Battlefield Hardline: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 2: Linia 2:
{{Bezgrafik}}
{{Bezgrafik}}
{{Popr|dodać broń, rozbudować}}
{{Popr|dodać broń, rozbudować}}
'''Battlefield Hardline''' – kontynuacja <del>wspaniałego pod każdym względem</del> [[Battlefield 4|Battlefielda 4]]. Produkcją zajęło się <del>DICE</del> tym razem Visceral Games a wydane zostało przez [[EA|Elektroniczną Sztukę]]. Akcja dzieje się w świecie <del>ogarniętym wojną</del> policjantów i złodziei, co było ze strony Visceral strzałem w dziesiątkę, gdyż seria gier która od zawsze opiera się na konfliktach zbrojnych powinna obrać zupełnie inny tor i wyruszyć na kompletnie nieznane wody<ref>Efektem tych działań jest dzisiejszy cudak oraz wielkie rozczarowanie ze strony weteranów serii</ref>.
'''Battlefield Hardline''' – kontynuacja <del>wspaniałego pod każdym względem</del> [[Battlefield 4|Battlefielda 4]]. Produkcją zajęło się <del>DICE</del> tym razem Visceral Games a wydane zostało przez [[EA|Elektroniczną Sztukę]]. Akcja dzieje się w świecie <del>ogarniętym wojną</del> [[policjant|policjantów]] i [[Złodziej|złodziei]], co było ze strony Visceral strzałem w dziesiątkę, gdyż seria gier która od zawsze opiera się na [[wojna|konfliktach zbrojnych]] powinna obrać zupełnie inny tor i wyruszyć na kompletnie nieznane [[woda|wody]]<ref>Efektem tych działań jest dzisiejszy cudak oraz wielkie rozczarowanie ze strony weteranów serii</ref>.


== Tryby gry ==
== Tryby gry ==
* '''Singleplayer''' – Od samych początków [[EA]] obiecywało że Hardline będzie najlepszym singleplayerem w historii cyklu. Zapewne panowie w drogich garniturach wyszli z założenia że Visceral otrząśnie się z swego stanu marazmu wywołanego zapewne szokiem artystycznym. Zjawisko to występuje zwykle w przypadku gdy dochodzimy do wniosku że stworzyliśmy [[arcydzieło]] życia którego nie da się niczym przebić. Faktycznie nietrudno pobić poprzeczkę poprzednich części cyklu. Hardline to zdecydowanie najlepszy single w historii cyklu<ref>Szkoda tylko że nie oznacza to absolutnie nic.</ref>! Postacie są drewniane niczym zabytkowy dąb Bartek i mają tak płytkie osobowości że pięć minut po wyłączeniu gry zapominamy jak się nazywają: Skorumpowany glina, były bandzior, sympatyczny zbir, komisarz o niesprecyzowanych planach i tak dalej… Dodatkowo polski dubbing jest na żenującym poziomie, oraz przez całą grę towarzyszą nam dowcipasy na poziomie [[gimnazjum]]. Można nawet stwierdzić, że w pewnych przypadkach nawet historia Reckera z [[Battlefield 4|BF4]], która była tragiczna pod każdym względem może być nawet lepsza.
* '''Singleplayer''' – Od samych początków [[EA]] obiecywało że Hardline będzie najlepszym singleplayerem w historii cyklu. Zapewne panowie w drogich garniturach wyszli z założenia że Visceral otrząśnie się z swego stanu marazmu wywołanego zapewne szokiem artystycznym. Zjawisko to występuje zwykle w przypadku gdy dochodzimy do wniosku że stworzyliśmy [[arcydzieło]] życia którego nie da się niczym przebić. Faktycznie nietrudno pobić poprzeczkę poprzednich części cyklu. Hardline to zdecydowanie najlepszy single w historii cyklu<ref>Szkoda tylko że nie oznacza to absolutnie [[pustka|nic]] .</ref>! Postacie są [[drewno|drewniane]] niczym zabytkowy dąb Bartek i mają tak płytkie osobowości że pięć minut po wyłączeniu gry zapominamy jak się nazywają: Skorumpowany glina, były bandzior, sympatyczny zbir, komisarz o niesprecyzowanych planach i tak dalej… Dodatkowo polski dubbing jest na żenującym poziomie, oraz przez całą grę towarzyszą nam dowcipasy na poziomie [[gimnazjum]]. Można nawet stwierdzić, że w pewnych przypadkach nawet historia Reckera z [[Battlefield 4|BF4]], która była tragiczna pod każdym względem może być nawet lepsza.
* '''Multiplayer''' – no, tu się zaczyna poważny temat. Przeciętny gracz spędził w multi średnio 110% czasu przeznaczonego na grę. Do dyspozycji mamy 10 map plus 22 z dodatków, sporo pojazdów oraz dużo różnorakich pukawek, mimo to jednak najczęściej używane są dwie albo trzy bronie na kategorie.
* '''Multiplayer''' – no, tu się zaczyna poważny temat. Przeciętny gracz spędził w multi średnio 110% czasu przeznaczonego na grę. Do dyspozycji mamy 11 map plus 22 z dodatków, sporo pojazdów oraz dużo różnorakich [[broń|pukawek]], mimo to jednak najczęściej używane są dwie albo trzy bronie na kategorie.


== Klasy ==
== Klasy ==
Klasy w BFH to prawie dokładnie to samo co w [[Battlefield 4]], z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. Jedyne co zmieniono to dwie klasy ,,Przechrzczono" ale ich funkcje nie uległy drastycznym zmianom. W praktyczne to faktycznie to samo co BF4 z kilkoma nowościami które za chwilę i tak się nudzą i łapiemy się na tym że gramy praktycznie to samo.
Klasy w BFH to prawie dokładnie to samo co w [[Battlefield 4]], z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. Jedyne co zmieniono to dwie klasy ,,Przechrzczono" ale ich funkcje nie uległy drastycznym zmianom. W praktyczne to faktycznie to samo co BF4 z kilkoma nowościami które za chwilę i tak się nudzą i łapiemy się na tym że gramy praktycznie to samo.
* '''Operator''' – odpowiednik szturmowca z BF4. Zapamiętaj tą nazwę, gdyż naukowcy stwierdzili, że przynajmniej połowa napotkanych wrogów i towarzyszy będzie grała Operatorem. Typowy przedstawiciel tego gatunku nosi że sobą karabin szturmowy, apteczkę, [[defibrylator]] lub (kiedy jest egoistą) zestaw survivalowy dzięki któremu może się wskrzeszać<ref>Tak. Gracz może po śmierci wstrzyknąć sobie dopalacza i wrócić do gry...</ref>.
* '''Operator''' – odpowiednik szturmowca z BF4. Zapamiętaj tą nazwę, gdyż naukowcy stwierdzili, że przynajmniej połowa napotkanych wrogów i towarzyszy będzie grała Operatorem. Typowy przedstawiciel tego gatunku nosi że sobą karabin szturmowy, apteczkę, [[defibrylator]] lub (kiedy jest egoistą) zestaw survivalowy dzięki któremu może się wskrzeszać<ref>Tak. Gracz może po [[śmierć|śmierci]] wstrzyknąć sobie [[dopalacze|dopalacza]] i wrócić do gry...</ref>.
* '''Mechanik''' – dawny technikór. O ile kiedyś klasa ta miała swoje poważne zadanie w postaci niszczenia wrogich czołgów, pelotek, łodzi itp, to tutaj tak na prawdę klasy tej mogłoby nie być. Skoro przenosimy na pole walki policja–gangsterzy to możemy zapomnieć o [[czołg]]unach. Nosi że sobą granatnik, gdyż Visceral spierdoliło robotę i rakietnice występują tylko jako broń do podniesienia. Czasami zagości na polu walki z palnikiem lub sabotażem aby zrobić [[noob]]om przykry prezent pod samochodem.
* '''Mechanik''' – dawny technikór. O ile kiedyś klasa ta miała swoje poważne zadanie w postaci niszczenia wrogich [[czołg|czołgów]], pelotek, łodzi itp, to tutaj tak na prawdę klasy tej mogłoby nie być. Skoro przenosimy na pole walki [[policja]]–[[gangsta|gangsterzy]] to możemy zapomnieć o [[czołg|czołgunach]]. Nosi że sobą granatnik, gdyż Visceral spierdoliło robotę i [[rakieta|rakietnice]] występują tylko jako [[broń]] do podniesienia. Czasami zagości na polu walki z palnikiem lub sabotażem aby zrobić [[noob|noobom]] przykry [[prezent|prezent]] pod [[samochód|samochodem]].
* '''Szturmowiec''' – odpowiednik Wsparcia. <del>Nosi ze sobą [[Karabin maszynowy]]</del> Otóż nie! Chuja tam! Obecnie szturmowcy noszą tylko [[Strzelba|strzelby]] czyniąc ich praktycznie bezużytecznymi z tego powodu, że wiele serwerów ma zakaz na ten oręż. Jeżeli jednak ktoś zagra tą klasą to najpewniej będzie biegał za drużyną i rzucał im amunicję. To jego jedyne sensowne zastosowanie.
* '''Szturmowiec''' – odpowiednik Wsparcia. <del>Nosi ze sobą [[Karabin maszynowy]]</del> Otóż nie! Chuja tam! Obecnie szturmowcy noszą tylko [[Strzelba|strzelby]] czyniąc ich praktycznie bezużytecznymi z tego powodu, że wiele serwerów ma zakaz na ten oręż. Jeżeli jednak ktoś zagra tą klasą to najpewniej będzie biegał za drużyną i rzucał im amunicję. To jego jedyne sensowne zastosowanie.
* '''Specjalista''' – Stary poczciwy <del> camper </del> [[snajper]]. W tej części programiści wzięli sobie za cel aby [[snajper]] nareszcie zaczął być użyteczny. Oprócz ulubionej broni [[camper]]ów, czyli snajperki nosi też takie nowinki techniczne jak: miny laserowe, kamery, przynęty czy liny, dzięki którym jego drużyna może wspinać się po pionowych ścianach. Niestety jednak nadal jest totalnie bezużyteczny dla swoich kompanów, gdyż w jego pułapki wpadnie tylko [[noob]], a z karabiny snajperskie zostałby tak diabelsko znurfione że już praktycznie nikt z nich nie korzysta.
* '''Specjalista''' – Stary poczciwy <del> [[camper]] </del> [[snajper]]. W tej części programiści wzięli sobie za cel aby [[snajper]] nareszcie zaczął być użyteczny. Oprócz ulubionej broni [[camper|camperów]], czyli snajperki nosi też takie nowinki techniczne jak: [[Mina przeciwpiechotna|miny laserowe]], [[kamera|kamery]], przynęty czy liny, dzięki którym jego drużyna może wspinać się po pionowych [[ściana|ścianach]]. Niestety jednak nadal jest totalnie bezużyteczny dla swoich kompanów, gdyż w jego [[pułapka|pułapki]] wpadnie tylko [[noob]], a z karabiny snajperskie zostałby tak diabelsko znurfione że już praktycznie nikt z nich nie korzysta.


== Bronie ==
== [[Broń]] ==
Pukawek w BFH mamy niestety znacznie mniej niż w poprzedniej części. Nie powinno nikogo to dziwić, gdyż w walkach policjantów i złodziei nie biorą udziału prawdziwe bronie.
[[broń|Pukawek]] w BFH mamy niestety znacznie mniej niż w poprzedniej części. Nie powinno nikogo to dziwić, gdyż w walkach [[policjant|policjantów]] i [[złodziej|złodziei]] nie biorą udziału prawdziwe [[broń|bronie]].


=== Broń Osobista ===
=== Broń Osobista ===
Pistoleciki i inne takie małe, złośliwe rzeczy które mogą cie uratować kiedy w karabinie skończy ci się amunicja.
[[pistolet|Pistoleciki]] i inne takie małe, złośliwe rzeczy które mogą cie uratować kiedy w karabinie skończy ci się amunicja.
* '''45T''' – pierwsza dostępna broń obrony koniecznej. Wiele osób go nie zmienia bo jest całkiem niezły.
* '''45T''' – pierwsza dostępna [[broń]] obrony koniecznej. Wiele osób go nie zmienia bo jest całkiem niezły.
* '''M1911A1''' – ten pistolet ma ponad 100 lat i dalej służy w boju. Bardzo celny.
* '''M1911A1''' – ten [[pistolet]] ma ponad 100 lat i dalej służy w boju. Bardzo celny.
* '''.40 PRO''' – prawie pod każdym względem gorszy od przeżytku z czasów [[I wojna światowa|I wojny światowej]]. Dodatkowo żądają sobie za niego ponad 50 tys dolarów.
* '''.40 PRO''' – prawie pod każdym względem gorszy od przeżytku z czasów [[I wojna światowa|I wojny światowej]]. Dodatkowo żądają sobie za niego ponad 50 tys [[dolar|dolarów]].
* '''BALD EAGLE''' – mimo iż broń ta w rzeczywistości jest kompletnie nie do użytku na polu bitwy, to tutaj daje radę.
* '''BALD EAGLE''' – mimo iż [[broń]] ta w rzeczywistości jest kompletnie nie do użytku na polu bitwy, to tutaj daje radę.
* '''FN57''' – dość celny i stabilny ale ma najniższe obrażenia. Na szczęście ratuje go pojemność magazynka: 20 czopków.
* '''FN57''' – dość celny i stabilny ale ma najniższe obrażenia. Na szczęście ratuje go pojemność magazynka: 20 czopków.
* '''G17 RACE''' – niesamowicie ładny pistolet o bardzo dobrych parametrach. Jedyne co odstrasza ludzi od tego pistoletu to cena: 60 tys dolarów.
* '''G17 RACE''' – niesamowicie ładny [[pistolet]] o bardzo dobrych parametrach. Jedyne co odstrasza ludzi od tego [[pistolet|pistoletu]] to cena: 60 tys [[dolar|dolarów]].
* '''DUAL VZ. 61''' – to nie pistolet! to pistolet maszynowy! Strzela jakby miał zaraz wysadzić w powietrze całą planetę. Niestety jest jednak strasznie nie celny oraz kosztuje ponad 100 tys dolarów. Z tego powodu wielu graczy omija go szerokim łukiem.
* '''DUAL VZ. 61''' – to nie [[pistolet]]! to pistolet maszynowy! Strzela jakby miał zaraz wysadzić w powietrze całą [[planeta|planetę]]. Niestety jest jednak strasznie nie celny oraz kosztuje ponad 100 tys [[dolar|dolarów]]. Z tego powodu wielu graczy omija go szerokim łukiem.
* '''G18C''' – typowy mały pistolecik jednak jest on w funkcji automatycznej. Idealny dla [[noob|nooba]].
* '''G18C''' – typowy mały [[pistolet|pistolecik]] jednak jest on w funkcji automatycznej. Idealny dla [[noob|nooba]].
* '''93R''' – jako jedyny posiada stały tryb strzału burst. Ma zerową celność z biodra.
* '''93R''' – jako jedyny posiada stały tryb strzału burst. Ma zerową celność z biodra.
* '''TEC-9''' – na miniaturce wygląda jak Błyskawica z [[Powstanie warszawskie|Powstania warszawskiego.]] Niby mocny ale wolny, automatyk powinien sprejować a nie bawić się w jakieś pierdzenie<ref>bo taki wydaje dźwięk</ref>.
* '''TEC-9''' – na miniaturce wygląda jak Błyskawica z [[Powstanie warszawskie|Powstania warszawskiego.]] Niby mocny ale wolny, automatyk powinien sprejować a nie bawić się w jakieś pierdzenie<ref>bo taki wydaje dźwięk</ref>.
* '''MAC-10''' – broń beznadziejna. Ogromna szybkostrzelność w połączeniu z jedynie 15 nabojowym magazynkiem daje efekt śmierci przy każdym spotkaniu z brakiem amunicji.
* '''MAC-10''' – [[broń]] beznadziejna. Ogromna szybkostrzelność w połączeniu z jedynie 15 nabojowym magazynkiem daje efekt [[śmierć|śmierci]] przy każdym spotkaniu z brakiem amunicji.
* '''ZAIMPROWIZOWANY PISTOLET''' – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę aby porównać go do pistoletu na klej.
* '''ZAIMPROWIZOWANY PISTOLET''' – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę aby porównać go do [[pistolet|pistoletu]] na [[klej]].
* '''MP9''' – teoretycznie identyczny jak DUAL ale jest od niego znacznie wolniejszy oraz posiada mniejszy magazynek.
* '''MP9''' – teoretycznie identyczny jak DUAL ale jest od niego znacznie wolniejszy oraz posiada mniejszy magazynek.
* '''T62 Cew''' – to również nie jest pistolet! to jest paralizator. Można dzięki niemu ogłuszyć wroga i go przesłuchać aby podał namiary na swoich wrogów. Niestety trzeba strzelać z odległości do 2 metrów gdyż dalej strzał nie doleci.
* '''T62 Cew''' – to również nie jest [[pistolet]]! to jest paralizator. Można dzięki niemu ogłuszyć wroga i go przesłuchać aby podał namiary na swoich towarzyszy. Niestety trzeba strzelać z odległości do 2 metrów gdyż dalej strzał nie doleci.
* '''Strzałka Namierzająca''' – tego nie można zakwalifikować nawet jako broń służącą do zabijania. Możesz jedynie strzelić nią do wroga aby był widoczny na mini-mapie. Problemem może być jedynie fakt iż bez broni nie będziemy mogli go zabić.
* '''Strzałka Namierzająca''' – tego nie można zakwalifikować nawet jako [[broń]] służącą do zabijania. Możesz jedynie strzelić nią do wroga aby był widoczny na mini-mapie. Problemem może być jedynie fakt iż bez [[broń|broni]] nie będziemy mogli go [[śmierć|zabić]].


=== Karabiny Szturmowe ===
=== Karabiny Szturmowe ===
Czyli bronie dostępne tylko dla klasy operatora.
Czyli [[broń|bronie]] dostępne tylko dla klasy operatora.
* '''L85A2''' – pierwszy karabin dostępny w grze. Korzystamy z niego tylko po to aby kupić coś lepszego. Słabiutki.
* '''L85A2''' – pierwszy karabin dostępny w grze. Korzystamy z niego tylko po to aby kupić coś lepszego. Słabiutki.
* '''M16A3''' – w BF3 Była to najmocniejsza broń w grze. Teraz lepiej jednak tej broni nie zabierać na pole walki. Też słaby.
* '''[[Karabin M16|M16A3]]''' – w [[Battlefield 3|BF3]] Była to najmocniejsza [[broń]] w grze. Teraz lepiej jednak tej broni nie zabierać na pole walki. Też słaby.
* '''M416''' – M416 gości w serii już po raz piąty. Tutaj też daje rade bo jest szybsza od M16.
* '''M416''' – M416 gości w serii już po raz piąty. Tutaj też daje rade bo jest szybsza od [[Karabin M16|M16]].
* '''AKM''' – przyrodni brat AK47. Silny ale trudny w kontroli.
* '''AKM''' – przyrodni brat [[Karabinek AK|AK47]]. Silny ale trudny w kontroli.
* '''ARM''' – połączenie szturmówki z maszynówką. Broń dla nikogo. Wolny i słaby. Jedynie magazynek nie jest rozczarowaniem bo mieści aż 50 kapiszonów.
* '''ARM''' – połączenie szturmówki z [[Karabin maszynowy|maszynówką]]. [[Broń]] dla nikogo. Wolny i słaby. Jedynie magazynek nie jest rozczarowaniem bo mieści aż 50 [[kapiszony|kapiszonów]].
* '''F2000''' – belgijska szturmówka wypluwająca niezliczone ilości ołowiu. Nawet dobra ale… tylko dla premium.
* '''F2000''' – belgijska szturmówka wypluwająca niezliczone ilości [[ołów|ołowiu]]. Nawet dobra ale… tylko dla premium.
* '''RPK''' – czyli zwykły AKM z większym magazynkiem i gorszą celnością. Faktycznie jest to karabin maszynowy więc co robi w szturmówkach?
* '''RPK''' – czyli zwykły AKM z większym magazynkiem i gorszą celnością. Faktycznie jest to [[karabin maszynowy]] więc co robi w szturmówkach?
* '''MDC''' – dość mocny i szybki. Byłby świetny na polu walki… Tak byłby gdyby nie był tylko dla premium.
* '''MDC''' – dość mocny i szybki. Byłby świetny na polu walki… Tak byłby gdyby nie był tylko dla premium.
* '''FAMAS''' – w poprzednich częściach była to broń która biła minigun w szybkości strzelania. Niestety ci <del>skurwysyni</del> idioci z Visceral musieli zmniejszyć szybkostrzelność FAMAS'a przez co jest bardzo cienki i nikt już go nie kupuje.
* '''FAMAS''' – w poprzednich częściach była to [[broń]] która biła minigun w szybkości strzelania. Niestety ci <del>skurwysyni</del> idioci z Visceral musieli zmniejszyć szybkostrzelność FAMAS'a przez co jest bardzo cienki i nikt już go nie kupuje.
* '''RO933 .300 BLK''' – podróbka technicznego RO933. Jest jednak od niego znacznie gorszy. Nie warto starać się o jego odblokowanie.
* '''RO933 .300 BLK''' – podróbka technicznego RO933. Jest jednak od niego znacznie gorszy. Nie warto starać się o jego odblokowanie.
* '''SAR-21''' – karabin o najlepszym zasięgu. Jest jednak strasznie słaby i strasznie długo się przeładowuje.
* '''SAR-21''' – karabin o najlepszym zasięgu. Jest jednak strasznie słaby i strasznie długo się przeładowuje.
Linia 53: Linia 53:


=== PDW ===
=== PDW ===
Bronie których znaczą część może używać tylko Mechanik. Charakteryzują się małym zasięgiem, dużym odrzutem oraz tym że nikt z nich nie korzysta.
[[broń|Bronie]] których znaczą część może używać tylko Mechanik. Charakteryzują się małym zasięgiem, dużym odrzutem oraz tym że nikt z nich nie korzysta.
* '''MP5K''' – dość mocny jak na PDW ale ma strasznie mały zasięg i niesamowicie mały magazynek.
* '''MP5K''' – dość mocny jak na PDW ale ma strasznie mały zasięg i niesamowicie mały magazynek.
* '''UMP-45''' – <del>jedyne</del> pierwsze dobre PDW. Jedyny obok UMP-9 PDW które nadaje się na długie odległości. Wolny ale za to pieruńsko celny.
* '''UMP-45''' – <del>jedyne</del> pierwsze dobre PDW. Jedyny obok UMP-9 PDW które nadaje się na długie odległości. Wolny ale za to pieruńsko celny.
* '''M/45''' – złom z czasów drugiej wojny światowej. Wolny i strasznie nie celny.
* '''M/45''' – złom z czasów [[II wojna światowa|II wojny światowej]]. Wolny i strasznie nie celny.
* '''MPX''' – dobry na początek kiedy mamy mało pieniędzy a nie chcemy grać MP5. W późniejszej fazie gry ustępuje jednak UMP zasięgiem.
* '''MPX''' – dobry na początek kiedy mamy mało pieniędzy a nie chcemy grać MP5. W późniejszej fazie gry ustępuje jednak UMP zasięgiem.
* '''K-10''' – czyste zło. Jest okropnie szybkostrzelny ale ma magazynek wielkości FAMAS'a. Teoretycznie ma dobry zasięg choć w praktyczne aż strach z niego w ogóle korzystać gdyż ma najniższą celność w śród '''wszystkich''' broni. Lepiej nie kupować.
* '''K-10''' – czyste zło. Jest okropnie szybkostrzelny ale ma magazynek wielkości FAMAS'a. Teoretycznie ma dobry zasięg choć w praktyczne aż strach z niego w ogóle korzystać gdyż ma najniższą celność w śród '''wszystkich''' [[broń|broni]]. Lepiej nie kupować.
* '''UZI''' – dość dobry. Wolny ale bardzo celny. Jednak w przeciwieństwie do UMP ma strasznie krótki zasięg.
* '''UZI''' – dość dobry. Wolny ale bardzo celny. Jednak w przeciwieństwie do UMP ma strasznie krótki zasięg.
* '''P90''' – ulubiona broń każdego [[noob]]a. Szybki oraz posiada duży magazynek. Jednak podobnie jak K-10 ma strasznie kiepską celność która sprawia ze jest praktycznie bezużyteczny.
* '''P90''' – ulubiona broń każdego [[noob]]a. Szybki oraz posiada duży magazynek. Jednak podobnie jak K-10 ma strasznie kiepską celność która sprawia ze jest praktycznie bezużyteczny.
* '''FMG9''' – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę aby porównać go do psikawki na wodę i najpewniej nią jest napędzany. Wydaje się jakby był załadowany ślepakami.
* '''FMG9''' – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę aby porównać go do psikawki na [[woda|wodę]] i najpewniej nią jest napędzany. Wydaje się jakby był załadowany ślepakami.
* '''M1A1''' – czyli popularny ''Thomson''. Jedyne PDW dostępne dla każdej klasy. Nawet dobry.
* '''M1A1''' – czyli popularny ''Thomson''. Jedyne PDW dostępne dla każdej klasy. Nawet dobry.
* '''SCORPION''' – PDW będące najprawdopodobniej bratem K-10. Wielka szybkostrzelność oraz mała stabilność odstrasza nawet [[Noob|noobów]].
* '''SCORPION''' – PDW będące najprawdopodobniej bratem K-10. Wielka szybkostrzelność oraz mała stabilność odstrasza nawet [[Noob|noobów]].
* '''MP7''' – broń zapewne kojarzona przez weteranów serii. Czy jest dobra? Statystyki mówią same za siebie<ref>No czyli nie</ref>.
* '''MP7''' – [[broń]] zapewne kojarzona przez weteranów serii. Czy jest dobra? Statystyki mówią same za siebie<ref>No czyli nie</ref>.
* '''UMP-9''' – brat UMP-45 żywiący się amunicją 9mm. Z pewnością najlepsze PDW. Niesamowicie celny, mocny, posiada duży magazynek i nawet dobrą szybkostrzelność.
* '''UMP-9''' – brat UMP-45 żywiący się amunicją 9mm. Z pewnością najlepsze PDW. Niesamowicie celny, mocny, posiada duży magazynek i nawet dobrą szybkostrzelność.
* '''AUG PARA''' – wariant AUG'a ze szturmówek. Niesamowicie przeciętny. W dodatku ponieważ jest w układzie Bullpup strasznie długo się przeładowuje.
* '''AUG PARA''' – wariant AUG'a ze szturmówek. Niesamowicie przeciętny. W dodatku ponieważ jest w układzie Bullpup strasznie długo się przeładowuje.
* '''M5 NAVY''' – mocno celny ale niskie obrażenia oraz kosmiczna cena wykluczają jego użyteczność na polu walki.
* '''M5 NAVY''' – mocno celny ale niskie obrażenia oraz kosmiczna cena wykluczają jego użyteczność na polu walki.
* '''M12S''' – podróbka UMP-9. Teoretycznie jest jeszcze celniejszy, ale przeokropnie wolny i ponad dwa razy droższy<ref>aż dziwne że EA dopuściło tą grę do sprzedaży</ref>.
* '''M12S''' – podróbka UMP-9. Teoretycznie jest jeszcze celniejszy, ale przeokropnie wolny i ponad dwa razy droższy<ref>aż dziwne że [[EA]] dopuściło tą grę do sprzedaży</ref>.
* '''M5SD''' – PDW do złudzenia przypominające karabinek. Kosmiczna cena oraz małe obrażenia sprawiają, że nikt nie kupuje tego złomu.
* '''M5SD''' – PDW do złudzenia przypominające karabinek. Kosmiczna cena oraz małe obrażenia sprawiają, że nikt nie kupuje tego [[złom|złomu]].
* '''MX4''' – ponownie broń znana weteranom. Nie wiadomo czemu tyle kosztuje bo jest równie mierny co reszta PDW.
* '''MX4''' – ponownie [[broń]] znana weteranom. Nie wiadomo czemu tyle kosztuje bo jest równie mierny co reszta PDW.


=== Karabinki ===
=== Karabinki ===
Takie Karabiny Szturmowe tylko trochę mniejsze.
Takie Karabiny Szturmowe tylko trochę mniejsze.
* '''RO993''' – teoretycznie jest słaby gdyż zadaje najmniejsze obrażenia. W praktyce jednak jest to najlepsza broń w całej grze.
* '''RO993''' – teoretycznie jest słaby gdyż zadaje najmniejsze obrażenia. W praktyce jednak jest to najlepsza [[broń]] w całej grze.
* '''SG553''' – tak jak w [[Counter-Strike: Global Offensive|CS GO]] jest to broń która ma swoje liczne plusy jak i minusy. Jest bardzo stabilny i celny, ale jest najwolniejszy wśród karabinków<ref>Nie licząc M1 który jest karabinkiem samopowtarzalnym</ref>.
* '''SG553''' – tak jak w [[Counter-Strike: Global Offensive|CS GO]] jest to [[broń]] która ma swoje liczne plusy jak i minusy. Jest bardzo stabilny i celny, ale jest najwolniejszy wśród karabinków<ref>Nie licząc M1 który jest karabinkiem samopowtarzalnym</ref>.
* '''AKS-74U''' – nie taka zła broń<ref>Wiadomo, przecie to ruskie</ref>. Celniejszy od SG, ale ma mały zasięg i szybkostrzelność.
* '''AKS-74U''' – nie taka zła [[broń]]<ref>Wiadomo, przecie to [[Rosja|ruskie]]</ref>. Celniejszy od SG, ale ma mały zasięg i szybkostrzelność.
* '''G36C''' – jeden z najgorszych w swojej kategorii. Niecelny, mało stabilny i tak naprawdę nie warto go kupować.
* '''G36C''' – jeden z najgorszych w swojej kategorii. Niecelny, mało stabilny i tak naprawdę nie warto go kupować.
* '''CAR-556''' – broń na którą zabrakło materiału i ostatecznie nie zamontowano mu kolby. Minimalnie gorszy od SG553, choć warty uwagi z powodu swojego dużego magazynka: 40 naboi.
* '''CAR-556''' – broń na którą zabrakło materiału i ostatecznie nie zamontowano mu kolby. Minimalnie gorszy od SG553, choć warty uwagi z powodu swojego dużego magazynka: 40 naboi.
* '''ACWR''' – dawniej był to jeden z najlepszych karabinków jaki technik posiadał. Niestety <del>DICE</del> Visceral miało inne plany i mocno osłabili ukochanego ACWR. Jedyne co go wyróżnia, to dość dobra szybkostrzelność.
* '''ACWR''' – dawniej był to jeden z najlepszych karabinków jaki technik posiadał. Niestety <del>DICE</del> Visceral miało inne plany i mocno osłabili ukochanego ACWR. Jedyne co go wyróżnia, to dość dobra szybkostrzelność.
* '''M1''' – trudno go nazwać karabinkiem skoro jest bronią samopowtarzalną. Ma kiepski zasięg, średnią stabilność i kosmiczną cenę jak na oręż tego typu.
* '''M1''' – trudno go nazwać karabinkiem skoro jest [[broń|bronią]] samopowtarzalną. Ma kiepski zasięg, średnią stabilność i kosmiczną cenę jak na oręż tego typu.


=== Karabiny Bojowe ===
=== Karabiny Bojowe ===
Imitacje karabinów maszynowych. Posiadają jednak małe magazynki i mierną szybkostrzelność.
Imitacje [[karabin maszynowy|karabinów maszynowych]]. Posiadają jednak małe magazynki i mierną szybkostrzelność.
* '''SCAR-H''' – co ten karabin tu robi? Przecież to jest karabin szturmowy! Dość w porządku jak na otoczenie w którym się znalazł.
* '''SCAR-H''' – co ten karabin tu robi? Przecież to jest karabin szturmowy! Dość w porządku jak na otoczenie w którym się znalazł.
* '''HCAR''' – ma większy magazynek od SCARa ale jest strasznie wolny. Kup jeśli chcesz dobrą celność i stabilność, a masz gdzieś jak szybko strzelasz.
* '''HCAR''' – ma większy magazynek od SCARa ale jest strasznie wolny. Kup jeśli chcesz dobrą celność i stabilność, a masz gdzieś jak szybko strzelasz.
Linia 91: Linia 91:
* '''SG510''' – jedyny ładny w swojej kategorii jakiego znaleziono w przyrodzie. W praktyce jednak jest to znowu kopia innego karabinu<ref>tym razem HCAR'a</ref> który różni się jedynie ceną oraz prędkością strzelania.
* '''SG510''' – jedyny ładny w swojej kategorii jakiego znaleziono w przyrodzie. W praktyce jednak jest to znowu kopia innego karabinu<ref>tym razem HCAR'a</ref> który różni się jedynie ceną oraz prędkością strzelania.
* '''M110K5''' – omijany szerokim łukiem przez wszystkich graczy. Powodem jest to, że jako jedyny ma obniżony zasięg.
* '''M110K5''' – omijany szerokim łukiem przez wszystkich graczy. Powodem jest to, że jako jedyny ma obniżony zasięg.
* '''M39 EMR''' – a cóż to jest? przecież w BF4 był to karabin wyborowy! Tutaj jednak dostał tryb automatyczny i najwyższą cenę. Niestety znów ma chamsko skopiowane parametry innego karabinu… tym razem SCARa<ref>Który raz już mówię że ma się ochotę zabić twórców tego syfu?</ref>.
* '''M39 EMR''' – a cóż to jest? przecież w [[Battlefield 4|BF4]] był to karabin wyborowy! Tutaj jednak dostał tryb automatyczny i najwyższą cenę. Niestety znów ma chamsko skopiowane parametry innego karabinu… tym razem SCARa<ref>Który raz już mówię że ma się ochotę [[śmierć|zabić]] twórców tego syfu?</ref>.


=== Strzelby ===
=== Strzelby ===
JEBS! JEBS! JEBS! BUM! BAN!
JEBS! JEBS! JEBS! BUM! BAN!
* '''870P MAGNUM''' – bestia w BF3, bestia w BF4, bestia w BFH! Dostępna jako pierwsza a lepsza niż większość pozostałych strzelb.
* '''870P MAGNUM''' – bestia w [[battlefield 3|BF3]], bestia w [[Battlefield 4|BF4]], bestia w BFH! Dostępna jako pierwsza a lepsza niż większość pozostałych [[strzelba|sztrzelb]].
* '''37 STAKEOUT''' – typowy obrzyn. Mały zasięg i słabe obrażenia definiują jego użyteczność na polu walki.
* '''37 STAKEOUT''' – typowy obrzyn. Mały zasięg i słabe obrażenia definiują jego użyteczność na polu walki.
* '''SPAS-12''' – godna swojej ceny. SPAS to shotgun, który w każdym Battlefieldzie był tym najlepszym. Tutaj też nie można się na nim zawieść. W skrócie: kopie dupska.
* '''SPAS-12''' – godna swojej ceny. SPAS to [[strzelba|shotgun]], który w każdym Battlefieldzie był tym najlepszym. Tutaj też nie można się na nim zawieść. W skrócie: kopie [[dupa|dupska]].
* '''DUBELTÓWKA''' – typowy przedstawiciel tego gatunku. Mocny na odległości 10 cm, ale powyżej tego dystansu lepiej już wyciągnąć pistolet, gdyż śrut rozpływa się w powietrzu.
* '''DUBELTÓWKA''' – typowy przedstawiciel tego gatunku. Mocny na odległości 10 cm, ale powyżej tego dystansu lepiej już wyciągnąć [[pistolet]], gdyż śrut rozpływa się w [[Powietrze|powietrzu]].
* '''KSG12''' – strzelbą, która szczyci się tym, że potrafi pomieścić najwięcej naboi, bo aż 14. Poza tym równie przeciętna co reszta.
* '''KSG12''' – [[strzelba]], która szczyci się tym, że potrafi pomieścić najwięcej naboi, bo aż 14. Poza tym równie przeciętna co reszta.
* '''SAJGA 12''' – z powodu miłości do Rosjan, shotgun ten musiał się znaleźć również w BFH. Statystycznie identyczny co SPAS, choć w praktyce dużo gorszy.
* '''SAJGA 12''' – z powodu miłości do [[Rosjanie|Rosjan]], [[Strzelba|shotgun]] ten musiał się znaleźć również w BFH. Statystycznie identyczny co SPAS, choć w praktyce dużo gorszy.
* '''1887''' – kopia 870P ze zmienionymi skinami. Ma identyczne parametry i ilość naboi którą można do niej władować<ref>czy nie mówiłem że ma się ochotę zabić twórców tej gry</ref>.
* '''1887''' – kopia 870P ze zmienionymi skinami. Ma identyczne parametry i ilość naboi którą można do niej władować<ref>czy nie mówiłem że ma się ochotę [[śmierć|zabić]] twórców tej gry</ref>.
* '''M4''' – nazywa się podobnie jak karabinek, który w przeciwieństwie do tej broni jest dość niezły.
* '''M4''' – nazywa się podobnie jak karabinek, który w przeciwieństwie do tej [[broń|broni]] jest dość niezły.


=== Karabiny Snajperskie ===
=== Karabiny Snajperskie ===
W poprzednich częściach były to ulubione zabawki każdego campera. Niestety ci <del>debile</del> geniusze z Visceral musieli dać snajperkom siłę pistoletów na kapiszony, aby specjaliście nie było zbyt łatwo.
W poprzednich częściach były to ulubione zabawki każdego [[camper|campera]]. Niestety ci <del>debile</del> geniusze z Visceral musieli dać snajperkom siłę [[pistolet|pistoletów]] na [[kapiszony]], aby specjaliście nie było zbyt łatwo.
* '''SCOUT ELITE''' – ironiczne najlepsza na krótki dystans gdyż na dłuższych trzeba wydać nawet trzy strzały aby zabić. Z tego powodu mało osób korzysta z tej giwery.
* '''SCOUT ELITE''' – ironiczne najlepsza na krótki dystans gdyż na dłuższych trzeba wydać nawet trzy strzały aby zabić. Z tego powodu mało osób korzysta z tej [[broń|giwery]].
* '''R700 LTR''' – w miarę ok. Niestety prędkość wylotowa jest mniejsza niż u wielu PDW, a magazynek jest mniejszy niż standardowy.
* '''R700 LTR''' – w miarę ok. Niestety prędkość wylotowa jest mniejsza niż u wielu PDW, a magazynek jest mniejszy niż standardowy.
* '''AW<del>P</del>M''' – rzęch na miarę snajperek. Prędkość wylotowa jest tak niska, że ktoś, kto ustrzeli kogoś w ruchu na odległości 2740 metrów powinien dostać nobla, bo to przeczy prawą fizyki.
* '''AW<del>P</del>M''' – rzęch na miarę snajperek. Prędkość wylotowa jest tak niska, że ktoś, kto ustrzeli kogoś w ruchu na odległości 2740 metrów powinien dostać [[Nagroda Nobla|nobla]], bo to przeczy prawą [[Fizyka|fizyki]].
* '''300 KNOCKOUT''' – zadaje 90 obrażeń do nawet 50 metrów! Oczywiście musiało być coś za coś. Ma najwyższy model opadania kul, więc trzeba często podnieść karabin tak, że nie widać wroga aby go trafić.
* '''300 KNOCKOUT''' – zadaje 90 obrażeń do nawet 50 [[metr|metrów]]! Oczywiście musiało być coś za coś. Ma najwyższy model opadania kul, więc trzeba często podnieść karabin tak, że nie widać wroga aby go trafić.
* '''388-RECON''' – bardzo kiepska broń<ref>Żadna nowość wśród snajperek</ref>. Obrażenia spadają z prędkością światła, a magazynek znów jest o połowę mniejszy niż standardowy
* '''388-RECON''' – bardzo kiepska [[broń]]<ref>Żadna nowość wśród snajperek</ref>. Obrażenia spadają z prędkością światła, a magazynek znów jest o połowę mniejszy niż standardowy
* '''AWS''' – jedna z najlepszych w swojej kategorii. Prędkość strzału nareszcie zaczyna przypominać karabin snajperski<ref>Choć i tak jest mniejsza większość snajperek w BF4</ref> oraz posiada największy zasięg.
* '''AWS''' – jedna z najlepszych w swojej kategorii. Prędkość strzału nareszcie zaczyna przypominać karabin snajperski<ref>Choć i tak jest mniejsza większość snajperek w BF4</ref> oraz posiada największy zasięg.
* '''M98B''' – w poprzednich częściach był to król wśród karabinów. Oczywiście te <del>chuje</del> geniusze z Visceral musieli zmniejszyć M98 dosłownie wszystko. Od szybkostrzelności która jest obecnie na żenującym poziomie do nawet zasięgu i prędkości wylotowej<ref>Mimo wszystko nadal jest jedną z najlepszych snajperek w grze gdyż każda inna jest w pewnym aspekcie gorsza</ref>.
* '''M98B''' – w poprzednich częściach był to król wśród karabinów. Oczywiście te <del>[[chuj|chuje]]</del> geniusze z Visceral musieli zmniejszyć M98 dosłownie wszystko. Od szybkostrzelności która jest obecnie na żenującym poziomie do nawet zasięgu i prędkości wylotowej<ref>Mimo wszystko nadal jest jedną z najlepszych snajperek w grze gdyż każda inna jest w pewnym aspekcie gorsza</ref>.
* '''M1903''' – giwera pamiętająca czasy [[I wojna światowa|pierwszej wojny światowej]]. Ma wysoką prędkość strzelania oraz zasięg. Niestety ma niski model obrażeń i po raz kolejny najmniejszy magazynek<ref>Oraz wyższy model opadania kuli</ref>. Do olania.
* '''M1903''' – [[broń|giwera]] pamiętająca czasy [[I wojna światowa|pierwszej wojny światowej]]. Ma wysoką prędkość strzelania oraz zasięg. Niestety ma niski model obrażeń i po raz kolejny najmniejszy magazynek<ref>Oraz wyższy model opadania kuli</ref>. Do olania.


=== Karabiny Wyborowe ===
=== Karabiny Wyborowe ===
Snajperki, tylko że słabsze i posiadające tryb samopowtarzalny.
Snajperki, tylko że słabsze i posiadające tryb samopowtarzalny.
* '''SOCOM16''' – pierwszy możliwy karabin wyborowy do kupienia. Wiele osób używa go nawet gdy zarobi na inne giwery, gdyż jest całkiem w porządku.
* '''SOCOM16''' – pierwszy możliwy karabin wyborowy do kupienia. Wiele osób używa go nawet gdy zarobi na inne [[broń|giwery]], gdyż jest całkiem w porządku.
* '''SR-25 ECC''' – kolejna broń posiadająca identyczne parametry jak swój poprzednik. Ponownie jednak jest znacznie droższa<ref>chyba załączę licznik aby liczył ile takich przypadków popełnił Visceral</ref>.
* '''SR-25 ECC''' – kolejna [[broń]] posiadająca identyczne parametry jak swój poprzednik. Ponownie jednak jest znacznie droższa<ref>chyba załączę licznik aby liczył ile takich przypadków popełnił Visceral</ref>.
* '''PTR-91''' – nie różni się prawie niczym od SR-25. Poza mniejszą celnością…<ref>oraz że jest jeszcze droższy</ref>.
* '''PTR-91''' – nie różni się prawie niczym od SR-25. Poza mniejszą celnością…<ref>oraz że jest jeszcze droższy</ref>.
* '''SAIGA .308''' – nazywa się podobnie do strzelby i najpewniej działa na tej samej licencji. Broń beznadziejna.
* '''SAIGA .308''' – nazywa się podobnie do [[strzelba|strzelby]] i najpewniej działa na tej samej licencji. [[Broń]] beznadziejna.
* '''M82 .416''' – najlepsza dostępna wyborówka. Jako jedyna ma zwiększony model obrażeń. Jednak trzeba za nią dać kosmiczne pieniądze<ref>ponad 100 tys dolarów</ref>.
* '''M82 .416''' – najlepsza dostępna wyborówka. Jako jedyna ma zwiększony model obrażeń. Jednak trzeba za nią dać kosmiczne pieniądze<ref>ponad 100 tys [[dolar|dolarów]]</ref>.
* '''RO933 M1''' – ponownie odmiana RO933. Wierna kopia innego karabinu, tym razem SAIGI. Oznacza to tyle, że jest pośmiewiskiem wśród rodziny RO993.
* '''RO933 M1''' – ponownie odmiana RO933. Wierna kopia innego karabinu, tym razem SAIGI. Oznacza to tyle, że jest pośmiewiskiem wśród rodziny RO993.
* '''SP-AR''' – kolejny złom wśród wyborowych. Niska celność oraz stała stabilność definiują jej użyteczność na polu walki co do słowa.
* '''SP-AR''' – kolejny [[złom]] wśród wyborowych. Niska celność oraz stała stabilność definiują jej użyteczność na polu walki co do słowa.


== Noob w Battlefield Hardline ==
== Noob w Battlefield Hardline ==
* Grając w trybie Krwawej Forsy policjantem pomaga przestępcom nosić pieniądze do ich schowka.
* Grając w trybie Krwawej Forsy [[policja|policjantem]] pomaga przestępcom nosić [[pieniądze]] do ich schowka.
* Próbuje zabić świadka koronnego.
* Próbuje [[śmierć|zabić]] świadka koronnego.
* Grając w trybie Na Ratunek dziwi się, że nie może się odrodzić gdy zginie.
* Grając w trybie Na Ratunek dziwi się, że nie może się odrodzić gdy zginie.
* Zakłada celownik z dużym przybliżeniem na K-10 i dziwi się, że nie może nikogo trafić.
* Zakłada celownik z dużym przybliżeniem na K-10 i dziwi się, że nie może nikogo trafić.
* Szuka w ekwipunku mechanika rakietnicy a kiedy jej nie znajdzie pisze na forach, że ma zepsutą grę.
* Szuka w ekwipunku mechanika [[rakieta|rakietnicy]] a kiedy jej nie znajdzie pisze na forach, że ma zepsutą grę.
* Lata po mapie w poszukiwaniu czołgu.
* Lata po mapie w poszukiwaniu [[czołg|czołgu]].
* Ustawia miny laserowe w łatwo widocznych miejscach.
* Ustawia [[Mina przeciwpiechotna|miny laserowe]] w łatwo widocznych miejscach.
* Widząc podłożony sabotaż na pick-upie stwierdza, że rozbroi ładunek kiedy go podniesie.
* Widząc podłożony sabotaż na pick-upie stwierdza, że rozbroi ładunek kiedy go podniesie.
* Próbuje zniszczyć tarcze przeciwnika strzelając w nią z pistoletu.
* Próbuje zniszczyć tarcze przeciwnika strzelając w nią z [[pistolet|pistoletu]].
* Strzela w towarzyszy na serwerach hardcore.
* Strzela w towarzyszy na serwerach hardcore.
* Stara się zabić wroga strzałką namierzającą.
* Stara się [[Śmierć|zabić]] wroga strzałką namierzającą.
* W trybie Fucha zamiast jeździć pojazdami, niszy je.
* W trybie Fucha zamiast jeździć pojazdami, niszy je.
* Na serwerach „knife only” strzela do wrogów z karabinu.
* Na serwerach „knife only” strzela do wrogów z karabinu.
* Kiedy zobaczy niebieskie płomienie, myśli, że jak w nie strzeli to zmienni je w gaz.
* Kiedy zobaczy niebieskie płomienie, myśli, że jak w nie strzeli to zmienni je w gaz.
* Dziwi się, że jak wejdzie w gaz to celownik jest rozmazany.
* Dziwi się, że jak wejdzie w gaz to celownik jest rozmazany.
* Na mapie Everglades próbuje zabić krokodyle.
* Na mapie Everglades próbuje zabić [[krokodyl|krokodyle]].
* Na mapie Noc w Lesie świeci latarkami i dziwie się, że wrogowie go wykryli.
* Na mapie Noc w Lesie świeci [[latarka|latarkami]] i dziwie się, że wrogowie go wykryli.
* Próbuje odurzyć się [[Marihuana|marihuaną]] na mapie Plantacja Konopi.
* Próbuje odurzyć się [[Marihuana|marihuaną]] na mapie Plantacja Konopi.
* Na mapie Śródmieście cały czas krzyczy, że znalazł pączki.
* Na mapie Śródmieście cały czas krzyczy, że znalazł pączki.
* Dziwi się, że zginął, gdy żyrandol spadł mu na głowę.
* Dziwi się, że [[śmierć|zginął]], gdy żyrandol spadł mu na [[Głowa|głowę]].
* Na mapie Dzielnica jego jedynym zajęciem jest wyburzanie budynków za pomocą młota.
* Na mapie Dzielnica jego jedynym zajęciem jest wyburzanie budynków za pomocą [[Młotek|młota]].
* W kampanii grając policjantem zamiast łapać przestępców, zabija ich.
* W kampanii grając [[policjant|policjantem]] zamiast łapać przestępców, [[śmierć|zabija ich]].
* Szuka w ekwipunku szturmowca karabinów maszynowych.
* Szuka w ekwipunku szturmowca [[karabin maszynowy|karabinów maszynowych]].
* Podczas burzy piaskowej na mapie Pustynia lata bardzo szybko helikopterem i najczęściej rozbija się wraz z załogą na domach/wieżach.
* Podczas burzy piaskowej na mapie Pustynia lata bardzo szybko [[Śmigłowiec|helikopterem]] i najczęściej rozbija się wraz z załogą na domach/wieżach.
* Nie umie zabrać pieniędzy w trybie Krwawej Forsy.
* Nie umie zabrać [[Pieniądze|pieniędzy]] w trybie Krwawej Forsy.
* Kiedy kupi maskę gazową dziwi się że zginął od ognia.
* Kiedy kupi [[Maska przeciwgazowa|maskę przeciwgazową]] dziwi się że [[śmierć|zginął]] od [[ogień|ognia]].
* Próbuje trafić przeciwnika z odległości 3000 metrów z pistoletu.
* Próbuje trafić przeciwnika z odległości 3000 metrów z [[pistolet|pistoletu]].
* Nie wie, że może się wychylać z pojazdów.
* Nie wie, że może się wychylać z pojazdów.
* Nie może pojąć dlaczego po niebie nie latają samoloty wojskowe.
* Nie może pojąć dlaczego po niebie nie latają [[samolot|samoloty]] [[wojsko|wojskowe]].
* Dziwi się że nie może zabić wroga w plecy, gdy ten ma ze sobą tarcze.
* Dziwi się że nie może [[śmierć|zabić]] wroga w plecy, gdy ten ma ze sobą tarcze.


{{przypisy}}
{{przypisy}}

Wersja z 01:40, 21 paź 2017

Battlefield Hardline – kontynuacja wspaniałego pod każdym względem Battlefielda 4. Produkcją zajęło się DICE tym razem Visceral Games a wydane zostało przez Elektroniczną Sztukę. Akcja dzieje się w świecie ogarniętym wojną policjantów i złodziei, co było ze strony Visceral strzałem w dziesiątkę, gdyż seria gier która od zawsze opiera się na konfliktach zbrojnych powinna obrać zupełnie inny tor i wyruszyć na kompletnie nieznane wody[1].

Tryby gry

  • Singleplayer – Od samych początków EA obiecywało że Hardline będzie najlepszym singleplayerem w historii cyklu. Zapewne panowie w drogich garniturach wyszli z założenia że Visceral otrząśnie się z swego stanu marazmu wywołanego zapewne szokiem artystycznym. Zjawisko to występuje zwykle w przypadku gdy dochodzimy do wniosku że stworzyliśmy arcydzieło życia którego nie da się niczym przebić. Faktycznie nietrudno pobić poprzeczkę poprzednich części cyklu. Hardline to zdecydowanie najlepszy single w historii cyklu[2]! Postacie są drewniane niczym zabytkowy dąb Bartek i mają tak płytkie osobowości że pięć minut po wyłączeniu gry zapominamy jak się nazywają: Skorumpowany glina, były bandzior, sympatyczny zbir, komisarz o niesprecyzowanych planach i tak dalej… Dodatkowo polski dubbing jest na żenującym poziomie, oraz przez całą grę towarzyszą nam dowcipasy na poziomie gimnazjum. Można nawet stwierdzić, że w pewnych przypadkach nawet historia Reckera z BF4, która była tragiczna pod każdym względem może być nawet lepsza.
  • Multiplayer – no, tu się zaczyna poważny temat. Przeciętny gracz spędził w multi średnio 110% czasu przeznaczonego na grę. Do dyspozycji mamy 11 map plus 22 z dodatków, sporo pojazdów oraz dużo różnorakich pukawek, mimo to jednak najczęściej używane są dwie albo trzy bronie na kategorie.

Klasy

Klasy w BFH to prawie dokładnie to samo co w Battlefield 4, z drobnymi zmianami w dostępnym ekwipunku. Jedyne co zmieniono to dwie klasy ,,Przechrzczono" ale ich funkcje nie uległy drastycznym zmianom. W praktyczne to faktycznie to samo co BF4 z kilkoma nowościami które za chwilę i tak się nudzą i łapiemy się na tym że gramy praktycznie to samo.

  • Operator – odpowiednik szturmowca z BF4. Zapamiętaj tą nazwę, gdyż naukowcy stwierdzili, że przynajmniej połowa napotkanych wrogów i towarzyszy będzie grała Operatorem. Typowy przedstawiciel tego gatunku nosi że sobą karabin szturmowy, apteczkę, defibrylator lub (kiedy jest egoistą) zestaw survivalowy dzięki któremu może się wskrzeszać[3].
  • Mechanik – dawny technikór. O ile kiedyś klasa ta miała swoje poważne zadanie w postaci niszczenia wrogich czołgów, pelotek, łodzi itp, to tutaj tak na prawdę klasy tej mogłoby nie być. Skoro przenosimy na pole walki policjagangsterzy to możemy zapomnieć o czołgunach. Nosi że sobą granatnik, gdyż Visceral spierdoliło robotę i rakietnice występują tylko jako broń do podniesienia. Czasami zagości na polu walki z palnikiem lub sabotażem aby zrobić noobom przykry prezent pod samochodem.
  • Szturmowiec – odpowiednik Wsparcia. Nosi ze sobą Karabin maszynowy Otóż nie! Chuja tam! Obecnie szturmowcy noszą tylko strzelby czyniąc ich praktycznie bezużytecznymi z tego powodu, że wiele serwerów ma zakaz na ten oręż. Jeżeli jednak ktoś zagra tą klasą to najpewniej będzie biegał za drużyną i rzucał im amunicję. To jego jedyne sensowne zastosowanie.
  • Specjalista – Stary poczciwy camper snajper. W tej części programiści wzięli sobie za cel aby snajper nareszcie zaczął być użyteczny. Oprócz ulubionej broni camperów, czyli snajperki nosi też takie nowinki techniczne jak: miny laserowe, kamery, przynęty czy liny, dzięki którym jego drużyna może wspinać się po pionowych ścianach. Niestety jednak nadal jest totalnie bezużyteczny dla swoich kompanów, gdyż w jego pułapki wpadnie tylko noob, a z karabiny snajperskie zostałby tak diabelsko znurfione że już praktycznie nikt z nich nie korzysta.

Broń

Pukawek w BFH mamy niestety znacznie mniej niż w poprzedniej części. Nie powinno nikogo to dziwić, gdyż w walkach policjantów i złodziei nie biorą udziału prawdziwe bronie.

Broń Osobista

Pistoleciki i inne takie małe, złośliwe rzeczy które mogą cie uratować kiedy w karabinie skończy ci się amunicja.

  • 45T – pierwsza dostępna broń obrony koniecznej. Wiele osób go nie zmienia bo jest całkiem niezły.
  • M1911A1 – ten pistolet ma ponad 100 lat i dalej służy w boju. Bardzo celny.
  • .40 PRO – prawie pod każdym względem gorszy od przeżytku z czasów I wojny światowej. Dodatkowo żądają sobie za niego ponad 50 tys dolarów.
  • BALD EAGLE – mimo iż broń ta w rzeczywistości jest kompletnie nie do użytku na polu bitwy, to tutaj daje radę.
  • FN57 – dość celny i stabilny ale ma najniższe obrażenia. Na szczęście ratuje go pojemność magazynka: 20 czopków.
  • G17 RACE – niesamowicie ładny pistolet o bardzo dobrych parametrach. Jedyne co odstrasza ludzi od tego pistoletu to cena: 60 tys dolarów.
  • DUAL VZ. 61 – to nie pistolet! to pistolet maszynowy! Strzela jakby miał zaraz wysadzić w powietrze całą planetę. Niestety jest jednak strasznie nie celny oraz kosztuje ponad 100 tys dolarów. Z tego powodu wielu graczy omija go szerokim łukiem.
  • G18C – typowy mały pistolecik jednak jest on w funkcji automatycznej. Idealny dla nooba.
  • 93R – jako jedyny posiada stały tryb strzału burst. Ma zerową celność z biodra.
  • TEC-9 – na miniaturce wygląda jak Błyskawica z Powstania warszawskiego. Niby mocny ale wolny, automatyk powinien sprejować a nie bawić się w jakieś pierdzenie[4].
  • MAC-10broń beznadziejna. Ogromna szybkostrzelność w połączeniu z jedynie 15 nabojowym magazynkiem daje efekt śmierci przy każdym spotkaniu z brakiem amunicji.
  • ZAIMPROWIZOWANY PISTOLET – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę aby porównać go do pistoletu na klej.
  • MP9 – teoretycznie identyczny jak DUAL ale jest od niego znacznie wolniejszy oraz posiada mniejszy magazynek.
  • T62 Cew – to również nie jest pistolet! to jest paralizator. Można dzięki niemu ogłuszyć wroga i go przesłuchać aby podał namiary na swoich towarzyszy. Niestety trzeba strzelać z odległości do 2 metrów gdyż dalej strzał nie doleci.
  • Strzałka Namierzająca – tego nie można zakwalifikować nawet jako broń służącą do zabijania. Możesz jedynie strzelić nią do wroga aby był widoczny na mini-mapie. Problemem może być jedynie fakt iż bez broni nie będziemy mogli go zabić.

Karabiny Szturmowe

Czyli bronie dostępne tylko dla klasy operatora.

  • L85A2 – pierwszy karabin dostępny w grze. Korzystamy z niego tylko po to aby kupić coś lepszego. Słabiutki.
  • M16A3 – w BF3 Była to najmocniejsza broń w grze. Teraz lepiej jednak tej broni nie zabierać na pole walki. Też słaby.
  • M416 – M416 gości w serii już po raz piąty. Tutaj też daje rade bo jest szybsza od M16.
  • AKM – przyrodni brat AK47. Silny ale trudny w kontroli.
  • ARM – połączenie szturmówki z maszynówką. Broń dla nikogo. Wolny i słaby. Jedynie magazynek nie jest rozczarowaniem bo mieści aż 50 kapiszonów.
  • F2000 – belgijska szturmówka wypluwająca niezliczone ilości ołowiu. Nawet dobra ale… tylko dla premium.
  • RPK – czyli zwykły AKM z większym magazynkiem i gorszą celnością. Faktycznie jest to karabin maszynowy więc co robi w szturmówkach?
  • MDC – dość mocny i szybki. Byłby świetny na polu walki… Tak byłby gdyby nie był tylko dla premium.
  • FAMAS – w poprzednich częściach była to broń która biła minigun w szybkości strzelania. Niestety ci skurwysyni idioci z Visceral musieli zmniejszyć szybkostrzelność FAMAS'a przez co jest bardzo cienki i nikt już go nie kupuje.
  • RO933 .300 BLK – podróbka technicznego RO933. Jest jednak od niego znacznie gorszy. Nie warto starać się o jego odblokowanie.
  • SAR-21 – karabin o najlepszym zasięgu. Jest jednak strasznie słaby i strasznie długo się przeładowuje.
  • RPK-74 – identyczna kopia RPK. Jedyną różnicą jest to że strzela odrobinę szybciej[5].
  • AUG A3 – znów kopia. Tym razem ma identyczne parametry z SAR'em. Ponownie jest jednak odrobinę szybszy w strzelaniu. Co najdziwniejsze jest od niego tańszy.

PDW

Bronie których znaczą część może używać tylko Mechanik. Charakteryzują się małym zasięgiem, dużym odrzutem oraz tym że nikt z nich nie korzysta.

  • MP5K – dość mocny jak na PDW ale ma strasznie mały zasięg i niesamowicie mały magazynek.
  • UMP-45jedyne pierwsze dobre PDW. Jedyny obok UMP-9 PDW które nadaje się na długie odległości. Wolny ale za to pieruńsko celny.
  • M/45 – złom z czasów II wojny światowej. Wolny i strasznie nie celny.
  • MPX – dobry na początek kiedy mamy mało pieniędzy a nie chcemy grać MP5. W późniejszej fazie gry ustępuje jednak UMP zasięgiem.
  • K-10 – czyste zło. Jest okropnie szybkostrzelny ale ma magazynek wielkości FAMAS'a. Teoretycznie ma dobry zasięg choć w praktyczne aż strach z niego w ogóle korzystać gdyż ma najniższą celność w śród wszystkich broni. Lepiej nie kupować.
  • UZI – dość dobry. Wolny ale bardzo celny. Jednak w przeciwieństwie do UMP ma strasznie krótki zasięg.
  • P90 – ulubiona broń każdego nooba. Szybki oraz posiada duży magazynek. Jednak podobnie jak K-10 ma strasznie kiepską celność która sprawia ze jest praktycznie bezużyteczny.
  • FMG9 – wystarczy jedno spojrzenie na miniaturkę aby porównać go do psikawki na wodę i najpewniej nią jest napędzany. Wydaje się jakby był załadowany ślepakami.
  • M1A1 – czyli popularny Thomson. Jedyne PDW dostępne dla każdej klasy. Nawet dobry.
  • SCORPION – PDW będące najprawdopodobniej bratem K-10. Wielka szybkostrzelność oraz mała stabilność odstrasza nawet noobów.
  • MP7broń zapewne kojarzona przez weteranów serii. Czy jest dobra? Statystyki mówią same za siebie[6].
  • UMP-9 – brat UMP-45 żywiący się amunicją 9mm. Z pewnością najlepsze PDW. Niesamowicie celny, mocny, posiada duży magazynek i nawet dobrą szybkostrzelność.
  • AUG PARA – wariant AUG'a ze szturmówek. Niesamowicie przeciętny. W dodatku ponieważ jest w układzie Bullpup strasznie długo się przeładowuje.
  • M5 NAVY – mocno celny ale niskie obrażenia oraz kosmiczna cena wykluczają jego użyteczność na polu walki.
  • M12S – podróbka UMP-9. Teoretycznie jest jeszcze celniejszy, ale przeokropnie wolny i ponad dwa razy droższy[7].
  • M5SD – PDW do złudzenia przypominające karabinek. Kosmiczna cena oraz małe obrażenia sprawiają, że nikt nie kupuje tego złomu.
  • MX4 – ponownie broń znana weteranom. Nie wiadomo czemu tyle kosztuje bo jest równie mierny co reszta PDW.

Karabinki

Takie Karabiny Szturmowe tylko trochę mniejsze.

  • RO993 – teoretycznie jest słaby gdyż zadaje najmniejsze obrażenia. W praktyce jednak jest to najlepsza broń w całej grze.
  • SG553 – tak jak w CS GO jest to broń która ma swoje liczne plusy jak i minusy. Jest bardzo stabilny i celny, ale jest najwolniejszy wśród karabinków[8].
  • AKS-74U – nie taka zła broń[9]. Celniejszy od SG, ale ma mały zasięg i szybkostrzelność.
  • G36C – jeden z najgorszych w swojej kategorii. Niecelny, mało stabilny i tak naprawdę nie warto go kupować.
  • CAR-556 – broń na którą zabrakło materiału i ostatecznie nie zamontowano mu kolby. Minimalnie gorszy od SG553, choć warty uwagi z powodu swojego dużego magazynka: 40 naboi.
  • ACWR – dawniej był to jeden z najlepszych karabinków jaki technik posiadał. Niestety DICE Visceral miało inne plany i mocno osłabili ukochanego ACWR. Jedyne co go wyróżnia, to dość dobra szybkostrzelność.
  • M1 – trudno go nazwać karabinkiem skoro jest bronią samopowtarzalną. Ma kiepski zasięg, średnią stabilność i kosmiczną cenę jak na oręż tego typu.

Karabiny Bojowe

Imitacje karabinów maszynowych. Posiadają jednak małe magazynki i mierną szybkostrzelność.

  • SCAR-H – co ten karabin tu robi? Przecież to jest karabin szturmowy! Dość w porządku jak na otoczenie w którym się znalazł.
  • HCAR – ma większy magazynek od SCARa ale jest strasznie wolny. Kup jeśli chcesz dobrą celność i stabilność, a masz gdzieś jak szybko strzelasz.
  • SA-58 OSW – wariacja SCARa. Mniej celny, ale bardziej stabilny[10].
  • HK51 – tragedia wśród bojówek. Ma tragiczną celność, małą szybkostrzelność, mały magazynek i w ogóle jest do dupy.
  • FAL – Visceral jest niepokonany w tworzeniu kopii karabinów ze zmienionymi teksturami. Nie różni się niczym od SA z wyjątkiem ceny[11].
  • SG510 – jedyny ładny w swojej kategorii jakiego znaleziono w przyrodzie. W praktyce jednak jest to znowu kopia innego karabinu[12] który różni się jedynie ceną oraz prędkością strzelania.
  • M110K5 – omijany szerokim łukiem przez wszystkich graczy. Powodem jest to, że jako jedyny ma obniżony zasięg.
  • M39 EMR – a cóż to jest? przecież w BF4 był to karabin wyborowy! Tutaj jednak dostał tryb automatyczny i najwyższą cenę. Niestety znów ma chamsko skopiowane parametry innego karabinu… tym razem SCARa[13].

Strzelby

JEBS! JEBS! JEBS! BUM! BAN!

  • 870P MAGNUM – bestia w BF3, bestia w BF4, bestia w BFH! Dostępna jako pierwsza a lepsza niż większość pozostałych sztrzelb.
  • 37 STAKEOUT – typowy obrzyn. Mały zasięg i słabe obrażenia definiują jego użyteczność na polu walki.
  • SPAS-12 – godna swojej ceny. SPAS to shotgun, który w każdym Battlefieldzie był tym najlepszym. Tutaj też nie można się na nim zawieść. W skrócie: kopie dupska.
  • DUBELTÓWKA – typowy przedstawiciel tego gatunku. Mocny na odległości 10 cm, ale powyżej tego dystansu lepiej już wyciągnąć pistolet, gdyż śrut rozpływa się w powietrzu.
  • KSG12strzelba, która szczyci się tym, że potrafi pomieścić najwięcej naboi, bo aż 14. Poza tym równie przeciętna co reszta.
  • SAJGA 12 – z powodu miłości do Rosjan, shotgun ten musiał się znaleźć również w BFH. Statystycznie identyczny co SPAS, choć w praktyce dużo gorszy.
  • 1887 – kopia 870P ze zmienionymi skinami. Ma identyczne parametry i ilość naboi którą można do niej władować[14].
  • M4 – nazywa się podobnie jak karabinek, który w przeciwieństwie do tej broni jest dość niezły.

Karabiny Snajperskie

W poprzednich częściach były to ulubione zabawki każdego campera. Niestety ci debile geniusze z Visceral musieli dać snajperkom siłę pistoletów na kapiszony, aby specjaliście nie było zbyt łatwo.

  • SCOUT ELITE – ironiczne najlepsza na krótki dystans gdyż na dłuższych trzeba wydać nawet trzy strzały aby zabić. Z tego powodu mało osób korzysta z tej giwery.
  • R700 LTR – w miarę ok. Niestety prędkość wylotowa jest mniejsza niż u wielu PDW, a magazynek jest mniejszy niż standardowy.
  • AWPM – rzęch na miarę snajperek. Prędkość wylotowa jest tak niska, że ktoś, kto ustrzeli kogoś w ruchu na odległości 2740 metrów powinien dostać nobla, bo to przeczy prawą fizyki.
  • 300 KNOCKOUT – zadaje 90 obrażeń do nawet 50 metrów! Oczywiście musiało być coś za coś. Ma najwyższy model opadania kul, więc trzeba często podnieść karabin tak, że nie widać wroga aby go trafić.
  • 388-RECON – bardzo kiepska broń[15]. Obrażenia spadają z prędkością światła, a magazynek znów jest o połowę mniejszy niż standardowy
  • AWS – jedna z najlepszych w swojej kategorii. Prędkość strzału nareszcie zaczyna przypominać karabin snajperski[16] oraz posiada największy zasięg.
  • M98B – w poprzednich częściach był to król wśród karabinów. Oczywiście te chuje geniusze z Visceral musieli zmniejszyć M98 dosłownie wszystko. Od szybkostrzelności która jest obecnie na żenującym poziomie do nawet zasięgu i prędkości wylotowej[17].
  • M1903giwera pamiętająca czasy pierwszej wojny światowej. Ma wysoką prędkość strzelania oraz zasięg. Niestety ma niski model obrażeń i po raz kolejny najmniejszy magazynek[18]. Do olania.

Karabiny Wyborowe

Snajperki, tylko że słabsze i posiadające tryb samopowtarzalny.

  • SOCOM16 – pierwszy możliwy karabin wyborowy do kupienia. Wiele osób używa go nawet gdy zarobi na inne giwery, gdyż jest całkiem w porządku.
  • SR-25 ECC – kolejna broń posiadająca identyczne parametry jak swój poprzednik. Ponownie jednak jest znacznie droższa[19].
  • PTR-91 – nie różni się prawie niczym od SR-25. Poza mniejszą celnością…[20].
  • SAIGA .308 – nazywa się podobnie do strzelby i najpewniej działa na tej samej licencji. Broń beznadziejna.
  • M82 .416 – najlepsza dostępna wyborówka. Jako jedyna ma zwiększony model obrażeń. Jednak trzeba za nią dać kosmiczne pieniądze[21].
  • RO933 M1 – ponownie odmiana RO933. Wierna kopia innego karabinu, tym razem SAIGI. Oznacza to tyle, że jest pośmiewiskiem wśród rodziny RO993.
  • SP-AR – kolejny złom wśród wyborowych. Niska celność oraz stała stabilność definiują jej użyteczność na polu walki co do słowa.

Noob w Battlefield Hardline

  • Grając w trybie Krwawej Forsy policjantem pomaga przestępcom nosić pieniądze do ich schowka.
  • Próbuje zabić świadka koronnego.
  • Grając w trybie Na Ratunek dziwi się, że nie może się odrodzić gdy zginie.
  • Zakłada celownik z dużym przybliżeniem na K-10 i dziwi się, że nie może nikogo trafić.
  • Szuka w ekwipunku mechanika rakietnicy a kiedy jej nie znajdzie pisze na forach, że ma zepsutą grę.
  • Lata po mapie w poszukiwaniu czołgu.
  • Ustawia miny laserowe w łatwo widocznych miejscach.
  • Widząc podłożony sabotaż na pick-upie stwierdza, że rozbroi ładunek kiedy go podniesie.
  • Próbuje zniszczyć tarcze przeciwnika strzelając w nią z pistoletu.
  • Strzela w towarzyszy na serwerach hardcore.
  • Stara się zabić wroga strzałką namierzającą.
  • W trybie Fucha zamiast jeździć pojazdami, niszy je.
  • Na serwerach „knife only” strzela do wrogów z karabinu.
  • Kiedy zobaczy niebieskie płomienie, myśli, że jak w nie strzeli to zmienni je w gaz.
  • Dziwi się, że jak wejdzie w gaz to celownik jest rozmazany.
  • Na mapie Everglades próbuje zabić krokodyle.
  • Na mapie Noc w Lesie świeci latarkami i dziwie się, że wrogowie go wykryli.
  • Próbuje odurzyć się marihuaną na mapie Plantacja Konopi.
  • Na mapie Śródmieście cały czas krzyczy, że znalazł pączki.
  • Dziwi się, że zginął, gdy żyrandol spadł mu na głowę.
  • Na mapie Dzielnica jego jedynym zajęciem jest wyburzanie budynków za pomocą młota.
  • W kampanii grając policjantem zamiast łapać przestępców, zabija ich.
  • Szuka w ekwipunku szturmowca karabinów maszynowych.
  • Podczas burzy piaskowej na mapie Pustynia lata bardzo szybko helikopterem i najczęściej rozbija się wraz z załogą na domach/wieżach.
  • Nie umie zabrać pieniędzy w trybie Krwawej Forsy.
  • Kiedy kupi maskę przeciwgazową dziwi się że zginął od ognia.
  • Próbuje trafić przeciwnika z odległości 3000 metrów z pistoletu.
  • Nie wie, że może się wychylać z pojazdów.
  • Nie może pojąć dlaczego po niebie nie latają samoloty wojskowe.
  • Dziwi się że nie może zabić wroga w plecy, gdy ten ma ze sobą tarcze.

Przypisy

  1. Efektem tych działań jest dzisiejszy cudak oraz wielkie rozczarowanie ze strony weteranów serii
  2. Szkoda tylko że nie oznacza to absolutnie nic .
  3. Tak. Gracz może po śmierci wstrzyknąć sobie dopalacza i wrócić do gry...
  4. bo taki wydaje dźwięk
  5. Aż chce się zabić tych którzy tworzyli tą grę
  6. No czyli nie
  7. aż dziwne że EA dopuściło tą grę do sprzedaży
  8. Nie licząc M1 który jest karabinkiem samopowtarzalnym
  9. Wiadomo, przecie to ruskie
  10. W praktyce jest on jednak wręcz identyczny jak SCAR
  11. Jest oczywiście znacznie droższy
  12. tym razem HCAR'a
  13. Który raz już mówię że ma się ochotę zabić twórców tego syfu?
  14. czy nie mówiłem że ma się ochotę zabić twórców tej gry
  15. Żadna nowość wśród snajperek
  16. Choć i tak jest mniejsza większość snajperek w BF4
  17. Mimo wszystko nadal jest jedną z najlepszych snajperek w grze gdyż każda inna jest w pewnym aspekcie gorsza
  18. Oraz wyższy model opadania kuli
  19. chyba załączę licznik aby liczył ile takich przypadków popełnił Visceral
  20. oraz że jest jeszcze droższy
  21. ponad 100 tys dolarów