Gimnazjum: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
 
(Nie pokazano 329 pośrednich wersji utworzonych przez 100 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:gimnazjalista.jpg|thumb|200px|Absolwent]]
[[Video:Ale urwał|right|thumb|250px|Jeden z ulubionych filmów przeciętnego gimnazjalisty]]
{{cytat|'''Gimnazjum'''. [[Błąd]] w systemie.|Jeden z artykułów [[Sieci (tygodnik)|Sieci]] o '''tym czymś'''}}
[[Plik:gimnazjalista.jpg|right|thumb|250px|Absolwent]]
'''Gimnazjum''' lub '''głąbonazjum''' ([[łacina|łac.]] nagi) – '''G'''niazdo '''I'''diotów, '''M'''atołów, '''N'''iedorozwojów, '''A'''społecznych '''Z'''wyrodnialców '''J'''ednocześnie '''U'''dających '''M'''ądrych. Miejsce reedukacji [[młodzież|nieletnich bandytów]], handlu [[marihuana|roślinkami]] oraz picia [[tanie wino|napojów produkcji ojczystej]]. Większość uczniów traktuje je jako okres przejściowy i ma naukę w [[dupa|głębokim poważaniu]]. Część z nich przypomina sobie o czymś takim jak podręczniki i nauka dopiero wtedy, kiedy grozi im oddelegowanie z tej jakże wychowującej (albo i nie) placówki.
== Czym jest gimnazjum ==
Większość gimnazjów (zwłaszcza osiedlowe) to wielkie zbiorowiska [[dresiarz]]y, [[gimbus]]ów, [[idiota|idiotów]], [[debil]]i, [[Luzak|luzaków]], [[emo (ludzie)|emo]], [[dzieci Neostrady|dzieci neo]], [[Pokemon (osoba)|pokemonów]], [[kindermetal]]i, [[pedał]]ów, [[kindergot]]ów i maniaków [[Tokio Hotel]], [[Blog 27]], [[Epuls.pl|Epulsa]], [[Metin2|Metina]], Margonema, [[Minecraft]]a czy [[Counter-Strike|CS'a]]. Uczy się ich nieco bardziej zaawansowanej wiedzy, niż w [[szkoła podstawowa|szkole podstawowej]] i w [[przedszkole|przedszkolu]]. Gimnazjum składa się z trzech klas, każda z innym poziomem trudności. Generalnie poziom wiedzy uczniów drastycznie spada wraz z każdą kolejną klasą, aż w końcu stają się głupsi niż przed podstawówką.


'''Gimnazjum''' (ur. [[1 września]] [[1999]], zm. [[19 czerwca]] [[2019]]; inne określenia: '''głąbonazjum''', '''gimbaza, gimbazjum''' ([[łacina|łac.]] nagi), '''G'''niazdo '''I'''diotów, '''M'''atołów, '''N'''iedorozwojów, '''A'''normalnych '''Z'''wyrodnialców '''J'''ednocześnie '''U'''dających '''M'''ądrych) – miejsce reedukacji [[Gimbus|nieletnich bandytów]], handlu [[marihuana|roślinkami]] oraz picia [[tanie wino|napojów produkcji ojczystej]]. Większość uczniów traktowało je jako okres przejściowy i miało naukę w [[dupa|głębokim poważaniu]]. Część z nich przypominała sobie o czymś takim jak podręczniki i nauka dopiero wtedy, kiedy groziło im oddelegowanie z tej jakże wychowującej (albo i nie) placówki.
90% inteligencji polskiej uważa, iż gimnazja należy zburzyć, spalić, zaorać i posypać solą, ażeby nigdy więcej się nie odrodziły.

W związku z egzekucją zaplanowaną na zakończenie roku szkolnego 2018/19, ''treści edukacyjne'' gimnazjum miały zostać rozłożone między 8-klasową szkołą podstawową a rokiem przedłużenia szkoły średniej. W praktyce jednak wszystko wepchnięto do nowej podstawówki. Ciekawostką jest to, że z praktycznego punktu widzenia podręczniki do 7 i 8 klasy są prawie tymi samymi podręcznikami, co książki do 2 i 3 klasy gimnazjum. Pozostaje jedynie luka za 1 klasę gimnazjum oraz roczna przerwa w szkole średniej, na które rozwiązania jeszcze nie odnaleziono.

== Czym było gimnazjum ==
Większość gimnazjów było wielkimi zbiorowiskami [[dresiarz]]y, [[gimbus]]ów, [[idiota|idiotów]], [[debil]]i, [[luzak]]ów, [[emo]], [[Dzieci Neostrady|dzieci neo]], [[Pokemon (osoba)|pokemonów]], [[kindermetal]]i, [[gej|pedałów]], [[kindergot]]ów i maniaków [[Tokio Hotel]], [[Blog 27]], [[Epuls.pl|Epulsa]], [[Grand Theft Auto|GTA]], [[Metin2|Metina]], [[Margonem]]a, [[Minecraft]]a, [[League of Legends|LoL'a]], [[Overwatch]]a czy [[Counter-Strike|CS'a]]. Uczyło się ich nieco bardziej zaawansowanej wiedzy, niż w 6-letniej [[szkoła podstawowa|szkole podstawowej]] i w [[przedszkole|przedszkolu]]. Gimnazjum składało się z trzech klas, każda z innym poziomem trudności.

Ostatnimi czasy pojawiła się zyskująca na popularności koncepcja, że sytuacja intelektualna rzeczonej grupy osób wynikała przede wszystkim ze złej nazwy szkoły. Postulowało się nazywanie czasu nauki gimnazjalnej określeniem „podstawówka” jako 7. i 8. klasy tejże. Za tym rozwiązaniem przemawiał szczególnie fakt, że – jak można było zaobserwować – podstawówczaki z powodu młodszego wieku zachowywały się zdecydowanie lepiej niż gimnazjaliści. Jako remedium proponowane było też zwolnienie dużej liczby nauczycieli i zmiana programu nauczania na oparty o pytanie ''co zrobiłby w tej sytuacji [[Żołnierze wyklęci|żołnierz wyklęty]]?''.

50% inteligencji polskiej uważało, iż gimnazja należy zburzyć, spalić, zaorać i posypać solą, żeby nigdy więcej się nie odrodziły. Drugie 50% uważało gimnazja za świętość, na której opiera się nasza cywilizacja. Trzecie 50% nie miało zdania jak statystyczny Polak podczas wyborów samorządowych. Kolejne 50% obywateli miało to w dupie, uważając to za problem uczniów gimnazjum, a nie swój. Nie chciało ratować biednych uczniów i uczennic od zmarnowania swojego życia, czyli aż 3 lat.


== Podstawa programowa ==
== Podstawa programowa ==
[[Plik:Ekspresowa nauka.jpg|400px|thumb|Wtłaczanie wiedzy do tępej głowy]]
* Klasa pierwsza – uczniowie powtarzają wiadomości ze szkoły podstawowej i uczą się jarać [[papierosy|szlugi]]. Urządzają wypady na ruiny i inne tego typu miejsca w celu integracji z pomocą środków odurzających, najczęściej wódki. Wreszcie zaczynają rozróżniać wódkę od spirytusu!
* '''Klasa pierwsza''' – uczniowie powtarzali wiadomości z 6-letniej [[Szkoła podstawowa|szkoły podstawowej]] i uczyli się jarać [[papierosy|szlugi]]. Urządzali wypady na ruiny i inne tego typu miejsca w celu integracji z pomocą środków odurzających, najczęściej wódki. Wreszcie zaczynali rozróżniać wódkę od [[spirytus]]u!
* Klasa druga – na wyższym stopniu zaawansowania gimnazjaliści powtarzają wiadomości z pierwszej klasy, dołączając do nich zaawansowane popijanie wódy przed lekcjami, a także po nich. Uczą się też, jak zdobywać [[Narkotyki|zioła]].
* '''Klasa druga''' – na wyższym stopniu zaawansowania gimnazjaliści powtarzali wiadomości z pierwszej klasy, dołączając do nich zaawansowane popijanie wódy przed lekcjami, a także po nich. Uczyli się też, jak zdobywać [[narkotyki|zioła]].
* Klasa trzecia – uczniowie powtarzają wiadomości zdobyte w gimnazjum... Zazwyczaj kończy się to nagminną absencją spowodowaną kacem, bądź – w cięższych przypadkach – niemożnością znalezienia drogi do szkoły. Powód jest prosty: ''Polak nie kaktus, pić musi''.
* '''Klasa trzecia''' – uczniowie powtarzali wiadomości zdobyte dotychczas w gimnazjum… Zazwyczaj kończyło się to nagminną absencją spowodowaną kacem, bądź – w cięższych przypadkach – niemożnością znalezienia drogi do szkoły. Powód był prosty: ''[[Polak]] nie kaktus, pić musi''.


Ostatnio w ramach reformy gimnazjum wzbogaciło się o program szkolenia galerianek, jedyna szybka odpowiedź na bezrobocie i zapotrzebowanie rynku.
W ramach reformy, gimnazjum wzbogaciło się o program szkolenia galerianek, jedyną szybką odpowiedź na bezrobocie i zapotrzebowanie rynku. Ze względu na to, że lekcje były wyłącznie teoretyczne, ochotnicy i ochotniczki prowadzili czasami zajęcia praktyczne uzupełniające o marketingowej nazwie „słoneczko”.
Ze względu na to ze lekcje są wyłącznie teoretyczne, ochotnicy i ochotniczki prowadza czasami zajęcia praktyczne uzupełniające o marketingowej nazwie „słoneczko”.


Cykl edukacyjny przeciętnego gimnazjalisty wygląda następująco:
Cykl edukacyjny przeciętnego gimnazjalisty wyglądał następująco:
* Pierwsza klasa
* '''pierwsza klasa''';
* Powtarzanie pierwszej klasy
* '''powtarzanie pierwszej klasy''';
* Druga klasa
* '''druga klasa''';
* Powtarzanie drugiej klasy
* '''powtarzanie drugiej klasy''';
* '''trzecia klasa''';
* Poprawczak
* '''powtarzanie trzeciej klasy''';
* Trzecia klasa
* '''absolwent'''<ref>W najgorszym przypadku stawałeś się absolwentem w wieku osiemnastu lat, bo dłużej nie mieli obowiązku cię tam trzymać.</ref>.
* Powszechna służba wojskowa
* Powtarzanie trzeciej klasy
* Powtarzanie powtarzania trzeciej klasy
* Absolwent (w najgorszym przypadku jesteś absolwentem w wieku osiemnastu lat, bo dłużej nie mają prawa cię tam trzymać)


Podsumowując, absolwent gimnazjum opanowuje podstawową wiedzę w dziedzinie stawania się żulem, którą rozwija w [[Liceum ogólnokształcące|szkole średniej]]
Podsumowując, absolwent gimnazjum opanowywał podstawową wiedzę w dziedzinie stawania się [[żul]]em, którą dalej rozwijał w [[liceum ogólnokształcące|szkole średniej]].


== Słownictwo ==
== Słownictwo ==
[[Plik:Antyterrorysta.jpg|thumb|right|200px|Nauczyciel pędzący na lekcję historii do 2A]]
[[Plik:Antyterrorysta.jpg|thumb|200px|Nauczyciel pędzący na lekcję religii do 2A]]
[[Nonsensopedia]] wysłała swojego [[reporter]]a do jednego z gimnazjów, by zbadać słownictwo [[uczeń|uczniów]]. Oto co słychać na [[korytarz szkolny|korytarzach]]:
[[Nonsensopedia]] wysłała swojego [[reporter]]a do jednego z gimnazjów, by zbadać słownictwo [[uczeń|uczniów]]. Oto, co było słychać na [[korytarz szkolny|korytarzach]]:


<!-- Nie dodawać tu nic nowego. Patrz: Dyskusja -->
<!-- Nie dodawać tu nic nowego. Patrz: Dyskusja -->
* Siema, gejku.
* ''Siema, [[gej]]ku'',
* ''Hejka!'',
* Co ty, w mordę jebana, wyprawiasz?
* ''Żal!!!!11'',
* Upierdoliłeś się!
* ''Trzecia be była najlepsza klasą a wy byliście lamusy!!'',
* Wypierdalaj.
* ''A w domu wszyscy zdrowi?'',
* <s>Znalazłem fajna stronę z pornolami www.nonsenso...</s> <small>Tego nasz reporter wcale nie usłyszał!!!</small>
* ''[[Upojenie alkoholowe|Upierdoliłeś się]]!'',
* Chyba go popierdoliło!
* ''Wypierdalaj'',
* Twój stary.
* ''No to fajnie'',
* Leży na twoim.
* ''Spłyń'',
* Zamknij dupę, pedale!
* ''Żal to ty masz w spodniach'',
* Twoja stara to Afryka a twój stary po niej bryka.
* <del>''Znalazłem fajną stronę z [[porno]]lami www.nonsa…''</del>, <small>Tego nasz reporter wcale nie usłyszał!!!</small>
* Grozisz mi?!
* ''Twój stary'',
* Czemu nie grałeś wczoraj w CS-a, kutafonie?
* ''LOL'',
* Jaki masz level psie?
* ''Chowaj blanta! Facetka idzie!'',
* Masz wpierdol po lekcjach.
* ''[[Muka]] śmieciu'',
* Pojebało Cię na ryj, kurwa?!
* ''Sapiesz się'',
* Masz zadanie z matmy?... Nie? Ty chuju!!!
* ''Przez ciebie przegraliśmy mecz, a teraz [[Wpierdol|klepa]]'',
* Jaki muł!
* ''Stary, masz zioło?''
* Ssij pałę!
* ''Twoja stara to Afryka, a twój stary po niej bryka'',
* Patrz się na mnie, jak do ciebie, kurwa mówię! No i na chuj się patrzysz?
* ''Czemu nie grałeś wczoraj w CS-a, kutafonie?'',
* Gdybym miał ręce, zajebałbym Ci z buta!
* ''Heheszky'',
* Kiszka totalna.
* ''Jaki masz level psie?'',
* Sklej wary lapsie.
* ''Stul wary'',
* Ściśnij pierdziawkę małolatko.
* ''Weź, wyjdź'',
* Jeb się na ryj.
* ''Patrz się na mnie, jak do ciebie, k{{cenzura3}}a mówię! No i na ch{{cenzura3}} się patrzysz?'',
* Udław się fiutem.
* ''Sklej wary łapsie'',
* Jaki żaaal!
* ''Ale z ciebie parówa'',
* Dasz spisać z matmy?
* ''Aha'',
* Spalę ci [[matka|starą]].
* ''Utkaj paździerz'',
* Spalę ci [[dom|chatę]].
* ''Gówno to ty masz na ryju'',
* Wyrucham ci [[dom]] i spalę [[matka|matkę]]!
* ''Uhu'',
* Japa cwelu!
* ''Taki kozak z ciebie?'',
* No ja pierdolę!
* ''Ale kozak'',
* Wyjeb mu z bani, kurwa!
* ''Wyjebać ci?'',
* Ja pierdolę, jaki przychlast!
* ''Oho!'',
* Spierdalaj, lachociągu!
* ''Milcz jak do mnie mówisz'',
* Ryj, brudna suko!
* ''Jesteś zjebany jak paczka gwoździ'',
* Zamknij ryło!
* ''JUTRO MELANŻ!!!1111'',
* Jak cię pierdolnę, to cię kurwa matka nie pozna!
* ''Ale wczoraj się najebałem na melanżu!'',
* Zobaczysz po szkole, znaczy po przedszkolu!
* ''Jaki masz lvl w LoL'u?'',
* Idziesz zajarać?
* Puzony RLZ!!!
* ''Jaki żaaal!'',
* ''Dasz spisać z matmy?'',
* Ej lesbo, gdzie idziesz?
* ''Zamknij ryło!'',
* Daj kamienia!
* ''Masz szluga?'',
* Ale urwał! Ale to było dobre!
* ''Aha nom ok żal'',
* Siema Eniu!
* ''Daj kamienia!'',
* Dobry Mudżyn z Afrika!
* ''Paczać jaki spizgany'',
* Dawaj na ring! Z bara cię zniszczę!
* ''Ale urwał! Ale to było dobre!'',
* Milcz, jak do mnie mówisz!
* ''Dobry Mudżyn z Afrika!'',
* Jak cię zara charne, to ci myjnia nie pomoże!
* ''Fajne masz cycki'',
* Dawaj fajkę chuju. Tylko to mają być Camele, bo wpierdol!
* ''Jestem hardkorem!'',
* Wołaj Anię, będzie dymanie!
* ''Żal.pl'',
* Pokaż mi cyce!
* ''YOLO'',
* To nie ja, to moja Schauma.
* ''E, synek!'',
* Fajne masz cycki.
* ''Łykaj pałę Dziadka Mroza!'',
* Cycki ci urosły.
* ''Japa, koniu!'',
* Chuj ci w dupę.
* ''Nurkuj!'',
* Jestem hardkorem!
* ''Ta od matmy jest pojebana!'',
* A moja stara ma w chuj kasy!
* ''Nie doruchali cię?'',
* Żal.pl
* ''K{{cenzura3}}a, nie mam już np!'',
* Umyj dupę śledziu!
* ''Nie będzie kartkówki, co nie?'',
* Wysmaruj rowa octem, bo jebie!
* ''Wypierdalaj prostować banany!'',
* E, synek!
* ''Przenieśmy kartkufke!'',
* Eee, Cycu!
* ''Rób mi [[laska|lachę]]!'',
* Zaraz ci jebnę z półobrotu!
* ''Hyhyhyhyhy hehehehehhehe!'',
* Klapa jelczu.
* ''Ej koleś!'',
* Łykaj pałę dziadka mroza.
* ''Siemano stary!'',
* Ciapata Dół.
* ''Hokus pokus, czary mary twoja stara to twój stary!'',
* Chyba ty!
* ''Zróbmy sobie selfie!''.
* Idziem na mleczko!
* ''Czochraj bobra!''
* Are you fucking kidding me?
* ''Jakiego masz moda?''
* Jak z tobą skończę, to House będzie miał zagadkę na 2 sezony!
* ''Gitara siema!''
* Dawaj haracz!
* ''Siemano kolano!''
* Żal, to było w średniowieczu.
* Spadaj jebana kurwo prostować banany na kaktusie!
* Chyba upadłeś na mózg i padło ci coś na ryj!
* Pojebało cię?
* Przestań pierdolić kurwa, pajacu.
* Nosz kuźwa!
* No chyba cię chuj boli!
* Japa, koniu!
* Co to za szajs!
* Ta od matmy jest pojebana!
* Masz te fajki?
* Pierdolę to, idę do domu ...
* Morda kapciu!
* Wpierdol?
* Nie doruchali cię?
* Yyyyy mleko?
* Ciebie tu nie ma...
* Kocham pedofilów! Oni są tacy...mrrau...sexy! Mam nawet kilka pornoli z nimi.
* Poryło ci beret, dziewczynko?! Jeżeli kochasz starych dziadów to naprawdę musisz być jebnięta!


Nasz reporter nie zdołał nagrać więcej, gdyż został wyrzucony z korytarza na odległość 15 metrów poniżej poziomu [[Piekło|piekła]].
Nasz reporter nie zdołał nagrać więcej, gdyż został wyrzucony z korytarza na odległość 15 metrów poniżej poziomu [[Piekło|piekła]].


== Jak można było rozpoznać pierwszaka ==
== Przedmioty w gimnazjum ==
Wbrew pozorom, bardzo łatwo było rozpoznać pierwszaka, zwłaszcza w pierwszych tygodniach szkoły. Można go było poznać po pewnych zachowaniach. A oto one:

* Cały czas rozglądał się po szkole, żeby zapamiętać drogę z sali 304 do łazienki i ze sklepiku na salę gimnastyczną.
*Język polski - zazwyczaj zwany polskim(krótsza nazwa ale denerwuje polonistów), polskiego przeważnie jest najwięcej w tygodniu.
* Nigdy nie chodził samotnie, żeby się nie zgubić.
*Matematyka(''majca, matma'') - królowa nauk, mimo że nikt jej nie rozumie poza kujonami, znana z rozwiązywania zadań "przy tablicy"
* Czytał różne plakaty i ścienne gazetki szkolne, które wisiały w szkole od kilku dobrych lat i których nikt nigdy nie czytał.
*Język obcy - najczęściej angielski, francuski, niemiecki; kolejne nieprzydatne przedmioty. Nauczycieli angielskiego można rozpoznać po dziwnych butach.
* Kiedy widział na ulicy młodszych o rok od siebie szóstoklasistów, nie mógł powstrzymać się od komentarza „boshe, jakie dzieci”.
*Religia - najlepszy przedmiot do obijania się i wygłupiania, ale ksiądz(katechetka) nie wpisze uwagi bo jest szantażowany tekstem "Wypisuje się z religii" a to wielka strata i wstyd dla nauczyciela
* Miał dobre stosunki z nauczycielami.
*Fizyka(''evil, zło'') - przedmiot który nawet nie jest zrozumiany przez kujona
* Dziewczyny dzień po rozpoczęciu roku farbowały sobie włosy na najbardziej oczojebny z możliwych kolorów, żeby czuć się „TrEnDy TeeNs”.
*Chemia - przedmiot na którym zawsze coś może wybuchnąć, dzięki uprzejmości Pani od chemii, która zazwyczaj jest najfajniejsza w szkole.
* Kiedy miał już za sobą pierwszy semestr bez zagrożeń, podobnie jak wcześniej trzymał się kolegów i zaczynał prosić starszych kolegów o obicie swojego pierwszakowego łba. Możliwe podteksty:
*Geografia - przedmiot który trochę jest zrozumiały, bo wystarczy znać się na mapie itd...
:– Ej, a w domu wszyscy zdrowi?
*Biologia - tutaj uczymy się o życiu, mimo że prawdopodobieństwo że wiedza o tym z czego składają się nasiona kwiatów wynosi 0,0000000001%
:– Niedojebany jesteś!
*Historia - przedmiot który przez 90% klasy jest uważany za nieprzydatny, bo na co uczyć się starych nudów które już były?
* Powyższy punkt kończył się kolejną wizytą czwórki rodziców u dyrektora, gdzie przeważały skargi.
*Technika - tu uczymy się jak rysować równe linie na bloku milimetrowym i jak posługiwać się liniką i ołówkiem HB
*WF (''włef'') - znienawidzony przez kujonów bo zawsze jest 99,99% prawdopodobieństwa że dostanie w łeb piłką
*WOS - nauka o tożsamości i tolerancji


== Depresyjne zachowania uczniów ==
== Depresyjne zachowania uczniów ==
{{słownik}}
{{słownik}}
Presja otoczenia oraz wymagania nauczycieli stwarzają w umysłach młodych ludzi skomplikowane reakcje chemo-elektryczne w mózgu, czego wynikiem futurystyczne pomysły. Niektóre z nich, np. skakanie z powyżej parteru przez okno czy uleganie wpływom kultury emo kończą się nieoczekiwaną wizytą w kostnicy. Nadpobudliwość depresyjna uczniów objawia się rzucaniem wszelkimi niebezpiecznymi przedmiotami (ołówek, gumka, kreda, prezerwatywa, papierki, cyrkle, przestrzenne modele ostrosłupów itd.) w szanowne grono rady pedagogicznej, zamykaniem szatniarki w szatni i pokazywaniem jej języka. Chęć powrotu do domu, do swojego kochanego komputera i do niszczenia [[Wikipedia|Wikipedii]] skłania uczniów do symulacji różnorodnych chorób począwszy od bólu brzucha i gorączki, skończywszy na świńskiej grypie, albo nawet i AIDS.
Presja otoczenia oraz wymagania nauczycieli stwarzały w umysłach młodych ludzi skomplikowane reakcje chemiczno-elektryczne w mózgu, czego wynikiem były futurystyczne pomysły. Niektóre z nich, np. skakanie z piętra powyżej parteru przez okno czy uleganie wpływom kultury emo, kończyły się nieoczekiwaną wizytą w kostnicy. Nadpobudliwość depresyjna uczniów objawiała się rzucaniem wszelkimi niebezpiecznymi przedmiotami<ref>Ołówek, gumka, kreda, prezerwatywa, papierki, cyrkle, przestrzenne modele ostrosłupów itd.</ref> w szanowne grono rady pedagogicznej, zamykaniem szatniarki w szatni i pokazywaniem jej języka. Chęć powrotu do domu, do swojego kochanego komputera i do niszczenia [[Wikipedia|Wikipedii]] skłaniała uczniów do symulacji różnorodnych chorób począwszy od bólu brzucha i gorączki, skończywszy na [[Świńska grypa|świńskiej grypie]], albo nawet i [[AIDS]].

== Zobacz też ==
* [[Łobuz]]
* [[Uczeń]]
* [[Nauczyciel]]
* [[Gimbus]]

{{przypisy}}
{{Szkoła}}

[[fi:Lukio]]
[[fi:Lukio]]
[[ja:中学校]]
[[ja:中学校]]

[[Kategoria:Obiekty budowlane]]
[[Kategoria:Szkoły]]
[[Kategoria:Szkoły]]

Aktualna wersja na dzień 19:14, 4 mar 2022

Absolwent

Gimnazjum. Błąd w systemie.

Jeden z artykułów Sieci o tym czymś

Gimnazjum (ur. 1 września 1999, zm. 19 czerwca 2019; inne określenia: głąbonazjum, gimbaza, gimbazjum (łac. nagi), Gniazdo Idiotów, Matołów, Niedorozwojów, Anormalnych Zwyrodnialców Jednocześnie Udających Mądrych) – miejsce reedukacji nieletnich bandytów, handlu roślinkami oraz picia napojów produkcji ojczystej. Większość uczniów traktowało je jako okres przejściowy i miało naukę w głębokim poważaniu. Część z nich przypominała sobie o czymś takim jak podręczniki i nauka dopiero wtedy, kiedy groziło im oddelegowanie z tej jakże wychowującej (albo i nie) placówki.

W związku z egzekucją zaplanowaną na zakończenie roku szkolnego 2018/19, treści edukacyjne gimnazjum miały zostać rozłożone między 8-klasową szkołą podstawową a rokiem przedłużenia szkoły średniej. W praktyce jednak wszystko wepchnięto do nowej podstawówki. Ciekawostką jest to, że z praktycznego punktu widzenia podręczniki do 7 i 8 klasy są prawie tymi samymi podręcznikami, co książki do 2 i 3 klasy gimnazjum. Pozostaje jedynie luka za 1 klasę gimnazjum oraz roczna przerwa w szkole średniej, na które rozwiązania jeszcze nie odnaleziono.

Czym było gimnazjum[edytuj • edytuj kod]

Większość gimnazjów było wielkimi zbiorowiskami dresiarzy, gimbusów, idiotów, debili, luzaków, emo, dzieci neo, pokemonów, kindermetali, pedałów, kindergotów i maniaków Tokio Hotel, Blog 27, Epulsa, GTA, Metina, Margonema, Minecrafta, LoL'a, Overwatcha czy CS'a. Uczyło się ich nieco bardziej zaawansowanej wiedzy, niż w 6-letniej szkole podstawowej i w przedszkolu. Gimnazjum składało się z trzech klas, każda z innym poziomem trudności.

Ostatnimi czasy pojawiła się zyskująca na popularności koncepcja, że sytuacja intelektualna rzeczonej grupy osób wynikała przede wszystkim ze złej nazwy szkoły. Postulowało się nazywanie czasu nauki gimnazjalnej określeniem „podstawówka” jako 7. i 8. klasy tejże. Za tym rozwiązaniem przemawiał szczególnie fakt, że – jak można było zaobserwować – podstawówczaki z powodu młodszego wieku zachowywały się zdecydowanie lepiej niż gimnazjaliści. Jako remedium proponowane było też zwolnienie dużej liczby nauczycieli i zmiana programu nauczania na oparty o pytanie co zrobiłby w tej sytuacji żołnierz wyklęty?.

50% inteligencji polskiej uważało, iż gimnazja należy zburzyć, spalić, zaorać i posypać solą, żeby nigdy więcej się nie odrodziły. Drugie 50% uważało gimnazja za świętość, na której opiera się nasza cywilizacja. Trzecie 50% nie miało zdania jak statystyczny Polak podczas wyborów samorządowych. Kolejne 50% obywateli miało to w dupie, uważając to za problem uczniów gimnazjum, a nie swój. Nie chciało ratować biednych uczniów i uczennic od zmarnowania swojego życia, czyli aż 3 lat.

Podstawa programowa[edytuj • edytuj kod]

Wtłaczanie wiedzy do tępej głowy
  • Klasa pierwsza – uczniowie powtarzali wiadomości z 6-letniej szkoły podstawowej i uczyli się jarać szlugi. Urządzali wypady na ruiny i inne tego typu miejsca w celu integracji z pomocą środków odurzających, najczęściej wódki. Wreszcie zaczynali rozróżniać wódkę od spirytusu!
  • Klasa druga – na wyższym stopniu zaawansowania gimnazjaliści powtarzali wiadomości z pierwszej klasy, dołączając do nich zaawansowane popijanie wódy przed lekcjami, a także po nich. Uczyli się też, jak zdobywać zioła.
  • Klasa trzecia – uczniowie powtarzali wiadomości zdobyte dotychczas w gimnazjum… Zazwyczaj kończyło się to nagminną absencją spowodowaną kacem, bądź – w cięższych przypadkach – niemożnością znalezienia drogi do szkoły. Powód był prosty: Polak nie kaktus, pić musi.

W ramach reformy, gimnazjum wzbogaciło się o program szkolenia galerianek, jedyną szybką odpowiedź na bezrobocie i zapotrzebowanie rynku. Ze względu na to, że lekcje były wyłącznie teoretyczne, ochotnicy i ochotniczki prowadzili czasami zajęcia praktyczne uzupełniające o marketingowej nazwie „słoneczko”.

Cykl edukacyjny przeciętnego gimnazjalisty wyglądał następująco:

  • pierwsza klasa;
  • powtarzanie pierwszej klasy;
  • druga klasa;
  • powtarzanie drugiej klasy;
  • trzecia klasa;
  • powtarzanie trzeciej klasy;
  • absolwent[1].

Podsumowując, absolwent gimnazjum opanowywał podstawową wiedzę w dziedzinie stawania się żulem, którą dalej rozwijał w szkole średniej.

Słownictwo[edytuj • edytuj kod]

Nauczyciel pędzący na lekcję religii do 2A

Nonsensopedia wysłała swojego reportera do jednego z gimnazjów, by zbadać słownictwo uczniów. Oto, co było słychać na korytarzach:

  • Siema, gejku,
  • Hejka!,
  • Żal!!!!11,
  • Trzecia be była najlepsza klasą a wy byliście lamusy!!,
  • A w domu wszyscy zdrowi?,
  • Upierdoliłeś się!,
  • Wypierdalaj,
  • No to fajnie,
  • Spłyń,
  • Żal to ty masz w spodniach,
  • Znalazłem fajną stronę z pornolami www.nonsa…, Tego nasz reporter wcale nie usłyszał!!!
  • Twój stary,
  • LOL,
  • Chowaj blanta! Facetka idzie!,
  • Muka śmieciu,
  • Sapiesz się,
  • Przez ciebie przegraliśmy mecz, a teraz klepa,
  • Stary, masz zioło?
  • Twoja stara to Afryka, a twój stary po niej bryka,
  • Czemu nie grałeś wczoraj w CS-a, kutafonie?,
  • Heheszky,
  • Jaki masz level psie?,
  • Stul wary,
  • Weź, wyjdź,
  • Patrz się na mnie, jak do ciebie, kCenzura2.svga mówię! No i na chCenzura2.svg się patrzysz?,
  • Sklej wary łapsie,
  • Ale z ciebie parówa,
  • Aha,
  • Utkaj paździerz,
  • Gówno to ty masz na ryju,
  • Uhu,
  • Taki kozak z ciebie?,
  • Ale kozak,
  • Wyjebać ci?,
  • Oho!,
  • Milcz jak do mnie mówisz,
  • Jesteś zjebany jak paczka gwoździ,
  • JUTRO MELANŻ!!!1111,
  • Ale wczoraj się najebałem na melanżu!,
  • Jaki masz lvl w LoL'u?,
  • Jaki żaaal!,
  • Dasz spisać z matmy?,
  • Zamknij ryło!,
  • Masz szluga?,
  • Aha nom ok żal,
  • Daj kamienia!,
  • Paczać jaki spizgany,
  • Ale urwał! Ale to było dobre!,
  • Dobry Mudżyn z Afrika!,
  • Fajne masz cycki,
  • Jestem hardkorem!,
  • Żal.pl,
  • YOLO,
  • E, synek!,
  • Łykaj pałę Dziadka Mroza!,
  • Japa, koniu!,
  • Nurkuj!,
  • Ta od matmy jest pojebana!,
  • Nie doruchali cię?,
  • KCenzura2.svga, nie mam już np!,
  • Nie będzie kartkówki, co nie?,
  • Wypierdalaj prostować banany!,
  • Przenieśmy kartkufke!,
  • Rób mi lachę!,
  • Hyhyhyhyhy hehehehehhehe!,
  • Ej koleś!,
  • Siemano stary!,
  • Hokus pokus, czary mary twoja stara to twój stary!,
  • Zróbmy sobie selfie!.
  • Czochraj bobra!
  • Jakiego masz moda?
  • Gitara siema!
  • Siemano kolano!

Nasz reporter nie zdołał nagrać więcej, gdyż został wyrzucony z korytarza na odległość 15 metrów poniżej poziomu piekła.

Jak można było rozpoznać pierwszaka[edytuj • edytuj kod]

Wbrew pozorom, bardzo łatwo było rozpoznać pierwszaka, zwłaszcza w pierwszych tygodniach szkoły. Można go było poznać po pewnych zachowaniach. A oto one:

  • Cały czas rozglądał się po szkole, żeby zapamiętać drogę z sali 304 do łazienki i ze sklepiku na salę gimnastyczną.
  • Nigdy nie chodził samotnie, żeby się nie zgubić.
  • Czytał różne plakaty i ścienne gazetki szkolne, które wisiały w szkole od kilku dobrych lat i których nikt nigdy nie czytał.
  • Kiedy widział na ulicy młodszych o rok od siebie szóstoklasistów, nie mógł powstrzymać się od komentarza „boshe, jakie dzieci”.
  • Miał dobre stosunki z nauczycielami.
  • Dziewczyny dzień po rozpoczęciu roku farbowały sobie włosy na najbardziej oczojebny z możliwych kolorów, żeby czuć się „TrEnDy TeeNs”.
  • Kiedy miał już za sobą pierwszy semestr bez zagrożeń, podobnie jak wcześniej trzymał się kolegów i zaczynał prosić starszych kolegów o obicie swojego pierwszakowego łba. Możliwe podteksty:
– Ej, a w domu wszyscy zdrowi?
– Niedojebany jesteś!
  • Powyższy punkt kończył się kolejną wizytą czwórki rodziców u dyrektora, gdzie przeważały skargi.

Depresyjne zachowania uczniów[edytuj • edytuj kod]

Słownik
Zobacz w słowniku:
gimnazjum

Presja otoczenia oraz wymagania nauczycieli stwarzały w umysłach młodych ludzi skomplikowane reakcje chemiczno-elektryczne w mózgu, czego wynikiem były futurystyczne pomysły. Niektóre z nich, np. skakanie z piętra powyżej parteru przez okno czy uleganie wpływom kultury emo, kończyły się nieoczekiwaną wizytą w kostnicy. Nadpobudliwość depresyjna uczniów objawiała się rzucaniem wszelkimi niebezpiecznymi przedmiotami[2] w szanowne grono rady pedagogicznej, zamykaniem szatniarki w szatni i pokazywaniem jej języka. Chęć powrotu do domu, do swojego kochanego komputera i do niszczenia Wikipedii skłaniała uczniów do symulacji różnorodnych chorób począwszy od bólu brzucha i gorączki, skończywszy na świńskiej grypie, albo nawet i AIDS.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. W najgorszym przypadku stawałeś się absolwentem w wieku osiemnastu lat, bo dłużej nie mieli obowiązku cię tam trzymać.
  2. Ołówek, gumka, kreda, prezerwatywa, papierki, cyrkle, przestrzenne modele ostrosłupów itd.