Bomberman: Różnice pomiędzy wersjami
M (bot wprowadza drobne poprawki) Znacznik: przez API |
|||
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 7 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Cosplayer of Bomberman 20131013.jpg|thumb|Pod żadnym pozorem, nie patrz mu w oczy! Chcesz wylecieć w powietrze?]] |
|||
'''Bomberman''' – [[Pegasus|pegazusowa]] [[gra]], w której chodzi się [[Terrorysta|terrorystą]] nie-samobójcą podkładającym [[Bomba|bomby]]. Akcja gry toczy się prawdopodobnie w piwnicach [[Sejm Rzeczypospolitej Polskiej|Sejmu RP]], żeby się w [[cholera|cholerę]] zawalił. |
'''Bomberman''' – [[Pegasus|pegazusowa]] [[gra komputerowa|gra]], w której chodzi się [[Terrorysta|terrorystą]] nie-samobójcą podkładającym [[Bomba|bomby]]. Akcja gry toczy się prawdopodobnie w piwnicach [[Sejm Rzeczypospolitej Polskiej|Sejmu RP]], żeby się w [[cholera|cholerę]] zawalił. |
||
== Główna postać == |
== Główna postać == |
||
Linia 9: | Linia 10: | ||
* Lodowe desery; |
* Lodowe desery; |
||
* Ruchome beczki; |
* Ruchome beczki; |
||
* Uśmiechnięte buźki wywalające oczy na widok bohatera; |
|||
⚫ | |||
* Przemieszczające się przez ściany galaretki śmietankowe; |
* Przemieszczające się przez ściany galaretki śmietankowe; |
||
⚫ | |||
* Świńskie ryje, które za{{cenzura}}ją niczym dresowóz po [[disco polo|discoparty]]; |
* Świńskie ryje, które za{{cenzura}}ją niczym dresowóz po [[disco polo|discoparty]]; |
||
* Monety, które okazują się być równie szybkie i zabójcze niczym [[Hiszpańska Inkwizycja]]. |
* Monety, które okazują się być równie szybkie i zabójcze niczym [[Hiszpańska Inkwizycja]]. |
||
== Pałer-upy == |
== Pałer-upy == |
||
*'''Rolki/wrotki''' – |
* '''Rolki/wrotki''' – daje takiego kopa Bombermanowi, jakby wypił 100 litrów ruskiej [[wódka|wódki]]. |
||
*'''Bomba''' – |
* '''Bomba''' – no, eee, bonusowa bomba. |
||
*'''Kula ognia''' (takie jakby [[kame-hame-ha]] z mordą) – |
* '''Kula ognia''' (takie jakby [[kame-hame-ha]] z mordą) – bomby mają większego bąka. |
||
*'''Rozpędzona bomba''' – pozwala przechodzić przez bomby. Umożliwia ucieczkę, jeśli terrorysta się zagapi i zablokuje sobie drogę wyjścia. Co prawda szansa na to, że zdąży przebiec przez bombę i uciec zanim ona wybuchnie jest dość znikoma, ale kto by się tym przejmował. |
* '''Rozpędzona bomba''' – pozwala przechodzić przez bomby. Umożliwia ucieczkę, jeśli terrorysta się zagapi i zablokuje sobie drogę wyjścia. Co prawda szansa na to, że zdąży przebiec przez bombę i uciec zanim ona wybuchnie jest dość znikoma, ale kto by się tym przejmował. |
||
*'''Znak zapytania''' – podobno daje czasową nieśmiertelność. Z niewiadomych przyczyn zmienia również muzykę w nieustające piszczenie na czas kilku poziomów, prawdopodobnie po to, by gracza szlag trafił. |
* '''Znak zapytania''' – podobno daje czasową nieśmiertelność. Z niewiadomych przyczyn zmienia również muzykę w nieustające piszczenie na czas kilku poziomów, prawdopodobnie po to, by gracza szlag trafił. |
||
*'''Gościu w płomieniach''' – nasz terrorysta robi się odporny na ogień i może detonować bomby stojąc na nich! |
* '''Gościu w płomieniach''' – nasz terrorysta robi się odporny na ogień i może detonować bomby stojąc na nich! |
||
*'''Bomba w sercu''' – można detonować bomby kiedy terrorysta chce, a nie kiedy one chcą, zołzy jedne. |
* '''Bomba w sercu''' – można detonować bomby kiedy terrorysta chce, a nie kiedy one chcą, zołzy jedne. |
||
*'''Rozpędzony sprinter''' – terrorysta może przechodzić przez ściany, co czyni go prawdziwą zmorą dla wszystkich sił specjalnych. |
* '''Rozpędzony sprinter''' – terrorysta może przechodzić przez ściany, co czyni go prawdziwą zmorą dla wszystkich sił specjalnych. |
||
Ponieważ na każdym poziomie mamy szansę zdobyć nowy pałer-up, mniej więcej po 30 poziomach kierujemy już terrorystą-półbogiem, który jest w stanie kroczyć przez piwnicę w niekończących się kolumnach ognia, niszcząc wszystko, co stanie mu na drodze i mogąc w zasadzie zrobić zamach na dowolne potencjalnie ważne miejsce na świecie. Z murowanym sukcesem. |
Ponieważ na każdym poziomie mamy szansę zdobyć nowy pałer-up, mniej więcej po 30 poziomach kierujemy już terrorystą-półbogiem, który jest w stanie kroczyć przez piwnicę w niekończących się kolumnach ognia, niszcząc wszystko, co stanie mu na drodze i mogąc w zasadzie zrobić zamach na dowolne potencjalnie ważne miejsce na świecie. Z murowanym sukcesem. |
||
Linia 30: | Linia 32: | ||
Wyróżniamy pięć typów koni: |
Wyróżniamy pięć typów koni: |
||
*'''Fioletowy''' – potrafił skakać. Ukochany przez graczy, ponieważ skakał. |
* '''Fioletowy''' – potrafił skakać. Ukochany przez graczy, ponieważ skakał. |
||
*'''Zielony''' – szybko biegał. Potrafił szybko się przemieszczać wydając odgłos teleportującego się Son Goku. |
* '''Zielony''' – szybko biegał. Potrafił szybko się przemieszczać wydając odgłos teleportującego się Son Goku. |
||
*'''Żółty''' – kopie bloczki. Ratuje dupę w trudnych sytuacjach, ale i tak nikt go nie lubi. |
* '''Żółty''' – kopie bloczki. Ratuje dupę w trudnych sytuacjach, ale i tak nikt go nie lubi. |
||
*'''Niebieski''' – kopał bomby. Wspaniały okaz arabskiego konia czystej krwi. Wielbiony przez bombermanów, ponieważ zaginał czasoprzestrzeń kopiąc przez ściany. |
* '''Niebieski''' – kopał bomby. Wspaniały okaz arabskiego konia czystej krwi. Wielbiony przez bombermanów, ponieważ zaginał czasoprzestrzeń kopiąc przez ściany. |
||
*'''Różowy''' – dziwka. Nie potrafił nic oprócz tańczenia jak Bożenka z |
* '''Różowy''' – dziwka. Nie potrafił nic oprócz tańczenia jak Bożenka z „Klanu”. Ogólnie znany ze swojego homoseksualistycznego sposobu życia. Gdy tylko pojawiała się taka możliwość natychmiast został zabijany przez graczy. |
||
Konie wykluwały się z jaj zwanych również diamentami. Nikt nie wie dlaczego. |
Konie wykluwały się z jaj zwanych również diamentami. Nikt nie wie dlaczego. |
||
Linia 40: | Linia 42: | ||
{{Gry NES}} |
{{Gry NES}} |
||
{{Gry komputerowe}} |
|||
[[en:Bomberman]] |
[[en:Bomberman]] |
||
[[ja:ボンバーマン]] |
[[ja:ボンバーマン]] |
Aktualna wersja na dzień 20:39, 10 paź 2016
Bomberman – pegazusowa gra, w której chodzi się terrorystą nie-samobójcą podkładającym bomby. Akcja gry toczy się prawdopodobnie w piwnicach Sejmu RP, żeby się w cholerę zawalił.
Główna postać[edytuj • edytuj kod]
Gracz wciela się w postać terrorysty nie-samobójcy o ksywce Bomberman. Składa się on z białego łba zakończonego różową antenką oraz wielkiego, niebieskiego bebecha, gdzie trzyma bomby. Niektórzy twierdzą, że jego brzucho to balon wrażliwy na ciepło i potworki. Gdy brzuch bohatera zetknie się z nimi, to pęka, a z głośników telewizora słychać głos uchodzącego powietrza. Bomberman ma także dodatkowo dwie pary kończyn – rąk i nóg, jednak nie są mu one tak potrzebne do przeżycia, jak pełen bomb brzuch.
Przeciwnicy[edytuj • edytuj kod]
Bomberman spotyka na swojej drodze przyjaciół, nazywanych w niektórych kręgach przeciwnikami. Są to:
- Baloniki wyposażone w oczy;
- Lodowe desery;
- Ruchome beczki;
- Uśmiechnięte buźki wywalające oczy na widok bohatera;
- Przemieszczające się przez ściany galaretki śmietankowe;
- Fioletowe duchy;
- Świńskie ryje, które zają niczym dresowóz po discoparty;
- Monety, które okazują się być równie szybkie i zabójcze niczym Hiszpańska Inkwizycja.
Pałer-upy[edytuj • edytuj kod]
- Rolki/wrotki – daje takiego kopa Bombermanowi, jakby wypił 100 litrów ruskiej wódki.
- Bomba – no, eee, bonusowa bomba.
- Kula ognia (takie jakby kame-hame-ha z mordą) – bomby mają większego bąka.
- Rozpędzona bomba – pozwala przechodzić przez bomby. Umożliwia ucieczkę, jeśli terrorysta się zagapi i zablokuje sobie drogę wyjścia. Co prawda szansa na to, że zdąży przebiec przez bombę i uciec zanim ona wybuchnie jest dość znikoma, ale kto by się tym przejmował.
- Znak zapytania – podobno daje czasową nieśmiertelność. Z niewiadomych przyczyn zmienia również muzykę w nieustające piszczenie na czas kilku poziomów, prawdopodobnie po to, by gracza szlag trafił.
- Gościu w płomieniach – nasz terrorysta robi się odporny na ogień i może detonować bomby stojąc na nich!
- Bomba w sercu – można detonować bomby kiedy terrorysta chce, a nie kiedy one chcą, zołzy jedne.
- Rozpędzony sprinter – terrorysta może przechodzić przez ściany, co czyni go prawdziwą zmorą dla wszystkich sił specjalnych.
Ponieważ na każdym poziomie mamy szansę zdobyć nowy pałer-up, mniej więcej po 30 poziomach kierujemy już terrorystą-półbogiem, który jest w stanie kroczyć przez piwnicę w niekończących się kolumnach ognia, niszcząc wszystko, co stanie mu na drodze i mogąc w zasadzie zrobić zamach na dowolne potencjalnie ważne miejsce na świecie. Z murowanym sukcesem.
Zwierzęta[edytuj • edytuj kod]
W grze Super Bomberman z 1994 roku pierwszy raz pojawiły się zwierzęta. Oryginalnie zwane Rui. Jednak przez polskich graczy były one nazywane kickami, końmi, świniami, kangurami, zającami i dziwkami.
Wyróżniamy pięć typów koni:
- Fioletowy – potrafił skakać. Ukochany przez graczy, ponieważ skakał.
- Zielony – szybko biegał. Potrafił szybko się przemieszczać wydając odgłos teleportującego się Son Goku.
- Żółty – kopie bloczki. Ratuje dupę w trudnych sytuacjach, ale i tak nikt go nie lubi.
- Niebieski – kopał bomby. Wspaniały okaz arabskiego konia czystej krwi. Wielbiony przez bombermanów, ponieważ zaginał czasoprzestrzeń kopiąc przez ściany.
- Różowy – dziwka. Nie potrafił nic oprócz tańczenia jak Bożenka z „Klanu”. Ogólnie znany ze swojego homoseksualistycznego sposobu życia. Gdy tylko pojawiała się taka możliwość natychmiast został zabijany przez graczy.
Konie wykluwały się z jaj zwanych również diamentami. Nikt nie wie dlaczego.