Lekcja: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 87 wersji utworzonych przez 62 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{cytat|Dura lex sed lex – Durna lekcja, ale lekcja|Starożytni [[Rzym]]ianie o '''lekcji'''}}
'''Lekcja''' – trwająca 45 minut nieustanna [[nauka|tortura]], której [[Nauczyciele|mordercy]] poddają [[uczeń|biednych, niewinnych młodych ludzi]]. Można też powiedzieć, że lekcja to stosunkowo długi okres czasu, przygotowujący do stosunkowo krótkiej przerwy. Są różne rodzaje lekcji; niektóre z nich to:
'''Lekcja, godzina lekcyjna''' – niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w [[szkoła|szkole]]. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony rzekomo w celach [[edukacja|edukacyjnych]]. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych.


== Osoby uczestniczące ==
* [[biologia|Mordowanie zwierząt]]
[[Plik:Macierze Sithów.jpg|thumb|250px|Lekcja matematyki Sithów]]
* [[matematyka|walka na figury geometryczne]]
* [[Nauczyciel]] – zazwyczaj najstarsza osoba znajdująca się w sali lekcyjnej. Zazwyczaj sądzi, że dużo wie i zachowuje zasady moralne, co bardzo rzadko jest prawdą. Budzi w uczniach strach, szacunek, sympatię, lub czasem niechęć. Wg uczniów nauczyciele cały czas nudzą, przynudzają lub pier{{cenzura3}} głupoty. Prawie każdy nauczyciel ma głupkowaty dzwonek na komórce i bezsensowny tekst, który powtarza do znudzenia.
* [[matematyka|Rzut cyrklem do celu]]
* [[Uczeń]] – osoba, która się nudzi, boi się nauczyciela. Jest również traktowany jako tania siła robocza. Uczniowie są podzieleni na grupy, zwane klasami. Większość uczniów na lekcji nie [[myślenie|myśli]]. Reszta to [[kujon]]y, albo ambitne dzieci, które w przyszłości będą tworzyły nową, lepszą [[Polska|Polskę]]. Często przykleja gumę pod ławkę na lekcji i huśta się na krześle, za co nauczyciel go karci.
* [[język polski|Wybijanie młotkiem dysleksji z głów]]
* Osoba, która wchodzi w trakcie lekcji, występuje w jednej z czterech postaci:
* [[historia|Koperniki, Sobieskie, inne cuda]]
*# inny nauczyciel – kiedy wchodzi, nagle uczniowie są dużo spokojniejsi niż przedtem, wszyscy muszą wstać i powiedzieć „dzieeń-doo-bryy”.
* [[fizyka|Przyłożenie siły]]
*# uczeń z innej klasy – osoba wchodząca mówi ''Przepraszam, pomyliłem klasy'' albo ''Dzień dobry, czy mogę coś ogłosić?'' czy ''Przepraszam, mogę pożyczyć ekierkę?'' na co cała klasa reaguje wielkim entuzjazmem.
* [[geografia|Podróże palcem po mapie]]
*# rodzic jednego z uczniów – w tym przypadku jeden z uczniów wychodzi z klasy, a reszta jęczy ''Ja też chcę!''
* [[chemia|Pirotechnika stosowana]]
*# woźny – przeprowadza dochodzenie na temat tego kto rozlał sok na korytarzu, a w niektórych przypadkach łazi po wszystkich klasach i pyta się czy ktoś nie zgubił bluzy
* [[wf|Gry i zabawy potogenne]]
* [[plastyka|Miotanie farby]]
* [[muzyka|Wlazł kotek, pierdolnął go młotek]]


== Rodzaje typowej lekcji ==
Lekcja dzieli się na 3 fazy:
[[Plik:France in XXI Century. School.jpg|thumb|250px|Nowoczesne wyposażenie współczesnej sali lekcyjnej]]
* '''[[Nudy|Nudna]]''' – nauczyciel nudzi, przynudza lub pier{{cenzura1}} głupoty. Uczniowie siedzą, leżą, śpią, rysują na marginesach, grają na komórkach, od święta czytają na Nonsensopedii ten artykuł, wpadają w trans lub huśtają się na krześle.
* '''Stresująca''' – lekcja może stresować uczniów, kiedy nauczyciel prosi do [[odpowiedź|odpowiedzi]], wywołując wśród uczniów stan napięcia i oczekiwania ze strachem, lub kiedy nauczyciel robi [[kartkówka|kartkówkę]] mimo protestów uczniów. Niestety stres może odczuć również nauczyciel, jeśli nie potrafi poradzić sobie z rozwydrzonymi uczniami, biegającymi po klasie i wyjącymi jak małpy.
* '''Ciekawa''' – ta rzadko zdarzająca się cecha lekcji jest możliwa, jeśli nauczyciel jest miły, ma poczucie humoru i umie opowiadać. Szansa, że taka właśnie się zdarzy, jest równa szansie, że menel znajdzie pracę.
* '''Męcząca''' – kiedy nauczyciel wydaje uczniom polecenia na całą lekcję, nie pomaga, tylko coś sobie notuje, a uczniowie co chwilę pytają sami siebie „Skąd ja mam wiedzieć, jak to zrobić!?” patrząc w sufit.
* '''Emocjonująca''' – kiedy nauczyciel wychodzi, albo ma wyjebane, uczniowie świetnie się bawią. Emocjonujące lekcje zdarzają się też, jeśli nauczyciel puści [[film]], a uczniowie komentują ''ale urwał!'', ''[[Matka|twoja stara]]!''. Nauczyciel ma nasrane na to, że uczniowie są bardzo zadowoleni.


== Podział ze względu na wiek uczniów ==
* Wstęp: przywitanie, sprawdzenie obecności. Tu następuje zawiązanie akcji
* '''Podstawówka 1–3''' – uczniowie mają 6–10 lat, mało wiedzą o [[Ziemia|świecie]], nauczyciel często staje się dla nich przykładem i wzorem do naśladowania. Takie to są nieświadome istoty o czekającym ich piekle.
* Rozwinięcie: odpytywanie uczniów przez nauczycieli. Trwa najdłużej i kończy się punktem kulminacyjnym - wstawieniem pały
* '''Podstawówka 4–6''' – uczniowie mają 10–13 lat, zaczynają już [[bunt]]ować się przeciwko nauczycielom, coraz częściej nie słuchają na lekcji, ale są z siebie dumni, że chodzą na przyrodę, której nie było w ''1–3''. Są zanudzeni lekcjami.
* Zakończenie: część bardziej naukowa, dzielenie się nauczycieli wiedzą z uczniami. Zazwyczaj najkrótsza.
* '''Podstawówka 7–8''' – uczniowie mają 13–15 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak ''pocisną'' nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy<ref>To nie WF</ref>, krzyczą i jednym słowem nie mają już do nich sił.
* '''Szkoła średnia''' ([[liceum ogólnokształcące]], [[technikum]]) – uczniowie mają ponad 15 lat, trochę się uspokajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają [[kac]]a. Najczęściej bazgrzą coś w brudnopisie albo w zeszycie.


== Zobacz też ==
Przerwa dzieli się na 3 fazy:
* [[edukacja]]
* Wstęp: wybiegnięcie z klasy na przerwę po dryndku (zazwyczaj to huk),
* [[nauczyciel]]
* Rozwinięcie: dzieci krzyczą, woźny/woźna bije, nauczyciele się glapią.
* [[szkoła]]
* Zakończenie: smutny dzwonek, po którym każdy idzie do klasy
* [[uczeń]]


{{przypisy}}
Oczywiście że nie można przegapić najważniejszego wydarzenia! Ostatniego dzwonka, gdzie uczniowie bardzo
wesoło wybiegają ze szkoły, z uśmiechami na twarzach :)


{{Xardasso}}
{{szkoła}}
[[Kategoria:Oświata]]

[[Kategoria:Szkoła]]
[[Kategoria:Tortury]]

Aktualna wersja na dzień 14:58, 22 cze 2023

Dura lex sed lex – Durna lekcja, ale lekcja

Starożytni Rzymianie o lekcji

Lekcja, godzina lekcyjna – niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w szkole. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony rzekomo w celach edukacyjnych. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych.

Osoby uczestniczące[edytuj • edytuj kod]

Lekcja matematyki Sithów
  • Nauczyciel – zazwyczaj najstarsza osoba znajdująca się w sali lekcyjnej. Zazwyczaj sądzi, że dużo wie i zachowuje zasady moralne, co bardzo rzadko jest prawdą. Budzi w uczniach strach, szacunek, sympatię, lub czasem niechęć. Wg uczniów nauczyciele cały czas nudzą, przynudzają lub pierCenzura2.svg głupoty. Prawie każdy nauczyciel ma głupkowaty dzwonek na komórce i bezsensowny tekst, który powtarza do znudzenia.
  • Uczeń – osoba, która się nudzi, boi się nauczyciela. Jest również traktowany jako tania siła robocza. Uczniowie są podzieleni na grupy, zwane klasami. Większość uczniów na lekcji nie myśli. Reszta to kujony, albo ambitne dzieci, które w przyszłości będą tworzyły nową, lepszą Polskę. Często przykleja gumę pod ławkę na lekcji i huśta się na krześle, za co nauczyciel go karci.
  • Osoba, która wchodzi w trakcie lekcji, występuje w jednej z czterech postaci:
    1. inny nauczyciel – kiedy wchodzi, nagle uczniowie są dużo spokojniejsi niż przedtem, wszyscy muszą wstać i powiedzieć „dzieeń-doo-bryy”.
    2. uczeń z innej klasy – osoba wchodząca mówi Przepraszam, pomyliłem klasy albo Dzień dobry, czy mogę coś ogłosić? czy Przepraszam, mogę pożyczyć ekierkę? na co cała klasa reaguje wielkim entuzjazmem.
    3. rodzic jednego z uczniów – w tym przypadku jeden z uczniów wychodzi z klasy, a reszta jęczy Ja też chcę!
    4. woźny – przeprowadza dochodzenie na temat tego kto rozlał sok na korytarzu, a w niektórych przypadkach łazi po wszystkich klasach i pyta się czy ktoś nie zgubił bluzy

Rodzaje typowej lekcji[edytuj • edytuj kod]

Nowoczesne wyposażenie współczesnej sali lekcyjnej
  • Nudna – nauczyciel nudzi, przynudza lub pierCenzura1.svg głupoty. Uczniowie siedzą, leżą, śpią, rysują na marginesach, grają na komórkach, od święta czytają na Nonsensopedii ten artykuł, wpadają w trans lub huśtają się na krześle.
  • Stresująca – lekcja może stresować uczniów, kiedy nauczyciel prosi do odpowiedzi, wywołując wśród uczniów stan napięcia i oczekiwania ze strachem, lub kiedy nauczyciel robi kartkówkę mimo protestów uczniów. Niestety stres może odczuć również nauczyciel, jeśli nie potrafi poradzić sobie z rozwydrzonymi uczniami, biegającymi po klasie i wyjącymi jak małpy.
  • Ciekawa – ta rzadko zdarzająca się cecha lekcji jest możliwa, jeśli nauczyciel jest miły, ma poczucie humoru i umie opowiadać. Szansa, że taka właśnie się zdarzy, jest równa szansie, że menel znajdzie pracę.
  • Męcząca – kiedy nauczyciel wydaje uczniom polecenia na całą lekcję, nie pomaga, tylko coś sobie notuje, a uczniowie co chwilę pytają sami siebie „Skąd ja mam wiedzieć, jak to zrobić!?” patrząc w sufit.
  • Emocjonująca – kiedy nauczyciel wychodzi, albo ma wyjebane, uczniowie świetnie się bawią. Emocjonujące lekcje zdarzają się też, jeśli nauczyciel puści film, a uczniowie komentują ale urwał!, twoja stara!. Nauczyciel ma nasrane na to, że uczniowie są bardzo zadowoleni.

Podział ze względu na wiek uczniów[edytuj • edytuj kod]

  • Podstawówka 1–3 – uczniowie mają 6–10 lat, mało wiedzą o świecie, nauczyciel często staje się dla nich przykładem i wzorem do naśladowania. Takie to są nieświadome istoty o czekającym ich piekle.
  • Podstawówka 4–6 – uczniowie mają 10–13 lat, zaczynają już buntować się przeciwko nauczycielom, coraz częściej nie słuchają na lekcji, ale są z siebie dumni, że chodzą na przyrodę, której nie było w 1–3. Są zanudzeni lekcjami.
  • Podstawówka 7–8 – uczniowie mają 13–15 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak pocisną nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy[1], krzyczą i jednym słowem nie mają już do nich sił.
  • Szkoła średnia (liceum ogólnokształcące, technikum) – uczniowie mają ponad 15 lat, trochę się uspokajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają kaca. Najczęściej bazgrzą coś w brudnopisie albo w zeszycie.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. To nie WF