Podręcznik: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 37.7.250.233; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Ryk2.) Znacznik: rewert |
|||
(Nie pokazano 60 wersji utworzonych przez 47 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Case à la chefferie de Bana.jpg|thumb|200px|Albo drewniany domek, albo papierowy podręcznik. Wybór jak zwykle został dokonany za ciebie]] |
|||
'''Podręcznik''', zwany nieraz przez uczniów i studentów [[książka|książką]], to niskiej jakości [[kompendium]] wiedzy z danej dziedziny, zazwyczaj czytane we fragmentach przed [[egzamin|egzaminem]]. Podręcznik charakteryzuje się pobieżnym przedstawieniem informacji, o których zapomina się na rzecz dokładniejszych podręczników w dalszych etapach kształcenia. Podręczniki zdobywa się w [[biblioteka|bibliotekach]] lub w [[księgarnia|księgarniach]], rzadziej w [[księgarnia internetowa|księgarniach internetowych]], ponieważ kupując tam należy uregulować pełną należność za wybraną pozycję. Odmianą podręcznika jest skrypt, podręcznik wydawany przez uczelnię wyłącznie dla [[student|studentów]]. Skrypt nie zyskuje przez na poczytności, ale [[las|lasy]] nie cierpią na tym tak jak w przypadku regularnych wydawnictw nastawionych na [[czytelnik|przeciętnego, niewymagającego odbiorcę]]. Przez studentów podręcznik w [[barter|handlu barterowym]] bywa wymieniany za lub na żywność, alkohol i środki utrzymania względnej czystości. |
|||
'''Podręcznik''' – niskiej jakości kompendium wiedzy z danej dziedziny, czytane we fragmentach przed [[egzamin]]em lub [[sprawdzian]]em. Nazwa wzięła się prawdopodobnie stąd, że jest czytany po [[Lekcja|dręczeniu]]. Podręcznik charakteryzuje się pobieżnym przedstawieniem informacji, o których zapomina się na rzecz dokładniejszych podręczników w dalszych etapach kształcenia. Nie lubią go porządni [[user]]zy, bo nie ma szukajki i [[Dzieci Neostrady|neokidy]], bo nie ma przycisku nowego tematu. |
|||
O fatalnym stanie jakościowym podręczników świadczy fakt, że co roku muszą być poprawiane i wprowadzane ich nowe wydania. |
|||
⚫ | |||
== Użycie == |
|||
* [[Antologia]] |
|||
[[Plik:Kurt.jpg|thumb|200px|Krzysiu, lat 9, właśnie spalił swój pierwszy podręcznik]] |
|||
* [[Synkretyzm]] |
|||
* <del>czytanie</del>; |
|||
* <del>nauka</del> (może odbywać się bez czytania, badania w trakcie); |
|||
* pisanie z niego ściąg na [[sprawdzian]]; |
|||
* ściąganie podczas pytania przez [[nauczyciel]]a; |
|||
* walenie [[kolega|kolegi]] po głowie; |
|||
* w wielu wypadkach jako brudnopis lub obiekt, na którym można się wyżyć; |
|||
* jako talerz; |
|||
* czym by tu [[ognisko]] rozpalić… hmmm…; |
|||
* do samoobrony, jako tarcza; |
|||
* jako cel do testowania nowej wiatrówki; |
|||
* jako obciążnik zbyt lekkich plecaków; |
|||
* do rysowania; |
|||
* do zabijania [[mucha|much]]. |
|||
== Podręcznik zawiera == |
|||
⚫ | |||
* ładną okładkę; |
|||
* listę autorów o trudnych do wymówienia nazwiskach; |
|||
* zapaskudzoną datę wydania;<ref>Co do {{cenzura3}} znaczą te literki p.n.e?!</ref> |
|||
* życiowe mądrości lub [[Pornografia|ładne rysunki]]; |
|||
* <del>pożyteczną treść</del> (bardzo hipotetyczna teoria, niepotwierdzona); |
|||
* dużo niezrozumiałego tekstu; |
|||
* zasuszone salami w roli zakładki; |
|||
* trutkę na <del>szczury</del> uczniów; |
|||
* spis treści po angielsku, hiszpańsku, hebrajsku i aramejsku. W przypadku podręcznika do polskiego, także po [[język krakrekrański|krakrekrańsku]]. |
|||
⚫ | |||
* [[antologia]] |
|||
* [[nauczyciel]] |
|||
* [[szkoła]] |
|||
* [[łatwo zauważyć]] |
|||
* [[podręcznik językowy]] |
|||
{{Przypisy}} |
|||
{{Szkoła}} |
|||
⚫ | |||
[[Kategoria:Przedmioty związane ze szkołą]] |
Aktualna wersja na dzień 22:11, 20 maj 2023
Podręcznik – niskiej jakości kompendium wiedzy z danej dziedziny, czytane we fragmentach przed egzaminem lub sprawdzianem. Nazwa wzięła się prawdopodobnie stąd, że jest czytany po dręczeniu. Podręcznik charakteryzuje się pobieżnym przedstawieniem informacji, o których zapomina się na rzecz dokładniejszych podręczników w dalszych etapach kształcenia. Nie lubią go porządni userzy, bo nie ma szukajki i neokidy, bo nie ma przycisku nowego tematu.
O fatalnym stanie jakościowym podręczników świadczy fakt, że co roku muszą być poprawiane i wprowadzane ich nowe wydania.
Użycie[edytuj • edytuj kod]
czytanie;nauka(może odbywać się bez czytania, badania w trakcie);- pisanie z niego ściąg na sprawdzian;
- ściąganie podczas pytania przez nauczyciela;
- walenie kolegi po głowie;
- w wielu wypadkach jako brudnopis lub obiekt, na którym można się wyżyć;
- jako talerz;
- czym by tu ognisko rozpalić… hmmm…;
- do samoobrony, jako tarcza;
- jako cel do testowania nowej wiatrówki;
- jako obciążnik zbyt lekkich plecaków;
- do rysowania;
- do zabijania much.
Podręcznik zawiera[edytuj • edytuj kod]
- ładną okładkę;
- listę autorów o trudnych do wymówienia nazwiskach;
- zapaskudzoną datę wydania;[1]
- życiowe mądrości lub ładne rysunki;
pożyteczną treść(bardzo hipotetyczna teoria, niepotwierdzona);- dużo niezrozumiałego tekstu;
- zasuszone salami w roli zakładki;
- trutkę na
szczuryuczniów; - spis treści po angielsku, hiszpańsku, hebrajsku i aramejsku. W przypadku podręcznika do polskiego, także po krakrekrańsku.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ Co do znaczą te literki p.n.e?!