Historia: Różnice pomiędzy wersjami
M (Dodaję szablon {{stopka}}) |
(histeeeria) Znacznik: edytor wizualny |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Cytat|Historycy spierają się co do tego…|Dziennikarz o '''historii'''}} |
{{Cytat|Historycy spierają się co do tego…|Dziennikarz o '''historii'''}} |
||
'''Historia''' – humanistyczna i społeczna dziedzina [[nauka|nauki]] zajmująca się dochodzeniem do wiedzy o zdarzeniach minionych, utworzona celem dodania kilku godzin tygodniowo uczniom w [[szkoła|szkole]] i zapewnienia pracy osobnikom o niskich ambicjach, tzw. historykom. O tej lekcji uczniowie wypowiadają się jako o ekspresowym usypiaczu, ponieważ nauczyciel natychmiast po dzwonku zaczyna bezustannie (wyłączając jednosekundowe przerwy na wdech) mówić przez całe 45 minut. |
<s>'''<small>Histeria</small>'''</s> '''Historia''' – humanistyczna i społeczna dziedzina [[nauka|nauki]] zajmująca się dochodzeniem do wiedzy o zdarzeniach minionych, utworzona celem dodania kilku godzin tygodniowo uczniom w [[szkoła|szkole]] i zapewnienia pracy osobnikom o niskich ambicjach, tzw. historykom. O tej lekcji uczniowie wypowiadają się jako o ekspresowym usypiaczu, ponieważ nauczyciel natychmiast po dzwonku zaczyna bezustannie (wyłączając jednosekundowe przerwy na wdech) mówić przez całe 45 minut. |
||
Historia w odpowiednich rękach jest cennym źródłem wiedzy – dzięki niej możemy się dowiedzieć, że: |
Historia w odpowiednich rękach jest cennym źródłem wiedzy – dzięki niej możemy się dowiedzieć, że: |
Wersja z 11:23, 2 kwi 2021
Historycy spierają się co do tego…
- Dziennikarz o historii
Histeria Historia – humanistyczna i społeczna dziedzina nauki zajmująca się dochodzeniem do wiedzy o zdarzeniach minionych, utworzona celem dodania kilku godzin tygodniowo uczniom w szkole i zapewnienia pracy osobnikom o niskich ambicjach, tzw. historykom. O tej lekcji uczniowie wypowiadają się jako o ekspresowym usypiaczu, ponieważ nauczyciel natychmiast po dzwonku zaczyna bezustannie (wyłączając jednosekundowe przerwy na wdech) mówić przez całe 45 minut.
Historia w odpowiednich rękach jest cennym źródłem wiedzy – dzięki niej możemy się dowiedzieć, że:
- zamach na World Trade Center to spisek rządu USA;
- Kopernik był
a kobietąNiemcem - zbrodnia w Katyniu to dzieło Rosjan;
- zbrodnia w Katyniu to dzieło Niemców;
- zbrodnia w Katyniu to jedno wielkie fałszerstwo;
- Krzysztof Kolumb był słynnym Polakiem;
- Lech Wałęsa donosił;
- stan wojenny był potrzebny;
- Albania istnieje (!);
- rewolucji francuskiej przewodził Lech Kaczyński;
- pierwszym człowiekiem w kosmosie był Pan Twardowski;
- niemieckie obozy zagłady to dzieło Polaków;
- Egipcjanie zbudowali piramidy z pomocą UFO;
- mieszkańcy Atlantydy utopili własną wyspę;
- to Amerykanie zaatakowali Pearl Harbor. Zrobili to, by wywołać wojnę.
Po co jest historia?
To pytanie zadaje sobie 90% uczniów z podstawówki czy liceum. Na studiach sam się na to piszesz.
My, dumny Naród Polski, musimy wiedzieć więcej historii danego kraju niż ich mieszkańcy. Uczymy się tego na na przykład maturę, a potem i tak prawie wszystko zapominamy aż do zawycia syreny 1 sierpnia.
Zobacz też
To jest tylko zalążek artykułu związany ze szkołą. Jeśli cały czas odrabiasz prace domowe – rozbuduj go.