Historia: Różnice pomiędzy wersjami
M (tak chyba lepiej) |
Dobrybanan (dyskusja • edycje) |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
* Mieszkańcy [[Atlantyda|Atlantydy]] utopili własną [[wyspa|wyspę]]; |
* Mieszkańcy [[Atlantyda|Atlantydy]] utopili własną [[wyspa|wyspę]]; |
||
* To Amerykanie zaatakowali Pearl Harbor. Zrobili to, by wywołać wojnę. |
* To Amerykanie zaatakowali Pearl Harbor. Zrobili to, by wywołać wojnę. |
||
== Po co jest historia? == |
|||
To pytanie zadanie sobie 90% uczniów z podstawówki, gimnazjum czy liceum. Na studiach sam się na to piszesz. |
|||
My dumny naród Polski musimy wiedzieć więcej historii danego kraju niż ich mieszkańcy. Uczysz się tego na np. maturę a potem i tak prawie wszystko zapominasz. |
|||
Historia jest po to, żeby trzeba było siedzieć w domu i uczyć się cały dzień. A potem jak przyjdzie co do czego jedyne co wiesz , to to jak się nazywasz ( a to i tak jest wielki sukces). Uczysz się o jakiejś Mezopotamii czy Indiach, a z kolei nie wiesz kiedy straciliśmy Niepodległość. Pod warunkiem, że masz pojęcie, że było takie wydarzenie w naszych dziejach. |
|||
== Podręczniki do historii == |
|||
Otwierasz obojętnie jaki podręcznik do historii. Z założenia wszystko powinno być uporządkowane chronologicznie. Ale po co ułatwiać życie? Niech będzie temat z rokiem załóżmy 1814 , a kolejny temat już jest 1797. Gratuluję, jeżeli na sprawdzianie wiesz , z którego wieku są wydarzenia ( najlepiej wiedzieć też, w którym wieku żyjesz, tak na wszelki wypadek). |
|||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
Wersja z 14:26, 18 lut 2018
Historycy spierają się co do tego…
- Dziennikarz o historii
Historia – humanistyczna i społeczna dziedzina nauki zajmująca się dochodzeniem do wiedzy o zdarzeniach minionych, utworzona celem dodania kilku godzin tygodniowo uczniom w szkole i zapewnienia pracy osobnikom o niskich ambicjach, tzw. historykom. O tej lekcji uczniowie wypowiadają się jako o ekspresowym usypiaczu, ponieważ nauczyciel natychmiast po dzwonku zaczyna bezustannie (wyłączając jednosekundowe przerwy na wdech) mówić przez całe 45 minut. Historia w odpowiednich rękach jest cennym źródłem wiedzy – dzięki niej możemy się dowiedzieć, że:
- Zamach na World Trade Center to spisek rządu USA;
- Kopernik był Niemcem
- Zbrodnia w Katyniu to dzieło Rosjan;
- Zbrodnia w Katyniu to dzieło Niemców;
- Zbrodnia w Katyniu to jedno wielkie fałszerstwo;
- Kolumb był słynnym Polakiem;
- Lech Wałęsa donosił;
- stan wojenny był potrzebny;
- Albania istnieje (!);
- Rewolucji Francuskiej przewodził Lech Kaczyński;
- Pierwszym człowiekiem w kosmosie był Chuck Norris;
- Obozy koncentracyjne to dzieło Polaków;
- Egipcjanie zbudowali piramidy z pomocą UFO;
- Mieszkańcy Atlantydy utopili własną wyspę;
- To Amerykanie zaatakowali Pearl Harbor. Zrobili to, by wywołać wojnę.
Po co jest historia?
To pytanie zadanie sobie 90% uczniów z podstawówki, gimnazjum czy liceum. Na studiach sam się na to piszesz. My dumny naród Polski musimy wiedzieć więcej historii danego kraju niż ich mieszkańcy. Uczysz się tego na np. maturę a potem i tak prawie wszystko zapominasz. Historia jest po to, żeby trzeba było siedzieć w domu i uczyć się cały dzień. A potem jak przyjdzie co do czego jedyne co wiesz , to to jak się nazywasz ( a to i tak jest wielki sukces). Uczysz się o jakiejś Mezopotamii czy Indiach, a z kolei nie wiesz kiedy straciliśmy Niepodległość. Pod warunkiem, że masz pojęcie, że było takie wydarzenie w naszych dziejach.
Podręczniki do historii
Otwierasz obojętnie jaki podręcznik do historii. Z założenia wszystko powinno być uporządkowane chronologicznie. Ale po co ułatwiać życie? Niech będzie temat z rokiem załóżmy 1814 , a kolejny temat już jest 1797. Gratuluję, jeżeli na sprawdzianie wiesz , z którego wieku są wydarzenia ( najlepiej wiedzieć też, w którym wieku żyjesz, tak na wszelki wypadek).
Zobacz też
To jest tylko zalążek artykułu związany ze szkołą. Jeśli cały czas odrabiasz prace domowe – rozbuduj go.