Historia: Różnice pomiędzy wersjami
Dobrybanan (dyskusja • edycje) |
M (Poprawki same się robią…) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{nonnews|[[NonNews:Gaz na lekcji historii|Gaz na lekcji historii]]}} |
{{nonnews|[[NonNews:Gaz na lekcji historii|Gaz na lekcji historii]]}} |
||
{{Cytat|Historycy spierają się co do tego…|Dziennikarz o '''historii'''}} |
{{Cytat|Historycy spierają się co do tego…|Dziennikarz o '''historii'''}} |
||
'''Historia''' ( |
'''Historia''' (pełna nazwa: '''H'''andel '''I'''nformacjami '''S'''kupiający '''R'''zeźników '''I''' '''A'''nalfabetów) – humanistyczna i społeczna dziedzina [[nauka|nauki]] zajmująca się dochodzeniem do wiedzy o zdarzeniach minionych, utworzona celem dodania kilku godzin tygodniowo uczniom w [[szkoła|szkole]] i zapewnienia pracy osobnikom o niskich ambicjach, tzw. historykom. O tej lekcji uczniowie wypowiadają się jako o ekspresowym usypiaczu, ponieważ nauczyciel natychmiast po dzwonku zaczyna bezustannie (wyłączając jednosekundowe przerwy na wdech) mówić przez całe 45 minut. Historia w odpowiednich rękach jest cennym źródłem wiedzy – dzięki niej możemy się dowiedzieć, że: |
||
* Zamach na [[World Trade Center]] to spisek rządu [[Stany Zjednoczone Ameryki|USA]]; |
* Zamach na [[World Trade Center]] to spisek rządu [[Stany Zjednoczone Ameryki|USA]]; |
||
* [[Mikołaj Kopernik|Kopernik]] był [[Niemcy|Niemcem]] |
* [[Mikołaj Kopernik|Kopernik]] był [[Niemcy|Niemcem]] |
||
Linia 18: | Linia 18: | ||
* To Amerykanie zaatakowali Pearl Harbor. Zrobili to, by wywołać wojnę. |
* To Amerykanie zaatakowali Pearl Harbor. Zrobili to, by wywołać wojnę. |
||
== Po co jest historia? |
== Po co jest historia? == |
||
To pytanie zadanie sobie 90% uczniów z podstawówki, gimnazjum czy liceum. Na studiach sam się na to piszesz. |
To pytanie zadanie sobie 90% uczniów z podstawówki, gimnazjum czy liceum. Na studiach sam się na to piszesz. |
||
My, dumny |
My, dumny Naród Polski, musimy wiedzieć więcej historii danego kraju niż ich mieszkańcy. Uczymy się tego na na przykład maturę, a potem i tak prawie wszystko zapominamy. |
||
Historia jest po to, żeby trzeba było siedzieć w domu i uczyć się cały dzień. A potem jak przyjdzie co do czego jedyne co wiesz, to to jak się nazywasz (a to i tak jest wielki sukces). Uczysz się o jakiejś Mezopotamii czy Indiach, a z kolei nie wiesz kiedy straciliśmy |
Historia jest po to, żeby trzeba było siedzieć w domu i uczyć się cały dzień. A potem jak przyjdzie co do czego jedyne co wiesz, to to jak się nazywasz (a to i tak jest wielki sukces). Uczysz się o jakiejś Mezopotamii czy Indiach, a z kolei nie wiesz kiedy straciliśmy niepodległość. Pod warunkiem, że masz pojęcie, że było takie wydarzenie w naszych dziejach. |
||
== Podręczniki do historii == |
== Podręczniki do historii == |
||
Otwierasz obojętnie jaki podręcznik do historii. Z założenia wszystko powinno być uporządkowane chronologicznie. Ale po co ułatwiać życie? Niech będzie temat z rokiem załóżmy 1814, a kolejny temat już jest 1797. Gratuluję, jeżeli na |
Otwierasz obojętnie jaki podręcznik do historii. Z założenia wszystko powinno być uporządkowane chronologicznie. Ale po co ułatwiać życie? Niech będzie temat z rokiem załóżmy 1814, a kolejny temat już jest z 1797. Gratuluję, jeżeli na sprawdzianie wiesz, z którego wieku są wydarzenia (najlepiej wiedzieć też, w którym wieku żyjesz, tak na wszelki wypadek). |
||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
Wersja z 18:09, 18 lut 2018
Historycy spierają się co do tego…
- Dziennikarz o historii
Historia (pełna nazwa: Handel Informacjami Skupiający Rzeźników I Analfabetów) – humanistyczna i społeczna dziedzina nauki zajmująca się dochodzeniem do wiedzy o zdarzeniach minionych, utworzona celem dodania kilku godzin tygodniowo uczniom w szkole i zapewnienia pracy osobnikom o niskich ambicjach, tzw. historykom. O tej lekcji uczniowie wypowiadają się jako o ekspresowym usypiaczu, ponieważ nauczyciel natychmiast po dzwonku zaczyna bezustannie (wyłączając jednosekundowe przerwy na wdech) mówić przez całe 45 minut. Historia w odpowiednich rękach jest cennym źródłem wiedzy – dzięki niej możemy się dowiedzieć, że:
- Zamach na World Trade Center to spisek rządu USA;
- Kopernik był Niemcem
- Zbrodnia w Katyniu to dzieło Rosjan;
- Zbrodnia w Katyniu to dzieło Niemców;
- Zbrodnia w Katyniu to jedno wielkie fałszerstwo;
- Kolumb był słynnym Polakiem;
- Lech Wałęsa donosił;
- stan wojenny był potrzebny;
- Albania istnieje (!);
- Rewolucji Francuskiej przewodził Lech Kaczyński;
- Pierwszym człowiekiem w kosmosie był Chuck Norris;
- Obozy koncentracyjne to dzieło Polaków;
- Egipcjanie zbudowali piramidy z pomocą UFO;
- Mieszkańcy Atlantydy utopili własną wyspę;
- To Amerykanie zaatakowali Pearl Harbor. Zrobili to, by wywołać wojnę.
Po co jest historia?
To pytanie zadanie sobie 90% uczniów z podstawówki, gimnazjum czy liceum. Na studiach sam się na to piszesz.
My, dumny Naród Polski, musimy wiedzieć więcej historii danego kraju niż ich mieszkańcy. Uczymy się tego na na przykład maturę, a potem i tak prawie wszystko zapominamy. Historia jest po to, żeby trzeba było siedzieć w domu i uczyć się cały dzień. A potem jak przyjdzie co do czego jedyne co wiesz, to to jak się nazywasz (a to i tak jest wielki sukces). Uczysz się o jakiejś Mezopotamii czy Indiach, a z kolei nie wiesz kiedy straciliśmy niepodległość. Pod warunkiem, że masz pojęcie, że było takie wydarzenie w naszych dziejach.
Podręczniki do historii
Otwierasz obojętnie jaki podręcznik do historii. Z założenia wszystko powinno być uporządkowane chronologicznie. Ale po co ułatwiać życie? Niech będzie temat z rokiem załóżmy 1814, a kolejny temat już jest z 1797. Gratuluję, jeżeli na sprawdzianie wiesz, z którego wieku są wydarzenia (najlepiej wiedzieć też, w którym wieku żyjesz, tak na wszelki wypadek).
Zobacz też
To jest tylko zalążek artykułu związany ze szkołą. Jeśli cały czas odrabiasz prace domowe – rozbuduj go.