Geografia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika 46.169.146.37, powód: ale Albania nie istnieje)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 7 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka]]
[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka]]
{{cytat2|Jasiu proszę do tablicy. Wskaż [[Lichtenstein]], dobrze, teraz Demokratyczną Republikę Konga, ok teraz [[Monako]], o kurde teraz [[Zambia]], ehh teraz [[Nikaragua]], jak tak, to [[Wenezuela]].!!!… [[Wietnam]], [[Kostaryka]], [[Panama]], [[RPA]], [[Papua Nowa Gwinea]]. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany!|Przedstawiciel(ka) przedmiotu w akcji.}}
{{cytat|Jasiu proszę do tablicy. Wskaż [[Liechtenstein]], dobrze, teraz [[Demokratyczna Republika Konga|Demokratyczną Republikę Konga]], ok teraz [[Monako]], o kurde teraz [[Zambia]], ehh teraz Nikaragua, jak tak, to [[Wenezuela]]… [[Wietnam]], Kostaryka, [[Panama]], [[RPA]], Papua-Nowa Gwinea. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany!|Przedstawiciel(ka) przedmiotu w akcji}}
'''Geografia''' – [[szkoła|szkolna]] nauka połączona z innym elementami w czasie [[przyroda|przyrody]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] oraz u schyłku [[liceum ogólnokształcące|szkoły średniej]]. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może się m.in. zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.
'''Geografia''' – [[szkoła|szkolna]] nauka połączona z innym elementami w czasie [[przyroda|przyrody]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] oraz u schyłku [[liceum ogólnokształcące|szkoły średniej]]. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może między innymi zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.

<!--- Do uzupełnienia == Działy geografii ==
=== Elementy astronomii ===
=== Geografia fizyczna ===
=== Geografia społeczna === --->


== Geografia a inne nauki ==
== Geografia a inne nauki ==
Geografia jest nauką wywodzącą się wraz z [[biologia|biologią]], [[chemia|chemią]] i [[fizyka|fizyką]] z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb jak dobry gleboznawca, skał jak dobry [[geolog]], nazewnictwa chmur niczym dobry bujacz w obłokach, rozpoznawania zbiorników wodnych ([[szklanka]], [[czajnik]], [[termos]] etc.) lub [[huśtanie na krześle|huśtania na krześle]].
Geografia, wraz z [[biologia|biologią]], [[chemia|chemią]] i [[fizyka|fizyką]], wywodzi się z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb<ref>jak dobry gleboznawca</ref>, skał<ref>jak dobry [[geolog]]</ref>, nazewnictwa chmur<ref>niczym dobry bujacz w obłokach</ref>, rozpoznawania zbiorników wodnych<ref>[[szklanka]], [[czajnik]], [[termos]] etc.</ref> lub [[huśtanie na krześle|huśtania na krześle]].


== Przebieg lekcji ==
== Przebieg lekcji ==
Tak jak większość przedmiotów, geografia rozpoczyna się [[Odpowiedź ustna|odpytywaniem]], jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji czas trwania odpowiedzi jest nieprzewidywalny. Zazwyczaj trwa to albo zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego (wtedy najczęściej wyświetlony zostaje jakiś dokument).
Podobnie jak w większości przedmiotów geografia rozpoczyna się [[Odpowiedź ustna|odpytywaniem]], jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji jej długość jest nieprzewidywalna. Zazwyczaj trwa zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego<ref>''A na zadanie domowe zróbcie sobie analizę ludności na każdym kontynencie''</ref>.

Następnie dochodzi do trenowania wzroku poprzez bardzo wnikliwe koncentrowanie się na detalach wewnątrz sali. Tylko najlepsi potrafią zdać szczegółowy opis danego obiektu bez przyłapania i, w konsekwencji, [[Kartkówka|przeniesienia do sali tortur]].


Na geografii przykładowo można:
Następnie dochodzi do bardzo wnikliwego koncentrowania się na szczegółach znajdujących się wewnątrz sali. O ile uczniowie mają na myśli po prostu wpatrywanie się w przedmiot bądź skorzystanie z niego, o tyle belfer może zapytać o miejsce jego pochodzenia (dotyczy to w szczególności [[kreda|kredy]]; w skrajnych przypadkach młodzież może zostać spytana o kraj, z którego importowano nauczycielską kawę).
* Zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej;
* Pobawić się globusem;
* Rozedrzeć mapę;
* Ogłuszyć niemiłego kolegę stojakiem do map;
* Pomylić karbon z karbidem;
* Posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.


[[Nauczyciel]] często używa wskaźnika, którym [[Gra:Strona 86|wymierzałby uczniom sprawiedliwość]], gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.
Na geografii można:
* zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej;
* pobawić się globusem;
* rozedrzeć mapę tudzież zepsuć stojak do map;
* pomylić karbon z karbidem;
* posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.


== Zobacz też ==
[[Nauczyciel]] często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.
* [[geodezja]]
* [[Komisja Standaryzacji Nazw Geograficznych poza Granicami Rzeczypospolitej Polskiej Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii]]


{{przypisy}}
{{stub|geo}}
{{stub|geo}}
{{Szkoła}}
{{Szkoła}}

Aktualna wersja na dzień 10:38, 4 sty 2022

Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka

Jasiu proszę do tablicy. Wskaż Liechtenstein, dobrze, teraz Demokratyczną Republikę Konga, ok teraz Monako, o kurde teraz Zambia, ehh teraz Nikaragua, jak tak, to WenezuelaWietnam, Kostaryka, Panama, RPA, Papua-Nowa Gwinea. Jasiu! Jak możesz być tak nieprzygotowany!

Przedstawiciel(ka) przedmiotu w akcji

Geografiaszkolna nauka połączona z innym elementami w czasie przyrody w podstawówce oraz u schyłku szkoły średniej. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może między innymi zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.

Geografia a inne nauki[edytuj • edytuj kod]

Geografia, wraz z biologią, chemią i fizyką, wywodzi się z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb[1], skał[2], nazewnictwa chmur[3], rozpoznawania zbiorników wodnych[4] lub huśtania na krześle.

Przebieg lekcji[edytuj • edytuj kod]

Podobnie jak w większości przedmiotów geografia rozpoczyna się odpytywaniem, jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji jej długość jest nieprzewidywalna. Zazwyczaj trwa zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego[5].

Następnie dochodzi do trenowania wzroku poprzez bardzo wnikliwe koncentrowanie się na detalach wewnątrz sali. Tylko najlepsi potrafią zdać szczegółowy opis danego obiektu bez przyłapania i, w konsekwencji, przeniesienia do sali tortur.

Na geografii przykładowo można:

  • Zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej;
  • Pobawić się globusem;
  • Rozedrzeć mapę;
  • Ogłuszyć niemiłego kolegę stojakiem do map;
  • Pomylić karbon z karbidem;
  • Posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.

Nauczyciel często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. jak dobry gleboznawca
  2. jak dobry geolog
  3. niczym dobry bujacz w obłokach
  4. szklanka, czajnik, termos etc.
  5. A na zadanie domowe zróbcie sobie analizę ludności na każdym kontynencie


Crystal Clear app internet.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go.