo popularna. Z biegiem czasu, UKM-y zupełnie zlały się z LKM-ami, ale nikogo to nie obchodzi.
Ciężkie karabiny maszynowe[edytuj • edytuj kod]
Czyli te, które nie zakwalifikowały się do lekkich i uniwersalnych, lub mające już z założenia tkwić w podstawie. Łączą ogromną szybkostrzelność, magiczne lufy, których nie imają się prawa fizyki odnośnie rozprowadzania ciepła i zaawansowane jej chłodzenie, na wszelki wypadek. Dużym krokiem w ich rozwoju, było stworzenie szybkowymiennych luf, co prawda ten sam mechanizm, pod kamuflażem dziwnej rączki z boku broni [1] mają również LKM-y, ale to bez znaczenia. Niemal doskonałe w Amerykańskim Stylu Prowadzenia Ognia [2] potrafią nie trafić pojedynczego celu, gdy wystrzeli się mniej niż 30 pocisków.
CKM wyróżnia się bardzo skomplikowanym użyciem. Zanim zaczniemy z niego strzelać, musimy skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą przyczepić do niego pasek kul (taki, jaki nosił Rambo zawieszony na ramieniu). Po takim zabiegu nasz karabin jest gotowy do użycia. Pociągamy za wystający u dołu fiutek spust i przełączamy kanał.
Najcięższe karabiny maszynowe[edytuj • edytuj kod]
Wielki blok stali, który w bardziej cywilizowanych państwach nazwano by Wielkokalibrowym Karabinem Maszynowym, ale jako, że Polska nie widziała grubszej lufy w broniach nie będących działami, nazwano je jak nazwano. Grzmoci pociskami od 12 do 20 milimetrów średnicy, więc nic, naprawdę nic nie stanie im na przeszkodzie w drodze do celu. Potrafią masakrować kamizelki kuloodporne, śmigłowce, lżejsze wozy bojowe a nawet wyburzać słabiej skonstruowane budynki. Koszty zużytych pocisków, zwykle nie są po tym odtajniane. Przez niektórych ludzi używane jako broń jednoręczna.
Miniguny[edytuj • edytuj kod]
Minigun, a maksimum przyjemności |
||
— Serious Sam o minigunie |
Co jest, dlaczego tu nie ma profesjonalnej nazwy broni?
Choćby dlatego, że uznaje się je za broń artyleryjską (z nielicznymi wyjątkami), ale dzięki prawom i lewom Nonsensopedii i tak się tu znalazły. Dzięki systemowi obrotowych luf, uzyskują szybkostrzelność do miliarda strzałów na minutę, czemu nie oprze się transporter piechoty, czołg a nawet Bohater Amerykańskiego Kina Akcji. Przez, mniej rozeznaną, gawiedź znane z licznych gier, gdzie zwykle są najpotężniejszymi narzędziami mordu. USA zbzikowało na ich punkcie, montując działka rotacyjne na rowerach, jeepach, czołgach i tak dalej, aż do odrzutowców i statków kosmicznych.
Warning / Achtung / Attention / Attenzione / Advertencia / Pozor / Atenção / Внимание / Увага / Προσοχή / Figyelem / Advarsel / Įspėjimas / Waarschuwing / გაფრთხილება / Զգուշացում / 危ない / 警告 / 注目 / 경고 / אזהרה / चेतावनी / คำเตือน / تحذير !
W dalszej części artykułu znajdują się tajne informacje.
Kontynuowanie czytania może poskutkować odwiedzinami smutnych panów w garniturach.
System „metalstorm”[edytuj • edytuj kod]
Wbrew nazwie nie chodzi o masowy desant metali nad Państwem Kościelnym a o super- hiper nowoczesną wunderwaffe o której wiedzą tylko osoby czytające ten artykuł [3]. O ile działko rotacyjne potrafi wypluć do miliarda pocisków, o tyle metalstorm potrafi zmaterializować dwu bilonową ścianę ołowiu, z którą zderzenia nie przetrwa żaden materialny obiekt. Ba, zastosowanie tego systemu w pistolecie, umożliwia wystrzelenie całego magazynka, zanim połączony odrzut wszystkich wystrzałów nie urwie nadgarstka strzelcowi. Niestety, jak na razie metalstormy są tak tajne, że nawet ich projektanci o nich nie wiedzą.
Budowa[edytuj • edytuj kod]
– Co to jest lufa? – Lufa to dziura oblana żelazem! |
||
— Znany suchar o lufie |
- Lufa – najbardziej charakterystyczny element KM-u. Zwykle jest na tyle długa, by uniemożliwić jakikolwiek manewr w mniejszych pomieszczeniach i na tyle ciężka, by przesunąć środek ciężkości maksymalnie w przód. Od miejsca styku większości luf z resztą broni odstaje mały uchwyt, którego przeznaczenie stanowi życiowy dylemat wielu „znawców” broni.
- Zamek – dla przeciętnego człowieka to właśnie na zamku karabinu kończy się mechanika a zaczyna magia. Jego zadania jest proste: ma wprowadzić nabój do komory, uszczelnić się na czas wystrzału, wyrzucić łuskę i pobrac nowy nabój. I tak do 1000 razy na minutę. W miarę strzelania lubi zapychać się kurzem, lub odkształcać tak, że następny pocisk rozerwie go na kawałki.
- Kolby, uchwyty, dwójnogi – elementy pośredniczące w nadwyrężaniu górnych kończyn strzelca, zaprojektowane tak, by maksymalnie zwiększyć doznania.
- Celownik – ponieważ z kaemu strzela się jak ze szlaucha ogrodowego, celownik jest w gruncie rzeczy niepotrzebny, jednak dla zachowania pozorów instaluje się jakiś.
Historia[edytuj • edytuj kod]
- Dawno, dawno temu – Chińczycy skonstruowali szybkostrzelną kuszę. Co prawda wynalazek nie przebijał arkusza pergaminu z odległości metra, ale doceniamy chęci.
- Od „Dawno, dawno temu” do nowożytności – nic. Odkąd porzucono rzymskie skorpiony, nie ma niczego co spełniało by rolę KM-u...
- Gdzieś tak w średniowieczu – kusze zakazane przez papieża! Co prawda nie ma to nic wspólnego z tematem artykułu, ale warto wiedzieć, że Papież wolał walić z aksa.
- Wiek XVIII – Kartaczownica Puckle'a, tego religijnego fanatyka z obozu protestantów, usiłuje podbić rynki światowe. Sprzedawana w wersjach przeciw chrześcijanom i przeciw Turkom, z religijną ornamentyką, lub bez.
- Połowa XIX wieku – nagły wysyp kilku ciekawych konstrukcji:
- Młynek do kawy – nazwany tak zarówno od sposobu strzelania, jak i od wyglądu ofiar po wielokrotnym trafieniu.
- Organki zagłady – nowsza wersja organów kościelnych, mająca postać szeregu luf na wspólnej podstawie i mechanizmie zapłonowym.
- Kartaczownica Gatlinga – steampunkowa wersja miniguna, chętnie używana przez Grubego.
- Lata I WŚ – chrzest bojowy bardziej nowoczesnych broni made by Maxim, zakończony kolosalnym sukcesem, dzięki ówczesnej taktyce piechoty, znanej szerzej jako owczy pęd wprost na umocnienia.
- Lata II WŚ – chrzest bojowy wielu nowocześniejszych, chłodzonych powietrzem CKM-ów, LKM-ów a nawet WKM-ów, zakończony kolosalnym sukcesem dzięki, wciąż aktualnej, taktyce radzieckiej piechoty.
- Wojna wietnamska – narodziny miniguna! Aha, dzięki przyjaznym warunkom Wietnamu, zdano sobie sprawę z kilku rzeczy, co poskutkowało zanikiem CKM-ów, jako takich.
- Aż do współczesności – rozwój konstrukcji, które przetrwały próbę czasu.
Powstają prototypy metalstorma.