Lekcja: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 1: Linia 1:
{{cytat|Dura lex sed lex – Durna lekcja, ale lekcja|Starożytni [[Rzym]]ianie o '''lekcji'''}}
{{cytat|Dura lex sed lex – Durna lekcja, ale lekcja|Starożytni [[Rzym]]ianie o '''lekcji'''}}
{{t|Lekcja, godzina lekcyjna}} niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w [[szkoła|szkole]]. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony w celach [[edukacja|edukacyjnych]]. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych.
{{t|Lekcja, godzina lekcyjna}} niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w [[szkoła|szkole]]. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony rzekomo w celach [[edukacja|edukacyjnych]]. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych.


== Osoby uczestniczące ==
== Osoby uczestniczące ==

Wersja z 22:29, 6 mar 2015

Dura lex sed lex – Durna lekcja, ale lekcja

Starożytni Rzymianie o lekcji

Szablon:T niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w szkole. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony rzekomo w celach edukacyjnych. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych.

Osoby uczestniczące

  • Nauczyciel – zazwyczaj najstarsza osoba znajdująca się w sali lekcyjnej. Zazwyczaj sądzi, że dużo wie i zachowuje zasady moralne, co bardzo rzadko jest prawdą. Budzi w uczniach strach, szacunek, sympatię, lub czasem niechęć. Wg. uczniów nauczyciele cały czas nudzą, przynudzają lub pierCenzura2.svg głupoty. Prawie każdy nauczyciel ma głupkowaty dzwonek na komórce i bezsensowny tekst, który powtarza do znudzenia.
  • Uczeń – osoba, która się nudzi, boi się nauczyciela. Jest również traktowany jako tania siła robocza. Uczniowie są podzieleni na grupy, zwane klasami. Większość uczniów na lekcji nie myśli. Reszta to kujony, albo ambitne dzieci, które w przyszłości będą tworzyły nową, lepszą Polskę. Często ziewa na lekcji i huśta się na krześle, za co nauczyciel go karci.
  • Osoba, która wchodzi w trakcie lekcji, występuje w jednej z trzech postaci:
    1. inny nauczyciel – kiedy wchodzi, nagle uczniowie są dużo spokojniejsi niż przedtem, wszyscy muszą wstać i powiedzieć „dzieeń-doo-bryy”.
    2. uczeń z innej klasy – osoba wchodząca mówi „Przepraszam, pomyliłem klasy” albo „Dzień dobry, czy mogę coś ogłosić?” czy „Przepraszam, mogę pożyczyć ekierkę?” na co cała klasa reaguje wielkim entuzjazmem.
    3. rodzic jednego z uczniów – w tym przypadku jeden z uczniów wychodzi z klasy, a reszta jęczy „Ja też chcę!”

Rodzaje typowej lekcji

  • Szablon:T nauczyciel nudzi, przynudza lub pierdoli głupoty. Uczniowie siedzą, leżą, śpią, rysują na marginesach, grają na komórkach, wpadają w trans lub huśtają się na krześle.
  • Szablon:T lekcja może stresować uczniów, kiedy nauczyciel prosi do odpowiedzi, wywołując wśród uczniów stan napięcia i oczekiwania ze strachem, lub kiedy nauczyciel robi kartkówkę mimo protestów uczniów. Niestety stres może odczuć również nauczyciel, jeśli nie potrafi poradzić sobie z rozwydrzonymi uczniami, biegającymi po klasie i wyjącymi jak małpy (głównie w gimnazjum)
  • Szablon:T ta rzadko zdarzająca się cecha lekcji jest możliwa, jeśli nauczyciel jest miły, ma poczucie humoru i umie opowiadać. Szansa, że taka właśnie się zdarzy, jak to że menel znajdzie pracę.
  • Szablon:T kiedy nauczyciel wydaje uczniom polecenia na całą lekcję, nie pomaga, tylko coś sobie notuje, a uczniowie co chwilę pytają sami siebie „Skąd ja mam wiedzieć, jak to zrobić!?” patrząc w sufit.
  • Szablon:T kiedy nauczyciel wychodzi, albo ma wyjebane, uczniowie świetnie się bawią. Emocjonujące lekcje zdarzają się też, jeśli nauczyciel puści film, a uczniowie komentują „ale urwał!”, „twoja stara!” (również najczęściej zdarza się to w gimnazjum). Nauczyciel ma nasrane na to, że uczniowie są bardzo zadowoleni.

Podział ze względu na wiek uczniów

  • Szablon:T uczniowie mają 7–10 lat, mało wiedzą o świecie, nauczyciel często staje się dla nich przykładem i wzorem do naśladowania. Takie to są nieświadome istoty o czekającym ich piekle.
  • Szablon:T uczniowie mają 10–13 lat, zaczynają już buntować się przeciwko nauczycielom, coraz częściej nie słuchają na lekcji, ale są z siebie dumni, że chodzą na przyrodę, której nie było w 1-3. Są zanudzeni lekcjami.
  • Szablon:T uczniowie mają 13–16 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak pocisną nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele w gimnazjum są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy, krzyczą. Nauczyciele nie mają już do nich sił.
  • Szablon:T uczniowie mają ponad 16 lat, wychodzą z wieku gimnazjalnego i trochę się uspokajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają kaca. Najczęściej bazgrzą coś w brudnopisie albo w zeszycie.