Szkoła podstawowa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
 
(Nie pokazano 113 wersji utworzonych przez 87 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[grafika:pm111.jpg|right|right|thumb|200px|Najprostsze Perpetuum Mobile]]
[[Plik:Szkoła Będzieszynie.jpg|thumb|200px|Szkoła w okresie świetności]]
[[Plik:Perpetuum1.png|right|thumb|200px|Najprostsze Perpetuum Mobile]]
{{poradnik|[[Poradnik:Jak zostać szkolną ciotą]]}}
{{poradnik|[[Poradnik:Jak zostać szkolną ciotą|Jak zostać szkolną ciotą]]}}
{{cytat|Mam 18 lat, ale nadal chodzę do podstawówki...|Tibijczyk o szkole podstawowej}}
{{cytat|Mam 18 lat, ale nadal chodzę do podstawówki…|Typowy gracz [[Fortnite]] o '''szkole podstawowej'''}}
'''Szkoła podstawowa''' ('''podstawówka, pedał-buda''') – tutaj trafiają uczniowie (7–13 lat, czasem powyżej), którzy zdobyli już podstawową (stąd nazwa) wiedzę na temat otaczającego ich świata. Na tym stopniu [[edukacja|edukacji]] [[nauka (proces)|nauka]] sprowadza się do:
'''Szkoła podstawowa''' ('''podstawówka, pedał-buda, podbaza''') – tutaj trafiają uczniowie (zwykle od 6/7 do 14/15 roku życia), którzy zdobyli już podstawową (stąd nazwa) wiedzę na temat otaczającego ich świata. Na tym stopniu [[edukacja|edukacji]] [[nauka (proces)|nauka]] sprowadza się do:
*Przyzwyczajenia uczniów do chodzenia w bardzo niewygodnych majtkach typu slipy.
* Powstrzymania pierwotnych odruchów i kontrolowania potrzeb fizjologicznych (koniec z pieluchami).
* powstrzymania pierwotnych odruchów i kontrolowania potrzeb fizjologicznych (koniec z pieluchami);
* Budowy oraz zasady działania [[perpetuum mobile]], jest to jednak tak banalnie proste, że nie poświęca się temu więcej niż 2 700 [[sekunda|sekund]].
* budowy oraz zasady działania [[perpetuum mobile]], jest to jednak tak banalnie proste, że nie poświęca się temu więcej niż 2 700 [[sekunda|sekund]];
* Wzrostu sprawności psychoruchowej na lekcjach WF, z których każdy i tak ucieka, a jak nie, to przynajmniej się wyżywa na materacach.
* wzrostu sprawności psychoruchowej na lekcjach WF, z których każdy i tak ucieka, a jak nie, to przynajmniej się wyżywa na materacach;
* Nauczenia niewyraźnie mówić (angielski, niemiecki).
* nauczenia niewyraźnie mówić (angielski, niemiecki, rosyjski);
* Nauczenia bazgrolić (plastyka).
* nauczenia bazgrolić (plastyka);
* Czegoś tam innego na zajęciach pozalekcyjnych.
* czegoś tam innego na zajęciach pozalekcyjnych.


Uczniowie (tak się nazywa biedne ofiary, które muszą uczęszczać do tego typu placówek) są terroryzowani przez rówieśników i przez nauczycieli, którzy próbują się od nich dowiedzieć różnych rzeczy, np. funkcjonowania ludzkiego organizmu, bo sami tego nie wiedzą.
Uczniowie (tak się nazywa biedne ofiary, które muszą uczęszczać do tego typu placówek) są terroryzowani przez rówieśników i przez nauczycieli, którzy próbują się od nich dowiedzieć różnych rzeczy, np. funkcjonowania ludzkiego organizmu, bo sami tego nie wiedzą.


== Rady dla chodzących do szkoły podstawowej, czyli gdzie siadać ==
== Rady dla chodzących do szkoły podstawowej, czyli gdzie siadać ==
* Na języku polskim: siądź tam, gdzie jest wywieszone najwięcej plansz ze ściągami.
* na języku polskim: siądź tam, gdzie jest wywieszone najwięcej plansz ze ściągami;
* Na języku angielskim lub też niemieckim: siądź jak najdalej od bezwzględnej i najczęściej wrednej nauczycielki/nauczyciela.
* na języku angielskim lub też niemieckim: siądź jak najdalej od bezwzględnej i najczęściej wrednej nauczycielki/nauczyciela;
* Na matematyce: jak najdalej. Najlepiej pod ścianą z kujonem (albo pod oknami, zależy gdzie jest więcej osób przed tobą) tak, żeby na klasówkach można było położyć na kolanach bluzę, a pod nią kalkulator.
* na matematyce: jak najdalej. Najlepiej pod ścianą z przyjaznym tobie lub neutralnym kujonem (albo pod oknami; zależy, gdzie jest więcej osób przed tobą) tak, żeby na klasówkach można było położyć na kolanach bluzę, a pod nią kalkulator;
* Na muzyce: jak najbliżej, żeby nie nabiegać się zbytnio, oddając co lekcję zeszyt do sprawdzenia i dostając piątki.
* na muzyce: jak najbliżej, żeby nie nabiegać się zbytnio, oddając co lekcję zeszyt do sprawdzenia i dostając piątki;
* Na historii: gdzieś w środku, żeby można było ściągać z lewej, z prawej, z tyłu i z przodu, ale żeby cię nie widziała.
* na historii/WOS-ie: gdzieś w środku, żeby można było ściągać z lewej, z prawej, z tyłu i z przodu, ale żeby cię nie widziała;
* Na przyrodzie: koło map lub modeli komórek. Albo kwiatków.
* na przyrodzie<ref>Dotyczy także chemii, fizyki, biologii i geografii</ref>: koło map, plansz z informacjami lub modeli komórek. Albo kwiatków;
* Na religii: najlepiej blisko krzyża, aby prosić o łaskę Bożą, gdy pani sprawdza pracę domową.
* na religii: najlepiej blisko krzyża, aby prosić o łaskę Bożą, gdy ksiądz sprawdza pracę domową;
* Na informatyce: najlepiej przy głównym przedłużaczu aby w razie problemów pociągnąć za wtyczkę.
* na informatyce: najlepiej przy głównym przedłużaczu, aby w razie problemów pociągnąć za wtyczkę;
* Na godzinie wychowawczej: w trzeciej/czwartej ławce, lub obok kogoś kto ma dobrą opinie u nauczyciela (mało takich przypadków).
* na godzinie wychowawczej: w trzeciej/czwartej ławce, lub obok kogoś, kto ma dobrą opinię u nauczyciela (mało takich przypadków);
* Na WF-ie: sam se pomyśl.
* na WF-ie: sam se pomyśl;
* Na plastyce: koniecznie obok kogoś kto ma farby, lub kredki. Szkoda, że taka osoba zdarza się raz na milion.
* na plastyce: koniecznie obok kogoś, kto ma farby, lub kredki. Szkoda, że taka osoba zdarza się raz na milion;


== Jak być ''cool'' w szkole podstawowej ==
== Jak być ''cool'' w szkole podstawowej ==
* grać w [[Tibia|Tibię]]/[[Metin2|Metina2]]/[[Fortnite|Fortnite'a]]/[[Margonem]]/[[Gothic (seria gier)|Gothica]]/[[Minecraft]]a;
* Grać w Tibię/Metina2.
* Dołączyć do subkultury (np. [[emo]], [[kindermetale|kindermetal]]).
* dołączyć do subkultury (np. [[emo]], [[kindermetal]], [[dresiarz]]e);
* Założyć własnego bloga, fotobloga (najlepiej oba).
* założyć własnego [[blog]]a, fotobloga (najlepiej oba);
* Wyrywać [[lachon|lachony]].
* wyrywać [[lachon]]y;
* Oglądać [[Hannah Montana|Hane Montane]], [[High School Musical|Hajskul mjuzikal]] lub jakiś inny serial dla [[Pokemon|głupich prawie teens]].
* oglądać [[Hannah Montana|Hanę Montanę]], [[High School Musical|Hajskul mjuzikal]], [[Stranger Things|Strendżer Finks]] lub jakiś inny serial dla [[Pokémon|głupich prawie teens]];
* Słuchać [[Blog 27|Blogu 27]], [[Tokio Hotel|Tokio Motel]], [[Nightwish|Nightwisha]] albo [[Green Day]].
* słuchać [[Blog 27|Blogu 27]], [[Tokio Hotel|Tokio Motel]] albo [[Justin Bieber|JuSttINkA BiEbErA]];
* Czytać [[Bravo]].
* czytać [[Bravo]];
* Mieć własnego [[Epuls|epulsa]], [[Nasza-klasa|NK]], [[Facebook|facebooka]], [[Twitter|twittera]] itp.
* mieć własnego [[Facebook|fejsa]], [[Snapchat|snapa]], [[Instagram|insta]] itp.;
* Oglądać [[MTV]] lub/i [[4Fun TV]].
* oglądać [[MTV Polska|MTV]] lub/i [[4fun.tv]];
* znać tłumaczenia „trudnych” wyrazów, np. pro, bot itp.;
* szpanować ciuchami, [[plecak]]iem, [[piórnik]]iem, [[but]]ami itp.;
* stawiać się nauczycielom;
* zbierać Świeżaki i/lub Słodziaki;
* wymieniać się karteczkami, najczęściej z [[Hannah Montana (postać)|Hanką Montanką]].


== Zobacz też ==
{{stubszko}}
* ''[[Włatcy móch]]''
* [[gimnazjum]]
* [[dziennik lekcyjny]]
* [[sprawdzian]]


{{Przypisy}}
[[Kategoria:Szkoła]]
{{Szkoła}}
[[Kategoria:Obiekty budowlane]]

[[Kategoria:Szkoły]]

Aktualna wersja na dzień 11:25, 19 lip 2023

Szkoła w okresie świetności
Najprostsze Perpetuum Mobile
Poradniki
Zobacz poradnik:

Mam 18 lat, ale nadal chodzę do podstawówki…

Typowy gracz Fortnite o szkole podstawowej

Szkoła podstawowa (podstawówka, pedał-buda, podbaza) – tutaj trafiają uczniowie (zwykle od 6/7 do 14/15 roku życia), którzy zdobyli już podstawową (stąd nazwa) wiedzę na temat otaczającego ich świata. Na tym stopniu edukacji nauka sprowadza się do:

  • powstrzymania pierwotnych odruchów i kontrolowania potrzeb fizjologicznych (koniec z pieluchami);
  • budowy oraz zasady działania perpetuum mobile, jest to jednak tak banalnie proste, że nie poświęca się temu więcej niż 2 700 sekund;
  • wzrostu sprawności psychoruchowej na lekcjach WF, z których każdy i tak ucieka, a jak nie, to przynajmniej się wyżywa na materacach;
  • nauczenia niewyraźnie mówić (angielski, niemiecki, rosyjski);
  • nauczenia bazgrolić (plastyka);
  • czegoś tam innego na zajęciach pozalekcyjnych.

Uczniowie (tak się nazywa biedne ofiary, które muszą uczęszczać do tego typu placówek) są terroryzowani przez rówieśników i przez nauczycieli, którzy próbują się od nich dowiedzieć różnych rzeczy, np. funkcjonowania ludzkiego organizmu, bo sami tego nie wiedzą.

Rady dla chodzących do szkoły podstawowej, czyli gdzie siadać[edytuj • edytuj kod]

  • na języku polskim: siądź tam, gdzie jest wywieszone najwięcej plansz ze ściągami;
  • na języku angielskim lub też niemieckim: siądź jak najdalej od bezwzględnej i najczęściej wrednej nauczycielki/nauczyciela;
  • na matematyce: jak najdalej. Najlepiej pod ścianą z przyjaznym tobie lub neutralnym kujonem (albo pod oknami; zależy, gdzie jest więcej osób przed tobą) tak, żeby na klasówkach można było położyć na kolanach bluzę, a pod nią kalkulator;
  • na muzyce: jak najbliżej, żeby nie nabiegać się zbytnio, oddając co lekcję zeszyt do sprawdzenia i dostając piątki;
  • na historii/WOS-ie: gdzieś w środku, żeby można było ściągać z lewej, z prawej, z tyłu i z przodu, ale żeby cię nie widziała;
  • na przyrodzie[1]: koło map, plansz z informacjami lub modeli komórek. Albo kwiatków;
  • na religii: najlepiej blisko krzyża, aby prosić o łaskę Bożą, gdy ksiądz sprawdza pracę domową;
  • na informatyce: najlepiej przy głównym przedłużaczu, aby w razie problemów pociągnąć za wtyczkę;
  • na godzinie wychowawczej: w trzeciej/czwartej ławce, lub obok kogoś, kto ma dobrą opinię u nauczyciela (mało takich przypadków);
  • na WF-ie: sam se pomyśl;
  • na plastyce: koniecznie obok kogoś, kto ma farby, lub kredki. Szkoda, że taka osoba zdarza się raz na milion;

Jak być cool w szkole podstawowej[edytuj • edytuj kod]

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. Dotyczy także chemii, fizyki, biologii i geografii