Geografia: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (łączenie wersji (autor: Nmwf22)) |
M (dodano link do artykułu Panama) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka]] |
[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka]] |
||
{{cytat|Jasiu proszę do tablicy. Wskaż [[Liechtenstein]], dobrze, teraz [[Demokratyczna Republika Konga|Demokratyczną Republikę Konga]], ok teraz [[Monako]], o kurde teraz [[Zambia]], ehh teraz Nikaragua, jak tak, to [[Wenezuela]]… [[Wietnam]], Kostaryka, Panama, [[RPA]], Papua-Nowa Gwinea. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany!|Przedstawiciel(ka) przedmiotu w akcji}} |
{{cytat|Jasiu proszę do tablicy. Wskaż [[Liechtenstein]], dobrze, teraz [[Demokratyczna Republika Konga|Demokratyczną Republikę Konga]], ok teraz [[Monako]], o kurde teraz [[Zambia]], ehh teraz Nikaragua, jak tak, to [[Wenezuela]]… [[Wietnam]], Kostaryka, [[Panama]], [[RPA]], Papua-Nowa Gwinea. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany!|Przedstawiciel(ka) przedmiotu w akcji}} |
||
'''Geografia''' – [[szkoła|szkolna]] nauka połączona z innym elementami w czasie [[przyroda|przyrody]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] oraz u schyłku [[liceum ogólnokształcące|szkoły średniej]]. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może między innymi zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście. |
'''Geografia''' – [[szkoła|szkolna]] nauka połączona z innym elementami w czasie [[przyroda|przyrody]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] oraz u schyłku [[liceum ogólnokształcące|szkoły średniej]]. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może między innymi zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście. |
||
Wersja z 20:45, 25 lut 2021
Jasiu proszę do tablicy. Wskaż Liechtenstein, dobrze, teraz Demokratyczną Republikę Konga, ok teraz Monako, o kurde teraz Zambia, ehh teraz Nikaragua, jak tak, to Wenezuela… Wietnam, Kostaryka, Panama, RPA, Papua-Nowa Gwinea. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany!
- Przedstawiciel(ka) przedmiotu w akcji
Geografia – szkolna nauka połączona z innym elementami w czasie przyrody w podstawówce oraz u schyłku szkoły średniej. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może między innymi zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.
Geografia a inne nauki
Geografia, wraz z biologią, chemią i fizyką, wywodzi się z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb[1], skał[2], nazewnictwa chmur[3], rozpoznawania zbiorników wodnych[4] lub huśtania na krześle.
Przebieg lekcji
Podobnie jak w większości przedmiotów geografia rozpoczyna się odpytywaniem, jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji jej długość jest nieprzewidywalna. Zazwyczaj trwa zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego[5].
Następnie dochodzi do trenowania wzroku poprzez bardzo wnikliwe koncentrowanie się na detalach wewnątrz sali. Tylko najlepsi potrafią zdać szczegółowy opis danego obiektu bez przyłapania i, w konsekwencji, przeniesienia do sali tortur.
Na geografii przykładowo można:
- Zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej;
- Pobawić się globusem;
- Rozedrzeć mapę;
- Ogłuszyć niemiłego kolegę stojakiem do map;
- Pomylić karbon z karbidem;
- Posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.
Nauczyciel często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.
Zobacz też
- geodezja
- Komisja Standaryzacji Nazw Geograficznych poza Granicami Rzeczypospolitej Polskiej Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii
Przypisy
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go.