Ocena dopuszczająca: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Zobacz też: {{GM2013v2/Art|3}}) |
|||
(Nie pokazano 39 wersji utworzonych przez 29 użytkowników) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{cytat|Dobra, będziesz miał to '''dwa''', ale żebyś mi w przyszłym roku tak nie chodził!|Ten sam nauczyciel do tego samego ucznia w czerwcu}} |
{{cytat|Dobra, będziesz miał to '''dwa''', ale żebyś mi w przyszłym roku tak nie chodził!|Ten sam nauczyciel do tego samego ucznia w czerwcu}} |
||
'''Ocena dopuszczająca''' (również: ocena mierna, dopalacz, dwójka, dwója, dop, dp) – najniższa ocena pozwalająca na wypełnienie celu minimum dla każdego ucznia, jakim jest przejście do następnej klasy lub ukończenie szkoły. Oficjalnie jest to 50% punktów, nieoficjalnie przyznawana jest według uznania [[nauczyciel]]a. Paradoksalnie, ocena dopuszczająca oznacza ocenę 2, ale 2 na studiach oznacza niezaliczenie. Ot, taki [[troll]]ing ze strony [[Ministerstwo Edukacji Narodowej|ministerstwa]]. |
|||
== Geneza powstania == |
== Geneza powstania == |
||
Ocena dopuszczająca powstała jako kompromis pomiędzy [[Ocena niedostateczna|oceną niedostateczną]] a [[Ocena dostateczna|oceną dostateczną]] – w [[Polska Rzeczpospolita Ludowa|przeszłości]] często okazywało się, że [[uczeń]] jest za głupi, żeby dostać tróję, ale jednocześnie pała jeszcze mu się nie należy. Wtedy nauczyciel po prostu tłukł delikwenta linijką po łapach, dopóki nie dostał zapału do nauki. Z biegiem zmian ustrojowych jednak takie rozwiązanie okazało się niemożliwe, gdyż nauczyciele nie mogli już wyżywać się na uczniach, dlatego specjalnie dla takich idiotów, których dzisiaj przyjmują w swoje progi szkoły państwowe<ref>Nie to, że chcą – do 18. roku życia każdy ma się albo uczyć, albo mieć przynajmniej ukończone [[gimnazjum]]</ref> stworzono panaceum w postaci oceny dopuszczającej. Dzięki temu można ich przepchnąć najpierw do gimnazjum, a później odesłać z < |
Ocena dopuszczająca powstała jako kompromis pomiędzy [[Ocena niedostateczna|oceną niedostateczną]] a [[Ocena dostateczna|oceną dostateczną]] – w [[Polska Rzeczpospolita Ludowa|przeszłości]] często okazywało się, że [[uczeń]] jest za głupi, żeby dostać tróję, ale jednocześnie pała jeszcze mu się nie należy. Wtedy nauczyciel po prostu tłukł delikwenta linijką po łapach, dopóki nie dostał zapału do nauki. Z biegiem zmian ustrojowych jednak takie rozwiązanie okazało się niemożliwe, gdyż nauczyciele nie mogli już wyżywać się na uczniach, dlatego specjalnie dla takich idiotów, których dzisiaj przyjmują w swoje progi szkoły państwowe<ref>Nie to, że chcą – do 18. roku życia każdy ma się albo uczyć, albo mieć przynajmniej ukończone [[gimnazjum]]</ref> stworzono panaceum w postaci oceny dopuszczającej. Dzięki temu można ich przepchnąć najpierw do gimnazjum, a później odesłać z <del>kwitkiem</del> świadectwem ukończenia szkoły do jakiejś szkoły średniej<ref>O ile jakaś zechce takiego debila</ref>, a wyjątkowo <del>leniwi</del> słabi uczniowie nie kręcą się po szkole do czasu uzyskania dorosłości i nie zaniżają średniej, co mogłoby spowodować cofnięcie [[Pieniądze|dotacji]] z ministerstwa. |
||
== Częstotliwość używania == |
== Częstotliwość używania == |
||
Najczęściej oceną dopuszczającą obdarowywani są: |
Najczęściej oceną dopuszczającą obdarowywani są: |
||
*uczniowie klas |
* uczniowie klas IV liceów, III szkół zawodowych oraz klas IV techników (niech już skończą tę szkołę, nawet jeśli nie potrafią wpisać własnego kodu na [[Matura|arkuszu maturalnym]]), |
||
*uczniowie klas III gimbazjów (byleby ukończyli obowiązkowy tok nauczania), |
|||
*uczniowie klas |
* uczniowie klas VIII szkół podstawowych (bo to wstyd, jak ktoś podstawówki nie może skończyć). |
||
Ponadto ocena dopuszczająca jest najczęściej otrzymywaną oceną ze [[sprawdzian]]ów i zapowiedzianych [[kartkówka|kartkówek]]<ref>Na niezapowiedziane tylko kujon jest przygotowany</ref>. |
Ponadto ocena dopuszczająca jest najczęściej otrzymywaną oceną ze [[sprawdzian]]ów i zapowiedzianych [[kartkówka|kartkówek]]<ref>Na niezapowiedziane tylko kujon jest przygotowany</ref>. |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
== Przykładowe reakcje na otrzymanie ''dopalacza'' == |
== Przykładowe reakcje na otrzymanie ''dopalacza'' == |
||
W zależności od tego, do jakiego typu ucznia należy zaliczyć daną jednostkę, reakcje będą różne: |
W zależności od tego, do jakiego typu ucznia należy zaliczyć daną jednostkę, reakcje będą różne: |
||
[[Plik: |
[[Plik:Crying-girl.jpg|thumb|150px|Tak mniej więcej wygląda kujon na wieść o otrzymaniu dwójki]] |
||
=== [[Kujon]] === |
=== [[Kujon]] === |
||
*''NIE! Proszę mi tego nie wpisywać, ja to jutro poprawię!!!'' |
* ''NIE! Proszę mi tego nie wpisywać, ja to jutro poprawię!!!'' |
||
*''Ale jak to? To chyba jakaś pomyłka!'' |
* ''Ale jak to? To chyba jakaś pomyłka!'' |
||
*''No nie, jak tylko mama się o tym dowie…'' |
* ''No nie, jak tylko mama się o tym dowie…'' |
||
*''<nowiki><płacz></nowiki>'' |
* ''<nowiki><płacz></nowiki>'' |
||
=== [[ |
=== [[Dresiarz]] === |
||
*''No i widzisz, profesorku, jak chcesz, to umiesz'' |
* ''No i widzisz, profesorku, jak chcesz, to umiesz'' |
||
*''No i co, [[nauczyciel|cieniasie]]? Mówiłem |
* ''No i co, [[nauczyciel|cieniasie]]? Mówiłem k{{cenzura1}}a, że zdam'' |
||
*''CO? JAKIE |
* ''CO? JAKIE K{{cenzura}}A DWA?!'' |
||
*''<nowiki><wściekłość></nowiki>'' |
* ''<nowiki><wściekłość></nowiki>'' |
||
=== Normalny [[uczeń]] === |
=== Normalny [[uczeń]] === |
||
*''Ważne, że zaliczone'' |
* ''Ważne, że zaliczone'' |
||
*''Hm… Zawsze mogła być [[Ocena niedostateczna|pała]]'' |
* ''Hm… Zawsze mogła być [[Ocena niedostateczna|pała]]'' |
||
*''No ja nie mogę, no i na co tyle się tego uczyłem'' |
* ''No ja nie mogę, no i na co tyle się tego uczyłem'' |
||
*''Nosz |
* ''Nosz k{{cenzura2}}a mać, znowu dwója!'' |
||
* ''Hm... Mogło być [[Ocena niedostateczna|gorzej]].'' |
|||
== Konsekwencje otrzymania dwójki == |
== Konsekwencje otrzymania dwójki == |
||
=== Kujon === |
=== Kujon === |
||
*bycie ośmieszonym w oczach reszty klasy, |
* bycie ośmieszonym w oczach reszty klasy, |
||
*utrata szacunku ze strony nauczyciela (jeśli zaczął płakać), |
* utrata szacunku ze strony nauczyciela (jeśli zaczął płakać), |
||
* |
* w{{cenzura}}dol od [[ojciec|ojca]], |
||
*[[ban]] na [[Wikipedia|Wikipedię]]. |
* [[ban]] na [[Wikipedia|Wikipedię]]. |
||
[[Plik:Miledresy.jpg|thumb |
[[Plik:Miledresy.jpg|thumb|150px|Tak to się zazwyczaj kończy dla nauczyciela]] |
||
=== |
=== Dresiarz === |
||
*[[melanż]] po lekcjach, |
* [[melanż]] po lekcjach, |
||
* |
* w{{cenzura3}}dol dla nauczyciela, |
||
* |
* w{{cenzura3}}dol dla kujona (jeśli otrzymał wyższą ocenę), |
||
*ewentualnie, podczas powrotu ze szkoły, |
* ewentualnie, podczas powrotu ze szkoły, w{{cenzura3}}dol dla obcej osoby. |
||
=== Normalny uczeń === |
=== Normalny uczeń === |
||
*wyśmianie przez kolegów, |
* wyśmianie przez kolegów, |
||
*złość spowodowana stratą czasu na naukę, który można było poświęcić na [[Redtube|ciekawsze zajęcia]], |
* złość spowodowana stratą czasu na naukę, który można było poświęcić na [[Redtube|ciekawsze zajęcia]], |
||
*ulga spowodowana zaliczeniem, |
* ulga spowodowana zaliczeniem, |
||
*rzadko: brak jakiejkolwiek reakcji, bo dwója to norma dla niego. |
* rzadko: brak jakiejkolwiek reakcji, bo dwója to norma dla niego. |
||
== Zobacz też == |
|||
⚫ | |||
* [[ocena niedostateczna]] |
|||
* [[ocena dostateczna]] |
|||
{{GM2013v2/Art|3}} |
|||
* [[ocena dobra]] |
|||
* [[ocena bardzo dobra]] |
|||
* [[ocena celująca]] |
|||
⚫ | |||
{{Szkoła}} |
{{Szkoła}} |
||
Aktualna wersja na dzień 16:36, 13 lut 2022
No dobra, masz tego dopalacza na zachętę, ale musisz zacząć się uczyć
- Nauczyciel do ucznia we wrześniu
Dobra, będziesz miał to dwa, ale żebyś mi w przyszłym roku tak nie chodził!
- Ten sam nauczyciel do tego samego ucznia w czerwcu
Ocena dopuszczająca (również: ocena mierna, dopalacz, dwójka, dwója, dop, dp) – najniższa ocena pozwalająca na wypełnienie celu minimum dla każdego ucznia, jakim jest przejście do następnej klasy lub ukończenie szkoły. Oficjalnie jest to 50% punktów, nieoficjalnie przyznawana jest według uznania nauczyciela. Paradoksalnie, ocena dopuszczająca oznacza ocenę 2, ale 2 na studiach oznacza niezaliczenie. Ot, taki trolling ze strony ministerstwa.
Geneza powstania[edytuj • edytuj kod]
Ocena dopuszczająca powstała jako kompromis pomiędzy oceną niedostateczną a oceną dostateczną – w przeszłości często okazywało się, że uczeń jest za głupi, żeby dostać tróję, ale jednocześnie pała jeszcze mu się nie należy. Wtedy nauczyciel po prostu tłukł delikwenta linijką po łapach, dopóki nie dostał zapału do nauki. Z biegiem zmian ustrojowych jednak takie rozwiązanie okazało się niemożliwe, gdyż nauczyciele nie mogli już wyżywać się na uczniach, dlatego specjalnie dla takich idiotów, których dzisiaj przyjmują w swoje progi szkoły państwowe[1] stworzono panaceum w postaci oceny dopuszczającej. Dzięki temu można ich przepchnąć najpierw do gimnazjum, a później odesłać z kwitkiem świadectwem ukończenia szkoły do jakiejś szkoły średniej[2], a wyjątkowo leniwi słabi uczniowie nie kręcą się po szkole do czasu uzyskania dorosłości i nie zaniżają średniej, co mogłoby spowodować cofnięcie dotacji z ministerstwa.
Częstotliwość używania[edytuj • edytuj kod]
Najczęściej oceną dopuszczającą obdarowywani są:
- uczniowie klas IV liceów, III szkół zawodowych oraz klas IV techników (niech już skończą tę szkołę, nawet jeśli nie potrafią wpisać własnego kodu na arkuszu maturalnym),
- uczniowie klas VIII szkół podstawowych (bo to wstyd, jak ktoś podstawówki nie może skończyć).
Ponadto ocena dopuszczająca jest najczęściej otrzymywaną oceną ze sprawdzianów i zapowiedzianych kartkówek[3].
Przykładowe reakcje na otrzymanie dopalacza[edytuj • edytuj kod]
W zależności od tego, do jakiego typu ucznia należy zaliczyć daną jednostkę, reakcje będą różne:
Kujon[edytuj • edytuj kod]
- NIE! Proszę mi tego nie wpisywać, ja to jutro poprawię!!!
- Ale jak to? To chyba jakaś pomyłka!
- No nie, jak tylko mama się o tym dowie…
- <płacz>
Dresiarz[edytuj • edytuj kod]
- No i widzisz, profesorku, jak chcesz, to umiesz
- No i co, cieniasie? Mówiłem ka, że zdam
- CO? JAKIE KA DWA?!
- <wściekłość>
Normalny uczeń[edytuj • edytuj kod]
- Ważne, że zaliczone
- Hm… Zawsze mogła być pała
- No ja nie mogę, no i na co tyle się tego uczyłem
- Nosz ka mać, znowu dwója!
- Hm... Mogło być gorzej.
Konsekwencje otrzymania dwójki[edytuj • edytuj kod]
Kujon[edytuj • edytuj kod]
- bycie ośmieszonym w oczach reszty klasy,
- utrata szacunku ze strony nauczyciela (jeśli zaczął płakać),
- wdol od ojca,
- ban na Wikipedię.
Dresiarz[edytuj • edytuj kod]
- melanż po lekcjach,
- wdol dla nauczyciela,
- wdol dla kujona (jeśli otrzymał wyższą ocenę),
- ewentualnie, podczas powrotu ze szkoły, wdol dla obcej osoby.
Normalny uczeń[edytuj • edytuj kod]
- wyśmianie przez kolegów,
- złość spowodowana stratą czasu na naukę, który można było poświęcić na ciekawsze zajęcia,
- ulga spowodowana zaliczeniem,
- rzadko: brak jakiejkolwiek reakcji, bo dwója to norma dla niego.