Historia: Różnice pomiędzy wersjami
M |
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika TwójStary123456, powód: grafika została usunięta) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 71 wersji utworzonych przez 59 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Cytat|Historycy spierają się co do tego…|Dziennikarz o '''historii'''}} |
|||
{{popr}} |
|||
'''Historia''' – humanistyczna i społeczna dziedzina [[nauka|nauki]] zajmująca się dochodzeniem do wiedzy o zdarzeniach minionych, utworzona celem dodania kilku godzin tygodniowo uczniom w [[szkoła|szkole]] i zapewnienia pracy osobnikom o niskich ambicjach, tzw. historykom. O tej lekcji uczniowie wypowiadają się jako o ekspresowym usypiaczu, ponieważ nauczyciel natychmiast po dzwonku zaczyna bezustannie (wyłączając jednosekundowe przerwy na wdech) mówić przez całe 45 minut. |
|||
'''Historia''' – nauka o [[przeszłość|przeszłości]], skorupkach, muszelkach, [[mumia]]ch, czasem nawet o [[rycerz]]ach dzielnych bardziej, niż [[Ulrich von Jungingen|Jungingen]], skarbach zakopanych przez dawnych emigrantów politycznych i nadwornych [[błazen|błaznach]]. Historia to wszystko, to, na co się spóźniliśmy, a bez czego bylibyśmy ubodzy, jeśli akurat nasi praszczurowi dość skutecznie okradali sąsiadów, sami zaś przed snem zamykali [[żona|baby]] w komórkach, a psy chowali pod łóżkami. Uczymy się historii, aby dowiedzieć się przez [[analogia|analogię]], jak bardzo szczątkowa i zdeformowana będzie [[wiedza]] o nas, którą otrzymają przyszłe pokolenia. |
|||
Historia w odpowiednich rękach jest cennym źródłem wiedzy – dzięki niej możemy się dowiedzieć, że: |
|||
==Historia historii== |
|||
* zamach na [[World Trade Center]] to spisek rządu [[Stany Zjednoczone Ameryki|USA]]; |
|||
Historia, jak każda historia w historii, posiada swoją historię. Pierwsi świadomość historii nabyli [[jaskiniowcy]], kiedy jeden buchnął drugiemu płat mamuciny. Wtedy drugi pomyślał, że ''to [[mięso]] to już historia'', a więc nabył świadomość [[czas]]u i związanych z tym konsekwencji. Dzień później cała historia wyszła na jaw, kiedy jednemu jaskiniowcowi [[bęknięcie|beknęło]] się przy drugim. ''A więc przetrawił, czas rzeczywiście działa!'' – pomyślał zachwycony drugi i rzucił się na pierwszego z [[maczuga|maczugą]]. Ważny wkład w historię miały też [[Biblia]], [[Tora]] i [[Koran]], trójka przykurzonych, aczkolwiek poczytnych do dziś [[bestseller]]ów. Np. [[Bóg]] w swoim dziele, [[Księga Rodzaju|Księdze Rodzaju]], mianował się Kreatorem i orzekł, że historię albo całą wymyślił, albo ma taki zamiar. Od tej pory [[teolog]]owie patrzą na [[profesor]]ów historii z góry bądź z boku. |
|||
* [[Mikołaj Kopernik|Kopernik]] był<del>a kobietą</del> [[Niemcy|Niemcem]] |
|||
* zbrodnia w Katyniu to dzieło [[Rosjanie|Rosjan]]; |
|||
* zbrodnia w Katyniu to dzieło [[Niemcy|Niemców]]; |
|||
* zbrodnia w Katyniu to jedno wielkie fałszerstwo; |
|||
* [[Krzysztof Kolumb]] był słynnym Polakiem; |
|||
* [[Lech Wałęsa]] donosił; |
|||
* [[stan wojenny]] był potrzebny; |
|||
* [[Albania]] istnieje (!); |
|||
* [[Rewolucja francuska|rewolucji francuskiej]] przewodził [[Lech Kaczyński]]; |
|||
* pierwszym człowiekiem w kosmosie był [[Pan Twardowski]]; |
|||
* [[niemieckie obozy zagłady]] to dzieło [[Polacy|Polaków]]; |
|||
* Egipcjanie zbudowali [[Piramida (architektura)|piramidy]] z pomocą [[UFO]]; |
|||
* mieszkańcy [[Atlantyda|Atlantydy]] utopili własną [[wyspa|wyspę]]; |
|||
* to Amerykanie zaatakowali Pearl Harbor. Zrobili to, by wywołać wojnę. |
|||
== |
== Po co jest historia? == |
||
To pytanie zadaje sobie 90% uczniów z [[Szkoła podstawowa|podstawówki]] czy [[liceum]]. Na studiach sam się na to piszesz. |
|||
1. ''Starożycie'' - Życie bez [[telewizor]]a plazmowego z 40 calami i [[telegazeta|telegazetą]] (musieli się ludzie męczyć). |
|||
My, dumny Naród Polski, musimy wiedzieć więcej historii danego kraju niż ich mieszkańcy. Uczymy się tego na na przykład [[Matura|maturę]], a potem i tak prawie wszystko zapominamy aż do zawycia syreny [[1 sierpnia]]. |
|||
=== Epoka nowożytna=== |
|||
== Zobacz też == |
|||
2. ''Średniwiek'' - [[Szkoła]] średnia, okresy przejściowe u nastolatków, [[matura]], imprezy, filmy dla dorosłych i inne ciekawe przejścia wydoroślajające. |
|||
{{nonnews|[[NonNews:Gaz na lekcji historii|Gaz na lekcji historii]]}} |
|||
* [[historyk]] |
|||
* [[student historii]] |
|||
{{stub|szko}} |
|||
3. ''(Od)rodzenie'' - Chyba najciekawszy etapik. W tej epoce rodziły się poprostu ''[[dziecko|dzieci]]'' czyli małe, spiczaste, wyłupiałe bachory, które ciągle coś chcą - prościej: potwory. |
|||
{{Szkoła}} |
|||
{{stopka}} |
|||
4. ''Balon'' - Co to jest? Niebezpieczny, okrągły potwór, który zjada małe jaja smoków i robi z nich sobie w brzuchu jajecznicę. |
|||
[[Kategoria:Nauki pomocnicze historii| ]] |
|||
[[Kategoria:Przedmioty szkolne]] |
|||
5. ''Oświecenie'' - To epoka, w której ludzie [[hip-hop]]u i [[rap]]u zrozumieli, że [[słońce]] świeci. Zaczęli puszczać muzę na maxa, częściej przeprowadzać [[walki raperów]] i chodzić na imprezki do jakiegoś puby. |
|||
6. ''Wiek 19'' - Tutaj się zatrzymamy na dłużej. Jest to roczek po 18-stce i nastolatki są już dorosłymi osobnikami. Zakładają rodziny, wyprowadzają się od rodziców i żyją własnym życiem. |
|||
7. ''Dwudziestolecie międzywojenne'' - Wojną nazywamy czas, w którym wracamy ze szkoły z pałą i matka się wydziera jakby się ukradło gwiazdę św. Hamola. Dwudziestolecie - czyli po prostu dwa miesiące przed wojną. A całe wyrażenie ''Dwudziestolecie międzywojenne'' znaczy pierwszy dzień w szkole, dla nie których: Kataklizm, a u innych jest to znane jako: ''Powrót do budy''. |
|||
8. ''Okres [[II Wojna Światowa|II Wojny Światowej]]'' - Pierwsza Wojna Światowa to oczywiście lanie się z [[mama|matką]], a II to z [[Tata|ojcem]]. Więc ten okres (powinien każdy wiedzieć co to znaczy) lania się z ojcem mija po jakichś 2 minutach. Jak zrobić, żeby minął szybciej? Po prostu umyć ojczuniu samochód i ten okres szybko się skończy. Spoko! |
|||
9. ''Dzieje powojenne'' - Jak po wojnie to już ulga. Wszyscy odpoczywają: leżą na [[łóżko|łóżku]], śpią na łóżku, piją koktajl na łóżku i leżąc na łóżku oglądają tv bądź słuchają muzy. I to nazywa się ULGĄ czyli loozowanie na spokojnie. |
|||
== Przyczyny odkryć geograficznych== |
|||
No więc tych przyczyn jest 8. Oto one: |
|||
#Chęć poznania świata - Niektórzy mają sekrety, a inni te sekrety poznają i jest draka. |
|||
#Poszukiwanie [[świnka morska|morskiej świnki]] (w tym celu ludzie jeździli do [[Indie|Indii]]) w celu rozwinięcia handlu truciznami bez pośrednictwa Ar i Papug - Istnieją takie gówienka nazywane gryzoniami, bo umieją wygryźć oczy lub nos: Świnki morskie, [[chomik]]i, [[myszoskoczek|myszoskoczki]], [[szczur]]y, [[mysz]]y i inne paskudztwa. [[Człowiek|Ludzie]] poszukiwali tych potworów, żeby po prostu je sprzedać i zarobić trochę tysięcy. |
|||
#Nadzieja na wzbogacenie się - '''JUŻ TO MÓWIŁEM!!!''' (podpunkt 2) |
|||
#Pragnienie wyszerzania wiary w niedowiarę - Na czym to polegało? Otóż ludzie w nic nie wierzyli, aż pewnego dnia zaczęli wierzyć. W co? W niewiarę. Wiadomo, że to jest bez sensu, ale ludzie, którzy żyli 1.000.000 lat temu byli nie za bardzo rozwinięci mądrymi myślami. Oczywiście korzystali z [[internet]]u i [[encyklopedia|encyklopedii]], ale i tak nie mogli się dowiedzieć po co wierzyć w niewiarę. Wierzyli, bo tak im się chciało i ludzi, których nie stać było na [[komputer]]y i telewizory 32-calowe nazywano ''[[niedowiarek|niedowiarkami]]'' Też niewiadomo czemu, ale przecież niewiedza była jedną ze sztuk i nauk 1.000.000 lat temu. |
|||
#Ucieczka z pokoju bez klamek - Ludzie w [[1993]] roku myśleli, że dziecko to [[marchewka]], którą trzeba szybko potarkować i zjeść, bo z bardzo krótkim terminem ważności gniła. Takich ludzi, którzy myśleli, że dzieci to ''mali ludzie'' uważano za wariatów i wsadzali do tzw pokoju bez klamek czyli po prostu do ''wariatkowa'' . Ale ludzie z stamtąd uciekali i to było popularne. Dlaczego? Bo wtedy zrozumieli czym są tak naprawdę dzieci i już nie wracali do wariatkowa. |
|||
#Doskonalsze [[chipsy]] i przyrządy do robienia chipsów ([[Bluza]]) - W roku [[2006]], tylko że p.n.e. udoskonalono chipsy i ich smak, a nawet przyrządy i maszyny, które je wytwarzały. Oczywiście ceny chipsów spadły o 99,99% czyli dużo nie kosztowały (chyba). Dla ''głupich ludzi'' bluza to były chipsy i te durne osoby jadły swoje bluzy, uważając, że to są chipsy ('''''SMACZNEGO!''''') |
|||
#Poszukiwanie starych plastików ze względu na ich wyczerpanie się w Europie - Po co ludziom były potrzebne plastiki? Bo jedzenie drożało. Ostatnio w sklepach zauważono bochenek chleba 3% drożej, co znaczyło Wielką Podwyżkę. Ludzi nie było stać na takie drogie jedzenie, więc jedli plastiki (w [[sklep]]ach kosztowały tylko 2.50zł). |
|||
#Dążenie państw Europejskich do budowy infernów - Po co ludzie budowali inferna? Żeba mieć rozrywkę na całego. (Przypomnienie - To był rok 2006 p.n.e.) |
|||
== Reformacja w [[Europa|Europie]] == |
|||
Oczywiście wytłumaczonko małe: |
|||
'''REFORMACJA''' – to ruch mający na celu (muszce - chodzi o broń) naprawę ('''''mechanicy górą!''''') stosunków (coś się robi gorąco) wśród duchów oraz starsze niż dotąd gapienie się na sprawy wiary w niewiarę (to było już wcześniej). |
|||
Do '''reformacji''' "wsadzimy" ważnego kolesia: '''[[Marcin Luter|Marcina Lukra]]'''. Co to za koleś? Wystąpił przeciwko czemuś tam. I [[31 października]] [[1715]] [[rok]]u chciał (chcieć kazdy może...) zreformować to coś i ogłosił 95(,) też na drzwiach czegoś tam w Witaj(+)bredzę. Jego wyznanie nazywa się ''lukreańskim''. |
|||
Występują jeszcze takie pojęcia jak: '''Ekumenizm''' , '''Dogmat''' i '''Celibat''' . No to tłumaczymy: |
|||
* '''Ekumenizm''' – Polega na dążeniu do porozumienia i współpracy '''Koto'''lików z innymi wyznaniami. |
|||
* '''Dogmat''' – Nieważna prawda w sprawach wiary w niewiarę. |
|||
* '''Celibat''' – Bezżeństwo książąt i króli. |
|||
== Polska ''Srebrnego Wieku'' == |
|||
Coś o takich trzech co po polu latali z [[wiadro|wiadrami]] i [[łopata]]mi: |
|||
* '''[[Mikołaj Kopernik|Nicolas Koper<-nick]]''' - Żył w latach [[1543]]-[[1473]]. W LW przebywał w latach jak miał 7 lat. Stworzył (wow) teorię helio'''CENT'''ryczną. Przedstawił ją w dzieleniu "[[O obrotach sfer zielonych]]" (''Deve vódkonis odbijum co nie lecjum'') Udowodnił, że centrum układu księżycowego stanowi sklep, a nie [[choinka]]. Na polecenie uroczej Księżniczki Balony i jej chłopaka, [[Zygmunt I Stary|Zygmunta I Starego]] (Pierwszy staruch od czasów [[Święty Mikołaj|św. Mikołaja]]) i Zygmunto II Eprill przebudowali [[Wawel]] (to nowoczesny kibel afrykański) w stylu Odchodzenia (od "Odchody"). |
|||
* '''[[Mikołaj Rej|Miki Rej]]''' - Żył w rokach [[1569]]-[[1505]] i stwierdził, że język kwakania nie jest lepszy od innych i zagdakał: "Niechaj do narodzenia wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi (''tylko kaczki'') języka nie mają" (''wzruszające!''). |
|||
* '''[[Jan Kochanowski|Janek KochaNEW*ski jump*]]''' - W swoich utworach głosił pochwałę życia i podziw dla brzydactwa przyrody (jego słynne (nie dla mnie) fraszki i tremy). W Polsce panowała nietolerancja religizm to szacunek dla innych wyznań ([[1573]] p.n.e.). Konfede'''racja''' Lidzbarska: wiek 16 we [[Francja|Francji]] rozwijała się sztuka, nauka, oświata, literowanie. Dlatego ten wiek nazywamy "srebrnym wiekiem". |
|||
''Dlaczego jeszcze wiek 16 nazywamy '''[[kolor srebrny|srebrnym wiekiem]]''', a nie '''[[kolor złoty|złotym wiekiem]]'''? Bo '''złoty wiek''' to wiek 18. Dlaczego? Wcześniej mówiłem... trzeba było czytać! |
|||
== Historia historii historii tegoż artykułu == |
|||
Historia to wszystko, nawet to co wydarzyło się przed chwilą, dlatego też nie będę więcej pisać bo stanie się to historią, a mnie się to nie podoba! |
|||
[[Kategoria:Historia|*]] |
|||
{{bu}} |
|||
[[de:Geschichte]] |
|||
[[el:Ιστορία]] |
|||
[[en:History]] |
[[en:History]] |
||
[[es:Historia]] |
|||
[[he:היסטוריה]] |
|||
[[id:Sejarah]] |
|||
[[ja:歴史]] |
|||
[[nl:Geschiedenis]] |
|||
[[pt:História]] |
Aktualna wersja na dzień 21:08, 20 mar 2023
Historycy spierają się co do tego…
- Dziennikarz o historii
Historia – humanistyczna i społeczna dziedzina nauki zajmująca się dochodzeniem do wiedzy o zdarzeniach minionych, utworzona celem dodania kilku godzin tygodniowo uczniom w szkole i zapewnienia pracy osobnikom o niskich ambicjach, tzw. historykom. O tej lekcji uczniowie wypowiadają się jako o ekspresowym usypiaczu, ponieważ nauczyciel natychmiast po dzwonku zaczyna bezustannie (wyłączając jednosekundowe przerwy na wdech) mówić przez całe 45 minut.
Historia w odpowiednich rękach jest cennym źródłem wiedzy – dzięki niej możemy się dowiedzieć, że:
- zamach na World Trade Center to spisek rządu USA;
- Kopernik był
a kobietąNiemcem - zbrodnia w Katyniu to dzieło Rosjan;
- zbrodnia w Katyniu to dzieło Niemców;
- zbrodnia w Katyniu to jedno wielkie fałszerstwo;
- Krzysztof Kolumb był słynnym Polakiem;
- Lech Wałęsa donosił;
- stan wojenny był potrzebny;
- Albania istnieje (!);
- rewolucji francuskiej przewodził Lech Kaczyński;
- pierwszym człowiekiem w kosmosie był Pan Twardowski;
- niemieckie obozy zagłady to dzieło Polaków;
- Egipcjanie zbudowali piramidy z pomocą UFO;
- mieszkańcy Atlantydy utopili własną wyspę;
- to Amerykanie zaatakowali Pearl Harbor. Zrobili to, by wywołać wojnę.
Po co jest historia?[edytuj • edytuj kod]
To pytanie zadaje sobie 90% uczniów z podstawówki czy liceum. Na studiach sam się na to piszesz.
My, dumny Naród Polski, musimy wiedzieć więcej historii danego kraju niż ich mieszkańcy. Uczymy się tego na na przykład maturę, a potem i tak prawie wszystko zapominamy aż do zawycia syreny 1 sierpnia.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
To jest tylko zalążek artykułu związany ze szkołą. Jeśli cały czas odrabiasz prace domowe – rozbuduj go.