Wypracowanie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Mkart; przywrócono ostatnią wersję autorstwa ZelDelet.)
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
'''Wypracowanie''' – <s>tortura stosowana</s> zadanie zadane przez nauczyciela niewymagające rozwiniętej odpowiedzi pisemnej, ale sprytu: jak napisać, żeby się nie zmęczyć. Obejmują zwykle stronę znaków pisanych bez zachowania żadnych zasad stylistyki, ortografii ani logiki. Zdarzają się wyjątki przeczące temu założeniu, ale to naprawdę rzadkość.
'''Wypracowanie''' – <del>tortura stosowana</del> zadanie zadane przez nauczyciela niewymagające rozwiniętej odpowiedzi pisemnej, ale sprytu: jak napisać, żeby się nie zmęczyć. Obejmują zwykle stronę znaków pisanych bez zachowania żadnych zasad stylistyki, ortografii ani [[Logika|logiki]]. Zdarzają się wyjątki przeczące temu założeniu, ale to naprawdę rzadkość.


Sprawdzający najczęściej ma trudniejsze [[Wypracowanie|zadanie]] - przeczytać i zrozumieć [[N:B|wypracowanie]].
Sprawdzający najczęściej ma trudniejsze zadanie przeczytać i zrozumieć [[N:B|wypracowanie]].


==Budowa==
== Budowa ==
* '''wstęp''' – przepisane i wielokrotnie rozwinięte zdanie tematu
* '''Wstęp''' – przepisane i wielokrotnie rozwinięte zdanie tematu;
* '''rozwinięcie''' – powtarzana ta sama myśl (najczęściej bełkot), aby zużycie długopisu było proporcjonalne do zapisywanej kartki i odwrotnie proporcjonalne do zamierzonej wielkości pracy
* '''Rozwinięcie''' – powtarzana ta sama myśl (najczęściej bełkot), aby zużycie długopisu było proporcjonalne do zapisywanej kartki i odwrotnie proporcjonalne do zamierzonej wielkości pracy;
* '''zakończenie''' – powtórzone zdanie z wstępu. Niekiedy zawiera [[morał|myśl, którą nikt się nie przejmuje]].
* '''Zakończenie''' – powtórzone zdanie z wstępu. Niekiedy zawiera [[morał|myśl, którą nikt się nie przejmuje]].


==Metody pisania wypracowań==
== Metody pisania wypracowań ==
* '''Nowoczesny''' – przepisanie z internetu. Sugerowane jest użycie dalszych stron w wyszukiwarce z tego względu, iż nauczyciel/ka powie w przeciwnym razie, że "spisywaliście od siebie, nieroby sfilcowane! Zadzwonię do waszych rodziców, niech więdzą jak się syn/córka w szkole zachowuje!".
* '''Nowoczesny''' – przepisanie z internetu. Sugerowane jest użycie dalszych stron w wyszukiwarce z tego względu, iż nauczyciel/ka powie w przeciwnym razie, że „spisywaliście od siebie, nieroby sfilcowane! Zadzwonię do waszych rodziców, niech więdzą jak się syn/córka w szkole zachowuje!”;
* '''Tradycyjny''' – spisanie z książki z opracowaniami.
* '''Tradycyjny''' – spisanie z książki z opracowaniami;
* '''Awaryjny''' – spisywane na kolanie własnymi (skróconymi) zdaniami na korytarzu podczas przerwy. Zero możliwości podejrzenia o ściąganie. Charakteryzuje się dużą ilością treści przy małej ilości formy.
* '''Awaryjny''' – spisywane na kolanie własnymi (skróconymi) zdaniami na korytarzu podczas przerwy. Zero możliwości podejrzenia o ściąganie. Charakteryzuje się dużą ilością treści przy małej ilości formy;
* '''Drogi''' – skorzystanie z usług firmy piszącej prace magisterskie, wypracowania też chętnie piszą.
* '''Drogi''' – skorzystanie z usług firmy piszącej prace magisterskie, wypracowania też chętnie piszą;
* '''Drogi na ryzykanta''' – należy zapłacić nauczycielowi, by napisał za ciebie, albo chociaż ocenił to co sam by napisał na ocenę celującą. Wiąże się z ryzykiem wezwania CBA, ale w razie powodzenia masz fory u nauczyciela.
* '''Drogi na ryzykanta''' – należy zapłacić nauczycielowi, by napisał za ciebie, albo chociaż ocenił to co sam by napisał na ocenę celującą. Wiąże się z ryzykiem wezwania CBA, ale w razie powodzenia masz fory u nauczyciela;
* '''Na "słodkie oczka"''' – poprosić mamę, by napisała za ciebie.
* '''Na „słodkie oczka”''' – poprosić mamę, by napisała za ciebie;
* '''Optymalny''' – złapać kujona, który napisze wypracowanie za ciebie.
* '''Optymalny''' – złapać kujona, który napisze wypracowanie za ciebie;
* '''Czasochłonny''' – zapisanie 50 stron, w czym tylko pierwsze dwie mają coś wspólnego z tematem, nauczycielowi nie będzie chciało się czytać pozostałych 48 stron.
* '''Czasochłonny''' – zapisanie 50 stron, w czym tylko pierwsze dwie mają coś wspólnego z tematem, nauczycielowi nie będzie chciało się czytać pozostałych 48 stron;
* '''Nieefektywny''' – napisać wypracowanie samemu. Efekt będzie taki sam jak nienapisanie, czyli ndst, więc nieopłacalny.
* '''Nieefektywny''' – napisać wypracowanie samemu. Efekt będzie taki sam jak nienapisanie, czyli ndst, więc nieopłacalny.


Linia 24: Linia 24:
* [[Rozprawka]] – ''„Czy [[RedTube|surfowanie po internecie]] jest szkodliwe dla [[Dziecko|dzieci]]? Dlaczego tak?”''
* [[Rozprawka]] – ''„Czy [[RedTube|surfowanie po internecie]] jest szkodliwe dla [[Dziecko|dzieci]]? Dlaczego tak?”''
* [[List]] – ''„Witaj Aniu, ostatnio [[Kujon|przeczytałam interesującą książkę]]”.''
* [[List]] – ''„Witaj Aniu, ostatnio [[Kujon|przeczytałam interesującą książkę]]”.''
* [[Sprawozdanie]] – ''„Wycieczka do [[agencja towarzyska|burdelu]]”.''
* [[Sprawozdanie]] – ''„Wycieczka do [[agencja towarzyska|burdelu]]”.''


{{Szkoła}}
{{szkoła}}
[[Kategoria:Oświata]]
[[Kategoria:Oświata]]

Wersja z 16:59, 14 wrz 2015

Wypracowanietortura stosowana zadanie zadane przez nauczyciela niewymagające rozwiniętej odpowiedzi pisemnej, ale sprytu: jak napisać, żeby się nie zmęczyć. Obejmują zwykle stronę znaków pisanych bez zachowania żadnych zasad stylistyki, ortografii ani logiki. Zdarzają się wyjątki przeczące temu założeniu, ale to naprawdę rzadkość.

Sprawdzający najczęściej ma trudniejsze zadanie – przeczytać i zrozumieć wypracowanie.

Budowa

  • Wstęp – przepisane i wielokrotnie rozwinięte zdanie tematu;
  • Rozwinięcie – powtarzana ta sama myśl (najczęściej bełkot), aby zużycie długopisu było proporcjonalne do zapisywanej kartki i odwrotnie proporcjonalne do zamierzonej wielkości pracy;
  • Zakończenie – powtórzone zdanie z wstępu. Niekiedy zawiera myśl, którą nikt się nie przejmuje.

Metody pisania wypracowań

  • Nowoczesny – przepisanie z internetu. Sugerowane jest użycie dalszych stron w wyszukiwarce z tego względu, iż nauczyciel/ka powie w przeciwnym razie, że „spisywaliście od siebie, nieroby sfilcowane! Zadzwonię do waszych rodziców, niech więdzą jak się syn/córka w szkole zachowuje!”;
  • Tradycyjny – spisanie z książki z opracowaniami;
  • Awaryjny – spisywane na kolanie własnymi (skróconymi) zdaniami na korytarzu podczas przerwy. Zero możliwości podejrzenia o ściąganie. Charakteryzuje się dużą ilością treści przy małej ilości formy;
  • Drogi – skorzystanie z usług firmy piszącej prace magisterskie, wypracowania też chętnie piszą;
  • Drogi na ryzykanta – należy zapłacić nauczycielowi, by napisał za ciebie, albo chociaż ocenił to co sam by napisał na ocenę celującą. Wiąże się z ryzykiem wezwania CBA, ale w razie powodzenia masz fory u nauczyciela;
  • Na „słodkie oczka” – poprosić mamę, by napisała za ciebie;
  • Optymalny – złapać kujona, który napisze wypracowanie za ciebie;
  • Czasochłonny – zapisanie 50 stron, w czym tylko pierwsze dwie mają coś wspólnego z tematem, nauczycielowi nie będzie chciało się czytać pozostałych 48 stron;
  • Nieefektywny – napisać wypracowanie samemu. Efekt będzie taki sam jak nienapisanie, czyli ndst, więc nieopłacalny.

Przykładowe typy i tematy wypracowań