Geografia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 46.169.146.37, powód: ale Albania nie istnieje)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 81 wersji utworzonych przez 48 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka]]
{{ek}}
{{cytat|Jasiu proszę do tablicy. Wskaż [[Liechtenstein]], dobrze, teraz [[Demokratyczna Republika Konga|Demokratyczną Republikę Konga]], ok teraz [[Monako]], o kurde teraz [[Zambia]], ehh teraz Nikaragua, jak tak, to [[Wenezuela]]… [[Wietnam]], Kostaryka, [[Panama]], [[RPA]], Papua-Nowa Gwinea. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany!|Przedstawiciel(ka) przedmiotu w akcji}}
'''Geografia''''''-''' nauka co gdzie jest i jak tam dojść (jak się zgubisz w [[lesie]] to Będziesz miał nauczkę że nie warto było tłuc w tedy [[SMS]]-ów)
'''Geografia''' – [[szkoła|szkolna]] nauka połączona z innym elementami w czasie [[przyroda|przyrody]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] oraz u schyłku [[liceum ogólnokształcące|szkoły średniej]]. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może między innymi zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.


== Geografia a inne nauki ==
Geografia, wraz z [[biologia|biologią]], [[chemia|chemią]] i [[fizyka|fizyką]], wywodzi się z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb<ref>jak dobry gleboznawca</ref>, skał<ref>jak dobry [[geolog]]</ref>, nazewnictwa chmur<ref>niczym dobry bujacz w obłokach</ref>, rozpoznawania zbiorników wodnych<ref>[[szklanka]], [[czajnik]], [[termos]] etc.</ref> lub [[huśtanie na krześle|huśtania na krześle]].


== Przebieg lekcji ==
Opisuje też wiele innych niepotrzebnych rzeczy np.saldo migracji czy wysokość słońca
Podobnie jak w większości przedmiotów geografia rozpoczyna się [[Odpowiedź ustna|odpytywaniem]], jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji jej długość jest nieprzewidywalna. Zazwyczaj trwa zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego<ref>''A na zadanie domowe zróbcie sobie analizę ludności na każdym kontynencie''</ref>.
a nie opisuje np. gdzie jest książka z Biologii czy gdzie można coś kupić.

Następnie dochodzi do trenowania wzroku poprzez bardzo wnikliwe koncentrowanie się na detalach wewnątrz sali. Tylko najlepsi potrafią zdać szczegółowy opis danego obiektu bez przyłapania i, w konsekwencji, [[Kartkówka|przeniesienia do sali tortur]].

Na geografii przykładowo można:
* Zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej;
* Pobawić się globusem;
* Rozedrzeć mapę;
* Ogłuszyć niemiłego kolegę stojakiem do map;
* Pomylić karbon z karbidem;
* Posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.

[[Nauczyciel]] często używa wskaźnika, którym [[Gra:Strona 86|wymierzałby uczniom sprawiedliwość]], gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.

== Zobacz też ==
* [[geodezja]]
* [[Komisja Standaryzacji Nazw Geograficznych poza Granicami Rzeczypospolitej Polskiej Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii]]

{{przypisy}}
{{stub|geo}}
{{Szkoła}}
[[Kategoria:Geografia| ]]
[[Kategoria:Przedmioty szkolne]]

[[en:Geography]]
[[es:Geografía]]
[[it:Geografia]]
[[no:Geografi]]
[[pt:Geografia]]
[[simple:Geography]]

Aktualna wersja na dzień 09:38, 4 sty 2022

Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka

Jasiu proszę do tablicy. Wskaż Liechtenstein, dobrze, teraz Demokratyczną Republikę Konga, ok teraz Monako, o kurde teraz Zambia, ehh teraz Nikaragua, jak tak, to WenezuelaWietnam, Kostaryka, Panama, RPA, Papua-Nowa Gwinea. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany!

Przedstawiciel(ka) przedmiotu w akcji

Geografiaszkolna nauka połączona z innym elementami w czasie przyrody w podstawówce oraz u schyłku szkoły średniej. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może między innymi zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.

Geografia a inne nauki[edytuj • edytuj kod]

Geografia, wraz z biologią, chemią i fizyką, wywodzi się z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb[1], skał[2], nazewnictwa chmur[3], rozpoznawania zbiorników wodnych[4] lub huśtania na krześle.

Przebieg lekcji[edytuj • edytuj kod]

Podobnie jak w większości przedmiotów geografia rozpoczyna się odpytywaniem, jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji jej długość jest nieprzewidywalna. Zazwyczaj trwa zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego[5].

Następnie dochodzi do trenowania wzroku poprzez bardzo wnikliwe koncentrowanie się na detalach wewnątrz sali. Tylko najlepsi potrafią zdać szczegółowy opis danego obiektu bez przyłapania i, w konsekwencji, przeniesienia do sali tortur.

Na geografii przykładowo można:

  • Zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej;
  • Pobawić się globusem;
  • Rozedrzeć mapę;
  • Ogłuszyć niemiłego kolegę stojakiem do map;
  • Pomylić karbon z karbidem;
  • Posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.

Nauczyciel często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. jak dobry gleboznawca
  2. jak dobry geolog
  3. niczym dobry bujacz w obłokach
  4. szklanka, czajnik, termos etc.
  5. A na zadanie domowe zróbcie sobie analizę ludności na każdym kontynencie


Crystal Clear app internet.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go.