Podstawa programowa: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (++) |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (++) |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
== Fragmenty podstawy programowej == |
== Fragmenty podstawy programowej == |
||
=== Klasy I–III podstawówki === |
|||
* '''Matematyka:''' Uczeń potrafi dodawać liczby całkowite od 1 do 10 pisemnie. |
|||
* '''Język polski:''' Uczeń zna i recytuje alfabet. Umiejętność czytania i pisania nie jest wymagana. |
|||
* '''Język angielski:''' ''I…'' |
|||
* '''Fizyka:''' Uczeń czyni pierwsze kroki w kierunku zrozumienia fizyki newtonowskiej – potrafi odróżnić jabłko od gruszki. |
|||
* '''Historia:''' Uczeń wie, że kiedyś to dinozaury były. |
|||
* '''Wiedza o społeczeństwie:''' Uczeń rozumie podstawowe pojęcia dotyczące społeczeństwa – ''mama'', ''tata'', ''siostra'', ''brat'', ''ten skulwysyn Tusk z telewizola''. |
|||
=== Klasy IV–VI podstawówki === |
|||
* '''Matematyka:''' Uczeń potrafi dodawać liczby całkowite od 1 do 100 przy pomocy kalkulatora. |
|||
* '''Język polski:''' Uczeń umie czytać i pisać. |
|||
* '''Język angielski:''' ''…be?'' |
|||
* '''Fizyka:''' Uczeń potrafi zjeść jabłko i się nie udławić. |
|||
* '''Historia:''' Uczeń potrafi odróżnić starożytność od średniowiecza. |
|||
* '''Wiedza o społeczeństwie:''' A po co to prowadzić w ogóle… |
|||
=== Gimnazjum === |
|||
* Zlikwidowano, wystarczy że uczeń umie żłopać piwo na boisku szkolnym i kitrać się z papierosami w kiblu. |
|||
=== Liceum lub technikum === |
|||
[[Plik:Euler's Formula c.png|thumb|250px|Zadanie maturalne z matematyki – kreślenie wykresów funkcji liczb zespolonych]] |
|||
* '''Matematyka:''' Uczeń przeprowadza rachunki różniczkowe i całkowe do trzeciego stopnia włącznie na ciele [[Liczba zespolona|liczb zespolonych]] w pamięci. |
|||
* '''Język polski:''' Uczeń potrafi przeprowadzić rozbiór zdania wielokrotnie złożonego, wymienia wszystkie typy deklinacji w języku polskim i płynnie posługuje się klasyfikacją Saloniego rodzajów gramatycznych. |
|||
* '''Język angielski:''' ''Ja cię stresuję, kurwa?! Uczysz się tego piąty rok w szkole i na kursach, i wszystko to jak krew w piach!'' |
|||
* '''Fizyka:''' Uczeń rozumie i posługuje się pojęciami ogólnej i szczególnej teorii względności. Opisuje układy kwantowe przy pomocy przestrzeni Hilberta. |
|||
* '''Historia:''' Uczeń prowadzi rzeczowy dyskurs na złożone tematy historyczne z uwzględnieniem kontekstu historyczno-gospodarczego, politycznego i technicznego. Przykładowe zadanie maturalne: ''Opisz wyczerpująco sytuację gospodarczą [[Łódź|Łodzi]] w późnych latach 60. XIX. wieku z uwzględnieniem wpływu budowy kolei Fabryczno-Łódzkiej na rozwój miasta oraz kontekstu różnic kulturowych między ludnością żydowską, niemiecką, rosyjską i polską. Wypowiedź musi składać się z przynajmniej 1500 słów.'' |
|||
* '''Wiedza o społeczeństwie:''' Uczeń głosuje [[Prawo i Sprawiedliwość|na kogo trzeba]]. |
|||
Wymagania dla uczniów [[Zasadnicza szkoła zawodowa|szkół zawodowych]] pominęliśmy z litości. |
|||
{{Szkoła}} |
{{Szkoła}} |
Wersja z 12:06, 26 lip 2018
Aaaleee tego nie ma w podstawie!
- Przeciętny uczeń o podstawie programowej
Nic nie poradzę, tak jest w podstawie.
- Przeciętny nauczyciel o podstawie programowej
Podstawa programowa – czysto teoretyczna lista wymagań stawianych uczniom po ukończeniu etapu edukacyjnego.
Nowa podstawa programowa
Podstawa programowa ma taką własność, że zmienia się z każdą reformą programową, średnio raz na zmianę partii rządzącej. Taką zmienioną podstawę nazywa się od tego momentu nową, a poprzednią starą.
Jeśli zostanie wprowadzona kolejna reforma, to nazywa się ona również nową, a dla ścisłości nową nową. Wtedy nowa staje się starą nową, a stara antyczną. Próbowano ustalić właściwą nomenklaturę dla nowej nowej nowej podstawy programowej, ale niestety naukowcy badający ten problem zawiesili się.
Fragmenty podstawy programowej
Klasy I–III podstawówki
- Matematyka: Uczeń potrafi dodawać liczby całkowite od 1 do 10 pisemnie.
- Język polski: Uczeń zna i recytuje alfabet. Umiejętność czytania i pisania nie jest wymagana.
- Język angielski: I…
- Fizyka: Uczeń czyni pierwsze kroki w kierunku zrozumienia fizyki newtonowskiej – potrafi odróżnić jabłko od gruszki.
- Historia: Uczeń wie, że kiedyś to dinozaury były.
- Wiedza o społeczeństwie: Uczeń rozumie podstawowe pojęcia dotyczące społeczeństwa – mama, tata, siostra, brat, ten skulwysyn Tusk z telewizola.
Klasy IV–VI podstawówki
- Matematyka: Uczeń potrafi dodawać liczby całkowite od 1 do 100 przy pomocy kalkulatora.
- Język polski: Uczeń umie czytać i pisać.
- Język angielski: …be?
- Fizyka: Uczeń potrafi zjeść jabłko i się nie udławić.
- Historia: Uczeń potrafi odróżnić starożytność od średniowiecza.
- Wiedza o społeczeństwie: A po co to prowadzić w ogóle…
Gimnazjum
- Zlikwidowano, wystarczy że uczeń umie żłopać piwo na boisku szkolnym i kitrać się z papierosami w kiblu.
Liceum lub technikum
- Matematyka: Uczeń przeprowadza rachunki różniczkowe i całkowe do trzeciego stopnia włącznie na ciele liczb zespolonych w pamięci.
- Język polski: Uczeń potrafi przeprowadzić rozbiór zdania wielokrotnie złożonego, wymienia wszystkie typy deklinacji w języku polskim i płynnie posługuje się klasyfikacją Saloniego rodzajów gramatycznych.
- Język angielski: Ja cię stresuję, kurwa?! Uczysz się tego piąty rok w szkole i na kursach, i wszystko to jak krew w piach!
- Fizyka: Uczeń rozumie i posługuje się pojęciami ogólnej i szczególnej teorii względności. Opisuje układy kwantowe przy pomocy przestrzeni Hilberta.
- Historia: Uczeń prowadzi rzeczowy dyskurs na złożone tematy historyczne z uwzględnieniem kontekstu historyczno-gospodarczego, politycznego i technicznego. Przykładowe zadanie maturalne: Opisz wyczerpująco sytuację gospodarczą Łodzi w późnych latach 60. XIX. wieku z uwzględnieniem wpływu budowy kolei Fabryczno-Łódzkiej na rozwój miasta oraz kontekstu różnic kulturowych między ludnością żydowską, niemiecką, rosyjską i polską. Wypowiedź musi składać się z przynajmniej 1500 słów.
- Wiedza o społeczeństwie: Uczeń głosuje na kogo trzeba.
Wymagania dla uczniów szkół zawodowych pominęliśmy z litości.