Geografia: Różnice pomiędzy wersjami
(coś) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka]] |
[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka]] |
||
{{cytat2|Jasiu proszę do tablicy. Wskaż [[Lichtenstein]], dobrze, teraz Demokratyczną Republikę Konga, ok teraz [[Monako]], o kurde teraz [[Zambia]], ehh teraz [[Nikaragua]], jak tak, to [[Wenezuela]].!!!… [[Wietnam]], [[Kostaryka]], [[Panama]], [[RPA]], [[Papua Nowa Gwinea]]. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany!|Przedstawiciel(ka) przedmiotu w akcji.}} |
|||
'''Geografia''' – [[szkoła|szkolna]] nauka połączona z innym elementami w czasie [[przyroda|przyrody]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] oraz u schyłku [[liceum ogólnokształcące|szkoły średniej]]. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może |
'''Geografia''' – [[szkoła|szkolna]] nauka połączona z innym elementami w czasie [[przyroda|przyrody]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] oraz u schyłku [[liceum ogólnokształcące|szkoły średniej]]. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może się m.in. zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście. |
||
<!-- Do uzupełnienia == Działy geografii == |
<!--- Do uzupełnienia == Działy geografii == |
||
=== Elementy astronomii === |
=== Elementy astronomii === |
||
=== Geografia fizyczna === |
=== Geografia fizyczna === |
||
=== Geografia społeczna === --> |
=== Geografia społeczna === ---> |
||
== Geografia a inne nauki == |
== Geografia a inne nauki == |
||
Geografia |
Geografia jest nauką wywodzącą się wraz z [[biologia|biologią]], [[chemia|chemią]] i [[fizyka|fizyką]] z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb jak dobry gleboznawca, skał jak dobry [[geolog]], nazewnictwa chmur niczym dobry bujacz w obłokach, rozpoznawania zbiorników wodnych ([[szklanka]], [[czajnik]], [[termos]] etc.) lub [[huśtanie na krześle|huśtania na krześle]]. |
||
== Przebieg lekcji == |
== Przebieg lekcji == |
||
Tak jak większość przedmiotów, geografia rozpoczyna się [[Odpowiedź ustna|odpytywaniem]], jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji czas trwania odpowiedzi jest nieprzewidywalny. Zazwyczaj trwa to albo zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego (wtedy najczęściej wyświetlony zostaje jakiś dokument). |
|||
Następnie dochodzi do bardzo wnikliwego koncentrowania się na szczegółach znajdujących się wewnątrz sali. O ile uczniowie mają na myśli po prostu wpatrywanie się w przedmiot bądź skorzystanie z niego, o tyle belfer może zapytać o miejsce jego pochodzenia (dotyczy to w szczególności [[kreda|kredy]]; w skrajnych przypadkach młodzież może zostać spytana o kraj, z którego importowano nauczycielską kawę). |
|||
Następnie dochodzi do trenowania wzroku poprzez bardzo wnikliwe koncentrowanie się na detalach wewnątrz sali. Tylko najlepsi potrafią zdać szczegółowy opis danego obiektu bez przyłapania i, w konsekwencji, [[Kartkówka|przeniesienia do sali tortur]]. |
|||
Na geografii |
Na geografii można: |
||
* |
* zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej; |
||
* |
* pobawić się globusem; |
||
* rozedrzeć mapę tudzież zepsuć stojak do map; |
|||
* Rozedrzeć mapę; |
|||
⚫ | |||
* Ogłuszyć niemiłego kolegę stojakiem do map; |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
[[Nauczyciel]] często używa wskaźnika, którym |
[[Nauczyciel]] często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty. |
||
{{Przypisy}} |
|||
{{stub|geo}} |
{{stub|geo}} |
||
{{Szkoła}} |
{{Szkoła}} |
||
Linia 30: | Linia 30: | ||
[[Kategoria:Przedmioty szkolne]] |
[[Kategoria:Przedmioty szkolne]] |
||
[[en:Geography]] |
|||
[[es:Geografía]] |
|||
[[it:Geografia]] |
|||
[[no:Geografi]] |
|||
[[pt:Geografia]] |
|||
[[simple:Geography]] |
[[simple:Geography]] |
Wersja z 13:46, 1 maj 2019
Jasiu proszę do tablicy. Wskaż Lichtenstein, dobrze, teraz Demokratyczną Republikę Konga, ok teraz Monako, o kurde teraz Zambia, ehh teraz Nikaragua, jak tak, to Wenezuela.!!!… Wietnam, Kostaryka, Panama, RPA, Papua Nowa Gwinea. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany! |
Geografia – szkolna nauka połączona z innym elementami w czasie przyrody w podstawówce oraz u schyłku szkoły średniej. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może się m.in. zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.
Geografia a inne nauki
Geografia jest nauką wywodzącą się wraz z biologią, chemią i fizyką z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb jak dobry gleboznawca, skał jak dobry geolog, nazewnictwa chmur niczym dobry bujacz w obłokach, rozpoznawania zbiorników wodnych (szklanka, czajnik, termos etc.) lub huśtania na krześle.
Przebieg lekcji
Tak jak większość przedmiotów, geografia rozpoczyna się odpytywaniem, jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji czas trwania odpowiedzi jest nieprzewidywalny. Zazwyczaj trwa to albo zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego (wtedy najczęściej wyświetlony zostaje jakiś dokument).
Następnie dochodzi do bardzo wnikliwego koncentrowania się na szczegółach znajdujących się wewnątrz sali. O ile uczniowie mają na myśli po prostu wpatrywanie się w przedmiot bądź skorzystanie z niego, o tyle belfer może zapytać o miejsce jego pochodzenia (dotyczy to w szczególności kredy; w skrajnych przypadkach młodzież może zostać spytana o kraj, z którego importowano nauczycielską kawę).
Na geografii można:
- zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej;
- pobawić się globusem;
- rozedrzeć mapę tudzież zepsuć stojak do map;
- pomylić karbon z karbidem;
- posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.
Nauczyciel często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go.