Geografia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Cugino di mio cugino. Ofiarą rewertu jest FVE.)
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 46.169.146.37, powód: ale Albania nie istnieje)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 48 wersji utworzonych przez 29 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka]]
[[Plik:Mapa swiata.jpg|180px|right|thumb|[[Mapa]] - któryś z kolei przyrząd geograficzny]]
{{cytat|Jasiu proszę do tablicy. Wskaż [[Liechtenstein]], dobrze, teraz [[Demokratyczna Republika Konga|Demokratyczną Republikę Konga]], ok teraz [[Monako]], o kurde teraz [[Zambia]], ehh teraz Nikaragua, jak tak, to [[Wenezuela]]… [[Wietnam]], Kostaryka, [[Panama]], [[RPA]], Papua-Nowa Gwinea. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany!|Przedstawiciel(ka) przedmiotu w akcji}}
'''Geografia''' – [[szkoła|szkolna]] nauka połączona z innym elementami w czasie [[przyroda|przyrody]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] oraz u schyłku [[liceum ogólnokształcące|szkoły średniej]]. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może między innymi zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.


'''Geografia''' – [[szkoła|szkolna]] nauka o kartografii połączona z innym elementami po [[przyroda|przyrodzie]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] (m.in. warstwy atmosfery, rodzaje chmur, gleby, kamieni, wody, [[strefa czasowa|strefy czasowe]] i [[współrzędne geograficzne]]).

[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|left|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka.]]
== Geografia a inne nauki ==
== Geografia a inne nauki ==
Geografia jest nauką szkolną wywodzącą się wraz z [[biologia|biologią]], [[chemia|chemią]] i [[fizyka|fizyką]] z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb jak dobry gleboznawca, skał jak dobry [[geolog]], nazewnictwa chmur niczym dobry bujacz w obłokach, rozpoznawania zbiorników wodnych ([[szklanka]], [[czajnik]], [[termos]] etc.) lub [[huśtanie na krześle|huśtania na krześle]].
Geografia, wraz z [[biologia|biologią]], [[chemia|chemią]] i [[fizyka|fizyką]], wywodzi się z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb<ref>jak dobry gleboznawca</ref>, skał<ref>jak dobry [[geolog]]</ref>, nazewnictwa chmur<ref>niczym dobry bujacz w obłokach</ref>, rozpoznawania zbiorników wodnych<ref>[[szklanka]], [[czajnik]], [[termos]] etc.</ref> lub [[huśtanie na krześle|huśtania na krześle]].

== Przebieg lekcji ==
Podobnie jak w większości przedmiotów geografia rozpoczyna się [[Odpowiedź ustna|odpytywaniem]], jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji jej długość jest nieprzewidywalna. Zazwyczaj trwa zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego<ref>''A na zadanie domowe zróbcie sobie analizę ludności na każdym kontynencie''</ref>.

Następnie dochodzi do trenowania wzroku poprzez bardzo wnikliwe koncentrowanie się na detalach wewnątrz sali. Tylko najlepsi potrafią zdać szczegółowy opis danego obiektu bez przyłapania i, w konsekwencji, [[Kartkówka|przeniesienia do sali tortur]].

Na geografii przykładowo można:
* Zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej;
* Pobawić się globusem;
* Rozedrzeć mapę;
* Ogłuszyć niemiłego kolegę stojakiem do map;
* Pomylić karbon z karbidem;
* Posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.

[[Nauczyciel]] często używa wskaźnika, którym [[Gra:Strona 86|wymierzałby uczniom sprawiedliwość]], gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.

== Zobacz też ==
* [[geodezja]]
* [[Komisja Standaryzacji Nazw Geograficznych poza Granicami Rzeczypospolitej Polskiej Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii]]

{{przypisy}}
{{stub|geo}}
{{Szkoła}}
[[Kategoria:Geografia| ]]
[[Kategoria:Przedmioty szkolne]]


{{stubgeo}}
<br clear="all"/>
{{Przedmioty szkolne}}
[[Kategoria:Geografia]]
[[en:Geography]]
[[en:Geography]]
[[es:Geografía]]
[[es:Geografía]]
Linia 16: Linia 36:
[[no:Geografi]]
[[no:Geografi]]
[[pt:Geografia]]
[[pt:Geografia]]
[[simple:Geography]]

Aktualna wersja na dzień 09:38, 4 sty 2022

Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka

Jasiu proszę do tablicy. Wskaż Liechtenstein, dobrze, teraz Demokratyczną Republikę Konga, ok teraz Monako, o kurde teraz Zambia, ehh teraz Nikaragua, jak tak, to WenezuelaWietnam, Kostaryka, Panama, RPA, Papua-Nowa Gwinea. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany!

Przedstawiciel(ka) przedmiotu w akcji

Geografiaszkolna nauka połączona z innym elementami w czasie przyrody w podstawówce oraz u schyłku szkoły średniej. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może między innymi zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.

Geografia a inne nauki[edytuj • edytuj kod]

Geografia, wraz z biologią, chemią i fizyką, wywodzi się z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb[1], skał[2], nazewnictwa chmur[3], rozpoznawania zbiorników wodnych[4] lub huśtania na krześle.

Przebieg lekcji[edytuj • edytuj kod]

Podobnie jak w większości przedmiotów geografia rozpoczyna się odpytywaniem, jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji jej długość jest nieprzewidywalna. Zazwyczaj trwa zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego[5].

Następnie dochodzi do trenowania wzroku poprzez bardzo wnikliwe koncentrowanie się na detalach wewnątrz sali. Tylko najlepsi potrafią zdać szczegółowy opis danego obiektu bez przyłapania i, w konsekwencji, przeniesienia do sali tortur.

Na geografii przykładowo można:

  • Zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej;
  • Pobawić się globusem;
  • Rozedrzeć mapę;
  • Ogłuszyć niemiłego kolegę stojakiem do map;
  • Pomylić karbon z karbidem;
  • Posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.

Nauczyciel często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. jak dobry gleboznawca
  2. jak dobry geolog
  3. niczym dobry bujacz w obłokach
  4. szklanka, czajnik, termos etc.
  5. A na zadanie domowe zróbcie sobie analizę ludności na każdym kontynencie


Crystal Clear app internet.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go.