Historia: Różnice pomiędzy wersjami
M (bu) |
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika TwójStary123456, powód: grafika została usunięta) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 104 wersji utworzonych przez 76 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Cytat|Historycy spierają się co do tego…|Dziennikarz o '''historii'''}} |
|||
== CO TO JEST HISTORIA? == |
|||
'''Historia''' – humanistyczna i społeczna dziedzina [[nauka|nauki]] zajmująca się dochodzeniem do wiedzy o zdarzeniach minionych, utworzona celem dodania kilku godzin tygodniowo uczniom w [[szkoła|szkole]] i zapewnienia pracy osobnikom o niskich ambicjach, tzw. historykom. O tej lekcji uczniowie wypowiadają się jako o ekspresowym usypiaczu, ponieważ nauczyciel natychmiast po dzwonku zaczyna bezustannie (wyłączając jednosekundowe przerwy na wdech) mówić przez całe 45 minut. |
|||
{{bu}} |
|||
'''Historia''' jest to nauka o przyszłości. Uczymy jej się po to, aby poznać przyszłość (wiedza wróżki też by się przydała), zwariować w teraźniejszości i móc w sposób kosmiczny przewidzieć przeszłość. |
|||
Historia w odpowiednich rękach jest cennym źródłem wiedzy – dzięki niej możemy się dowiedzieć, że: |
|||
* zamach na [[World Trade Center]] to spisek rządu [[Stany Zjednoczone Ameryki|USA]]; |
|||
* [[Mikołaj Kopernik|Kopernik]] był<del>a kobietą</del> [[Niemcy|Niemcem]] |
|||
* zbrodnia w Katyniu to dzieło [[Rosjanie|Rosjan]]; |
|||
* zbrodnia w Katyniu to dzieło [[Niemcy|Niemców]]; |
|||
* zbrodnia w Katyniu to jedno wielkie fałszerstwo; |
|||
* [[Krzysztof Kolumb]] był słynnym Polakiem; |
|||
* [[Lech Wałęsa]] donosił; |
|||
* [[stan wojenny]] był potrzebny; |
|||
* [[Albania]] istnieje (!); |
|||
* [[Rewolucja francuska|rewolucji francuskiej]] przewodził [[Lech Kaczyński]]; |
|||
* pierwszym człowiekiem w kosmosie był [[Pan Twardowski]]; |
|||
* [[niemieckie obozy zagłady]] to dzieło [[Polacy|Polaków]]; |
|||
* Egipcjanie zbudowali [[Piramida (architektura)|piramidy]] z pomocą [[UFO]]; |
|||
* mieszkańcy [[Atlantyda|Atlantydy]] utopili własną [[wyspa|wyspę]]; |
|||
* to Amerykanie zaatakowali Pearl Harbor. Zrobili to, by wywołać wojnę. |
|||
== |
== Po co jest historia? == |
||
To pytanie zadaje sobie 90% uczniów z [[Szkoła podstawowa|podstawówki]] czy [[liceum]]. Na studiach sam się na to piszesz. |
|||
My, dumny Naród Polski, musimy wiedzieć więcej historii danego kraju niż ich mieszkańcy. Uczymy się tego na na przykład [[Matura|maturę]], a potem i tak prawie wszystko zapominamy aż do zawycia syreny [[1 sierpnia]]. |
|||
'''1.Starożycie'' - Życie bez telewizora plazmowego z 40 calami i telegazetą (musieli się ludzie męczyć). |
|||
== Zobacz też == |
|||
[[EPOKA NOWOŻYTNA]] |
|||
{{nonnews|[[NonNews:Gaz na lekcji historii|Gaz na lekcji historii]]}} |
|||
* [[historyk]] |
|||
* [[student historii]] |
|||
{{stub|szko}} |
|||
'''2.Średniwiek''' - Szkoła średnia, okresy przejściowe u nastolatków, matura, imprezy, filmy dla dorosłych i inne ciekawe przejścia wydoroślajające. |
|||
{{Szkoła}} |
|||
{{stopka}} |
|||
'''3.(Od)rodzenie''' - Chyba najciekawszy etapik. W tej epoce rodziły się poprostu ''dzieci'' czyli małe, spiczaste, wyłupiałe bachory, które ciągle coś chcą - prościej: potwory. |
|||
[[Kategoria:Nauki pomocnicze historii| ]] |
|||
[[Kategoria:Przedmioty szkolne]] |
|||
[[en:History]] |
|||
'''4.Balon''' - Co to jest? Niebezpieczny, okrągły potwór, który zjada małe jaja smoków i robi z nich sobie w brzuchu jajecznicę. |
|||
'''5.Oświecenie''' - To epoka, w której ludzie hip-hopu i rapu zrozumieli, że słońce świeci. Zaczęli puszczać muzę na maxa, częściej przeprowadzać "walki raperów" i chodzić na imprezki do jakiegoś puby. |
|||
'''6.Wiek 19''' - Tutaj się zatrzymamy na dłużej. Jest to roczek po 18-stce i nastolatki są już dorosłymi osobnikami. Zakładają rodziny, wyprowadzają się od rodziców i żyją własnym ŻYCIEM. |
|||
'''7.Dwudziestolecie międzywojenne''' - Wojną nazywamy czas, w którym wracamy ze szkoły z pałą i matak się wydziera jakby się ukradło gwiazdę św.Hamola. Dzwudziestolecie - czyli poprostu dwa miesiące przed wojną. A całe wyrażenie ''Dwudziestolecie międzywojenne'' znaczy pierwszty dzień w szkole, dla nie których: Kataklizm, a u innych jest to znane jako: POWRÓT DO BUDY. |
|||
'''8.Okres II Wojny Światowej''' - Pierwsza Wojna Światowa to oczywiście lanie się z matką, a II to z ojcem. Więc ten okres (powinien każdy wiedzieć co to znaczy) lania się z ojcem mija po jakichś 2 minutach. Jak zrobić, żeby minął szybciej? Poprostu umyć ojczuniu samochód i ten okres szybko się skończy. Spoko! |
|||
'''9.Dzieje powojenne''' - Jak po wojnie to już ulga. Wszyscy odpoczywają: leżą na łóżku, śpią na łóżku, piją koktajl na łóżku i leżąc na łóżku oglądają tv bądż słuchają muzy. I to nazywa się ULGĄ czyli loozowanie na spokojnie. |
|||
'''PRZYCZYNY ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH''' |
|||
No więc tych przyczyn jest 8. Oto one: |
|||
'''1.Chęć poznania świata''' - Niektórzy mają sekrety, a '''inni''' te sekrety poznają i jest draka. |
|||
'''2.Poszukiwanie morskiej świnki (w tym celu ludzie jeździli do Indii) w celu rozwinięcia handlu truciznami bez pośrednictwa Ar i Papug''' - Istnieją takie gówienka nazywane gryzoniami, bo umieją wygryźć oczy lub nos: Świnki morskie, chomiki, myszoskoczki, szczury, myszy i inne paskuctwa. Ludzie poszukiwali tych potworów, żeby poprostu je sprzedać i zarobić trochę tysięcy. |
|||
'''3.Nadzieja na wzbogacenie się''' - JUŻ TO MÓWIŁEM!!!!! (podpunkt 2) |
|||
'''4.Pragnienie wyszerzania wiary w niedowiarę''' - Na czym to polegało? Otóż ludzie w nic nie wierzyli, aż pewnego dnia zaczęli wierzyć. W co? W niewiarę. Wiadomo, że to jest bez sensu, ale ludzie, którzy żyli 1.000.000 lat temu byli nie za bardzo rozwinięci mądrymi myślami. Oczywiście korzystali z internetu i encyklopedi, ale i tak nie mogli się dowiedzieć po co wierzyć w niewiarę. Wierzyli, bo tak im się chciało i ludzi, których nie stać było na komputery i telewizory 32-calowe nazywano "niedowiarkami". Też niewiadomo czemu, ale przecież niewiedza była jedną ze sztuk i nauk 1.000.000 lat temu. |
|||
'''5.Ucieczka z pokoju bez klamek''' - Ludzie w 1993 roku myśleli, że dziecko to marchewka, którą trzeba szybko potarkować i zjeść, bo z bardzo krótkim terminem ważności gniła. Takich ludzi, którzy myśleli, że dzieci to "mali ludzie" uważano za wariatów i wsadzali do tzw pokoju bez klamek czyli poprostu do ''wariatkowa'' . Ale ludzie z tamtąd uciekali i to było popularne. Dlaczego? Bo wtedy zrozumieli czym są tak naprawdę dzieci i już nie wracali do wariatkowa. |
|||
'''6.Doskonalsze chipsy i przyrządy do robienia chipsów (Bluza)''' - W roku 2006, tylko że p. n. e. udoskonalono chipsy i ich smak, a nawet przyrządy i maszyny, które je wytwarzały. Oczywiście ceny chipsów spadły o 99,99% czyli dużo nie kosztowały (chyba). Dla '''głupich ludzi''' BLUZA to były chipsy i te durne osoby jadły swoje bluzy, uważając, że to są chipsy (*SMACZNEGO!*) |
|||
'''7.Poszukiwanie starych plastików ze względu na ich wyczerpanie się w Europie''' - Po co ludziom były potrzebne plastiki? Bo jedzenie drożało. Ostatnio w sklepach zauważono bochenek chleba 3% drożej, co znaczyło WIELKĄ PODWYŻKĘ. Ludzi nie było stać na takie drogie jedzenie, więc jedli plastiki (w sklepach kosztowały tylko 2.50zł). |
|||
'''8.Dążenie państw Europejskich do budowy infernów''' - Po co ludzie budowali inferna? Żeba mieć rozrywkę na całego. (^PRZYPOMNIENIE +To był rok 2006 p. n. e. ) |
|||
== REFORMACJA W EUROPIE == |
|||
Oczywiście wytłumaczenko małe: '''REFORMACJA''' jest to ruch mający na celu [(muszce)-CHODZI O BROŃ] naprawę (mechanicy górą!) stosunków (coś się robi gorąco) wśród duchów oraz starsze niż dotąd gapienie się na sprawy wiary w niewiarę (to było już wcześniej). |
|||
Do '''reformacji''' "wsadzimy" ważnego kolesia: ''Marcina Lukra'' . Co to za koleś? Wystąpił przeciwko czemuś tam. I 32 października 1715 roku chciał (chcieć kazdy może...) zreformować to coś i ogłosił 95(,) też na drzwiach czegoś tam w WItaj(+)bredzę. Jego wyznanie nazywa się ''lukreańskim''. |
|||
Jeszcze są takie pojęcia jak: '''Ekumenizm''' , '''Dogmat''' i '''Celibat''' . No to TŁUMACZYMY: |
|||
EKUMENIZM = Polega na dążeniu do porozumienia i współpracy KOTOlików z innymi wyznaniami. |
|||
DOGMAT = Nieważna prawda w sprawach wiary w niewiarę. |
|||
CELIBAT = Bezżeństwo książąt i króli |
|||
== POLSKA "SREBRNEGO WIEKU" == |
|||
Coś o takich dupkach trzech co po polu latali z wiadrami i łopatami: |
|||
'''Nicolas Koper<-nick''' - Żył w latach 1543-1473. W LW przebywał w latach jak miał 7 lat. Stworzył (wow) teorię helioCENTryczną. Przedstawił ją w dzieleniu "O obrotach sfer zielonych" ("Deve vódkonis odbijum co nie lecjum") Udowodnił, że centrum układu księżycowego stanowi sklep, a nie choinka. Na polecenie uroczej Księżniczki Balony i jej chłopaka, Zygmunta I Starego (Pierwszy staruch od czasów św. Mikołaja) i Zygmunto II Eprill przebudowali Wawel (to nowoczesny kibel afrykański) w stylu Odchodzenia (od "Odchody"). |
|||
'''Miki Rej''' - Żył w rokach 1569-1505 i stwierdził, że język kwakania nie jest lepszy od innych i zagdakał: "Niechaj do narodzenia wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi (tylko kaczki) języka nie mają" (-WZRUSZAJĄCE!). |
|||
'''Janek KochaNEW*ski |jump*''' - W swoich utworach głosił pochwałę życia i podziw dla brzydactwa przyrody [jego słynne (nie dla mnie) fraszki i tremy]. W Polsce panowała nietolerancja religizm to szacunek dla innych wyznań (1573 p. n. e.). KonfedeRACJA Lidzbarska : w. 16 we Francji rozwijała się sztuka, nauka, oświata, literowanie. Dlatego ten wiek (16) nazywamy "srebrnym wiekiem". |
|||
Dlaczego jeszcze wiek 16 nazywamy "srebrnym wiekiem", a nie "złotym wiekiem"? Bo "złoty wiek" to wiek 18. Dlaczego? Wcześniej mówiłem... - TO PRAWDZIWE, WOLNE, SPOKOJNE (nie zawsze - szczególnie przy filmach tylko dla rosołych) ŻYCIE !!!!!!!!!! |
|||
== W CZASACH WOJEN I NISKICH WODZÓW == |
|||
'''DYNASTIA JAJKOKLONÓW''' |
|||
*Władek Mniezgiełło |
|||
*Władek Warniańczyk |
|||
*Kaziu Jajkoklonik |
|||
*Janek Olmach(+nięty) |
|||
*Alexio |
|||
*Zyga number 1 Staruszek |
|||
*Zyga number II (ale też dobrze jechał) Eprill |
|||
'''KRÓLOWIE ELASTYCZNI''' |
|||
*Henio Wałleży |
|||
*Stefek (-Burczymucha)Bobrowy |
|||
*Zygmunto II Wazon |
|||
*Władek number 4 (słabiutko Władek, słabiutko) |
|||
*Janek Kaziek (jest tu sens?) |
|||
*Michałek SkurwyBUT WIŚNIAwiecki |
|||
*Janek III Solobieski |
|||
*Augustto II Mocny (na klatę brał tylko 150kg) |
|||
*Stasio LESZCZyński |
|||
*Augustynoll III |
|||
*Stasiek AuGUST Polałsięniowski |
|||
... |
|||
Rozejm kończący wojny z Moskwą o imFLAKI: 1582 p. n. e. POLrów - Stefcio Bobrowy - II połowa 61 wieku. |
|||
Potop szwedzki: 1655-1660 - Stefko CZARgniecki - III połowa któregoś tam wieku. *Co można powiedzieć o "potopie szwedzkim"? No on dział się w Szwecji. Ten potop był taki bardzo duży i zalał prawie całą Szwecję. Szwedzi myśleli, że to ''tsunami'' , ale mylili się, dlatego ten potop jest taki ważny. |
|||
OdSIEĆ wiedeńska - 12 Marzec 2003 rok - Janek III SOLObieski - 10 ćwiartka pierwszego wieku. |
|||
---- |
|||
---- |
|||
---- |
|||
I TO JUŻ WSZYSTKO !!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|||
AUTOR: '''Przemek S.''' |
|||
[[Kategoria:Historia]] |
|||
[[Kategoria:Wulgarne]] |
Aktualna wersja na dzień 21:08, 20 mar 2023
Historycy spierają się co do tego…
- Dziennikarz o historii
Historia – humanistyczna i społeczna dziedzina nauki zajmująca się dochodzeniem do wiedzy o zdarzeniach minionych, utworzona celem dodania kilku godzin tygodniowo uczniom w szkole i zapewnienia pracy osobnikom o niskich ambicjach, tzw. historykom. O tej lekcji uczniowie wypowiadają się jako o ekspresowym usypiaczu, ponieważ nauczyciel natychmiast po dzwonku zaczyna bezustannie (wyłączając jednosekundowe przerwy na wdech) mówić przez całe 45 minut.
Historia w odpowiednich rękach jest cennym źródłem wiedzy – dzięki niej możemy się dowiedzieć, że:
- zamach na World Trade Center to spisek rządu USA;
- Kopernik był
a kobietąNiemcem - zbrodnia w Katyniu to dzieło Rosjan;
- zbrodnia w Katyniu to dzieło Niemców;
- zbrodnia w Katyniu to jedno wielkie fałszerstwo;
- Krzysztof Kolumb był słynnym Polakiem;
- Lech Wałęsa donosił;
- stan wojenny był potrzebny;
- Albania istnieje (!);
- rewolucji francuskiej przewodził Lech Kaczyński;
- pierwszym człowiekiem w kosmosie był Pan Twardowski;
- niemieckie obozy zagłady to dzieło Polaków;
- Egipcjanie zbudowali piramidy z pomocą UFO;
- mieszkańcy Atlantydy utopili własną wyspę;
- to Amerykanie zaatakowali Pearl Harbor. Zrobili to, by wywołać wojnę.
Po co jest historia?[edytuj • edytuj kod]
To pytanie zadaje sobie 90% uczniów z podstawówki czy liceum. Na studiach sam się na to piszesz.
My, dumny Naród Polski, musimy wiedzieć więcej historii danego kraju niż ich mieszkańcy. Uczymy się tego na na przykład maturę, a potem i tak prawie wszystko zapominamy aż do zawycia syreny 1 sierpnia.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
To jest tylko zalążek artykułu związany ze szkołą. Jeśli cały czas odrabiasz prace domowe – rozbuduj go.