Overwatch: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M
Linia 266: Linia 266:
* '''[[Cheater]]zy''' – Najczęściej biorą jednego ze snajperów, korzystając z aimbota lub triggerbota i walą [[headshot]]y co sekundę. Zwykle są to nooby, którzy grają w Overwatcha od dawna i ku ich nieszczęściu niczego tu się nie nauczyli. Na szczęście są szybko usuwani z gry.
* '''[[Cheater]]zy''' – Najczęściej biorą jednego ze snajperów, korzystając z aimbota lub triggerbota i walą [[headshot]]y co sekundę. Zwykle są to nooby, którzy grają w Overwatcha od dawna i ku ich nieszczęściu niczego tu się nie nauczyli. Na szczęście są szybko usuwani z gry.
* '''Smurf''' – odpowiednik smurfa z [[Counter-Strike: Global Offensive|CS:GO]], podszywają się pod dwoma kontami jednocześnie, jedne z niskim poziomem, drugie z wysokim i zabijają całą wrogą drużynę. Nooby i newbie uważają ich za cheaterów.
* '''Smurf''' – odpowiednik smurfa z [[Counter-Strike: Global Offensive|CS:GO]], podszywają się pod dwoma kontami jednocześnie, jedne z niskim poziomem, drugie z wysokim i zabijają całą wrogą drużynę. Nooby i newbie uważają ich za cheaterów.
* '''Arabowie''' – odmiana trolla najpowszechniejsza w trybie rankingowym posługująca się wyłącznie [[Język arabski|swoim językiem]]. Są zazwyczaj młodzi i jak kogoś z nich obrazisz, to zaczną cię wyzywać od niewiernych oraz wychwalać swojego boga. Z powodu postępującej islamizacji Europy często są spotykani na tych właśnie serwerach.
* '''[[Arabowie]]''' – odmiana trolla najpowszechniejsza w trybie rankingowym, posługująca się wyłącznie [[Język arabski|swoim językiem]]. Są zazwyczaj młodzi i jak kogoś z nich obrazisz, to zaczną cię wyzywać od niewiernych oraz wychwalać [[Allah|swojego boga]]. Z powodu postępującej islamizacji Europy często są spotykani na tych właśnie serwerach.


== Mapy ==
== Mapy ==

Wersja z 13:40, 7 kwi 2018

Nic się nie bój, skarbie, zjawiła się kawaleria!

Smuga informuje o otrzymaniu zapasów alkoholu

Overwatch to klon Paladins!

Twórcy i fani Paladins

Paladins to klon Overwatch!

Odpowiedź fanów Overwatcha
Plik:Overwatch2.png
Kwintesencja gry w Overwatch

Overwatch – gra z gatunku FPS mająca więcej wspólnego z grami MOBA, pierwsza strzelanka Blizzarda. Nazywany często zerżniętą kopią klonem TF'a 2, mimo że sposób rozgrywki wygląda nieco inaczej. Bardzo widoczne jest czerpanie sprawdzonych wzorców z innych wcześniejszych gier, mimo to gra stara się wprowadzać nowe rozwiązania, wykorzystując już te udane. Cena podczas premiery sprawiła, że gracze okryli się kopytami, jak to miało miejsce z innymi grami Zamieci. Miejmy jednak nadzieję, że produkt nie podzieli pomysłu Zaworu i nie stanie się półdarmowym symulatorem kupna czapek bądź skinów do broni niczym CS:GO. Pomimo ładnej oprawy graficznej i posiadania starego szrota, gra chodzi bardzo płynnie i nie można się skarżyć zbytnio na ewentualne spadki płynności[1].

Rozgrywka

Jak wyżej wspomniano, gra stanowi FPSa z silnymi elementami MOBY[2]. Wcielamy się bowiem w jednego z 27 bohaterów wyróżniających się własnym wyglądem, historią oraz zdolnościami, z czego 9 są praprawunkami klas z Team Fortress 2, co jeszcze bardziej wskazuje na duże podobieństwo obu produkcji. Gdy wybierzemy jednego z nich, musimy wykonać cele na mapie takie, jak wyrżnięcie całego teamu w pień, przejęcie i ochranianie punktów czy dostarczanie ładunku do końca. Są mało oryginalne, ale z drugiej strony nooby łatwo je ogarniają. Dla urozmaicenia rozrywki zostały dodane rankedy oraz skrzynki ze skinami, emotkami czy innymi duperelami. Jest jeszcze obszar treningowy, ale nikt na nim nie gra – pewnie dlatego, że żaden z graczy o nim nie słyszał.

Grafika

Z początku Blizzard chciał zrobić z tego ponurą grę postapo pokroju The Last of Us, jednak w końcu zmienił zdanie i postawił na grafikę z komiksów Marvela. Jednym graczom spodobała się, a innym – przyzwyczajonych do poważnych strzelanek a'la Call of Duty: Modern Warfare – dosłownie wypaliła im oczy i zarzucają twórcom infantylność oraz chęć przypodobania się gimbusom.

Bohaterowie

Plik:Its-high-noot.png
Jedna z wielu grywalnych postaci

Atak

Pięść Zagłady

Konflikty napędzają naszą ewolucję!

Pięść o rządach PIS-u

Pięść zagłady to (jak wskazuje nazwa) Pięść Zagłady, więc spotkanie z nim może skończyć się może tylko w jeden sposób… Ma zaspawaną na ręce pięść, która sprawia, że nie może się ruszać i odpada mu ręka dodaje mu siły oraz możliwość wykonywania silniejszych ciosów.

  • Działko Ręczne – w pięści tego gościa znajduje się działko z szybkostrzelnością AK-47, które sprawia, że może atakować z dystansu bronią białą. Jakże nowatorskie.
  • Fala Sejsmiczna – Pięść skacze do przodu jak kobieta mająca okres chcąca do toalety, uderza nią (Pięścią, nie toaletą) o ziemię i powoduje trzęsienie ziemi, które przyciąga do niego wszystko co popadnie jego przeciwników.
  • Podbródkowy – Pięść robi high-kick ala Mario i wyrzuca przeciwnika na księżyc.
  • Rakietowy cios – Pięść ciska przeciwnika pięścią z siłą asteroidy, a ten jeśli walnie o ścianę ma 1 HIT K.O.
  • Najlepsza obrona – Pięść atakuje pięścią (co za innowacja) tak, że ta tworzy dla niego pole siłowe.
  • Meteor – myśleliście, że rakietowy cios był z siłą asteroidy? To co powiecie na atak, który sprawia, że Pięść leci do Twardowskiego, a potem wraca i niszczy okolicę ostrym hukiem z jego pięści? Oczywiście, że wam się spodoba![3]

Genji

Jest we mnie smok!

Okrzyk Genji'ego w momencie użycia Smoczego miecza lub po zjedzeniu ostrego kebsa

Wojowniczy Ninja w stalowych legginsach wychowany prawdopodobnie w Hiroshimie, na co wskazuje świecący uran w cyberzbroi. Zdolny jest do wykonywania podwójnego skoku oraz wspinania się jak Spider-Man.

  • Shurikeny – ostre gwiazdki rzucane z celnością karabinu snajperskiego, lecące w serii po 3, tnące wrogów jak Emo nadgarstek.
  • Szybkie cięcie – Genji wykonuje błyskawiczną szarżę, niczym moher w Tesco do kolejki, wycinając wyrostek robaczkowy trafionym wrogom.
  • Odbicie – najbardziej denerwujący skill zdolny do odbicia serii z miniguna, czy takich banałów jak czarna dziura albo zaczarowana strzała braciszka.
  • Smoczy miecz – Genji wydaje okrzyk, jakby walnął głową w kredens, po czym wyjmuje magiczną katanę i odwala scenę jak z Metal Gear Rising.

Smuga

Hejka, słonko! Kawaleria przybyła!

Nie miewasz czasem Deja.Vu?

Nazywana Tracerką, szybka i zwinna dziewczyna, wymarzony kandydat na pracownika Poczty Polskiej. Chociaż przynależy do grupy Ataku, wystarczy postawić ją w zwarciu z mocniejszym przeciwnikiem i pada na strzała z powodu niskiej ilości HP. Ma rozdwojenie jaźni, bo potrafi być w kilku miejscach jednocześnie. Posiada i potrafi:

  • Pistolet pulsacyjny – podobnie jak ona sama, superszybka broń na każdą okazję, superwolno raniąca wrogów przez wzgląd na niskie obrażenia jakie zadaje.
  • Mignięcie – urwanie się filmu powoduje przeskok w dowolne miejsce z wyjątkiem tego pożądanego, nieumiejętne użycie to gwarantowane spadnięcie w przepaść.
  • Powrót – Smuga potrafi cofnąć wszystkie zadane rany, ale to akurat mało ważne. Może cofnąć też negatywne skutki używek!
  • Bomba pulsacyjna – bomba o strasznie małym zasięgu, jednak gdy kogoś dosięgnie, to klękajcie narody.

Fara

Sprawiedliwość prosto…

Ostatnie słowa Fary przed zestrzeleniem jej jak kaczki

Coś dla wielbicieli Quake'a. Ta Egipcjanka przebierająca się za połączenie gryfa z Iron Manem potrafi spamować rakietami i skakać na wszystkie strony jak rasowy Quake'owy noob. Na jej wyposażenie składa się:

  • Wyrzutnia rakiet – nie trzeba tłumaczyć. Celujesz i strzelasz. Ponieważ cholernie łatwo uniknąć jej pocisków, najlepiej pod nogi oponenta.
  • Skok odrzutowy – umożliwia wysoki skok w górę. Ułatwia poruszanie się po mapie i zestrzelenie przez snajpera.
  • Przytłaczający strzał – przydaje się do spychania wrogów z krawędzi niczym Leonidas.
  • Salwa – spam rakietami, do tego rakiety mają sterowanie laserowe i niesamowicie utrudniają przeżycie.

McCree

Gdzieś na świecie właśnie wybiło południe…

McCree informuje drużynę, że zna się na geografii

Futurystyczny Lucky Luke. Jego kultowy tekst It's high noot noon z miejsca znalazł się w gronie growych memów. Strzela szybciej niż myśli, dlatego rzadko strzela. Wzór prawdziwego kałkowboja.

  • Rozjemca – kopia legendarnego Colt'a. Marzenie każdego Revolver Ocelota i innych szpiegowskich kotków. W teorii rozwiązanie każdego problemu. W praktyce, cóż…
  • Przewrót bojowy – McCree wykonuje chwytliwe brekdensy, rozpraszając swych przeciwników którzy nie mogą w niego trafić.
  • Granat błyskowy – ulubiona broń CSowców, typowy flashbang oślepiający na jakiś czas osoby, które przypadkowo znajdą się w jego polu rażenia.
  • Przycelowanie – niczym koksu rodem z westernu, Cree staje jak kołek, celuje do wszystkich których widzi, następnie słychać nie wiadomo skąd odgłos wrony, a po chwili wszyscy zgromadzeni padają trupem. Nooby myślą, że to sprawka aimbota.

Sombra

Zhakować można wszystko, i wszystkich…

Równie dobrze cytat ten może należeć do script kiddie

Postać dodana trochę czasu po premierze, a nieźle miesza. Hakerka rzuciwszy pracę w Micro$ofcie, zaczęła robić w organizacji Talon i w odróżnieniu od innych walczących w bitwie postaci hakuje, co popadnie na poczekaniu.

  • Pistolet maszynowy – uzik który coś tam ma robić, ale w praktyce to zapychacz dla ważniejszych umiejętności Sombrero. Nic godnego uwagi.
  • Hakowanie – wandalizowanie artykułów na pewnej stronie powoduje napad białej gorączki u większości wrogów, uniemożliwiając im korzystanie z medykamentów i umiejętności.
  • Kamuflaż termooptyczny – próba skrycia się i ucieczki przed NIM[4]. Jak w prawie każdej grze w której wykorzystano motyw niewidzialności, potknięcie się spowodowane zezem albo zaatakowanie powoduje wyłączenie umiejętności.
  • Translokator – sposób na wygodną teleportację przez rzucenie translokatora. Nadaje się do wchodzenia na budynki, uciekania przed wrogami (nie więcej niż 15s od wylądowania) lub wchodzenia na niewidzialne ściany, prowadząc szybko do bana.
  • Impuls elektromagnetyczny – umiejętność skradziona pewnej bardzo błyskotliwej myszy. Przecząc wszelkim prawom fizyki, wysokie wyładowanie elektryczne niszczy wszystkie urządzenia szpiegujące w pobliżu i czyni poważne szkody.

Żniwiarz

Śmierć kroczy wśród was

Żniwiarz oznajmia niekompetencje swych kolegów z drużyny

Pamiętacie Mrocznego Kosiarza z Simsów? Postanowił się przebranżowić i kosić fragi w Blizzardowskim ef-pe-esie. Robi to tak samo nieudolnie jak w swoim poprzednim miejscu zatrudnienia. Teraz jednak ma do dyspozycji wyczepiste szoguny. Ale to i tak niewielka zaleta. Naturalny wróg bastionów i wszystkich innych stworzeń.

  • Piekielne strzelby – wystrzeliwują z dużą prędkością naboje ZUA w plecy przeciwnika. Po każdym przeładowaniu wyrzuca swoje obrzyny, wyciągając nowe. Może to zrobić nawet 58 razy w ciągu rundy.
  • Postać upiorarolnik Żniwiarz zamienia się w gaz nieznanego pochodzenia, może w tym czasie latać po morzach i oceanach trując wrogów smrodem, dopóki nie wyczerpie się moc umiejętności[5].
  • Krok w cień – teleportacja w wybrany punkt, podczas przemieszczania się Kosiarz staje się niezmiernie łatwym celem do odstrzału.
  • Żniwa – Żniwiarz strzelając pobiera od celu 20% jego zdrowia, tym samym lecząc się podczas ataku. Niestety, to za mało, by móc się utrzymać przy życiu podczas ataku.
  • Wirująca śmierć – wirując bezcelowo, strzelanie w przypadkowe miejsca jakimś cudem powoduje trafienia dokładnie tam, gdzie trzeba.

Żołnierz-76

Żołnierz-76 we własnej osobie

Na wojnie każdy jest żołnierzem

Błyskotliwa myśl Żołnierza

To z kolei postać idealna wręcz dla wielbicieli pewnej niesławnej gry. Chyba najbardziej prosta do opanowania postać – ma karabin, strzela… no i to wystarczy by go opisać.

  • Karabin pulsacyjny – można nim pruć 100% full-auto bez żadnych ograniczeń z wyjątkiem przeładowań co jakiś czas, najczęściej trafia.
  • Rakiety Helix – nikt tego nie używa, bo po co gdy tryb podstawowy robi całą robotę. Śmiesznie mały zasięg, ale fala rażenia i obrażenia są do przyjęcia.
  • Sprint – Żołnierz niczym rasowy codowiec gwałtownie przyspiesza, jednak nie męczy się tak szybko jak jego pierwowzór. Ta umiejętność uaktywnia się szczególnie wtedy, gdy za 10 minut zamykają Biedronkę.
  • Pole biotyczne – postać stawia na ziemi kloca emiter pola, które uzdrawia gracza i przy okazji wszystkich pobliskich lamusów z drużyny.
  • Wizjer taktyczny – dość biedny aimhack, zwykle absolutnie nieprzydatny.

Obrona

Bastion

Bip, bip, bi-bip

Mądrości życiowe Bastiona

Wielki kochający zwierzątka omnik, powszechnie uznawany za strasznie OP. Jak usiądzie w wąskim gardle i zacznie naSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentlać z wartownika, to może prawda, ale z czym nie poradzi sobie Żniwiarz lub jakikolwiek snajper niebędącym graczem słabym z wyboru?

  • Konfiguracja: Zwiadowca – domyślny, ogarnięty tryb. Bastion ma średniej mocy AK-47 oraz może się normalnie ruszać na nogach.
  • Konfiguracja: Wartownik – tryb znienawidzony. Bastion staje w miejscu, rozkłada osłonę i wali we wszystkich przeciwników z miniguna, robiąc z siebie kontrolowaną przez gracza wieżyczkę, dzięki czemu dostaje poza trybem rywalizacji większość Najlepszych Zagrań i "łapek w górę". Na szczęście Niestety się nie może ruszać w tym trybie.
  • Samonaprawa – Bastion sam się naprawia, przywracając sobie życie. By nie był zbyt OP, nie może w tym czasie (chodzić ostatnio może) atakować, jednakże można samonaprawę przerwać, a wtedy jest tylko sekunda czasu oczekiwania.
  • Rekonfiguracja – Bastion przechodzi między konfiguracjami, umożliwiając względnie szybką ucieczkę od Żniwiarza. Zerowy czas oczekiwania.
  • Konfiguracja: Czołg – zdolność ostateczna. Bastion rozkłada wzięte znikąd gąsienice i działo przeciwpancerne, zamieniając się na krótki czas w dosłownego tanka.

Hanzo

Rajuuuugałatakekiłokurał!

Hanzo, 2016

Starszy brat Genji'ego, który zasłynął z tego, że zabił swojego wyrodnego brata, gdy ten odmówił mu pomocy w handlu narkotykami. Mimo że liczy się za snajpera, każdy idzie z nim na pierwszą linię (z wiadomym skutkiem). Z Genji'm łączy go zdolność do wspinania się po ścianach.

  • Łuk burzy – łuk. Dlaczego "burzy", tego nie wie nikt. Nadaje się do zabijania AFK-ujących graczy, lub tych, którym wysiadła klawiatura.
  • Strzała soniczna – strzała wykorzystywana do oznaczania przeciwników tak, żeby widać ich było przez ściany. Taki legalny wallhack.
  • Strzała rozpryskowa – strzała, dzięki której łuk zmienia się w strzelbę-śrutówkę. Rozpada się na małe kawałki, które przy odrobinie szczęścia mogą kogoś skaleczyć.
  • Smoczy strzał – hipermegawyjeultraniebezpieczniepodrasowana umiejętność, w teorii zdolna do wykoszenia całej drużyny przeciwnej. W praktyce, nikogo nie trafia, gdyż wszyscy rzucają się za osłony, kiedy tylko usłyszą bełkot poprzedzający użycie umiejętności.

Mei

Nasz świat jest wart, by o niego walczyć!

Mei, 1945 rok, Stany Zjednoczone

Chińska pani ekolog o rosyjskich korzeniach[6], która atakuje lodem[7].

  • Miotacz Endotermiczny – pistolet na wodę, ale otoczenie jest tak zimne (Rosja) że zamarza w nim woda. Potrafi po chwili nawet zamrozić przeciwnika w miejscu. Niestety, człowiek jest tak gorący, że po chwili się rozmraża. Posiada także możliwość tworzenia sopli i tym samym dawaniu headshotów z daleka.
  • Kriostaza – Mei zamraża się w bryle lodu, w której jest leczona(prawdopodobnie pije w niej zupkę babci), a po chwili siedzenia w niej jest w pełni zdrowia i rozbija bryłę.
  • Ściana Lodu – bohaterka przy pomocy mocy Elsy tworzy ścianę z litego lodu, która może stać się albo dobrą ścianą, albo dobrym miejscem do gubienia zębów.
  • Zamieć – po angielsku Blizzard, czyli imiennik firmy tworzącej Overwatcha. Mei wyciąga specjalnego drona, który potrafi przywoływać rosyjską zimę. Lepiej się ciepło ubierz, bo w przeciwnym razie skończysz jako zwykły sopel lodu.

Torbjörn

Stawiamy i rozwalamy!

Inżynier z Torbjörnem o swojej pracy

Torbjörn (na serio, to chyba najbardziej skomplikowane do napisanie imię w grze, więc może lepiej będę pisał Inżynier…) jest inżynierem, który jest łudząco podobny do Inżyniera z TF2, przez co Overwatch wydaje się być ukradziony z TF2[8]. Potrafi tak jak on zbudować działko uderzając w nie narzędziem.

  • Nitownica – inżynier używa jej nie do budowy działek, lecz do budowy przeciwnikom drugiego mózgu z ołowiu. Dostępny też w edycji So hot, ale ta jest jedynie dla jego najbliższych osób[9].
  • Młot Kowalski – wypisz, wymaluj klucz inżyniera z TF2, tyle że w formie młota. Nudy…
  • Wieżyczka – wypisz, wymaluj wieżyczka inżyniera z TF2. Bijesz ją kluczem, aż dostanie drugi gattling i rakietnicę…
  • Wykucie Pancerza – budowa pancerza dla niego lub sojuszników, dzięki niej dostają mniej HP.
  • Przegrzanie – inżynier rozgrzewa się do 100 stopni Censjusza, przez co robi wszystkie czynności szybciej. Po jakimś czasie zaś się ochładza i wszystko zaczyna wracać do normy.

Trupia Wdowa

Jeden strzał – jeden trup!

Trupia Wdowa o filozofii pracy jako Snajper

Trupia wdowa to desperacka kobieta, z którą jeśli zechciałbyś się kiedyś przespać to wiedz że strasznie truje. Podgatunek z grupy Camperów, rodziny Trujących.

  • Pocałunek Wdowy – karabinek snajperski, którym możesz komuś zrobić heada, ale jeśli chcesz to możesz zrobić z niego karabin automatyczny w stylu AK-47.
  • Kotwiczka – Trupia Wdowa najwidoczniej pozazdrościła bohaterowi Just Cause i sama zechciała mieć kotwiczkę, przez co ma +100 do campienia i +100 do rankingu czo za cziter jak on tam lazył???!!!1111[10].
  • Jadowita Mina – jeśli nie boisz się wystarczająco pająków, to co powiesz na pająka, który przylepia się na ścianach, a gdy przejdziesz obok niego otwiera się jak drzwi w Biedronce słoik z trucizną?[11]
  • Infrawizja – kolejny wallhack w kolekcji, tym razem widać wszystko i wszystkich jak na dłoni. Przez to Trupia Wdowa jest jedną z bohaterek najczęściej obleganych na serwerach gry.

Złomiarz

Co za piękny dzień, by urządzić rzeź!

Złomiarz podczas pracy jako rzeźnik

Złomiarz to typek, z którym zabawa będzie zawsze bombowa, ale po urwaniu filmu nie ma gwarancji, że ci się naprawi… Jego ulubione bronie zawsze są powiązane z bombami i złomem.

  • Granatnik – broń wzięta od Demomana z TF2, wystrzeliwuje granaty odbijające się od ziemi, ale gdy skończą się odbijać, najlepiej od nich uciec. No, chyba że właśnie straciłeś od niego nogę i słuch…
  • Mina Ogłuszająca – bomba wymagająca podłożenia i samodzielnej detonacji, najlepiej podłożyć i uciekać, bo ma strasznie wolny czas detonacji.
  • Potrzask – pułapka na niedźwiedzie, jeśli na nią staniesz zmiażdży ci nogę, a to, co zrobi dalej Złomiarz z tobą chyba już wiesz…
  • Totalna Masakra – zabiłeś go? Gratulacje! Ale czemu na ziemi koło niego leżą odbezpieczone granaty? No właśnie, po zabiciu Złomiarza da ci on w zamian kilka eksplozji gratis!
  • Mord-opona – jakkolwiek by to nie brzmiało, to może cię albo przejechać, albo wybuchnąć. Do wyboru, do koloru… Czy wspominałem już o tym, że ta opona jeździ po ścianach?

Tank

D.Va

Prawdziwa nazwa gry

Znerfcie to!

O ironio…[12]

Zapalona graczka z Korei Południowej, najprawdopodobniej LOLa[13]. Walkę o wolność ma kompletnie w dupie, dla niej każda bitwa to kolejna gra. Jak na prawdziwego maniaka przystało, ma kłopoty z odróżnianiem rzeczywistości od fikcji w grach komputerowych i jest w posiadaniu prawdziwego mecha.

  • Działka fuzyjne – czym byłby Mech bez konkretnej siły ognia? Nie trzeba ich przeładowywać, jednak w czasie ich używania poruszanie się jest praktycznie bezcelowe.
  • Dupalacz Dopalacz – pozwala na wzbijanie się i lecenie z siłą tak dużą, na jaką pozwala jego napęd.
  • Matryca obronna – D.Va potrafi zatrzymywać nadlatujące pociski niczym Neo z Matriksa. Odrobinę OP, bo może przyjąć jakiekolwiek obrażenia, dopóki nie minie czas trwania.[14]
  • Mikro-Pociski – D.Va strzela pinezkami mini rakietami. Nowa umiejętność sprawiła, że czas zabicia przeciwnika została zmniejszona o 0,1 nanosekundy.
  • Samozniszczenie – ulubiona broń samobójców terrorystów, aktywacja trybu samozniszczenia dosłownie zbija z powierzchni ziemi swoją siłą wszystko co się rusza. Tylko trzeba jeszcze pamiętać o wyskoczeniu.
  • Pistolet świetlny – został dodany D.Vie na wypadek, gdyby ktoś zniszczył jej mecha i tym samym byłaby zmuszona do jego opuszczenia. O dziwo, całkiem mocny.

Reinhardt

Warto było!

Reinhardt w angielskiej wersji po samobójczym zepchnięciu ciebie z klifu

Zaszczytny obywatel Niemiec, a także były członek zakonu krzyżackiego. Zamieszkuje zamek. Włada olbrzymim młotem i tarczą.

  • Młot rakietowy – wzorowane bezpośrednio na Mjölnirze, wstępnie przeznaczone do robienia kotletów młocisko. Bez problemu zamiata wrogów od ósmej przez dwunastą do trzeciej[15] Reinhardta.
  • Pole osłonowe – alternatywna forma tarczy. Nie ma ograniczenia czasu, ale może przyjąć tylko 2000HP obrażeń i mozolnie się regeneruje. Uniemożliwia atakowanie.
  • Szarża – Reinhardt przywołuje wewnętrznego blitzkriegowcę i szarżuje na wroga jak czołg, po czym przybija go do ściany lub wywala ze sobą za klif. Równie dobre do poruszania się.
  • Ogniste uderzenie – zdolność wstępnie przeznaczona do gotowania schabowych na odległość. Reinhardt rzuca ognistym pociskiem porównywalnym do połączenia WD40 z zapalniczką.
  • Zdruzgotanie – zdolność ostateczna. Reinhardt robi się taki zdruzgotany sytuacją (latające Trupie Wdowy? Bastion w Rywalizacji?), że z zakłopotania wali młotem w ziemię i wywołuje 7 w skali Richtera. To o stopień więcej niż wtedy, gdy Reinhardt skacze.

Wieprzu

Apokalipsa… to ja!

Wieprzu o sobie

Wieprzu to gruby świniak[16], który ma więcej kilogramów złomu niż wynosi jego poziom IQ i jest tak wytrzymały na ciosy, że nawet Heavy się przy nim chowa!

  • Szmelcownica – strzela śrubkami, nitami, gwoździami oraz innym złomem. Potrafi też miotać kule złomu, które wybuchają na drobninki po dotknięciu czegoś.
  • Odsapnij – Wieprz wdycha porządną dawkę LSD, przez którą lepiej się czuje i zyskuje życia. Zupełnie jak 99,9% gimnazjalistów[17].
  • Hak na łańcuchu – przyciąga wroga do naszego świniaka, by zabić nas z broni białej lub headshotem z innej broni zgnieść go przez swój ciężar lub cokolwiek innego, co nasz świniak ma w głowie[18].
  • Świniak – Wieprzu przerabia swoją szmelcownicę na minigun, zadając tym samym cholera wie ile obrażeń oraz spychając wszystkich z klifu.

Winston

Raz jeszcze w wyłom kochani! Raz jeszcze!

Pewnie nawet twórcy nie wiedzą, o co mu chodzi w tym zdaniu

Winston, znany także jako Harambe – wielki małpiszon goryl wyróżniający się kompletną bezradnością, gdy nie ma obok niego teamu. Jego specjalność to crowd control i utrzymywanie pozycji – jednym słowem: nuda.

  • Działo Tesli – duża bateria 4,5V zadająca obrażenia tylko nieostrożnym graczom znajdującym się przed Winstonem, którzy nie uciekną w porę.
  • Plecak odrzutowy – spodobał ci się jetpack Fary? Tak więc to, to taka okrojona wersja, gdyż jedyne co robi to skok do Biedry umożliwiający dostanie się na dalekie pozycje, czy ucieczkę przed wrogiem (co jest najczęstszym wykorzystaniem).
  • Emiter osłony – kulista, kilku metrowa bariera mająca tyle życia co Wieprzu czy D.Va znajdująca zastosowanie, gdy nie ma Reinhartd'a tam, gdzie powinien być.
  • Szał pierwotny – Winston zachowuje się jak feministka, która usłyszała seksistowski żart o kobietach i kuchni – wścieka się, niszczy wszystko w okolicy, nie da się go zatrzymać, a na koniec o wszystkim zapomina.

Zaria

W jedności siła!

Zaria o jej sposobie walki

Zaria to wielka kobieta atakująca minigunem i osłaniająca się barierami. Jeśli powiesz że jest gruba wyśle w ciebie grubą serię pocisków z jej działa. Typowe…

  • Działo Cząsteczkowe – minigun atakujący wrogów wiązką energii, a jeśli ona nie zadziała potrafi wysyłać również wybuchające kule energii działające jak granat pozwalające Zarii wyjaśniać dietetyków.
  • Bariera Cząsteczkowa – stanowi osłonę Zarii przed wrogim gradem pocisków, a jednocześnie zwiększa moc działania pocisków z działa cząsteczkowego.
  • Bariera Projekcyjna – pozwala dać sojusznikowi osłonę przed wrogimi pociskami, a w nagrodę daje nam większą moc Działa Cząsteczkowego. W efekcie albo Zaria zrobi duet Zaria + Inna dobra postać, albo da tarczę n00bowi, który kompletnie nic sobie z niej nie zrobi, a po jej skończeniu czasu działania dookoła niego znajdzie się tłum wrogów który ostatecznie go załatwi.
  • Uderzenie Grawitonowe – zmienia grawitację na danym obszarze i aktywuje u wrogów karuzelę bólu i śmiechu.

Orisa

Wasze bezpieczeństwo jest dla mnie najważniejsze!

Orisa o tym, czego nikt nigdy nie powiedział do przyjaciół…

Orisa to robot zbudowany przez 12 latkę[19] z części pozostałych z innych robotów zniszczonych podczas ataku Pięści. Wygląda jak Sfinks i prawie nikt nim nie gra ze względu na jego dosyć nowe wprowadzenie i jego styl gry, czyli pomoc sojusznikom.

  • Miotacz Fuzyjny – jeśli Orisa nie byłaby strasznie wolna, to podczas ataku miotaczem spowalnia się jeszcze bardziej. Na pocieszenie jest automatyczny.
  • Umocnienie – Orisa przez chwilkę[20] dostaje mniejsze obrażenia i odporność na drugorzędne efekty.
  • Stać! – wystrzeliwuje pocisk grawitacyjny, który przyciąga wrogów tak samo mocno jak śmierć Jana Pawła II i strasznie ich spowalnia.
  • Bariera ochronna – mały gadżet stanowiący tamę przed pociskami tych złych.
  • Turbodoładowanie – sprawia, że sojusznicy zadają w chSzablon:CenzuraPS2j duże obrażenia.

Wsparcie

Ana

To tylko draśnięcie! Przeżyjesz…

Po czym bezlitośnie strzela drużynie w plecy z karabinu

Przewodnicząca Koła Gospodyń Wiejskich zajmująca się w wolnych chwilach strzelaniem do ludzi z karabinu snajperskiego i oblewaniem ich nieznanymi substancjami.

  • Karabin biotyczny – zmodyfikowana dziadkowa wiatrówka zdolna do leczenia trafionych sojuszników, a także powodowania powolnej i bolesnej śmierci przeciwników.
  • Strzałka usypiająca – pistolecik z pociskiem wypełnionym chloroformem zdolnym uśpić nosorożca, stosowany między innymi by obezwładnić ultującego wroga.
  • Granat biotyczny – granat wypełniony moczem bliżej nie określoną cieczą, przyśpieszający leczenie towarzyszy oraz blokujący refundację leków przez NFZ u wrogów, co skutkuje niemożnością ich leczenia.
  • Nanowzmocnienie – druga strzałka z arsenału naszej babuszki, zawierająca sterydy i dopalacze, które zwiększają tymczasowo masę mięśniową towarzysza co skutkuje wzmocnieniem jego ataków i redukcją otrzymywanych obrażeń.

Lúcio

No chodź! Rozkręcimy towarzystwo!

Po czym Lúcio rozkręca Subaru Imprezę sąsiada i wszystkich omników…

Lúcio jest niezłym DJ-em, którego lubią wszyscy, oprócz tych, którzy nienawidzą techno naszych wrogów, których może nawet zajSzablon:CenzuraPS2ać. Jest on strasznie szybki przez jazdę na rolkach.

  • Wzmacniacz – Lucio wyjmuje z kieszeni głośnik, który potrafi albo denerwować sąsiadów z góry, albo spychać wrogów z klifów.
  • Przenikanie – Lucio wzmacnia imprezę dobrym techno dla niesłyszących, które w przeciwnieństwe do muzyki może albo wyleczyć z wszystkich chorób świata, albo sprowokować do uciekania od niego.
  • Potencjometr – Lucio podgłaśnia głośnik, przez co wszyscy go bardziej nienawidzą. Oprócz sojuszników, którym to pomaga.
  • Bariera Dźwiękowa – tworzy obszar otoczony Techno, przez który wrogowie są mniej agresywni dla wrogów, bo denerwuje ich muzyka.

Łaska

Bohaterowie nigdy nie umierają!

Łaska po ostrym kacu

Łaska pomimo informacji na stronie jest bardzo wymagającą postacią, oraz też najrzadziej wybieraną postacią w Overwatch. Coś jak Medyk w TF2. Nigdy nie ma jej, gdy jest potrzebna, a gdy nie jest potrzebna jest ich kilka.

  • Kaduceusz – coś jak Klitzkrieg w TF2, ale w formie różdżki. Możesz nią leczyć, ale też zwiększać zadawane obrażenia.
  • Blaster – piu, piu, piu, ale zawsze, kiedy jest potrzebne, to albo nie trafisz, albo wróg jest takim koksem, że przeżyje wszystkie pociski i w tym samym czasie zmiejszy swoją odległość od twojej o 100%.
  • Wskrzeszenie – stary ultimate zdegradowany do zwykłej umiejętności. Wskrzesza jedną osobę a używanie go sprawia, że prawdopodobieństwo zgonu jest zwiększona dwukrotnie.
  • Anioł Stróż – łaska podlatuje koło sojusznika i go leczy. W praktyce najczęściej ustawia się koło Fary i zostaje zestrzelona przez McCreego w jego szale albo Żołnierza-76.
  • Zstąpienie Anioła – łaska tym razem powoli opada na ziemię. Nieumiejętne użycie tej umiejętności to w najlepszym wypadku upadek z kilku metrów, w najgorszym upadek z klifu.
  • Walkiria – nowy ultimate. Łaska czasowo może fruwać jak ćma oraz wszystkie jej umiejętności zostają wzmocnione.

Moira

Nauka ujawni nam prawdę

Moira podczas wykonywania swoich eksperymentów

Ruda pani naukowiec, która niezrozumiana przez kolegów i koleżanki postanowiła ich olać i dołączyć do wszech wspaniałego Szponu. Została spłodzona na prośbę społeczności i odkąd pojawiła na liście postaci, z uwagi na jej niesamowite umiejętności stała się jednym z najpopularniejszych medyków.

  • Biotyczny Chwyt – coś w stylu „Projektora Fotonowego Symetry”. Różnicą jest jedynie to, że ma możliwość leczenia nieudaczników i noobów, którzy nie wiedzą, co to jest apteczka.
  • Kula Biotyczna – jedno z jej dzieł. W zależności od naszych chęci może ona pomóc kompanom dłużej służyć jako mięso armatnie na polu walki, lub szybciej zakosić wrogów. Niestety, obrażenia i leczenie są wówczas strasznie noobowskie, przez co na dalszą metę jest równie przydatna jak Pan Spinacz.
  • Zniknięcie – wbrew nazwie nie powoduje chwilowego ataku padaczki u wrogów, a wystrzelenie bąka szybko przenoszącego nas tam, gdzie mamy życzenie się znaleźć.
  • Koalescencja – wystrzeliwuje superlaser błyskawicznie leczący przyjaciół i przebijający na wylot tą drugą stronę, bardzo przydatna na polu walki.

Symmetra

Prawdziwym wrogiem ludzkości jest chaos!

Symmetra o obecnych rządach PISu

Symmetra to bohaterka walcząca fotonami światła. Rozjaśni nawet najciemniejsze dni, a zaciemni nawet najjaśniejsze. Coś jak twój najbliższy przyjaciel.

  • Projektor Fotonowy – coś jak główna broń Zarii, ale atakuje nie cząsteczkami, a światłem[21]. Niezwykle wkurzające.
  • Wieżyczka Strażnicza – coś jak wieżyczka Tojborna, ale nie można jej ulepszać. Strzela za to pociskami spowalniającymi, co przydaje się na zarówno szybkich jak i wolnych wrogów. Równie wkurwCenzura1.svg, co projektor fotonowy.
  • Bariera Fotonowa – blokuje pociski, ale po iluś trafieniach się niszczy. Gdy N00b jej używa zazwyczaj dopóki się nie ruszy zdąży się zepsuć. Po tym rushuje na Reinharta i dziwi się, że go załatwił.
  • Teleporter – coś jak Teleporter Inżyniera z TF2, ale można go zbudować jedynie z bazy do miejsca, w którym zbudowała go Symmetra. Gdy n00by go robią, zazwyczaj tuż koło przepaści. Z wiadomym skutkiem.
  • Generator Osłon – potrafi tworzyć na dalekim zasięgu osłony dla wrogów. Podobna sytuacja co do Bariery Fotonowej.

Zenyatta

Poczujcie ukojenie…

Zenyatta oznajmia, że posiada jeszcze alkohol

Azjatycki ksiądz specjalizujący się w ciskaniu kulek w dCenzura2.svgę przeciwnikom i towarzyszom.

  • Kula destrukcji – główny arsenał naszego duchownego, krzywdzi, prawdopodobnie przeklina na wieki i gwarantuje wieczne cierpienie trafionego nieszczęśnika.
  • Kula harmoni – bardziej humanitarna bryła matematyczna Zenyatty; leczy towarzyszy i odpuszcza im grzechy.
  • Kula rozdarcia – jak sama nazwa wskazuje kula ta niszczy odbyt zwiększa otrzymywane obrażenia u przeciwników i podświetla ich na ekranie.
  • Transcendencja – ośmiosekundowy różaniec odmawiany ze skupieniem mohera, w wyniku czego Zenyatta jest nieśmiertelny i leczy sojuszników.

Tryby gry

Ponieważ Overwatch bazuje na Team Fortress 2, większość trybów również została z niego skopiowana. Niestety, gracze szybko się nudzili i Blizzard w jednej z aktualizacji był zmuszony dać im Salon Gier, a później wyszukiwarkę serwerów pozwalający na stworzenie własnej wymarzonej gry. Licząc je wszystkie są to:

  • Szturm – na mapie są dwie punkty i w zależności, do której drużyny należymy musimy zająć je wszystkie bądź je chronić. Najczęściej broniący wygrywają, głównie z powodu głupoty atakujących, którym zależy tylko na zwycięstwie.
  • Eskorta – zerżnięte z wspomnianego TF'a. Jedna drużyna musi dostarczyć pojazd na drugi koniec mapy, druga ma do tego nie dopuścić. Co 1/3 trasy zyskujemy kilka minut czasu i nowe miejsce spawnu. Nooby zazwyczaj grają w obronie i mają dwie strategie – jedna to wybór Złomiarza lub Fary i totalny spam bombami bądź rakietami na pojazd, druga polega na ustawieniu wieżyczki albo rozłożeniu się Bastionem w łatwym do zauważenia miejscu. Oczywiście są one bezskuteczne.
  • Szturm i Eskorta – to samo, co wyżej, tyle, że najpierw musimy zająć punkt, gdzie ten ładunek się znajduje.
  • Kontrola – kopia króla wzgórza. Dwie drużyny muszą zająć dwukrotnie punkt znajdujący się w środku mapy i utrzymać go do czasu osiągnięcia 100%. Na rankedzie walki są tak zacięte, że mogą trwać nawet kilkanaście minut.
  • Eliminacja – trzech bądź sześciu graczy musi trzykrotnie zabić wrogą drużynę bądź zająć punkt w środku mapy aktywowany po jakimś czasie. Jakby tego było mało, zwycięskie postacie są zablokowane i trzeba zadowolić się innymi, co powoduje atak wkurCenzura2.svg wśród noobów. Jeśli zginiemy, odrodzimy się w następnej rundzie. Tryb najbardziej lubiany przez byłych graczy Counter-Strike'a. Ponieważ nie ma tu apteczek, najlepiej nadają się tam bohaterowie z możliwością samoleczenia.
  • Zdobądź Flagę – nie trzeba tłumaczyć. Bierzemy flagę i próbujemy ją dostarczyć do swojej bazy, jednocześnie broniąc swojej. Stanowi rozwinięcie jednego z eventowych trybów. Gra kończy się gdy mija czas lub kiedy pierwsza drużyna zdobędzie flagę, druga natychmiastowo wychodzi z gry.
  • Deathmatch – zwykła napierCenzura2.svg, jakich w pozostałych strzelankach wiele. Musimy tam zebrać 20 fragów, zanim inni to zrobią. Z powodu fatalnej konstrukcji wielu map będących zerżniętych z innych trybów ryzyko zgonu jest znacznie większe niż w pozostałych trybach.
  • Deathmatch Drużynowy – to samo, co wyżej, tyle, że z podziałem na drużyny, co kompletnie niweluje ryzyko powstania burdelu. Jeśli w twoim teamie jest Łaska, może wskrzesić kompanów i tym samym odebrać wrogom fraga.

Gracze

Poniżej spisano listę obecnych tam graczy z podpowiedziami, jak ich rozpoznać.

  • Zwykły – osoba grająca w Overwatcha najczęściej od kilku miesięcy. Raz idzie mu dobrze, raz źle. Odpowiednio korzysta z chata i mikrofonu, potrafi także grać, choć daleko mu do pro. Ma wyjeCenzura2.svg na skiny i skrzynki. Spotykani głównie w szybkiej grze.
  • Newbie – osoba, która gra od niedawna i ucząca się tutejszych zasad. Najczęściej pytają się, jak zmienić postać. Szybko przemienia się w zwykłego gracza.
  • Noob – typowy n00bek, jakich wiele w innych grach. Nic mu nie wychodzi, nawet, jeśli gra od dawna, nie umie grać jakąkolwiek postacią i nigdy nie realizuje celów misji, choć próbuje. Uwielbia drzeć się na mikrofonie i wyzywać innych od cheaterów, gdy zostanie zabity. Zawsze spamuje. Najbardziej aktywni podczas darmowych weekendów. Uwielbia mapę Hanamura.
  • CoD kid – gracz, który przybył z Wezwania do Walki z myślą, że Overwatch to to samo. Najczęściej bierze Żołnierza-76, bo innych postaci nie ogarnia i dziwi się, czemu jego karabin nie zabija wszystkich po kilku strzałach.
  • CS kid – podobnie, jak CoDowiec, gimbus, który zaczął grać w Overwatcha, bo myśli, że to to samo. ZAWSZE gra tylko snajperami, ewentualnie pyta się, gdzie można kupić broń lub gdzie znajduje się bomba. Poza tym uwielbia skiny oraz skrzynki i gra wyłącznie na rankedach, gdy uda mu się je odblokować. Rzadziej spotykany niż CoD kid.
  • Pro – wybierają swojego maina, zabijają wszystkich w wrogim teamie, błyskawicznie ładują ulta i realizują cele misji. Dla nich skiny nie mają znaczenia. Często są nimi e-sportowcy.
  • Troll – osoba, która nie chce dopuścić, aby jego drużyna wygrała i działa na jej niekorzyść. Zwykle grają Symmetrą i ustawiają teleport tuż obok przepaści, gdzie spadają niczego niespodziewający się członkowie teamu. Po meczu jest karmiony reportem.
  • Cheaterzy – Najczęściej biorą jednego ze snajperów, korzystając z aimbota lub triggerbota i walą headshoty co sekundę. Zwykle są to nooby, którzy grają w Overwatcha od dawna i ku ich nieszczęściu niczego tu się nie nauczyli. Na szczęście są szybko usuwani z gry.
  • Smurf – odpowiednik smurfa z CS:GO, podszywają się pod dwoma kontami jednocześnie, jedne z niskim poziomem, drugie z wysokim i zabijają całą wrogą drużynę. Nooby i newbie uważają ich za cheaterów.
  • Arabowie – odmiana trolla najpowszechniejsza w trybie rankingowym, posługująca się wyłącznie swoim językiem. Są zazwyczaj młodzi i jak kogoś z nich obrazisz, to zaczną cię wyzywać od niewiernych oraz wychwalać swojego boga. Z powodu postępującej islamizacji Europy często są spotykani na tych właśnie serwerach.

Mapy

Czyli to, gdzie walczymy w grze. Na chwilę obecną jest ich 22, z czego wszystkie są podzielone na kilka trybów. Co ciekawe, są one zaskakująco grywalne z kilkoma wyjątkami. Blizzard obiecał dodać edytor, ale ponieważ gra powstała na nowym silniku, będzie on nieprędko. Poniżej znajduje się ich opis i sytuacje, które się tam rozgrywają.

  • Hanamura – najpopularniejsza mapa w grze. Zawdzięcza to fanowskiej twórczości i strukturze pozwalającym atakującym na łatwe zwycięstwo chyba, że jakiś ogarnięty Bastion albo Törbjorn ich powstrzyma. Z rzadka znajdują się snajperzy, z Trupią Wdową na czele. Warto też dodać, że tutejszy salon gier jest zawsze demolowany.
  • Kolonia Księżycowa Horyzont – pierwsza kosmiczna mapa będąca dawnym domem Winstona. Choć znajduje się na Księżycu, poza jednym miejscem nie doświadczymy niskiej grawitacji, bo Blizzard doszedł do wniosku, że ta mapa stała by się przez to kompletnie niegrywalna[22].
  • Świątynia Anubisa – tutejsze Dust2, różni się jedynie futurystycznym klimatem, brakiem cheaterów i trybem, do którego został przydzielony. Jeśli grasz u atakujących, spodziewaj się u broniących Bastiona, Reinhardta, Törbjorna i Symmetrę, przez co dostanie się do punktu graniczy z cudem chyba, że ty albo ktoś z twoich odpowiednio użyje ulta.
  • Zakłady Volskaya Industries – siedziba główna i fabryka tytułowej firmy Volskaya Industries zajmująca się bojową robotyką oraz osadzona w mateczce Rosji. Za nią chodzą sobie mechy. Zwykle jeśli twoja drużyna zajmie jeden punkt, to drugi też będzie w waszych rękach.
  • Ilios – najgorsza mapa w grze, będąca typowym greckim miasteczkiem znajdującym się na tytułowej wyspie. Jest usiana przepaściami, ze studnią w środku mapy na czele. Poza latarnią morską jest kompletnie niegrywalna.
  • Nepal – futurystyczny klasztor w Himalajach będący miejscem największych starć w grze. Jest mniej usiana przepaściami niż Ilios, przez co jest od niego znacznie lepsza.
  • Oaza – mapa powstała w ramach przeprosin Amerykanów za szkody wyrządzone w wojnie irackiej, prawdopodobnie futurystyczny i utopijny Mosul. Pojawiają się trampolina oraz pojazdy zabijające każdego, kto zostanie przez nie potrącony, więc nooby unikają tej mapy jak ognia.
  • Wieża Lijiang – najpopularniejsza mapa do trybu Zdobądź Flagę z wyjątkiem targu miejskiego, który jest do tego trybu po prostu za mały, choć jest też przydzielony do Kontroli. Tam wprawdzie znajdują się przepaście, ale w odróżnieniu od Ilios mało kto chce kogoś z nich zepchnąć. Często z powodu występowania nich tuż przed punktem kontrolnym i tylko jednym przejściem do niego można usłyszeć krzyki spadających do nich noobów.
  • Eichenwalde – największa mapa w grze będąca opuszczonym niemieckim miasteczkiem z pobliskim zamkiem. Tam trzeba eskortować taran przebijający jego drzwi i zabrać ciało niejakiego Baldericha von Adlera. Co ciekawe, znajduje się miecz wbity do popiołu – fani Dark Souls powinni być więc zadowoleni.
  • Hollywood – rozrywkowa część Los Angeles znana ze swoich filmów. Tym razem musimy eskortować limuzynę z HAL-Fredem Glitchbotem, chcącym dotrzeć do swojej przyczepy. Ponieważ mocno się wścieka, gdy się oddala od celu, szybko stał się obiektem memów. Bardzo podobne pod względem konstrukcji etapu do drogi 66.
  • King's Row – tam trzeba zabrać ładunek do pobliskiej elektrowni. Niestety, wszystko psują camperzy i snajperzy, przez co zajęcie punktu bez dobrego tanka jest nie do zrealizowania.
  • Numbani – znajdujące się w Afryce miasto-państwo będące domem Pięści Zagłady i Orisy. Trzeba dostarczyć do muzeum broń o sile bomby atomowej, jednak ta pomimo oddawanych strzałów do niego w ogóle nie wybucha. Śmieszne, nie? Często nad nią jeżdżą na szynach statki, w które nooby często strzelają chcąc je rozwalić, pomimo faktu ostrzału od wroga.
  • Blizzard World – Blizzard chciał mieć własne Disneyland, ale nie miał zbyt dużo kasy, więc wsadził to wszystko do gry. Jest on zajeCenzura2.svgcie wielki, co powoduje dezorientację noobów desperacko chcących dotrzeć na pole bitwy. W tym samym dniu, kiedy zadebiutowała ta mapa, pojawiły się skiny reprezentujące bohaterów innych marek studia, przez co ilość graczy na serwerach wzrosła o jakieś 1000%.
  • Doradomeksykańskie miasto, do którego – podobnie jak w King's Row – trzeba dostarczyć terenówkę z prądem do pobliskiej elektrowni. Ta mapa jest tak kiepsko zbalansowana, że broniący zazwyczaj zatrzymują ładunek nieopodal końca. Poza tym często dochodzi wówczas do zabójstw nieopodal spawnu. Zazwyczaj na tyłach ciężarówki znajduje się Bastion w trybie wartownika, czyniąc tyły najbezpieczniejszym miejscem na świecie.
  • Droga 66 – znajdujące się gdzieś w Arizonie albo w Nowym Meksyku[23] ruiny amerykańskiego miasteczka nieopodal tytułowej, legendarnej drogi 66. Musimy dostarczyć terenówkę do hangaru z ciężarówkami, a dlaczego, to nie wie nikt. Tam obrona jest tak dobrze zorganizowana, że ładunek dociera do pierwszego punktu kontrolnego przy dogrywce.
  • Posterunek Gibraltar – dom Winstona, który wraz z pozostałymi chce dostarczyć paliwo do rakiety z satelitą komunikacyjną. Ta mapa jest na tyle dobrze zbalansowana, że ładunek dotrze zazwyczaj do okolic pierwszego punktu kontrolnego.
  • Junkertown – miejscówka zerżnięta z Borderlands[24], co tylko pokazuje na małą kreatywność Zamieci, dawny dom Złomiarza i Wieprza. Musimy dostarczyć tam bombę zdolną zabić jej królową najróżniejsze kosztowności królowej, ale zwykle jest tam taki burdel, że nawet najwięksi pro nie są w stanie ogranąć akcji na mapie. Zazwyczaj zostaje wygrana przez atakujących [25].
  • Castillo – dom Sombry i siedziba główna gangu Los Muertos, co pokazują liczne grafitti z jego nazwą. Dość mała mapa, przez co snajperzy albo szybko giną, albo stają się tam bezużyteczni.
  • Czarny Las – dlaczego czarny, to nie wie nikt. Najmniejsza mapa w grze, przez co idealnie nadaje się do deathmatchu, bowiem łatwo przez to kogoś zauważyć.
  • Ekopunkt Antarktyda – leżąca w totalnym zadupiu na Antarktydzie opuszczona baza. Podobnie, jak Czarny Las, świetny do deathmatchu.
  • Nekropolia – największa mapa do deathmatchu, przez co bardzo trudno ją ogarnąć. Jednocześnie jest siedliskiem snajperów, a zakradanie się do nich jest bardzo niebezpieczne, chyba, że grasz McCree.
  • Château Guillard – willa w remoncie otoczona dookoła wodami, dawniej dom rodzinny Trupiej Wdowy. Podobnie, jak Oaza, jest usiana skoczniami i z tego powodu jest równie znienawidzona przez noobów, co wspomniana mapa. Jednocześnie jedyna dobra mapa do deathmatchu.

Poza tym pojawiają się eventowe mapy, ale poza jedną to są przerobione mapy tych powyższych, więc nie są godne opisania.

Noob w Overwatch

  • Nigdy nie gra na treningach.
  • A jeśli tak, to tylko w nie.
  • Ustawia działko Tojrbörna w eskorcie tuż koło wózka.
  • Dashem Reinharta lub Pięści spada z przepaści.
  • Podchodzi do Złomiarza, kiedy go zabił nie wiedząc, że po śmierci zostawia bombki[26].
  • Nigdy nie gra supportem.
  • A jeśli już to tylko raz Aną.
  • Jeśli grał wcześniej w CeeSa, gra tylko Trupią Wdową i Żołnierzem-76.
  • Oraz dziwi się, że snajperka tej pierwszej nie zabija po jednym strzale.
  • Gra tylko Żołnierzem/Farą bo lubji roket dżampy choć nie można ich nimi robić.
  • Potrafi przyczynić się do porażki swojej drużyny.
  • Nie potrafi zrobić najlepszego zagrania walcząc z botami.
  • A jeśli już, to zapewne strzelał na oślep Bastionem.
  • Jako Torbjörn ustawia wieżyczkę, po czym idzie walczyć. Potem się dziwi, czemu tak szybko została zniszczona.
  • Grając Symmetrą sabotuje sojuszników stawiając teleport koło urwiska.
  • Grając jako Wieprzu w eskorcie wskakuje na wózek.
  • A jako Bastion na samym początku eskorty…
  • Nawet, jeśli za chwilę jego drużyna zajmie ostatni punkt.
  • Jeśli gra Orisą, pakuje się w środek akcji i rzuca turbodoładowanie.
  • Gdy z grupką osób próbuje zaatakować zcampionego McCreego, a potem piszą na forum: {nick gracza} ma czity!
  • Analogicznie gdy próbuje podkraść się do Żołnierza 76 gdy używa Wizjera Taktycznego.
  • Shakowany przez Sombrę dziwi się, czemu chwilowo nie może korzystać ze swoich umiejętności. Najczęściej wtedy gra Bastionem.
  • Próbuje przywrócić do życia sojusznika grając Łaską przy ostatnim punkcie Eskorty i tłumie wrogów dookoła.
  • Ustawia się jako Reinhart przy wyjściu z wrogiej bazy.
  • Za to jako Lucio przy klifie.
  • Stosuje TYLKO umiejętności poboczne, nigdy standardowej broni.
  • Odwrotnie korzystając z Trupiej Wdowy i Żołnierza-76.
  • Jeśli lubi Hentai próbuje zgwałcić Smugę. Po czym ta używa powrotu w czasie i zabija go headshotem.
  • Próbuje zdobyć Overwatch za darmo.
  • Jeśli już zdobył, dziwi się, że go zbanowali.
  • Po czym po stworzeniu 1000 multikont banują go na IP.
  • A jeśli do dostania Overwatch potrzeba kodu SMS kradnie kartę kredytową rodziców i włącza subskrybcję która zżera mu hajs z konta.
  • Jeśli grał wcześniej w Team Fortress 2, jako Tojbörn próbuje zbudować zasobnik lub teleport a potem na forum pisze: dlaczego nje modżyna zbudowaci tojbronem zasobnikja im teleportira? Oczywiście, na anglojęzycznym, po polsku.
  • Nie potrafi zrobić heada graczowi z 1 hp, stojącemu 1 metr przed nim, nie ruchomym.
  • A jeśli mu się udało, to zapewne gdy umarł po oberwaniu rakietą Helix.
  • Nie umie walczyć wręcz.
  • Jeśli grał wcześniej w assassyna bądź szpiegiem z TF2, jako Genji próbuje zabić ciosem w plecy.
  • Grając Genjim, nie umie przecinać pocisków mieczem.
  • Choć pomimo tego ustawia się koło Zarii i próbuje przeciąć jej pociski nim. Zamiast tego to pociski Zarii przecinają jego.
  • Gdy ktoś gra Genjim i zabije go gdy gra tankiem wyzywa go od cheaterów.
  • Zaś gdy sam gra nim zostaje zabity od działka.
  • Nigdy nie idzie walczyć. Zamiast tego zwiedza mapę i wkurza się, gdy ktoś go zabije.
  • Myśli, że Wizjer Taktyczny i Przycelowanie to aimboty i ich nie używa.
  • Samotnie rzuca się na punkt, nie zważając na to, że tam stoi Bastion w trybie działka, działko Tojborna na 3 levelu oraz działko Symmetry, nie mówiąc o całym wrogim teamie.
  • Pyta się na forum, gdzie znajdują się strony umożliwiające wymianę i losowanie skinów.
  • Grając Zenyattą, podczas trwania efektu nieśmiertelności kieruje się prosto na wrogą bazę. Nieważne, że stracił już połowę HP.
  • Nie umie umiejętne korzystać z efektu Mignięcia i powrotu na Smudze, przez co po upadku używa tego pierwszego, zamiast powrotu.
  • Rzuca sobie pod nogi Flashbanga grając McCreem.
  • Ba, w losowym kierunku!
  • Grając Łaską lub Farą, podczas podlatywania do miejscówki kończy mu się paliwo. Tuż nad przepaścią, koło Trupiej Wdowy.
  • Wchodzi do Jadowitej Miny bądź Potrzasku, gdy ma mało HP.
  • Próbuje walczyć na Melee z snajperem oddalonym od niego o 50 metrów.
  • Nigdy nie leczy swoich efektami.
  • Zużywa potężne umiejętności na słabe postacie.[27]
  • Próbuje zmienić w ekwipunku swoje bronie.
  • NIGDY nie zmienia skinów.
  • Nawet, jeśli w tym celu kupił Origins Edition.
  • Jeśli w ogóle kupił Origins Edition.
  • A jeśli już, to zmienia je na swoje obecnie najsłabsze skiny.
  • Strzela w statki przejeżdżające nad Numbanią.
  • Zamarza w Zakładach Volskaya Industries.
  • Grając Złomiarzem gdy jakimś cudem zdobędzie swoją ultra umiejętność, czyli Mord Oponę przejeżdża nią najsłabszego wroga.
  • Okazuje się, iż jest to jego członek drużyny i nawet mu nie zadał obrażeń.
  • Zużywa swojego ulta, kiedy jest najbardziej potrzebny.
  • Próbuje znaleźć nagie skiny bohaterek.
  • Grając D.vą używając ulta zrzuca mecha z klifu. Samemu wpadając pod nogi przeciwnika.
  • Ragequituje, gdy Sombra schakuje go używając Bastiona w trybie wartownika.
  • Analogicznie po przyciągnięciu go przez Wieprza.
  • Grając Trupią Wdową i używając kotwiczni wypada poza mapę.
  • Lub spada z wysokiej budowli koło tłumu nieprzyjaciół.
  • Gdy jego przeciwnicy sieją zament, ten rozwala respa.
  • Niszczy barierki koło urwiska. Tuż koło szarżującego Reinharta/Winstona, którzy również spadają z klifu.
  • Przewalił na skrzynki więcej, niż pełną wersję Overwatcha w wersji GOTY.
  • Nigdy nie gra w salonie gier.
  • Spami komunikatami na chacie.

Przypisy

  1. Gdy już się jednak pojawiają, gracz odczuwa wrażenie swojej pierwszej animacji poklatkowej
  2. A może na odwrót?
  3. Dopóki nie będziecie w zasięgu wybuchu, bo pięść robi dosyć duży zamęt, porównywalny do bomby atomowej wielkości myszy.
  4. Oczywiście bezskuteczna
  5. Czyli po jakichś 5 sekundach
  6. Wnioskując po jej ubraniu i uzbrojeniu
  7. i którego prawdopodobnie sama by chciała
  8. Nic nowego, ale chociaż ten fakt dodaje temu wiarygodności
  9. Bo na polanie stopionym metalem z rąk inżynieryjnego kraba trzeba zasłużyć!
  10. (Czyt. Co za cheater jak on tam wlazł?!)
  11. GLaDOS byłaby z niej zapewne bardzo dumna
  12. http://www.gamesradar.com/and-now-its-dvas-turn-to-be-nerfed-in-overwatch-and-players-arent-happy/
  13. Pochodzenie zobowiązuje
  14. Już nie jest. Czas trwania został zmniejszony. W ramach rekompensaty, D.Va otrzymała nową umiejętność
  15. Tak, zasięg przekracza 180º. Przykro nam
  16. Chociaż nie jesteśmy tego pewni, bo nosi maskę Pyro z TF2
  17. Nie ukrywamy, że mogliśmy popełnić jakiś błąd przy obliczeniach i w rzeczywistości wynik mógłby być o wiele większy
  18. Tak naprawdę nie ma nic, ale walić to
  19. Możliwe, że jakąś z fanek Nonsensopedii
  20. Wynosi ona tyle, ile czas rozpuszczenia Big Milka w czynnym wulkanie w czasie erupcji
  21. Przez to powinna nie działać w nocy, ale nie jesteśmy tego pewni
  22. I biorąc pod uwagę chaos, jaki tam się dzieje, mają rację
  23. Co wskazują tutejsze rysunki kosmitów
  24. Nie wierzysz? Pograj w obie gry i porównaj
  25. Zazwyczaj albo brakuje im do przegranej kilku minut, a czasem kilku sekund
  26. Niekoniecznie świąteczne
  27. Jeśli w ogóle w nie trafi


Szablon:Overwatch