Podstawa programowa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(+grafika)
M (Poprawki)
 
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 8 użytkowników)
Linia 11: Linia 11:


== Fragmenty podstawy programowej ==
== Fragmenty podstawy programowej ==
=== Klasy I–III podstawówki ===
=== Klasy I–IV podstawówki ===
* '''Matematyka:''' Uczeń potrafi dodawać liczby całkowite od 1 do 10 pisemnie.
* '''Matematyka:''' uczeń potrafi dodawać liczby całkowite od 1 do 10 pisemnie.
* '''Język polski:''' Uczeń zna i recytuje alfabet. Umiejętność czytania i pisania nie jest wymagana.
* '''Język polski:''' uczeń zna i recytuje alfabet. Umiejętność czytania i pisania nie jest wymagana.
* '''Język angielski:''' ''I…''
* '''Język angielski:''' ''I…'' Powtarzanie rok w rok alfabetu angielskiego i cyfr od 1 do <del>666</del> 10.
* '''Fizyka:''' Uczeń czyni pierwsze kroki w kierunku zrozumienia fizyki newtonowskiej – potrafi odróżnić jabłko od gruszki.
* '''Fizyka:''' uczeń czyni pierwsze kroki w kierunku zrozumienia fizyki newtonowskiej – potrafi odróżnić jabłko od gruszki, a śliwkę od arbuza itd.
* '''Historia:''' Uczeń wie, że kiedyś to dinozaury były.
* '''Historia:''' uczeń wie, że kiedyś to dinozaury były.
* '''Wiedza o społeczeństwie:''' Uczeń rozumie podstawowe pojęcia dotyczące społeczeństwa – ''mama'', ''tata'', ''siostra'', ''brat'', ''ten skulwysyn Tusk z telewizola''.
* '''Wiedza o społeczeństwie:''' uczeń rozumie podstawowe pojęcia dotyczące społeczeństwa – ''mama'', ''tata'', ''siostla'', ''blat'', ''ten skulwysyn Tusk z telewizola'', ''pan plesyndent Andżej Duda''.
* '''Wychowanie fizyczne:''' uczniowie kopią dziury pod ogrodzeniem i bawią się w ''policjantów i złodzei''.
* '''Geografia:''' uczeń wie, że Polska nie graniczy z [[Chiny|Chinami]] i [[Kenia|Kenią]].
* '''Plastyka:''' uczeń potrafi obsługiwać pędzel, ołówek i farby.
* '''Muzyka:''' uczeń umie zaśpiewać „Wlazł kotek na płotek” nie myląc tekstu.
* '''Technika:''' uczeń najprawdopdobniej zdał egzamin na kartę rowerową (po czym wjechał w słup)


=== Klasy IV–VI podstawówki ===
=== Klasy V–VIII podstawówki ===
* '''Matematyka:''' Uczeń potrafi dodawać liczby całkowite od 1 do 100 przy pomocy kalkulatora.
* '''Matematyka:''' uczeń potrafi dodawać liczby całkowite od 1 do 100 przy pomocy kalkulatora.
* '''Język polski:''' Uczeń umie czytać i pisać.
* '''Język polski:''' uczeń umie czytać i pisać.
* '''Język angielski:''' ''…be?''
* '''Język angielski:''' ''…be?'' Dochodzą jakieś słówka i ∞ czasów, z czego dużo z nich znaczy to samo.
* '''Fizyka:''' Uczeń potrafi zjeść jabłko i się nie udławić.
* '''Fizyka:''' uczeń potrafi zjeść jabłko i się nie udławić.
* '''Historia:''' Uczeń potrafi odróżnić starożytność od średniowiecza.
* '''Historia:''' uczeń potrafi odróżnić starożytność od średniowiecza.
* '''Wiedza o społeczeństwie:''' A po co to prowadzić w ogóle…
* '''Wiedza o społeczeństwie:''' A po co to prowadzić w ogóle…
* '''Biologia:''' uczeń zaczyna poznawać budowę tkanki roślinnej i rozpoznawanie zwierząt według klucza. Tematów jest więcej niż lekcji…
* '''Geografia:''' uczeń zna strefy krajobrazowe Polski oraz wyprawę Marco Polo przez Nizinę Mezopotamską, Wyżynę Irańską, góry Pamir, pustynię Gobin, Nizinę Chińską oraz pierdyliard innych pustyń, wyżyn, nizin i biegunów. Tematów jest więcej niż lekcji…
* '''Plastyka:''' uczeń umie rysować patyczaki.
* '''Wychowanie fizyczne:''' uczeń umie robić pajacyki i przysiady.
* '''Muzyka:''' uczeń umie śpiewać piosenki Zenona Martyniuka.
* '''Technika:''' uczeń ''nie'' ''nauczył'' się rozpoznawać tworzyw, ponieważ cały czas rozmyślał o tym, że te do niczego nie przydatne lekcje kończą się w 6 klasie.


=== Gimnazjum ===
=== Gimnazjum ===
* Zlikwidowano, wystarczy że uczeń umie żłopać piwo na boisku szkolnym i kitrać się z papierosami w kiblu.
Zlikwidowano, wystarczy że uczeń umie żłopać piwo na boisku szkolnym i kitrać się z papierosami w kiblu.


=== Liceum lub technikum ===
=== Liceum lub technikum – zakres podstawowy ===
[[Plik:Euler's Formula c.png|thumb|250px|Zadanie maturalne z matematyki – kreślenie wykresów funkcji liczb zespolonych]]
[[Plik:Euler's Formula c.png|thumb|250px|Zadanie maturalne z matematyki – kreślenie wykresów funkcji liczb zespolonych]]
* '''Matematyka:''' Uczeń przeprowadza rachunki różniczkowe i całkowe do trzeciego stopnia włącznie na ciele [[Liczba zespolona|liczb zespolonych]] w pamięci.
* '''Matematyka:''' uczeń przeprowadza rachunki różniczkowe i całkowe do trzeciego stopnia włącznie na ciele [[Liczba zespolona|liczb zespolonych]] w pamięci.
* '''Język polski:''' Uczeń potrafi przeprowadzić rozbiór zdania wielokrotnie złożonego, wymienia wszystkie typy deklinacji w języku polskim i płynnie posługuje się klasyfikacją Saloniego rodzajów gramatycznych.
* '''Język polski:''' uczeń potrafi przeprowadzić rozbiór logiczny zdania pojedynczego, wymienia wszystkie typy deklinacji w języku polskim i płynnie posługuje się klasyfikacją Saloniego rodzajów gramatycznych.
* '''Język angielski:''' ''Ja cię stresuję, kurwa?! Uczysz się tego piąty rok w szkole i na kursach, i wszystko to jak krew w piach!''
* '''Język angielski:''' ''Ja cię stresuję, kurwa?! Uczysz się tego piąty rok w szkole i na kursach, i wszystko to jak krew w piach!''
* '''Fizyka:''' Uczeń rozumie i posługuje się pojęciami ogólnej i szczególnej teorii względności. Opisuje układy kwantowe przy pomocy przestrzeni Hilberta.
* '''Fizyka:''' uczeń rozumie i posługuje się pojęciami ogólnej i szczególnej teorii względności. Opisuje układy kwantowe przy pomocy przestrzeni Hilberta.
* '''Historia:''' Uczeń prowadzi rzeczowy dyskurs na złożone tematy historyczne z uwzględnieniem kontekstu historyczno-gospodarczego, politycznego i technicznego. Przykładowe zadanie maturalne: ''Opisz wyczerpująco sytuację gospodarczą [[Łódź|Łodzi]] w późnych latach 60. XIX. wieku z uwzględnieniem wpływu budowy kolei Fabryczno-Łódzkiej na rozwój miasta oraz kontekstu różnic kulturowych między ludnością żydowską, niemiecką, rosyjską i polską. Wypowiedź musi składać się z przynajmniej 1500 słów.''
* '''Historia:''' uczeń prowadzi rzeczowy dyskurs na złożone tematy historyczne z uwzględnieniem kontekstu historyczno-gospodarczego, politycznego i technicznego. Przykładowe zadanie maturalne: ''Opisz wyczerpująco sytuację gospodarczą [[Łódź|Łodzi]] w późnych latach 60. XIX. wieku z uwzględnieniem wpływu budowy kolei Fabryczno-Łódzkiej na rozwój miasta oraz kontekstu różnic kulturowych między ludnością żydowską, niemiecką, rosyjską i polską. Wypowiedź musi składać się z przynajmniej 1500 słów.''
* '''Wiedza o społeczeństwie:''' Uczeń głosuje [[Prawo i Sprawiedliwość|na kogo trzeba]].
* '''Wiedza o społeczeństwie:''' uczeń głosuje [[Prawo i Sprawiedliwość|na kogo trzeba]].

Wymagania z zakresu rozszerzonego pominęliśmy, ponieważ jest to najmniej zrozumiały przykład [[bełkot pseudonaukowy|bełkotu pseudonaukowego]]. Nawet najwybitniejsi naukowcy nie zrozumieliby nic.


Wymagania dla uczniów [[Zasadnicza szkoła zawodowa|szkół zawodowych]] pominęliśmy z litości.
Wymagania dla uczniów [[Zasadnicza szkoła zawodowa|szkół zawodowych]] pominęliśmy z litości.

Aktualna wersja na dzień 18:55, 27 paź 2024

Aaaleee tego nie ma w podstawie!

Przeciętny uczeń o podstawie programowej

Nic nie poradzę, tak jest w podstawie.

Przeciętny nauczyciel o podstawie programowej
Przeciętna podstawa programowa zajmuje kilka opasłych tomiszcz

Podstawa programowa – czysto teoretyczna lista wymagań stawianych uczniom po ukończeniu etapu edukacyjnego.

Nowa podstawa programowa[edytuj • edytuj kod]

Podstawa programowa ma taką własność, że zmienia się z każdą reformą programową, średnio raz na zmianę partii rządzącej. Taką zmienioną podstawę nazywa się od tego momentu nową, a poprzednią starą.

Jeśli zostanie wprowadzona kolejna reforma, to nazywa się ona również nową, a dla ścisłości nową nową. Wtedy nowa staje się starą nową, a stara antyczną. Próbowano ustalić właściwą nomenklaturę dla nowej nowej nowej podstawy programowej, ale niestety naukowcy badający ten problem zawiesili się.

Fragmenty podstawy programowej[edytuj • edytuj kod]

Klasy I–IV podstawówki[edytuj • edytuj kod]

  • Matematyka: uczeń potrafi dodawać liczby całkowite od 1 do 10 pisemnie.
  • Język polski: uczeń zna i recytuje alfabet. Umiejętność czytania i pisania nie jest wymagana.
  • Język angielski: I… Powtarzanie rok w rok alfabetu angielskiego i cyfr od 1 do 666 10.
  • Fizyka: uczeń czyni pierwsze kroki w kierunku zrozumienia fizyki newtonowskiej – potrafi odróżnić jabłko od gruszki, a śliwkę od arbuza itd.
  • Historia: uczeń wie, że kiedyś to dinozaury były.
  • Wiedza o społeczeństwie: uczeń rozumie podstawowe pojęcia dotyczące społeczeństwa – mama, tata, siostla, blat, ten skulwysyn Tusk z telewizola, pan plesyndent Andżej Duda.
  • Wychowanie fizyczne: uczniowie kopią dziury pod ogrodzeniem i bawią się w policjantów i złodzei.
  • Geografia: uczeń wie, że Polska nie graniczy z Chinami i Kenią.
  • Plastyka: uczeń potrafi obsługiwać pędzel, ołówek i farby.
  • Muzyka: uczeń umie zaśpiewać „Wlazł kotek na płotek” nie myląc tekstu.
  • Technika: uczeń najprawdopdobniej zdał egzamin na kartę rowerową (po czym wjechał w słup)

Klasy V–VIII podstawówki[edytuj • edytuj kod]

  • Matematyka: uczeń potrafi dodawać liczby całkowite od 1 do 100 przy pomocy kalkulatora.
  • Język polski: uczeń umie czytać i pisać.
  • Język angielski: …be? Dochodzą jakieś słówka i ∞ czasów, z czego dużo z nich znaczy to samo.
  • Fizyka: uczeń potrafi zjeść jabłko i się nie udławić.
  • Historia: uczeń potrafi odróżnić starożytność od średniowiecza.
  • Wiedza o społeczeństwie: A po co to prowadzić w ogóle…
  • Biologia: uczeń zaczyna poznawać budowę tkanki roślinnej i rozpoznawanie zwierząt według klucza. Tematów jest więcej niż lekcji…
  • Geografia: uczeń zna strefy krajobrazowe Polski oraz wyprawę Marco Polo przez Nizinę Mezopotamską, Wyżynę Irańską, góry Pamir, pustynię Gobin, Nizinę Chińską oraz pierdyliard innych pustyń, wyżyn, nizin i biegunów. Tematów jest więcej niż lekcji…
  • Plastyka: uczeń umie rysować patyczaki.
  • Wychowanie fizyczne: uczeń umie robić pajacyki i przysiady.
  • Muzyka: uczeń umie śpiewać piosenki Zenona Martyniuka.
  • Technika: uczeń nie nauczył się rozpoznawać tworzyw, ponieważ cały czas rozmyślał o tym, że te do niczego nie przydatne lekcje kończą się w 6 klasie.

Gimnazjum[edytuj • edytuj kod]

Zlikwidowano, wystarczy że uczeń umie żłopać piwo na boisku szkolnym i kitrać się z papierosami w kiblu.

Liceum lub technikum – zakres podstawowy[edytuj • edytuj kod]

Zadanie maturalne z matematyki – kreślenie wykresów funkcji liczb zespolonych
  • Matematyka: uczeń przeprowadza rachunki różniczkowe i całkowe do trzeciego stopnia włącznie na ciele liczb zespolonych w pamięci.
  • Język polski: uczeń potrafi przeprowadzić rozbiór logiczny zdania pojedynczego, wymienia wszystkie typy deklinacji w języku polskim i płynnie posługuje się klasyfikacją Saloniego rodzajów gramatycznych.
  • Język angielski: Ja cię stresuję, kurwa?! Uczysz się tego piąty rok w szkole i na kursach, i wszystko to jak krew w piach!
  • Fizyka: uczeń rozumie i posługuje się pojęciami ogólnej i szczególnej teorii względności. Opisuje układy kwantowe przy pomocy przestrzeni Hilberta.
  • Historia: uczeń prowadzi rzeczowy dyskurs na złożone tematy historyczne z uwzględnieniem kontekstu historyczno-gospodarczego, politycznego i technicznego. Przykładowe zadanie maturalne: Opisz wyczerpująco sytuację gospodarczą Łodzi w późnych latach 60. XIX. wieku z uwzględnieniem wpływu budowy kolei Fabryczno-Łódzkiej na rozwój miasta oraz kontekstu różnic kulturowych między ludnością żydowską, niemiecką, rosyjską i polską. Wypowiedź musi składać się z przynajmniej 1500 słów.
  • Wiedza o społeczeństwie: uczeń głosuje na kogo trzeba.

Wymagania z zakresu rozszerzonego pominęliśmy, ponieważ jest to najmniej zrozumiały przykład bełkotu pseudonaukowego. Nawet najwybitniejsi naukowcy nie zrozumieliby nic.

Wymagania dla uczniów szkół zawodowych pominęliśmy z litości.