Lekcja: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor wizualny |
|||
(Nie pokazano 64 wersji utworzonych przez 44 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{cytat|Dura lex sed lex – Durna lekcja, ale lekcja|Starożytni [[Rzym]]ianie o '''lekcji'''}} |
|||
'''Lekcja''' – trwająca 45 minut nieustanna [[nauka|tortura]], której [[Nauczyciel|mordercy]] poddają [[uczeń|biednych, niewinnych młodych ludzi]]. Można też powiedzieć, że lekcja to stosunkowo długi okres czasu, przygotowujący do stosunkowo krótkiej przerwy. Według uczniów lekcja to najgorszy rodzaj tortur wymyślonych w placówkach szkolnych. |
|||
'''Lekcja, godzina lekcyjna''' – niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w [[szkoła|szkole]]. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony rzekomo w celach [[edukacja|edukacyjnych]]. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych. |
|||
== Osoby uczestniczące == |
|||
Są różne rodzaje lekcji; niektóre z nich to: |
|||
[[Plik:Macierze Sithów.jpg|thumb|250px|Lekcja matematyki Sithów]] |
|||
* [[Nauczyciel]] – zazwyczaj najstarsza osoba znajdująca się w sali lekcyjnej. Zazwyczaj sądzi, że dużo wie i zachowuje zasady moralne, co bardzo rzadko jest prawdą. Budzi w uczniach strach, szacunek, sympatię, lub czasem niechęć. Wg uczniów nauczyciele cały czas nudzą, przynudzają lub pier{{cenzura3}} głupoty. Prawie każdy nauczyciel ma głupkowaty dzwonek na komórce i bezsensowny tekst, który powtarza do znudzenia. |
|||
* [[Uczeń]] – osoba, która się nudzi, boi się nauczyciela. Jest również traktowany jako tania siła robocza. Uczniowie są podzieleni na grupy, zwane klasami. Większość uczniów na lekcji nie [[myślenie|myśli]]. Reszta to [[kujon]]y, albo ambitne dzieci, które w przyszłości będą tworzyły nową, lepszą [[Polska|Polskę]]. Często przykleja gumę pod ławkę na lekcji i huśta się na krześle, za co nauczyciel go karci. |
|||
* Osoba, która wchodzi w trakcie lekcji, występuje w jednej z czterech postaci: |
|||
*# inny nauczyciel – kiedy wchodzi, nagle uczniowie są dużo spokojniejsi niż przedtem, wszyscy muszą wstać i powiedzieć „dzieeń-doo-bryy”. |
|||
*# uczeń z innej klasy – osoba wchodząca mówi ''Przepraszam, pomyliłem klasy'' albo ''Dzień dobry, czy mogę coś ogłosić?'' czy ''Przepraszam, mogę pożyczyć ekierkę?'' na co cała klasa reaguje wielkim entuzjazmem. |
|||
*# rodzic jednego z uczniów – w tym przypadku jeden z uczniów wychodzi z klasy, a reszta jęczy ''Ja też chcę!'' |
|||
*# woźny – przeprowadza dochodzenie na temat tego kto rozlał sok na korytarzu, a w niektórych przypadkach łazi po wszystkich klasach i pyta się czy ktoś nie zgubił bluzy |
|||
== Rodzaje typowej lekcji == |
|||
* [[biologia|Mordowanie zwierząt]] |
|||
[[Plik:France in XXI Century. School.jpg|thumb|250px|Nowoczesne wyposażenie współczesnej sali lekcyjnej]] |
|||
* [[geometria|Walka na figury geometryczne]] |
|||
* '''[[Nudy|Nudna]]''' – nauczyciel nudzi, przynudza lub pier{{cenzura1}} głupoty. Uczniowie siedzą, leżą, śpią, rysują na marginesach, grają na komórkach, od święta czytają na Nonsensopedii ten artykuł, wpadają w trans lub huśtają się na krześle. |
|||
* [[matematyka|Rzut cyrklem do celu]] |
|||
* '''Stresująca''' – lekcja może stresować uczniów, kiedy nauczyciel prosi do [[odpowiedź|odpowiedzi]], wywołując wśród uczniów stan napięcia i oczekiwania ze strachem, lub kiedy nauczyciel robi [[kartkówka|kartkówkę]] mimo protestów uczniów. Niestety stres może odczuć również nauczyciel, jeśli nie potrafi poradzić sobie z rozwydrzonymi uczniami, biegającymi po klasie i wyjącymi jak małpy. |
|||
* [[język polski|Wybijanie młotkiem dysleksji z głów]] |
|||
* '''Ciekawa''' – ta rzadko zdarzająca się cecha lekcji jest możliwa, jeśli nauczyciel jest miły, ma poczucie humoru i umie opowiadać. Szansa, że taka właśnie się zdarzy, jest równa szansie, że menel znajdzie pracę. |
|||
* [[historia|Koperniki, Sobieskie, inne cuda]] |
|||
* '''Męcząca''' – kiedy nauczyciel wydaje uczniom polecenia na całą lekcję, nie pomaga, tylko coś sobie notuje, a uczniowie co chwilę pytają sami siebie „Skąd ja mam wiedzieć, jak to zrobić!?” patrząc w sufit. |
|||
* [[fizyka|Przyłożenie siły]] |
|||
* '''Emocjonująca''' – kiedy nauczyciel wychodzi, albo ma wyjebane, uczniowie świetnie się bawią. Emocjonujące lekcje zdarzają się też, jeśli nauczyciel puści [[film]], a uczniowie komentują ''ale urwał!'', ''[[Matka|twoja stara]]!''. Nauczyciel ma nasrane na to, że uczniowie są bardzo zadowoleni. |
|||
* [[geografia|Podróże palcem po mapie]] |
|||
* [[chemia|Pirotechnika stosowana]] |
|||
* [[Wychowanie fizyczne|Gry i zabawy potogenne]] |
|||
* [[plastyka|Miotanie farby]] |
|||
* [[muzyka|Wlazł kotek na płotek, pi*****nął go młotek]] |
|||
== Podział ze względu na wiek uczniów == |
|||
Lekcja dzieli się na 3 fazy: |
|||
* '''Podstawówka 1–3''' – uczniowie mają 6–10 lat, mało wiedzą o [[Ziemia|świecie]], nauczyciel często staje się dla nich przykładem i wzorem do naśladowania. Takie to są nieświadome istoty o czekającym ich piekle. |
|||
* '''Podstawówka 4–6''' – uczniowie mają 10–13 lat, zaczynają już [[bunt]]ować się przeciwko nauczycielom, coraz częściej nie słuchają na lekcji, ale są z siebie dumni, że chodzą na przyrodę, której nie było w ''1–3''. Są zanudzeni lekcjami. |
|||
* '''Podstawówka 7–8''' – uczniowie mają 13–15 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak ''pocisną'' nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy<ref>To nie WF</ref>, krzyczą i jednym słowem nie mają już do nich sił. |
|||
* '''Szkoła średnia''' ([[liceum ogólnokształcące]], [[technikum]]) – uczniowie mają ponad 15 lat, trochę się uspokajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają [[kac]]a. Najczęściej bazgrzą coś w brudnopisie albo w zeszycie. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* Wstęp: przywitanie, sprawdzenie obecności. Tu następuje zawiązanie akcji |
|||
* [[edukacja]] |
|||
* Rozwinięcie: odpytywanie uczniów przez nauczycieli. Trwa najdłużej i kończy się punktem kulminacyjnym - wstawieniem pały |
|||
* [[nauczyciel]] |
|||
* Zakończenie: część bardziej naukowa, dzielenie się nauczycieli wiedzą z uczniami. Zazwyczaj najkrótsza. |
|||
* [[szkoła]] |
|||
* [[uczeń]] |
|||
{{przypisy}} |
|||
==Faktyczna długość lekcji== |
|||
Teoretycznie lekcja trwa 45 minut. Praktycznie tyle trwa odstęp między [[dzwonek|dzwonkami]]. Obliczmy jednak faktyczny czas lekcji: |
|||
{{szkoła}} |
|||
* czekanie na nauczyciela aż przetarga się z pokoju nauczycielskiego lub palarni, 5 minut |
|||
⚫ | |||
* wejście klasy do sali, zajęcie miejsc, dokończenie bójki, 5 minut |
|||
[[Kategoria:Tortury]] |
|||
* sprawdzenie obecności, pracy domowej i innych zbędnych rzeczy, 5-10 minut |
|||
* odwiedziny innej nauczycielki i pogadanie w sprawach „służbowych”, 10 minut |
|||
* kawa nauczyciela, 5 minut |
|||
* wejście uczniów i ogłoszenie ogłoszenia, 5 minut |
|||
* „bardzo ważny” telefon do nauczyciela, 5 minut |
|||
* uspokojenie uczniów, 5 minut |
|||
* podyktowanie pracy domowej, 5 minut |
|||
* Czasem także poinformowanie ucznia o wszelkich zmianach w planie itp., 5 minut |
|||
Suma minut: 55. |
|||
Czas trwania przerwy wynosi w takim razie -0 (-5) minut. |
|||
No chyba że jest to przerwa obiadowa - czyli mamy wtedy 5 minut przerwy. |
|||
Zawsze się przedłuża, achh. |
|||
W święta (sobota i niedziela)nie ma lekcji bo mordercy mają za dużo pracy(mordowania) |
|||
{{stubszko}} |
|||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 13:58, 22 cze 2023
Dura lex sed lex – Durna lekcja, ale lekcja
- Starożytni Rzymianie o lekcji
Lekcja, godzina lekcyjna – niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w szkole. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony rzekomo w celach edukacyjnych. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych.
Osoby uczestniczące[edytuj • edytuj kod]
- Nauczyciel – zazwyczaj najstarsza osoba znajdująca się w sali lekcyjnej. Zazwyczaj sądzi, że dużo wie i zachowuje zasady moralne, co bardzo rzadko jest prawdą. Budzi w uczniach strach, szacunek, sympatię, lub czasem niechęć. Wg uczniów nauczyciele cały czas nudzą, przynudzają lub pier głupoty. Prawie każdy nauczyciel ma głupkowaty dzwonek na komórce i bezsensowny tekst, który powtarza do znudzenia.
- Uczeń – osoba, która się nudzi, boi się nauczyciela. Jest również traktowany jako tania siła robocza. Uczniowie są podzieleni na grupy, zwane klasami. Większość uczniów na lekcji nie myśli. Reszta to kujony, albo ambitne dzieci, które w przyszłości będą tworzyły nową, lepszą Polskę. Często przykleja gumę pod ławkę na lekcji i huśta się na krześle, za co nauczyciel go karci.
- Osoba, która wchodzi w trakcie lekcji, występuje w jednej z czterech postaci:
- inny nauczyciel – kiedy wchodzi, nagle uczniowie są dużo spokojniejsi niż przedtem, wszyscy muszą wstać i powiedzieć „dzieeń-doo-bryy”.
- uczeń z innej klasy – osoba wchodząca mówi Przepraszam, pomyliłem klasy albo Dzień dobry, czy mogę coś ogłosić? czy Przepraszam, mogę pożyczyć ekierkę? na co cała klasa reaguje wielkim entuzjazmem.
- rodzic jednego z uczniów – w tym przypadku jeden z uczniów wychodzi z klasy, a reszta jęczy Ja też chcę!
- woźny – przeprowadza dochodzenie na temat tego kto rozlał sok na korytarzu, a w niektórych przypadkach łazi po wszystkich klasach i pyta się czy ktoś nie zgubił bluzy
Rodzaje typowej lekcji[edytuj • edytuj kod]
- Nudna – nauczyciel nudzi, przynudza lub pier głupoty. Uczniowie siedzą, leżą, śpią, rysują na marginesach, grają na komórkach, od święta czytają na Nonsensopedii ten artykuł, wpadają w trans lub huśtają się na krześle.
- Stresująca – lekcja może stresować uczniów, kiedy nauczyciel prosi do odpowiedzi, wywołując wśród uczniów stan napięcia i oczekiwania ze strachem, lub kiedy nauczyciel robi kartkówkę mimo protestów uczniów. Niestety stres może odczuć również nauczyciel, jeśli nie potrafi poradzić sobie z rozwydrzonymi uczniami, biegającymi po klasie i wyjącymi jak małpy.
- Ciekawa – ta rzadko zdarzająca się cecha lekcji jest możliwa, jeśli nauczyciel jest miły, ma poczucie humoru i umie opowiadać. Szansa, że taka właśnie się zdarzy, jest równa szansie, że menel znajdzie pracę.
- Męcząca – kiedy nauczyciel wydaje uczniom polecenia na całą lekcję, nie pomaga, tylko coś sobie notuje, a uczniowie co chwilę pytają sami siebie „Skąd ja mam wiedzieć, jak to zrobić!?” patrząc w sufit.
- Emocjonująca – kiedy nauczyciel wychodzi, albo ma wyjebane, uczniowie świetnie się bawią. Emocjonujące lekcje zdarzają się też, jeśli nauczyciel puści film, a uczniowie komentują ale urwał!, twoja stara!. Nauczyciel ma nasrane na to, że uczniowie są bardzo zadowoleni.
Podział ze względu na wiek uczniów[edytuj • edytuj kod]
- Podstawówka 1–3 – uczniowie mają 6–10 lat, mało wiedzą o świecie, nauczyciel często staje się dla nich przykładem i wzorem do naśladowania. Takie to są nieświadome istoty o czekającym ich piekle.
- Podstawówka 4–6 – uczniowie mają 10–13 lat, zaczynają już buntować się przeciwko nauczycielom, coraz częściej nie słuchają na lekcji, ale są z siebie dumni, że chodzą na przyrodę, której nie było w 1–3. Są zanudzeni lekcjami.
- Podstawówka 7–8 – uczniowie mają 13–15 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak pocisną nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy[1], krzyczą i jednym słowem nie mają już do nich sił.
- Szkoła średnia (liceum ogólnokształcące, technikum) – uczniowie mają ponad 15 lat, trochę się uspokajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają kaca. Najczęściej bazgrzą coś w brudnopisie albo w zeszycie.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ To nie WF