Biologia: Różnice pomiędzy wersjami
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 77.115.100.239; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Expert3222Bot.) |
Znacznik: edytor wizualny |
||
(Nie pokazano 19 wersji utworzonych przez 12 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Treehugger.jpg|thumb |
[[Plik:Treehugger.jpg|thumb|Jeden z [[Dendrofil|miłośników biologii]]]] |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
{{cytat|Ja p{{cenzura3}}e!|Przeciętny uczeń o sprawdzianie z '''biologii'''}} |
{{cytat|Ja p{{cenzura3}}e!|Przeciętny uczeń o sprawdzianie z '''biologii'''}} |
||
'''Biologia''' – nauka badająca [[życie]] i wszystko, co się rusza. Przedmiot wk{{cenzura3}}ący uczniów przede wszystkim [[gimnazjum]] i szkół ponadgimnazjalnych, gdyż trzeba na niego wyjątkowo dużo zakuwać. |
|||
⚫ | |||
⚫ | Statystycznie, typowe nauczycielki |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
[[Plik:Uprawy biologiczne.jpg|thumb|Uprawy biologiczne tuż obok matematycznych i literaturozawczych są głównym źródłem bawełny na rynki europejskie]] |
|||
⚫ | Statystycznie, typowe nauczycielki biologii to [[Dziewica|podstarzałe panny]], w których życiu się zdecydowanie nie powiodło, a ich sfera kontaktów towarzyskich znajduje się w stanie nieprzerywanej od lat atrofii. Z tego też powodu zdarzają się przypadki ich znęcania się psychicznego nad uczniami, jednak orężem w tej czynności nie są bynajmniej obraźliwe słowa i zwroty, lecz np. schematy wydalania [[Gówno|stolca]] z organizmów jamochłonów. |
||
⚫ | Czysto teoretycznie sferą badań biologicznych jest „wszystko, co nas otacza”, jak wielokrotnie powtarzają w szkołach luminarze tej nauki. Jednak przeciętny [[uczeń]] dość szybko jest w stanie zdać sobie sprawę, iż większość zagadnień które zmuszony jest opanowywać w trakcie tych zajęć niemal zupełnie nie dotyczy tego, co nas otacza – co więcej, zagadnienia te przede wszystkim obejmują to, co nas '''nie otacza''', jak np. stułbie, [[mamut]]y, [[trup]]y i płody. |
||
⚫ | |||
⚫ | Czysto teoretycznie sferą badań biologicznych jest „wszystko, co nas otacza”, jak wielokrotnie powtarzają w szkołach luminarze tej nauki. Jednak przeciętny [[uczeń]] dość szybko jest w stanie zdać sobie sprawę, iż większość zagadnień które zmuszony jest opanowywać w trakcie tych zajęć niemal zupełnie nie dotyczy tego, co nas otacza – co więcej, zagadnienia te przede wszystkim obejmują to, co nas '''nie otacza''', jak np. stułbie, [[ |
||
Uogólnionym przedmiotem będącym wstępem do biologii jest przyroda, która uczy nas wszystkiego, co nas otacza z dodatkami z [[Chemia|nauk chemicznych]], [[Fizyka|fizycznych]] i [[Seks|innych]]. |
|||
== Dziedziny biologii == |
== Dziedziny biologii == |
||
* '''Biochemia''' – zajmuje się |
* '''Biochemia''' – zajmuje się liczeniem [[mol]]i. |
||
* '''Biofizyka''' – fizyka, która na pytanie:„Co to ma wspólnego z biologią?” odpowiada, że żaba też podlega prawu grawitacji. |
|||
* '''Histologia''' – „nauka o rozwoju, budowie i funkcjach tkanek” |
|||
* '''[[Anatomia]]''' – głównie dla studentów medycyny, by potem wiedzieć gdzie leży serce, gdy po latach pracy 24/7 w [[szpital]]u za gówniane pieniądze przyjdzie im do głowy [[samobójstwo|jedyne słuszne rozwiązanie ich problemów]]. |
|||
* '''Anatomia''' – budowa organizmu i ru{{cenzura3}}e. |
|||
* '''[[Genetyka]]''' – nauka, która odpowiedziała na zagadkę: „Skoro syn jest czarnoskóry pytam się jeszcze raz: Co robiłaś podczas mojej delegacji? Obaj nie mamy żadnego czarnoskórego na 6 pokoleń wstecz!”. |
|||
* '''Genetyka''' – tworzenie tajnych laboratoriów, wkurzanie księży i klonowanie ludzi. |
|||
* '''[[Ekologia]]''' – o tym dlaczego krakowski smog zabija ludzi, ale ludzie mają to w dupie i nadal palą plastikiem i starymi skarpetami. |
|||
* '''Ekologia''' – patrz [[Ekologia|tutaj]]. |
|||
* '''Botanika''' – odróżnianie [[Marihuana|Cannabis]] od [[Banan|Musaceae]] na podstawie budowy kwiatu i włosków. |
|||
* '''Fagocytologia''' – zajmuje się [[fagocytoza|fagocytacją]] i [[Dziki słoń z serem zamiast głowy|dzikimi słoniami z serem zamiast głowy]]. |
|||
* '''Zoologia''' – odróżnianie moczu pawiana od szympansa, niezwykle przydatne przy pracy jako sprzątacz w [[ZOO]]. |
|||
* '''Ludziologia''' – zajmuje się ludźmi. |
|||
* '''Ufologia''' – zajmuje się [[UFO|UFAmi]]. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* '''…logia''' – zamiast … wstaw cokolwiek. |
|||
* [[życie]] |
|||
* '''Ochrona Środowiska''' – czynnie zajmuje się niszczeniem zagrożonych gatunków zwierząt i środowiska naturalnego. |
|||
* [[zwierzę]] |
|||
* [[medycyna]] |
|||
* [[chemia]] |
|||
* [[fizyka]] |
|||
* [[geografia]] |
|||
*[[przyroda]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{stub|bio}} |
|||
{{stub|szko}} |
|||
{{Szkoła}} |
{{Szkoła}} |
||
Aktualna wersja na dzień 07:58, 28 sty 2024
Niechaj zaroją się wody od istot żywych, a ptactwo niechaj lata nad ziemią, pod sklepieniem nieba!
- Cytat z pewnej znanej baśni o przedmiocie badań biologii
Ja pe!
- Przeciętny uczeń o sprawdzianie z biologii
Biologia – nauka badająca życie i wszystko, co się rusza. Wielbicielami biologii są wyłącznie studenci medycyny[1].
Przedmiot szkolny[edytuj • edytuj kod]
Statystycznie, typowe nauczycielki biologii to podstarzałe panny, w których życiu się zdecydowanie nie powiodło, a ich sfera kontaktów towarzyskich znajduje się w stanie nieprzerywanej od lat atrofii. Z tego też powodu zdarzają się przypadki ich znęcania się psychicznego nad uczniami, jednak orężem w tej czynności nie są bynajmniej obraźliwe słowa i zwroty, lecz np. schematy wydalania stolca z organizmów jamochłonów.
Czysto teoretycznie sferą badań biologicznych jest „wszystko, co nas otacza”, jak wielokrotnie powtarzają w szkołach luminarze tej nauki. Jednak przeciętny uczeń dość szybko jest w stanie zdać sobie sprawę, iż większość zagadnień które zmuszony jest opanowywać w trakcie tych zajęć niemal zupełnie nie dotyczy tego, co nas otacza – co więcej, zagadnienia te przede wszystkim obejmują to, co nas nie otacza, jak np. stułbie, mamuty, trupy i płody.
Dziedziny biologii[edytuj • edytuj kod]
- Biochemia – zajmuje się liczeniem moli.
- Biofizyka – fizyka, która na pytanie:„Co to ma wspólnego z biologią?” odpowiada, że żaba też podlega prawu grawitacji.
- Anatomia – głównie dla studentów medycyny, by potem wiedzieć gdzie leży serce, gdy po latach pracy 24/7 w szpitalu za gówniane pieniądze przyjdzie im do głowy jedyne słuszne rozwiązanie ich problemów.
- Genetyka – nauka, która odpowiedziała na zagadkę: „Skoro syn jest czarnoskóry pytam się jeszcze raz: Co robiłaś podczas mojej delegacji? Obaj nie mamy żadnego czarnoskórego na 6 pokoleń wstecz!”.
- Ekologia – o tym dlaczego krakowski smog zabija ludzi, ale ludzie mają to w dupie i nadal palą plastikiem i starymi skarpetami.
- Botanika – odróżnianie Cannabis od Musaceae na podstawie budowy kwiatu i włosków.
- Zoologia – odróżnianie moczu pawiana od szympansa, niezwykle przydatne przy pracy jako sprzątacz w ZOO.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ Nie mają innego wyboru.