Geografia: Różnice pomiędzy wersjami
M (2 wersje) |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (łączenie wersji (autor: Nmwf22)) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka]] |
[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka]] |
||
{{cytat|Jasiu proszę do tablicy. Wskaż [[Liechtenstein]], dobrze, teraz [[Demokratyczna Republika Konga|Demokratyczną Republikę Konga]], ok teraz [[Monako]], o kurde teraz [[Zambia]], ehh teraz Nikaragua, jak tak, to [[Wenezuela]]… [[Wietnam]], Kostaryka, Panama, [[RPA]], Papua-Nowa Gwinea. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany!|Przedstawiciel(ka) przedmiotu w akcji}} |
{{cytat|Jasiu proszę do tablicy. Wskaż [[Liechtenstein]], dobrze, teraz [[Demokratyczna Republika Konga|Demokratyczną Republikę Konga]], ok teraz [[Monako]], o kurde teraz [[Zambia]], ehh teraz Nikaragua, jak tak, to [[Wenezuela]]… [[Wietnam]], Kostaryka, Panama, [[RPA]], Papua-Nowa Gwinea. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany!|Przedstawiciel(ka) przedmiotu w akcji}} |
||
'''Geografia''' – [[szkoła|szkolna]] nauka połączona z innym elementami w czasie [[przyroda|przyrody]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] oraz u schyłku [[liceum ogólnokształcące|szkoły średniej]]. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może |
'''Geografia''' – [[szkoła|szkolna]] nauka połączona z innym elementami w czasie [[przyroda|przyrody]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] oraz u schyłku [[liceum ogólnokształcące|szkoły średniej]]. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może między innymi zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście. |
||
== Geografia a inne nauki == |
== Geografia a inne nauki == |
||
Geografia |
Geografia, wraz z [[biologia|biologią]], [[chemia|chemią]] i [[fizyka|fizyką]], wywodzi się z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb<ref>jak dobry gleboznawca</ref>, skał<ref>jak dobry [[geolog]]</ref>, nazewnictwa chmur<ref>niczym dobry bujacz w obłokach</ref>, rozpoznawania zbiorników wodnych<ref>[[szklanka]], [[czajnik]], [[termos]] etc.</ref> lub [[huśtanie na krześle|huśtania na krześle]]. |
||
== Przebieg lekcji == |
== Przebieg lekcji == |
||
Podobnie jak w większości przedmiotów geografia rozpoczyna się [[Odpowiedź ustna|odpytywaniem]], jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji jej długość jest nieprzewidywalna. Zazwyczaj trwa zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego<ref>''A na zadanie domowe zróbcie sobie analizę ludności na każdym kontynencie''</ref>. |
|||
Następnie dochodzi do trenowania wzroku poprzez bardzo wnikliwe koncentrowanie się na detalach wewnątrz sali. Tylko najlepsi potrafią zdać szczegółowy opis danego obiektu bez przyłapania i, w konsekwencji, [[Kartkówka|przeniesienia do sali tortur]]. |
|||
Następnie dochodzi do bardzo wnikliwego koncentrowania się na szczegółach znajdujących się wewnątrz sali. O ile uczniowie mają na myśli po prostu wpatrywanie się w przedmiot bądź skorzystanie z niego, o tyle belfer może zapytać o miejsce jego pochodzenia (dotyczy to w szczególności [[kreda|kredy]]; w skrajnych przypadkach młodzież może zostać spytana o kraj, z którego importowano nauczycielską kawę). |
|||
Na geografii można: |
Na geografii przykładowo można: |
||
* |
* Zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej; |
||
* |
* Pobawić się globusem; |
||
* Rozedrzeć mapę; |
|||
* rozedrzeć mapę tudzież zepsuć stojak do map; |
|||
* Ogłuszyć niemiłego kolegę stojakiem do map; |
|||
* |
* Pomylić karbon z karbidem; |
||
* |
* Posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki. |
||
[[Nauczyciel]] często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty. |
[[Nauczyciel]] często używa wskaźnika, którym [[Gra:Strona 86|wymierzałby uczniom sprawiedliwość]], gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty. |
||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
Linia 24: | Linia 25: | ||
* [[Komisja Standaryzacji Nazw Geograficznych poza Granicami Rzeczypospolitej Polskiej Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii]] |
* [[Komisja Standaryzacji Nazw Geograficznych poza Granicami Rzeczypospolitej Polskiej Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii]] |
||
{{przypisy}} |
|||
{{stub|geo}} |
{{stub|geo}} |
||
{{Szkoła}} |
{{Szkoła}} |
Wersja z 11:33, 21 paź 2019
Jasiu proszę do tablicy. Wskaż Liechtenstein, dobrze, teraz Demokratyczną Republikę Konga, ok teraz Monako, o kurde teraz Zambia, ehh teraz Nikaragua, jak tak, to Wenezuela… Wietnam, Kostaryka, Panama, RPA, Papua-Nowa Gwinea. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany!
- Przedstawiciel(ka) przedmiotu w akcji
Geografia – szkolna nauka połączona z innym elementami w czasie przyrody w podstawówce oraz u schyłku szkoły średniej. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może między innymi zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.
Geografia a inne nauki
Geografia, wraz z biologią, chemią i fizyką, wywodzi się z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb[1], skał[2], nazewnictwa chmur[3], rozpoznawania zbiorników wodnych[4] lub huśtania na krześle.
Przebieg lekcji
Podobnie jak w większości przedmiotów geografia rozpoczyna się odpytywaniem, jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji jej długość jest nieprzewidywalna. Zazwyczaj trwa zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego[5].
Następnie dochodzi do trenowania wzroku poprzez bardzo wnikliwe koncentrowanie się na detalach wewnątrz sali. Tylko najlepsi potrafią zdać szczegółowy opis danego obiektu bez przyłapania i, w konsekwencji, przeniesienia do sali tortur.
Na geografii przykładowo można:
- Zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej;
- Pobawić się globusem;
- Rozedrzeć mapę;
- Ogłuszyć niemiłego kolegę stojakiem do map;
- Pomylić karbon z karbidem;
- Posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.
Nauczyciel często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.
Zobacz też
- geodezja
- Komisja Standaryzacji Nazw Geograficznych poza Granicami Rzeczypospolitej Polskiej Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii
Przypisy
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go.