Lekcja: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 31.182.189.19; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Runab.)
Znacznik: rewert
Linia 25: Linia 25:
* '''Podstawówka 7–8''' – uczniowie mają 13–15 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak ''pocisną'' nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy<ref>To nie WF</ref>, krzyczą i jednym słowem nie mają już do nich sił.
* '''Podstawówka 7–8''' – uczniowie mają 13–15 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak ''pocisną'' nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy<ref>To nie WF</ref>, krzyczą i jednym słowem nie mają już do nich sił.
* '''Szkoła średnia''' ([[liceum ogólnokształcące]], [[technikum]]) – uczniowie mają ponad 15 lat, trochę się uspokajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają [[kac]]a. Najczęściej bazgrzą coś w brudnopisie albo w zeszycie.
* '''Szkoła średnia''' ([[liceum ogólnokształcące]], [[technikum]]) – uczniowie mają ponad 15 lat, trochę się uspokajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają [[kac]]a. Najczęściej bazgrzą coś w brudnopisie albo w zeszycie.

== Zobacz też ==
* [[edukacja]]
* [[nauczyciel]]
* [[szkoła]]
* [[uczeń]]


{{przypisy}}
{{przypisy}}

Wersja z 12:07, 13 lut 2022

Dura lex sed lex – Durna lekcja, ale lekcja

Starożytni Rzymianie o lekcji

Lekcja, godzina lekcyjna – niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w szkole. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony rzekomo w celach edukacyjnych. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych.

Osoby uczestniczące

Lekcja matematyki Sithów
  • Nauczyciel – zazwyczaj najstarsza osoba znajdująca się w sali lekcyjnej. Zazwyczaj sądzi, że dużo wie i zachowuje zasady moralne, co bardzo rzadko jest prawdą. Budzi w uczniach strach, szacunek, sympatię, lub czasem niechęć. Wg uczniów nauczyciele cały czas nudzą, przynudzają lub pierCenzura2.svg głupoty. Prawie każdy nauczyciel ma głupkowaty dzwonek na komórce i bezsensowny tekst, który powtarza do znudzenia.
  • Uczeń – osoba, która się nudzi, boi się nauczyciela. Jest również traktowany jako tania siła robocza. Uczniowie są podzieleni na grupy, zwane klasami. Większość uczniów na lekcji nie myśli. Reszta to kujony, albo ambitne dzieci, które w przyszłości będą tworzyły nową, lepszą Polskę. Często ziewa na lekcji i huśta się na krześle, za co nauczyciel go karci.
  • Osoba, która wchodzi w trakcie lekcji, występuje w jednej z czterech postaci:
    1. inny nauczyciel – kiedy wchodzi, nagle uczniowie są dużo spokojniejsi niż przedtem, wszyscy muszą wstać i powiedzieć „dzieeń-doo-bryy”.
    2. uczeń z innej klasy – osoba wchodząca mówi Przepraszam, pomyliłem klasy albo Dzień dobry, czy mogę coś ogłosić? czy Przepraszam, mogę pożyczyć ekierkę? na co cała klasa reaguje wielkim entuzjazmem.
    3. rodzic jednego z uczniów – w tym przypadku jeden z uczniów wychodzi z klasy, a reszta jęczy Ja też chcę!
    4. woźny – przeprowadza dochodzenie na temat tego kto rozlał sok na korytarzu, a w niektórych przypadkach łazi po wszystkich klasach i pyta się czy ktoś nie zgubił bluzy

Rodzaje typowej lekcji

Nowoczesne wyposażenie współczesnej sali lekcyjnej
  • Nudna – nauczyciel nudzi, przynudza lub pierCenzura1.svg głupoty. Uczniowie siedzą, leżą, śpią, rysują na marginesach, grają na komórkach, od święta czytają na Nonsensopedii ten artykuł, wpadają w trans lub huśtają się na krześle.
  • Stresująca – lekcja może stresować uczniów, kiedy nauczyciel prosi do odpowiedzi, wywołując wśród uczniów stan napięcia i oczekiwania ze strachem, lub kiedy nauczyciel robi kartkówkę mimo protestów uczniów. Niestety stres może odczuć również nauczyciel, jeśli nie potrafi poradzić sobie z rozwydrzonymi uczniami, biegającymi po klasie i wyjącymi jak małpy.
  • Ciekawa – ta rzadko zdarzająca się cecha lekcji jest możliwa, jeśli nauczyciel jest miły, ma poczucie humoru i umie opowiadać. Szansa, że taka właśnie się zdarzy, jest równa szansie, że menel znajdzie pracę.
  • Męcząca – kiedy nauczyciel wydaje uczniom polecenia na całą lekcję, nie pomaga, tylko coś sobie notuje, a uczniowie co chwilę pytają sami siebie „Skąd ja mam wiedzieć, jak to zrobić!?” patrząc w sufit.
  • Emocjonująca – kiedy nauczyciel wychodzi, albo ma wyjebane, uczniowie świetnie się bawią. Emocjonujące lekcje zdarzają się też, jeśli nauczyciel puści film, a uczniowie komentują ale urwał!, twoja stara!. Nauczyciel ma nasrane na to, że uczniowie są bardzo zadowoleni.

Podział ze względu na wiek uczniów

  • Podstawówka 1–3 – uczniowie mają 6–10 lat, mało wiedzą o świecie, nauczyciel często staje się dla nich przykładem i wzorem do naśladowania. Takie to są nieświadome istoty o czekającym ich piekle.
  • Podstawówka 4–6 – uczniowie mają 10–13 lat, zaczynają już buntować się przeciwko nauczycielom, coraz częściej nie słuchają na lekcji, ale są z siebie dumni, że chodzą na przyrodę, której nie było w 1–3. Są zanudzeni lekcjami.
  • Podstawówka 7–8 – uczniowie mają 13–15 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak pocisną nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy[1], krzyczą i jednym słowem nie mają już do nich sił.
  • Szkoła średnia (liceum ogólnokształcące, technikum) – uczniowie mają ponad 15 lat, trochę się uspokajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają kaca. Najczęściej bazgrzą coś w brudnopisie albo w zeszycie.

Zobacz też

Przypisy

  1. To nie WF