Szkoła podstawowa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znaczniki: mobilna mobilna www
 
(Nie pokazano 22 wersji utworzonych przez 17 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Szkoła_Będzieszynie.jpg|thumb|200px|Szkoła w okresie świetności]]
[[Plik:Szkoła Będzieszynie.jpg|thumb|200px|Szkoła w okresie świetności]]
[[Plik:Perpetuum1.png|right|thumb|200px|Najprostsze Perpetuum Mobile]]
[[Plik:Perpetuum1.png|right|thumb|200px|Najprostsze Perpetuum Mobile]]
{{poradnik|[[Poradnik:Jak zostać szkolną ciotą]]}}
{{poradnik|[[Poradnik:Jak zostać szkolną ciotą|Jak zostać szkolną ciotą]]}}
{{cytat|Mam 18 lat, ale nadal chodzę do podstawówki...|Typowy gracz [[Fortnite]] o '''szkole podstawowej'''}}
{{cytat|Mam 18 lat, ale nadal chodzę do podstawówki…|Typowy gracz [[Fortnite]] o '''szkole podstawowej'''}}
'''Szkoła podstawowa''' ('''podstawówka, pedał–buda''') – tutaj trafiają uczniowie (zwykle od 6/7 do 14/15 r.ż.), którzy zdobyli już podstawową (stąd nazwa) wiedzę na temat otaczającego ich świata. Na tym stopniu [[edukacja|edukacji]] [[nauka (proces)|nauka]] sprowadza się do:
'''Szkoła podstawowa''' ('''podstawówka, pedał-buda, podbaza''') – tutaj trafiają uczniowie (zwykle od 6/7 do 14/15 roku życia), którzy zdobyli już podstawową (stąd nazwa) wiedzę na temat otaczającego ich świata. Na tym stopniu [[edukacja|edukacji]] [[nauka (proces)|nauka]] sprowadza się do:
* przyzwyczajenia uczniów do chodzenia w niewygodnych majtkach typu bokserki;
* powstrzymania pierwotnych odruchów i kontrolowania potrzeb fizjologicznych (koniec z pieluchami);
* powstrzymania pierwotnych odruchów i kontrolowania potrzeb fizjologicznych (koniec z pieluchami);
* budowy oraz zasady działania [[perpetuum mobile]], jest to jednak tak banalnie proste, że nie poświęca się temu więcej niż 2 700 [[sekunda|sekund]];
* budowy oraz zasady działania [[perpetuum mobile]], jest to jednak tak banalnie proste, że nie poświęca się temu więcej niż 2 700 [[sekunda|sekund]];
Linia 17: Linia 16:
* na języku polskim: siądź tam, gdzie jest wywieszone najwięcej plansz ze ściągami;
* na języku polskim: siądź tam, gdzie jest wywieszone najwięcej plansz ze ściągami;
* na języku angielskim lub też niemieckim: siądź jak najdalej od bezwzględnej i najczęściej wrednej nauczycielki/nauczyciela;
* na języku angielskim lub też niemieckim: siądź jak najdalej od bezwzględnej i najczęściej wrednej nauczycielki/nauczyciela;
* na matematyce: jak najdalej. Najlepiej pod ścianą z przyjaznym tobie lub neutralnym kujonem (albo pod oknami, zależy gdzie jest więcej osób przed tobą) tak, żeby na klasówkach można było położyć na kolanach bluzę, a pod nią kalkulator;
* na matematyce: jak najdalej. Najlepiej pod ścianą z przyjaznym tobie lub neutralnym kujonem (albo pod oknami; zależy, gdzie jest więcej osób przed tobą) tak, żeby na klasówkach można było położyć na kolanach bluzę, a pod nią kalkulator;
* na muzyce: jak najbliżej, żeby nie nabiegać się zbytnio, oddając co lekcję zeszyt do sprawdzenia i dostając piątki;
* na muzyce: jak najbliżej, żeby nie nabiegać się zbytnio, oddając co lekcję zeszyt do sprawdzenia i dostając piątki;
* na historii/WOS-ie: gdzieś w środku, żeby można było ściągać z lewej, z prawej, z tyłu i z przodu, ale żeby cię nie widziała;
* na historii/WOS-ie: gdzieś w środku, żeby można było ściągać z lewej, z prawej, z tyłu i z przodu, ale żeby cię nie widziała;
* na przyrodzie<ref>Dotyczy także chemii, fizyki, biologii i geografii</ref>: koło map, plansz z informacjami lub modeli komórek. Albo kwiatków;
* na przyrodzie<ref>Dotyczy także chemii, fizyki, biologii i geografii</ref>: koło map, plansz z informacjami lub modeli komórek. Albo kwiatków;
* na religii: najlepiej blisko krzyża, aby prosić o łaskę Bożą, gdy pani sprawdza pracę domową;
* na religii: najlepiej blisko krzyża, aby prosić o łaskę Bożą, gdy ksiądz sprawdza pracę domową;
* na informatyce: najlepiej przy głównym przedłużaczu, aby w razie problemów pociągnąć za wtyczkę;
* na informatyce: najlepiej przy głównym przedłużaczu, aby w razie problemów pociągnąć za wtyczkę;
* na godzinie wychowawczej: w trzeciej/czwartej ławce, lub obok kogoś, kto ma dobrą opinię u nauczyciela (mało takich przypadków);
* na godzinie wychowawczej: w trzeciej/czwartej ławce, lub obok kogoś, kto ma dobrą opinię u nauczyciela (mało takich przypadków);
* na WF-ie: sam se pomyśl;
* na WF-ie: sam se pomyśl;
* na plastyce: koniecznie obok kogoś kto ma farby, lub kredki. Szkoda, że taka osoba zdarza się raz na milion;
* na plastyce: koniecznie obok kogoś, kto ma farby, lub kredki. Szkoda, że taka osoba zdarza się raz na milion;


== Jak być ''cool'' w szkole podstawowej ==
== Jak być ''cool'' w szkole podstawowej ==
* grać w [[Tibia|Tibię]]/[[Metin2|Metina2]]/[[Fortnite]]/[[Margonem]]/[[Gothic (seria gier)|Gothic]]/[[Minecraft]]a;
* grać w [[Tibia|Tibię]]/[[Metin2|Metina2]]/[[Fortnite|Fortnite'a]]/[[Margonem]]/[[Gothic (seria gier)|Gothica]]/[[Minecraft]]a;
* dołączyć do subkultury (np. [[emo]], [[kindermetal]], [[dresiarz]]e);
* dołączyć do subkultury (np. [[emo]], [[kindermetal]], [[dresiarz]]e);
* założyć własnego [[blog]]a, fotobloga (najlepiej oba);
* założyć własnego [[blog]]a, fotobloga (najlepiej oba);
* wyrywać [[lachon]]y;
* wyrywać [[lachon]]y;
* oglądać [[Hannah Montana|Hanę Montanę]], [[High School Musical|Hajskul mjuzikal]] lub jakiś inny serial dla [[Pokémon|głupich prawie teens]];
* oglądać [[Hannah Montana|Hanę Montanę]], [[High School Musical|Hajskul mjuzikal]], [[Stranger Things|Strendżer Finks]] lub jakiś inny serial dla [[Pokémon|głupich prawie teens]];
* słuchać [[Blog 27|Blogu 27]], [[Tokio Hotel|Tokio Motel]] albo [[Justin Bieber|JuSttINkA BiEbErA]];
* słuchać [[Blog 27|Blogu 27]], [[Tokio Hotel|Tokio Motel]] albo [[Justin Bieber|JuSttINkA BiEbErA]];
* czytać [[Bravo]];
* czytać [[Bravo]];
* mieć własnego [[Facebook|fejsa]], [[Snapchat|snapa]], [[Instagram|insta]] itp.;
* mieć własnego [[Facebook|fejsa]], [[Snapchat|snapa]], [[Instagram|insta]] itp.;
* oglądać [[MTV Polska|MTV]] lub/i [[4fun.tv]];
* oglądać [[MTV Polska|MTV]] lub/i [[4fun.tv]];
* znać tłumaczenia „trudnych” wyrazów, np. pro, bot itp;
* znać tłumaczenia „trudnych” wyrazów, np. pro, bot itp.;
* szpanować ciuchami, [[plecak]]iem, [[piórnik]]iem, [[but]]ami itp.;
* szpanować ciuchami, [[plecak]]iem, [[piórnik]]iem, [[but]]ami itp.;
* stawiać się nauczycielom;
* stawiać się nauczycielom;
* zbierać Świeżaki i/lub Słodziaki;
* zbierać Świeżaki i/lub Słodziaki;
* wymieniać się karteczkami, najczęściej z [[Hannah Montana (postać)|Hanką Montanką]].
* wymieniać się karteczkami, najczęściej z [[Hannah Montana (postać)|Hanką Montanką]].

{{Przypisy}}


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==
* [[Gimnazjum]]
* [[Dziennik lekcyjny]]
* [[Sprawdzian]]
* ''[[Włatcy móch]]''
* ''[[Włatcy móch]]''
* [[gimnazjum]]
* [[dziennik lekcyjny]]
* [[sprawdzian]]


{{Przypisy}}
{{Szkoła}}
{{Szkoła}}


[[Kategoria:Szkoły]]
[[Kategoria:Szkoły]]
[[Kategoria:Obiekty budowlane]]

Aktualna wersja na dzień 11:25, 19 lip 2023

Szkoła w okresie świetności
Najprostsze Perpetuum Mobile
Poradniki
Zobacz poradnik:

Mam 18 lat, ale nadal chodzę do podstawówki…

Typowy gracz Fortnite o szkole podstawowej

Szkoła podstawowa (podstawówka, pedał-buda, podbaza) – tutaj trafiają uczniowie (zwykle od 6/7 do 14/15 roku życia), którzy zdobyli już podstawową (stąd nazwa) wiedzę na temat otaczającego ich świata. Na tym stopniu edukacji nauka sprowadza się do:

  • powstrzymania pierwotnych odruchów i kontrolowania potrzeb fizjologicznych (koniec z pieluchami);
  • budowy oraz zasady działania perpetuum mobile, jest to jednak tak banalnie proste, że nie poświęca się temu więcej niż 2 700 sekund;
  • wzrostu sprawności psychoruchowej na lekcjach WF, z których każdy i tak ucieka, a jak nie, to przynajmniej się wyżywa na materacach;
  • nauczenia niewyraźnie mówić (angielski, niemiecki, rosyjski);
  • nauczenia bazgrolić (plastyka);
  • czegoś tam innego na zajęciach pozalekcyjnych.

Uczniowie (tak się nazywa biedne ofiary, które muszą uczęszczać do tego typu placówek) są terroryzowani przez rówieśników i przez nauczycieli, którzy próbują się od nich dowiedzieć różnych rzeczy, np. funkcjonowania ludzkiego organizmu, bo sami tego nie wiedzą.

Rady dla chodzących do szkoły podstawowej, czyli gdzie siadać[edytuj • edytuj kod]

  • na języku polskim: siądź tam, gdzie jest wywieszone najwięcej plansz ze ściągami;
  • na języku angielskim lub też niemieckim: siądź jak najdalej od bezwzględnej i najczęściej wrednej nauczycielki/nauczyciela;
  • na matematyce: jak najdalej. Najlepiej pod ścianą z przyjaznym tobie lub neutralnym kujonem (albo pod oknami; zależy, gdzie jest więcej osób przed tobą) tak, żeby na klasówkach można było położyć na kolanach bluzę, a pod nią kalkulator;
  • na muzyce: jak najbliżej, żeby nie nabiegać się zbytnio, oddając co lekcję zeszyt do sprawdzenia i dostając piątki;
  • na historii/WOS-ie: gdzieś w środku, żeby można było ściągać z lewej, z prawej, z tyłu i z przodu, ale żeby cię nie widziała;
  • na przyrodzie[1]: koło map, plansz z informacjami lub modeli komórek. Albo kwiatków;
  • na religii: najlepiej blisko krzyża, aby prosić o łaskę Bożą, gdy ksiądz sprawdza pracę domową;
  • na informatyce: najlepiej przy głównym przedłużaczu, aby w razie problemów pociągnąć za wtyczkę;
  • na godzinie wychowawczej: w trzeciej/czwartej ławce, lub obok kogoś, kto ma dobrą opinię u nauczyciela (mało takich przypadków);
  • na WF-ie: sam se pomyśl;
  • na plastyce: koniecznie obok kogoś, kto ma farby, lub kredki. Szkoda, że taka osoba zdarza się raz na milion;

Jak być cool w szkole podstawowej[edytuj • edytuj kod]

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Dotyczy także chemii, fizyki, biologii i geografii