Dynamit: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (dodano link do artykułu Tchórz (osoba))
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Dynamit''' – bombowa laska, piosenka [[AC/DC]], najmocniejsze [[cygaro]] świata. Jeszcze nikt nie zdołał zaciągnąć się nim dwa razy. Przy wyrywaniu laski należy bardzo uważać, ponieważ jeśli zechcemy posunąć się za daleko, grozi to urwaniem, śmiercią, a nawet pełnym rozerwaniem i rozluźnieniem się. Wynalazcą tegoż [[narkotyki|towaru]] był znany z wysadzenia kilku fabryk [[Alfred Nobel]].
{{słownik|[[Słownik:Dynamit|Dynamit]]}}
'''Dynamit''' – bombowa laska, piosenka [[AC/DC]], najmocniejsze [[cygaro]] świata. Jeszcze nikt nie zdołał zaciągnąć się nim dwa razy. Przy wyrywaniu laski należy bardzo uważać, ponieważ jeśli zechcemy posunąć się za daleko, grozi to urwaniem, śmiercią a nawet pełnym rozerwaniem i rozluźnieniem się. Wynalazcą tegoż [[narkotyki|towaru]] był znany z wysadzenia kilku fabryk [[Alfred Nobel]].


Jeden z ulubionych elementów budujących napięcie w amerykańskich westernach i rozładowujących je w hollywoodzkich kreskówkach.
Jeden z ulubionych elementów budujących napięcie w amerykańskich westernach i rozładowujących je w hollywoodzkich kreskówkach.


Materiał pirotechniczny często zabroniony do zabawy małym psychopatom przez rodziców ze względu na '''znikome''' skutki uboczne, jakimi są, np. pozbawienie dachu nad głową połowy ludności w mieście zamieszkania młodego pirotechnika lub tylko wysłanie w kosmos samochodu ojca lub ewentualnie sąsiada.
Materiał pirotechniczny często zabroniony do zabawy małym psychopatom przez rodziców ze względu na '''znikome''' skutki uboczne, jakimi są, np. pozbawienie dachu nad głową połowy ludności w mieście zamieszkania młodego pirotechnika lub tylko wysłanie w kosmos samochodu ojca, lub ewentualnie sąsiada.


Dynamitem określa się czasami osobnika ludzkiego płci żeńskiej o ponadprzeciętnej urodzie (bez przykładów). Z takim dynamitem warto pokazać się na mieście ze względu na powalające walory estetyczne, które sprawiają, że konkurencja chowa się za pobliskim śmietnikiem lub słupem telegraficznym. Jednak taki dynamit najlepiej wchodzi w reakcję z męskim narządem rozrodczym a najlepszą porą na to jest noc, kiedy owa mieszanka grozi wybuchem!
Dynamitem określa się czasami osobnika ludzkiego płci żeńskiej o ponadprzeciętnej urodzie (bez przykładów). Z takim dynamitem warto pokazać się na mieście ze względu na powalające walory estetyczne, które sprawiają, że konkurencja chowa się za pobliskim śmietnikiem lub słupem telegraficznym. Jednak taki dynamit najlepiej wchodzi w reakcję z męskim narządem rozrodczym, a najlepszą porą na to jest noc, kiedy owa mieszanka grozi wybuchem!


Dynamit jest idealnym materiałem rozrywkowym, jego najwierniejszymi użytkownikami są obecnie [[Talibowie]].
Dynamit jest idealnym materiałem rozrywkowym, jego najwierniejszymi użytkownikami są obecnie [[Talibowie]].


== Zabawy z dynamitem ==
== Zabawy z dynamitem ==
Zabawy z dynamitem<ref>Przy tego rodzaju zabawach używa się dynamitu o obniżonej zawartości [[nitrogliceryna|nitrogliceryny]], tak aby poszkodowane została tylko osoba przegrywająca, a nie obszar w obrębie pińciuset kilometrów od miejsca wybuchu.</ref> są dość powszechne a ich różnorodność ogranicza jedynie wyobraźnia graczy. Aby zabawa była przednia, potrzebnych jest przynajmniej dwóch graczy i (oczywistycznie) laska dynamitu. Istnieją jednak osobnicy, którzy dla zabicia nudy bawią się sami i zabijają siebie razem z nudą (dzieje się tak, gdyż w zabawie musi być zawsze choć jeden przegrany). Najpowszechniejsze zabawy to:
Zabawy z dynamitem<ref>Przy tego rodzaju zabawach używa się dynamitu o obniżonej zawartości [[nitrogliceryna|nitrogliceryny]], tak aby poszkodowane została tylko osoba przegrywająca, a nie obszar w obrębie pińciuset kilometrów od miejsca wybuchu.</ref> są dość powszechne, a ich różnorodność ogranicza jedynie wyobraźnia graczy. Aby zabawa była przednia, potrzebnych jest przynajmniej dwóch graczy i (oczywistycznie) laska dynamitu. Istnieją jednak osobnicy, którzy dla zabicia nudy bawią się sami i zabijają siebie razem z nudą (dzieje się tak, gdyż w zabawie musi być zawsze choć jeden przegrany). Najpowszechniejsze zabawy to:
* '''[[Tchórz (osoba)|Tchórz]]''' – zawodnicy trzymają jednym z odnóży chwytnych laskę dynamitu i ją podpalają. Kto pierwszy puści ten przegrywa.
* '''[[Tchórz (osoba)|Tchórz]]''' – zawodnicy trzymają jednym z odnóży chwytnych laskę dynamitu i ją podpalają. Kto pierwszy puści, ten przegrywa.
* '''Podaj dalej:'''
* '''Podaj dalej:'''
** '''w kółku''' – gracze stoją w kółku. Jeden z nich zapala dynamit i przekazuje dalej niezgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przegrywa osoba, która będzie miała dynamit w ręce w momencie wybuchu.
** '''w kółku''' – gracze stoją w kółku. Jeden z nich zapala dynamit i przekazuje dalej niezgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przegrywa osoba, która będzie miała dynamit w ręce w momencie wybuchu.
** '''w rozproszeniu''' – uczestnicy stają w rozproszeniu, ale tak, by odległości między sąsiednimi graczami nie przekraczały 2 metrów. Osoba rozpoczynająca zapala dynamit i podaje/rzuca do dowolnie wybranej osoby. Przegrana wygląda tak samo, jak w wypadku pierwszej odmiany. Uwaga: zawodnicy nie mogą opuszczać pozycji zajętych na początku gry!
** '''w rozproszeniu''' – uczestnicy stają w rozproszeniu, ale tak, by odległości między sąsiednimi graczami nie przekraczały 2 metrów. Osoba rozpoczynająca zapala dynamit i podaje/rzuca do dowolnie wybranej osoby. Przegrana wygląda tak samo, jak w wypadku pierwszej odmiany. Uwaga: zawodnicy nie mogą opuszczać pozycji zajętych na początku gry!
* '''Sztafeta''' – tutaj potrzebne są przynajmniej 2 drużyny (każda po przynajmniej 2 graczy). Osoby startujące równocześnie podpalają lont dynamitu i biegną do kolejnego zawodnika. Przegrywa ta drużyna której zawodnik jako ostatni przebiegnie linie mety. Uwaga: trzeba rozsądnie dobierać dystanse do wyścigu (gdy będą one zbyt długie zawodnicy zginą przed dotarciem na metę).
* '''Sztafeta''' – tutaj potrzebne są przynajmniej 2 drużyny (każda po przynajmniej 2 graczy). Osoby startujące równocześnie podpalają lont dynamitu i biegną do kolejnego zawodnika. Przegrywa ta drużyna, której zawodnik jako ostatni przebiegnie linie mety. Uwaga: trzeba rozsądnie dobierać dystanse do wyścigu (gdy będą one zbyt długie, zawodnicy zginą przed dotarciem na metę).
* '''Zaufanie''' – mamy do dyspozycji 2 laski dynamitu (prawdziwą i niewybuchający falsyfikat – najlepiej w innym kolorze w celu rozróżnienia). Jednemu z graczy zasłania się oczy, zapala jedną z lasek i wręcza. Jeśli zawodnik odrzuci laskę dynamitu, a jest ona falsyfikatem to przegrywa. Jeśli zatrzyma dynamit, a jest on prawdziwy to również przegrywa. Wygrywa w sytuacjach gdy wręczony dynamit jest falsyfikatem i zawodnik go zatrzyma (sytuacja ta się praktycznie nie zdarza – nikt nie wręcza zawodnikom falsyfikatów), lub gdy dynamit jest prawdziwy a gracz go odrzuci.
* '''Zaufanie''' – mamy do dyspozycji 2 laski dynamitu (prawdziwą i niewybuchający falsyfikat – najlepiej w innym kolorze w celu rozróżnienia). Jednemu z graczy zasłania się oczy, zapala jedną z lasek i wręcza. Jeśli zawodnik odrzuci laskę dynamitu, a jest ona falsyfikatem, to przegrywa. Jeśli zatrzyma dynamit, a jest on prawdziwy, to również przegrywa. Wygrywa w sytuacjach, gdy wręczony dynamit jest falsyfikatem i zawodnik go zatrzyma (sytuacja ta się praktycznie nie zdarza – nikt nie wręcza zawodnikom falsyfikatów), lub gdy dynamit jest prawdziwy, a gracz go odrzuci.
* '''Piłowanie''' – zawodnicy podpalają lonty swoich dynamitów i przy pomocy [[ryż]]u starają się go przeciąć przed wybuchem. Wygrane i przegrane są chyba jasne.
* '''Piłowanie''' – zawodnicy podpalają lonty swoich dynamitów i przy pomocy [[ryż]]u starają się go przeciąć przed wybuchem. Wygrane i przegrane są chyba jasne.
* '''Uwolnić więźnia''' (gra australijska z czasów I Wojny Światowej) – bierzesz Niemca, zapalasz dynamit i wkładasz go do jego kieszeni, liczysz do trzech i puszczasz go. Jeśli puścisz za szybko to wyjmie z kieszeni i odrzuci a jeśli za późno to i ty zginiesz.
* '''Uwolnić więźnia''' (gra australijska z czasów I wojny światowej) – bierzesz Niemca, zapalasz dynamit i wkładasz go do jego kieszeni, liczysz do trzech i puszczasz go. Jeśli puścisz za szybko, to wyjmie z kieszeni i odrzuci, a jeśli za późno to i ty zginiesz.

== Zobacz też ==
{{słownik|[[Słownik:Dynamit|Dynamit]]}}
* [[nitroceluloza]]
* [[nitrogliceryna]]
* [[petarda]]
* [[trotyl]]


{{Przypisy}}
{{Przypisy}}

Aktualna wersja na dzień 12:50, 11 lut 2022

Dynamit – bombowa laska, piosenka AC/DC, najmocniejsze cygaro świata. Jeszcze nikt nie zdołał zaciągnąć się nim dwa razy. Przy wyrywaniu laski należy bardzo uważać, ponieważ jeśli zechcemy posunąć się za daleko, grozi to urwaniem, śmiercią, a nawet pełnym rozerwaniem i rozluźnieniem się. Wynalazcą tegoż towaru był znany z wysadzenia kilku fabryk Alfred Nobel.

Jeden z ulubionych elementów budujących napięcie w amerykańskich westernach i rozładowujących je w hollywoodzkich kreskówkach.

Materiał pirotechniczny często zabroniony do zabawy małym psychopatom przez rodziców ze względu na znikome skutki uboczne, jakimi są, np. pozbawienie dachu nad głową połowy ludności w mieście zamieszkania młodego pirotechnika lub tylko wysłanie w kosmos samochodu ojca, lub ewentualnie sąsiada.

Dynamitem określa się czasami osobnika ludzkiego płci żeńskiej o ponadprzeciętnej urodzie (bez przykładów). Z takim dynamitem warto pokazać się na mieście ze względu na powalające walory estetyczne, które sprawiają, że konkurencja chowa się za pobliskim śmietnikiem lub słupem telegraficznym. Jednak taki dynamit najlepiej wchodzi w reakcję z męskim narządem rozrodczym, a najlepszą porą na to jest noc, kiedy owa mieszanka grozi wybuchem!

Dynamit jest idealnym materiałem rozrywkowym, jego najwierniejszymi użytkownikami są obecnie Talibowie.

Zabawy z dynamitem[edytuj • edytuj kod]

Zabawy z dynamitem[1] są dość powszechne, a ich różnorodność ogranicza jedynie wyobraźnia graczy. Aby zabawa była przednia, potrzebnych jest przynajmniej dwóch graczy i (oczywistycznie) laska dynamitu. Istnieją jednak osobnicy, którzy dla zabicia nudy bawią się sami i zabijają siebie razem z nudą (dzieje się tak, gdyż w zabawie musi być zawsze choć jeden przegrany). Najpowszechniejsze zabawy to:

  • Tchórz – zawodnicy trzymają jednym z odnóży chwytnych laskę dynamitu i ją podpalają. Kto pierwszy puści, ten przegrywa.
  • Podaj dalej:
    • w kółku – gracze stoją w kółku. Jeden z nich zapala dynamit i przekazuje dalej niezgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przegrywa osoba, która będzie miała dynamit w ręce w momencie wybuchu.
    • w rozproszeniu – uczestnicy stają w rozproszeniu, ale tak, by odległości między sąsiednimi graczami nie przekraczały 2 metrów. Osoba rozpoczynająca zapala dynamit i podaje/rzuca do dowolnie wybranej osoby. Przegrana wygląda tak samo, jak w wypadku pierwszej odmiany. Uwaga: zawodnicy nie mogą opuszczać pozycji zajętych na początku gry!
  • Sztafeta – tutaj potrzebne są przynajmniej 2 drużyny (każda po przynajmniej 2 graczy). Osoby startujące równocześnie podpalają lont dynamitu i biegną do kolejnego zawodnika. Przegrywa ta drużyna, której zawodnik jako ostatni przebiegnie linie mety. Uwaga: trzeba rozsądnie dobierać dystanse do wyścigu (gdy będą one zbyt długie, zawodnicy zginą przed dotarciem na metę).
  • Zaufanie – mamy do dyspozycji 2 laski dynamitu (prawdziwą i niewybuchający falsyfikat – najlepiej w innym kolorze w celu rozróżnienia). Jednemu z graczy zasłania się oczy, zapala jedną z lasek i wręcza. Jeśli zawodnik odrzuci laskę dynamitu, a jest ona falsyfikatem, to przegrywa. Jeśli zatrzyma dynamit, a jest on prawdziwy, to również przegrywa. Wygrywa w sytuacjach, gdy wręczony dynamit jest falsyfikatem i zawodnik go zatrzyma (sytuacja ta się praktycznie nie zdarza – nikt nie wręcza zawodnikom falsyfikatów), lub gdy dynamit jest prawdziwy, a gracz go odrzuci.
  • Piłowanie – zawodnicy podpalają lonty swoich dynamitów i przy pomocy ryżu starają się go przeciąć przed wybuchem. Wygrane i przegrane są chyba jasne.
  • Uwolnić więźnia (gra australijska z czasów I wojny światowej) – bierzesz Niemca, zapalasz dynamit i wkładasz go do jego kieszeni, liczysz do trzech i puszczasz go. Jeśli puścisz za szybko, to wyjmie z kieszeni i odrzuci, a jeśli za późno to i ty zginiesz.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Słownik
Zobacz w słowniku:
Dynamit

Przypisy

  1. Przy tego rodzaju zabawach używa się dynamitu o obniżonej zawartości nitrogliceryny, tak aby poszkodowane została tylko osoba przegrywająca, a nie obszar w obrębie pińciuset kilometrów od miejsca wybuchu.