Reforma edukacji: Różnice pomiędzy wersjami
M |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (deforma zakończona) |
||
(Nie pokazano 7 wersji utworzonych przez 6 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Reforma edukacji''' (znana jako reforma programowa) – udoskonalenie systemu edukacji w [[Wolska|Wolsce]] mająca na celu przywrócenie tego co było poprzednio i jeszcze wcześniej pod nowym szyldem. Nazywana też chorobą. |
'''Reforma edukacji''' (znana też jako '''reforma programowa''') – udoskonalenie systemu edukacji w [[Wolska|Wolsce]] mająca na celu przywrócenie tego co było poprzednio i jeszcze wcześniej pod nowym szyldem. Nazywana też chorobą. |
||
==Rozwój choroby== |
== Rozwój choroby == |
||
W roku 1999 nowy minister edukacji odkrył, że w dobie [[ |
W roku [[1999]] nowy minister edukacji odkrył, że w dobie [[Polska Rzeczpospolita Ludowa|popeerelowskiej]] skoro dokonano reformy waluty, administracji, policji itp., przywracając stan sprzed II wojny światowej, to czemu i nie gdzie indziej? |
||
I tak 1 września roku pamiętnego uczniowie klas |
I tak 1 września roku pamiętnego uczniowie klas 1–6 szkoły podstawowej pozostali uczniami szkoły podstawowej, dotychczasowi uczniowie szkoły podstawowej z klas 6–8 zostali gimnazjalistami, choć nie wszyscy. Choroba ta zwana reformą rozwinąć ma się w kierunku 12 lat obowiązkowej edukacji (szkoła podstawowa 6 lat, ponadpodstawowa 3 lata, 4 lata [[liceum]]). Zakażenie dotknęło także najmłodszych – przedszkolaki obowiązkowo mają chodzić do przedszkola, a zerówki mają być w szkołach. I tak już 6-latek będzie mógł pójść do szkoły, bo zerówek w szkołach nie tworzy się z uwagi na koszty. Trik polega jednak na tym, że już od początku ilość w zerówkach jest prawie równa zeru. |
||
Następnym ogniskiem choroby stały się szkoły zawodowe, jak wiadomo kształcące swołocz i przygłupów, a rezerwujące sobie niesłusznie miano wykształcenia średniego. W ten sposób, po reformie przemysłu, który przestał istnieć, przestano też kształcić dlań pracowników. |
Następnym ogniskiem choroby stały się szkoły zawodowe, jak wiadomo kształcące swołocz i przygłupów, a rezerwujące sobie niesłusznie miano wykształcenia średniego. W ten sposób, po reformie przemysłu, który przestał istnieć, przestano też kształcić dlań pracowników. |
||
W roku [[2017]] Wolska odczuła przerzut tej choroby. Ówczesna [[Anna Zalewska|minister edukacji]] i kontrolowany przez [[PiS|partię rządzącą]] [[Sejm|sejm]] przyjął ustawę przywracającą stan rzeczy sprzed dwudziestu lat. System oświaty został przekonstruowany niczym w lustrzanym odbiciu powyższych akapitów: |
|||
==Objawy== |
|||
* szóstoklasiści z roku szkolnego [[2016]]/[[2017]], którzy mieli udać się do gimnazjum, zostali przekierowani do VII i VIII klasy; |
|||
⚫ | |||
* gimnazjalistom z roku szkolnego [[2016]]/[[2017]] pozwolono natomiast ukończyć naukę starym trybem, przeznaczając ich na wyginięcie; |
|||
* wydłużono liceum i technikum o rok. |
|||
Zniesiono jednak szkoły zawodowe i zastąpiono je szkołą zaw... tfu, branżową - i to dwustopniową (!). W praktyce jednak zmieniło się tylko tyle, że uczniowie mogą w nich pisać maturę. |
|||
Minister edukacji zaplanowała również na rok szkolny [[2019]]/[[2020]] nieformalne igrzyska śmierci, w których udział musieli wziąć wszyscy uczniowie chcący w tym roku rozpocząć edukację w szkołach średnich. Okazało się wtedy, że reforma z 2017 roku została tak zaplanowana, że w szranki o miejsca staną absolwenci z aż trzech roczników: |
|||
⚫ | |||
* około 300 tysięcy gimnazjalistów z rocznika [[2003]] i [[2004]] oraz |
|||
* około 360 tysięcy ósmoklasistów z roczników [[2004]] i [[2005]], |
|||
co oznacza konieczność zdublowania miejsc w klasach pierwszych i bydlęcej walki o zgarnięcie jak największej puli punktów rekrutacyjnych. Na dzień redagowania artykułu (6 lipca 2019 r.) igrzyska ciągle trwają. Czytelników zachęcamy do [[NonNews:Strona główna|poszukiwania relacji w naszym serwisie informacyjnym.]] |
|||
== |
== Objawy == |
||
⚫ | Dzięki nowej reformie wzrosło zatrudnienie bezrobotnych magistrów w sektorze edukacji i spadły wydatki na nierentowne wiejskie szkoły. Sprytny ten manewr pozwolił na pozyskanie wielu uroczych wiejskich pustostanów na cele kulturalne (wzrost kultury picia – nie pod Gieesem a w szkole). Objawem przerzutu choroby jest natomiast pozyskanie kolejnych pustostanów, również w miastach. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Leczenie == |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
Uczniom biorącym udział w igrzyskach śmierci 2019 zaleca się wykupienie prywatnej opieki medycznej, gdyż jeśli nie mogli oni liczyć na państwową oświatę, to co dopiero na [[NFZ|państwową służbę zdrowia]]. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* [[Podstawa programowa]] |
|||
* [[Gimnazjum]] |
|||
{{Szkoła}} |
|||
{{stub|szko}} |
|||
{{stub|med}} |
|||
[[Kategoria:Oświata]] |
[[Kategoria:Oświata]] |
Aktualna wersja na dzień 16:36, 15 paź 2020
Reforma edukacji (znana też jako reforma programowa) – udoskonalenie systemu edukacji w Wolsce mająca na celu przywrócenie tego co było poprzednio i jeszcze wcześniej pod nowym szyldem. Nazywana też chorobą.
Rozwój choroby[edytuj • edytuj kod]
W roku 1999 nowy minister edukacji odkrył, że w dobie popeerelowskiej skoro dokonano reformy waluty, administracji, policji itp., przywracając stan sprzed II wojny światowej, to czemu i nie gdzie indziej?
I tak 1 września roku pamiętnego uczniowie klas 1–6 szkoły podstawowej pozostali uczniami szkoły podstawowej, dotychczasowi uczniowie szkoły podstawowej z klas 6–8 zostali gimnazjalistami, choć nie wszyscy. Choroba ta zwana reformą rozwinąć ma się w kierunku 12 lat obowiązkowej edukacji (szkoła podstawowa 6 lat, ponadpodstawowa 3 lata, 4 lata liceum). Zakażenie dotknęło także najmłodszych – przedszkolaki obowiązkowo mają chodzić do przedszkola, a zerówki mają być w szkołach. I tak już 6-latek będzie mógł pójść do szkoły, bo zerówek w szkołach nie tworzy się z uwagi na koszty. Trik polega jednak na tym, że już od początku ilość w zerówkach jest prawie równa zeru.
Następnym ogniskiem choroby stały się szkoły zawodowe, jak wiadomo kształcące swołocz i przygłupów, a rezerwujące sobie niesłusznie miano wykształcenia średniego. W ten sposób, po reformie przemysłu, który przestał istnieć, przestano też kształcić dlań pracowników.
W roku 2017 Wolska odczuła przerzut tej choroby. Ówczesna minister edukacji i kontrolowany przez partię rządzącą sejm przyjął ustawę przywracającą stan rzeczy sprzed dwudziestu lat. System oświaty został przekonstruowany niczym w lustrzanym odbiciu powyższych akapitów:
- szóstoklasiści z roku szkolnego 2016/2017, którzy mieli udać się do gimnazjum, zostali przekierowani do VII i VIII klasy;
- gimnazjalistom z roku szkolnego 2016/2017 pozwolono natomiast ukończyć naukę starym trybem, przeznaczając ich na wyginięcie;
- wydłużono liceum i technikum o rok.
Zniesiono jednak szkoły zawodowe i zastąpiono je szkołą zaw... tfu, branżową - i to dwustopniową (!). W praktyce jednak zmieniło się tylko tyle, że uczniowie mogą w nich pisać maturę.
Minister edukacji zaplanowała również na rok szkolny 2019/2020 nieformalne igrzyska śmierci, w których udział musieli wziąć wszyscy uczniowie chcący w tym roku rozpocząć edukację w szkołach średnich. Okazało się wtedy, że reforma z 2017 roku została tak zaplanowana, że w szranki o miejsca staną absolwenci z aż trzech roczników:
- około 300 tysięcy gimnazjalistów z rocznika 2003 i 2004 oraz
- około 360 tysięcy ósmoklasistów z roczników 2004 i 2005,
co oznacza konieczność zdublowania miejsc w klasach pierwszych i bydlęcej walki o zgarnięcie jak największej puli punktów rekrutacyjnych. Na dzień redagowania artykułu (6 lipca 2019 r.) igrzyska ciągle trwają. Czytelników zachęcamy do poszukiwania relacji w naszym serwisie informacyjnym.
Objawy[edytuj • edytuj kod]
Dzięki nowej reformie wzrosło zatrudnienie bezrobotnych magistrów w sektorze edukacji i spadły wydatki na nierentowne wiejskie szkoły. Sprytny ten manewr pozwolił na pozyskanie wielu uroczych wiejskich pustostanów na cele kulturalne (wzrost kultury picia – nie pod Gieesem a w szkole). Objawem przerzutu choroby jest natomiast pozyskanie kolejnych pustostanów, również w miastach.
Dodatkowo, rentowność kraju ma wzrosnąć, gdy świeże rzesze ogólnie niedouczonych dzieci opuszczą szkolne mury zasilając rzesze bezrobotnych.
Leczenie[edytuj • edytuj kod]
Choroba nieuleczalna, z licznymi przerzutami. W skrajnym stadium powoduje debilizm i ciemnotę. W stadium larwalnym niegroźna, z różnymi skutkami ubocznymi.
W ramach leczenia zalecana meliska i browarek w celu zaleczenia nerwów.
Uczniom biorącym udział w igrzyskach śmierci 2019 zaleca się wykupienie prywatnej opieki medycznej, gdyż jeśli nie mogli oni liczyć na państwową oświatę, to co dopiero na państwową służbę zdrowia.