Bomberman: Różnice pomiędzy wersjami
(nowa strona) |
M (bot wprowadza drobne poprawki) Znacznik: przez API |
||
(Nie pokazano 26 wersji utworzonych przez 23 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Cosplayer of Bomberman 20131013.jpg|thumb|Pod żadnym pozorem, nie patrz mu w oczy! Chcesz wylecieć w powietrze?]] |
|||
'''Bomberman''' – pegazusowa gra, w której chodzi się terrorystą nie-samobójcą podkładającym bomby |
'''Bomberman''' – [[Pegasus|pegazusowa]] [[gra komputerowa|gra]], w której chodzi się [[Terrorysta|terrorystą]] nie-samobójcą podkładającym [[Bomba|bomby]]. Akcja gry toczy się prawdopodobnie w piwnicach [[Sejm Rzeczypospolitej Polskiej|Sejmu RP]], żeby się w [[cholera|cholerę]] zawalił. |
||
==Główna postać== |
== Główna postać == |
||
Gracz wciela się w postać terrorysty nie-samobójcy o ksywce Bomberman |
Gracz wciela się w postać terrorysty nie-samobójcy o ksywce '''Bomberman'''. Składa się on z białego łba zakończonego różową [[antena|antenką]] oraz wielkiego, niebieskiego bebecha, gdzie trzyma bomby. Niektórzy twierdzą, że jego brzucho to balon wrażliwy na ciepło i potworki. Gdy brzuch bohatera zetknie się z nimi, to pęka, a z [[głośnik|głośników]] [[telewizor]]a słychać głos [[Bąk|uchodzącego powietrza]]. Bomberman ma także dodatkowo dwie pary kończyn – rąk i nóg, jednak nie są mu one tak potrzebne do przeżycia, jak pełen bomb brzuch. |
||
==Przeciwnicy== |
== Przeciwnicy == |
||
Bomberman spotyka na swojej drodze przyjaciół, nazywanych w niektórych kręgach ''przeciwnikami''. Są to: |
|||
Bomberman na swojej drodze spotyka dużo przyjaciół, nie bez powodu nazywanych "przeciwnikami". Są to między innymi baloniki wyposażone w oczy, lodowe desery i świńskie ryje, które popierdalają niczym dresowóz za bohaterem i dziurawią go na wylot (i też mają oczy). Wszyscy - jak by nie patrzał - to agenci UB, SB, a nawet SS czy NKWD, więc nasz bohater wychodzi jako pogromca komuchów, Żydów, nazistów i w ogóle niemal wszystkiego (nawet samego siebie). |
|||
* Baloniki wyposażone w oczy; |
|||
* Lodowe desery; |
|||
* Ruchome beczki; |
|||
* Uśmiechnięte buźki wywalające oczy na widok bohatera; |
|||
* Przemieszczające się przez ściany galaretki śmietankowe; |
|||
* Fioletowe duchy; |
|||
* Świńskie ryje, które za{{cenzura}}ją niczym dresowóz po [[disco polo|discoparty]]; |
|||
* Monety, które okazują się być równie szybkie i zabójcze niczym [[Hiszpańska Inkwizycja]]. |
|||
==Pałer-upy== |
== Pałer-upy == |
||
*'''Rolki''' |
* '''Rolki/wrotki''' – daje takiego kopa Bombermanowi, jakby wypił 100 litrów ruskiej [[wódka|wódki]]. |
||
* '''Bomba''' – no, eee, bonusowa bomba. |
|||
* '''Kula ognia''' (takie jakby [[kame-hame-ha]] z mordą) – bomby mają większego bąka. |
|||
* '''Rozpędzona bomba''' – pozwala przechodzić przez bomby. Umożliwia ucieczkę, jeśli terrorysta się zagapi i zablokuje sobie drogę wyjścia. Co prawda szansa na to, że zdąży przebiec przez bombę i uciec zanim ona wybuchnie jest dość znikoma, ale kto by się tym przejmował. |
|||
* '''Znak zapytania''' – podobno daje czasową nieśmiertelność. Z niewiadomych przyczyn zmienia również muzykę w nieustające piszczenie na czas kilku poziomów, prawdopodobnie po to, by gracza szlag trafił. |
|||
* '''Gościu w płomieniach''' – nasz terrorysta robi się odporny na ogień i może detonować bomby stojąc na nich! |
|||
* '''Bomba w sercu''' – można detonować bomby kiedy terrorysta chce, a nie kiedy one chcą, zołzy jedne. |
|||
* '''Rozpędzony sprinter''' – terrorysta może przechodzić przez ściany, co czyni go prawdziwą zmorą dla wszystkich sił specjalnych. |
|||
Ponieważ na każdym poziomie mamy szansę zdobyć nowy pałer-up, mniej więcej po 30 poziomach kierujemy już terrorystą-półbogiem, który jest w stanie kroczyć przez piwnicę w niekończących się kolumnach ognia, niszcząc wszystko, co stanie mu na drodze i mogąc w zasadzie zrobić zamach na dowolne potencjalnie ważne miejsce na świecie. Z murowanym sukcesem. |
|||
{{stubgry}} |
|||
== Zwierzęta == |
|||
⚫ | |||
W grze Super Bomberman z 1994 roku pierwszy raz pojawiły się zwierzęta. Oryginalnie zwane Rui. Jednak przez polskich graczy były one nazywane kickami, końmi, świniami, kangurami, zającami i dziwkami. |
|||
Wyróżniamy pięć typów koni: |
|||
* '''Fioletowy''' – potrafił skakać. Ukochany przez graczy, ponieważ skakał. |
|||
* '''Zielony''' – szybko biegał. Potrafił szybko się przemieszczać wydając odgłos teleportującego się Son Goku. |
|||
* '''Żółty''' – kopie bloczki. Ratuje dupę w trudnych sytuacjach, ale i tak nikt go nie lubi. |
|||
* '''Niebieski''' – kopał bomby. Wspaniały okaz arabskiego konia czystej krwi. Wielbiony przez bombermanów, ponieważ zaginał czasoprzestrzeń kopiąc przez ściany. |
|||
* '''Różowy''' – dziwka. Nie potrafił nic oprócz tańczenia jak Bożenka z „Klanu”. Ogólnie znany ze swojego homoseksualistycznego sposobu życia. Gdy tylko pojawiała się taka możliwość natychmiast został zabijany przez graczy. |
|||
Konie wykluwały się z jaj zwanych również diamentami. Nikt nie wie dlaczego. |
|||
{{Gry NES}} |
|||
{{Gry komputerowe}} |
|||
[[en:Bomberman]] |
[[en:Bomberman]] |
||
[[ja:ボンバーマン]] |
|||
[[pt:Bomberman]] |
|||
[[th:บอมเบอร์แมน]] |
|||
[[Kategoria:Gry na konsolę Nintendo Entertainment System]] |
|||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 20:39, 10 paź 2016
Bomberman – pegazusowa gra, w której chodzi się terrorystą nie-samobójcą podkładającym bomby. Akcja gry toczy się prawdopodobnie w piwnicach Sejmu RP, żeby się w cholerę zawalił.
Główna postać[edytuj • edytuj kod]
Gracz wciela się w postać terrorysty nie-samobójcy o ksywce Bomberman. Składa się on z białego łba zakończonego różową antenką oraz wielkiego, niebieskiego bebecha, gdzie trzyma bomby. Niektórzy twierdzą, że jego brzucho to balon wrażliwy na ciepło i potworki. Gdy brzuch bohatera zetknie się z nimi, to pęka, a z głośników telewizora słychać głos uchodzącego powietrza. Bomberman ma także dodatkowo dwie pary kończyn – rąk i nóg, jednak nie są mu one tak potrzebne do przeżycia, jak pełen bomb brzuch.
Przeciwnicy[edytuj • edytuj kod]
Bomberman spotyka na swojej drodze przyjaciół, nazywanych w niektórych kręgach przeciwnikami. Są to:
- Baloniki wyposażone w oczy;
- Lodowe desery;
- Ruchome beczki;
- Uśmiechnięte buźki wywalające oczy na widok bohatera;
- Przemieszczające się przez ściany galaretki śmietankowe;
- Fioletowe duchy;
- Świńskie ryje, które zają niczym dresowóz po discoparty;
- Monety, które okazują się być równie szybkie i zabójcze niczym Hiszpańska Inkwizycja.
Pałer-upy[edytuj • edytuj kod]
- Rolki/wrotki – daje takiego kopa Bombermanowi, jakby wypił 100 litrów ruskiej wódki.
- Bomba – no, eee, bonusowa bomba.
- Kula ognia (takie jakby kame-hame-ha z mordą) – bomby mają większego bąka.
- Rozpędzona bomba – pozwala przechodzić przez bomby. Umożliwia ucieczkę, jeśli terrorysta się zagapi i zablokuje sobie drogę wyjścia. Co prawda szansa na to, że zdąży przebiec przez bombę i uciec zanim ona wybuchnie jest dość znikoma, ale kto by się tym przejmował.
- Znak zapytania – podobno daje czasową nieśmiertelność. Z niewiadomych przyczyn zmienia również muzykę w nieustające piszczenie na czas kilku poziomów, prawdopodobnie po to, by gracza szlag trafił.
- Gościu w płomieniach – nasz terrorysta robi się odporny na ogień i może detonować bomby stojąc na nich!
- Bomba w sercu – można detonować bomby kiedy terrorysta chce, a nie kiedy one chcą, zołzy jedne.
- Rozpędzony sprinter – terrorysta może przechodzić przez ściany, co czyni go prawdziwą zmorą dla wszystkich sił specjalnych.
Ponieważ na każdym poziomie mamy szansę zdobyć nowy pałer-up, mniej więcej po 30 poziomach kierujemy już terrorystą-półbogiem, który jest w stanie kroczyć przez piwnicę w niekończących się kolumnach ognia, niszcząc wszystko, co stanie mu na drodze i mogąc w zasadzie zrobić zamach na dowolne potencjalnie ważne miejsce na świecie. Z murowanym sukcesem.
Zwierzęta[edytuj • edytuj kod]
W grze Super Bomberman z 1994 roku pierwszy raz pojawiły się zwierzęta. Oryginalnie zwane Rui. Jednak przez polskich graczy były one nazywane kickami, końmi, świniami, kangurami, zającami i dziwkami.
Wyróżniamy pięć typów koni:
- Fioletowy – potrafił skakać. Ukochany przez graczy, ponieważ skakał.
- Zielony – szybko biegał. Potrafił szybko się przemieszczać wydając odgłos teleportującego się Son Goku.
- Żółty – kopie bloczki. Ratuje dupę w trudnych sytuacjach, ale i tak nikt go nie lubi.
- Niebieski – kopał bomby. Wspaniały okaz arabskiego konia czystej krwi. Wielbiony przez bombermanów, ponieważ zaginał czasoprzestrzeń kopiąc przez ściany.
- Różowy – dziwka. Nie potrafił nic oprócz tańczenia jak Bożenka z „Klanu”. Ogólnie znany ze swojego homoseksualistycznego sposobu życia. Gdy tylko pojawiała się taka możliwość natychmiast został zabijany przez graczy.
Konie wykluwały się z jaj zwanych również diamentami. Nikt nie wie dlaczego.