Podstawa programowa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(++)
(++)
Linia 10: Linia 10:


== Fragmenty podstawy programowej ==
== Fragmenty podstawy programowej ==
=== Klasy I–III podstawówki ===
* '''Matematyka:''' Uczeń potrafi dodawać liczby całkowite od 1 do 10 pisemnie.
* '''Język polski:''' Uczeń zna i recytuje alfabet. Umiejętność czytania i pisania nie jest wymagana.
* '''Język angielski:''' ''I…''
* '''Fizyka:''' Uczeń czyni pierwsze kroki w kierunku zrozumienia fizyki newtonowskiej – potrafi odróżnić jabłko od gruszki.
* '''Historia:''' Uczeń wie, że kiedyś to dinozaury były.
* '''Wiedza o społeczeństwie:''' Uczeń rozumie podstawowe pojęcia dotyczące społeczeństwa – ''mama'', ''tata'', ''siostra'', ''brat'', ''ten skulwysyn Tusk z telewizola''.

=== Klasy IV–VI podstawówki ===
* '''Matematyka:''' Uczeń potrafi dodawać liczby całkowite od 1 do 100 przy pomocy kalkulatora.
* '''Język polski:''' Uczeń umie czytać i pisać.
* '''Język angielski:''' ''…be?''
* '''Fizyka:''' Uczeń potrafi zjeść jabłko i się nie udławić.
* '''Historia:''' Uczeń potrafi odróżnić starożytność od średniowiecza.
* '''Wiedza o społeczeństwie:''' A po co to prowadzić w ogóle…

=== Gimnazjum ===
* Zlikwidowano, wystarczy że uczeń umie żłopać piwo na boisku szkolnym i kitrać się z papierosami w kiblu.

=== Liceum lub technikum ===
[[Plik:Euler's Formula c.png|thumb|250px|Zadanie maturalne z matematyki – kreślenie wykresów funkcji liczb zespolonych]]
* '''Matematyka:''' Uczeń przeprowadza rachunki różniczkowe i całkowe do trzeciego stopnia włącznie na ciele [[Liczba zespolona|liczb zespolonych]] w pamięci.
* '''Język polski:''' Uczeń potrafi przeprowadzić rozbiór zdania wielokrotnie złożonego, wymienia wszystkie typy deklinacji w języku polskim i płynnie posługuje się klasyfikacją Saloniego rodzajów gramatycznych.
* '''Język angielski:''' ''Ja cię stresuję, kurwa?! Uczysz się tego piąty rok w szkole i na kursach, i wszystko to jak krew w piach!''
* '''Fizyka:''' Uczeń rozumie i posługuje się pojęciami ogólnej i szczególnej teorii względności. Opisuje układy kwantowe przy pomocy przestrzeni Hilberta.
* '''Historia:''' Uczeń prowadzi rzeczowy dyskurs na złożone tematy historyczne z uwzględnieniem kontekstu historyczno-gospodarczego, politycznego i technicznego. Przykładowe zadanie maturalne: ''Opisz wyczerpująco sytuację gospodarczą [[Łódź|Łodzi]] w późnych latach 60. XIX. wieku z uwzględnieniem wpływu budowy kolei Fabryczno-Łódzkiej na rozwój miasta oraz kontekstu różnic kulturowych między ludnością żydowską, niemiecką, rosyjską i polską. Wypowiedź musi składać się z przynajmniej 1500 słów.''
* '''Wiedza o społeczeństwie:''' Uczeń głosuje [[Prawo i Sprawiedliwość|na kogo trzeba]].

Wymagania dla uczniów [[Zasadnicza szkoła zawodowa|szkół zawodowych]] pominęliśmy z litości.


{{Szkoła}}
{{Szkoła}}

Wersja z 12:06, 26 lip 2018

Aaaleee tego nie ma w podstawie!

Przeciętny uczeń o podstawie programowej

Nic nie poradzę, tak jest w podstawie.

Przeciętny nauczyciel o podstawie programowej

Podstawa programowa – czysto teoretyczna lista wymagań stawianych uczniom po ukończeniu etapu edukacyjnego.

Nowa podstawa programowa

Podstawa programowa ma taką własność, że zmienia się z każdą reformą programową, średnio raz na zmianę partii rządzącej. Taką zmienioną podstawę nazywa się od tego momentu nową, a poprzednią starą.

Jeśli zostanie wprowadzona kolejna reforma, to nazywa się ona również nową, a dla ścisłości nową nową. Wtedy nowa staje się starą nową, a stara antyczną. Próbowano ustalić właściwą nomenklaturę dla nowej nowej nowej podstawy programowej, ale niestety naukowcy badający ten problem zawiesili się.

Fragmenty podstawy programowej

Klasy I–III podstawówki

  • Matematyka: Uczeń potrafi dodawać liczby całkowite od 1 do 10 pisemnie.
  • Język polski: Uczeń zna i recytuje alfabet. Umiejętność czytania i pisania nie jest wymagana.
  • Język angielski: I…
  • Fizyka: Uczeń czyni pierwsze kroki w kierunku zrozumienia fizyki newtonowskiej – potrafi odróżnić jabłko od gruszki.
  • Historia: Uczeń wie, że kiedyś to dinozaury były.
  • Wiedza o społeczeństwie: Uczeń rozumie podstawowe pojęcia dotyczące społeczeństwa – mama, tata, siostra, brat, ten skulwysyn Tusk z telewizola.

Klasy IV–VI podstawówki

  • Matematyka: Uczeń potrafi dodawać liczby całkowite od 1 do 100 przy pomocy kalkulatora.
  • Język polski: Uczeń umie czytać i pisać.
  • Język angielski: …be?
  • Fizyka: Uczeń potrafi zjeść jabłko i się nie udławić.
  • Historia: Uczeń potrafi odróżnić starożytność od średniowiecza.
  • Wiedza o społeczeństwie: A po co to prowadzić w ogóle…

Gimnazjum

  • Zlikwidowano, wystarczy że uczeń umie żłopać piwo na boisku szkolnym i kitrać się z papierosami w kiblu.

Liceum lub technikum

Zadanie maturalne z matematyki – kreślenie wykresów funkcji liczb zespolonych
  • Matematyka: Uczeń przeprowadza rachunki różniczkowe i całkowe do trzeciego stopnia włącznie na ciele liczb zespolonych w pamięci.
  • Język polski: Uczeń potrafi przeprowadzić rozbiór zdania wielokrotnie złożonego, wymienia wszystkie typy deklinacji w języku polskim i płynnie posługuje się klasyfikacją Saloniego rodzajów gramatycznych.
  • Język angielski: Ja cię stresuję, kurwa?! Uczysz się tego piąty rok w szkole i na kursach, i wszystko to jak krew w piach!
  • Fizyka: Uczeń rozumie i posługuje się pojęciami ogólnej i szczególnej teorii względności. Opisuje układy kwantowe przy pomocy przestrzeni Hilberta.
  • Historia: Uczeń prowadzi rzeczowy dyskurs na złożone tematy historyczne z uwzględnieniem kontekstu historyczno-gospodarczego, politycznego i technicznego. Przykładowe zadanie maturalne: Opisz wyczerpująco sytuację gospodarczą Łodzi w późnych latach 60. XIX. wieku z uwzględnieniem wpływu budowy kolei Fabryczno-Łódzkiej na rozwój miasta oraz kontekstu różnic kulturowych między ludnością żydowską, niemiecką, rosyjską i polską. Wypowiedź musi składać się z przynajmniej 1500 słów.
  • Wiedza o społeczeństwie: Uczeń głosuje na kogo trzeba.

Wymagania dla uczniów szkół zawodowych pominęliśmy z litości.