Alan Alborn: Różnice pomiędzy wersjami
Ponury bot (dyskusja • edycje) M (Robot wykonał kosmetyczne poprawki) |
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika Hambruger, powód: nieśmieszne) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 12 wersji utworzonych przez 10 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik: |
[[Plik:Alan Alborn.jpg|thumb|200px|Alan tęskni za samolotem]] |
||
{{cytat|A teraz lotnik wśród skoczków – '''Alan Alborn'''!|[[Włodzimierz Szaranowicz|Szaran]] o pasjach '''Alana''', a nie o wynikach}} |
{{cytat|A teraz lotnik wśród skoczków – '''Alan Alborn'''!|[[Włodzimierz Szaranowicz|Szaran]] o pasjach '''Alana''', a nie o wynikach}} |
||
'''Alan Alborn''' – jeden z nielicznych [[skoki narciarskie|skoczków narciarskich]] ze [[Stany Zjednoczone|Stanów Zjednoczonych]], którzy kiedykolwiek zdobyli punkty do Pucharu Świata. Pochodzi z [[Alaska|krainy]], po której niegdyś stąpali najwięksi [[Rosjanie|wrogowie]] jego narodu, ale w końcu sprzedali ją za bezcen. Nie dziwi to – głupio byłoby, gdyby skoczek narciarski pochodził z Miami. |
'''Alan Alborn''' – jeden z nielicznych [[skoki narciarskie|skoczków narciarskich]] ze [[Stany Zjednoczone Ameryki|Stanów Zjednoczonych]], którzy kiedykolwiek zdobyli punkty do Pucharu Świata. Pochodzi z [[Alaska|krainy]], po której niegdyś stąpali najwięksi [[Rosjanie|wrogowie]] jego narodu, ale w końcu sprzedali ją za bezcen. Nie dziwi to – głupio byłoby, gdyby skoczek narciarski pochodził z Miami/Washingtonu/Floridy/Colorado. |
||
== Przebieg kariery == |
== Przebieg kariery == |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
=== Szczyt formy === |
=== Szczyt formy === |
||
O ile większość zawodników [[Puchar Świata w skokach narciarskich|Pucharu Świata]] tłumaczy swoje słabe wyniki brakiem formy, słabym przygotowaniem technicznym czy niedogodnym układem gwiazd, tak Amerykaninowi nie dane było po prostu pojawiać się na skoczniach świata z powodu braku funduszy.<ref>To USA nie ma funduszy? Apokalipsa!</ref> Sezon 2001/02 był pewnego rodzaju przełomem w jego karierze. Kadra USA zaczęła regularnie pojawiać się na skoczniach świata, a sam Alborn niemal za każdym razem punktował. Dało mu to w sumie 20 miejsce w klasyfikacji generalnej. Raz nawet udało mu się wskoczyć na podium w Letnim Grand Prix! Z tej okazji sponsor reprezentacji zorganizował sutą posiadówę, na którym schlał się tak, że trzeźwiał przez następne pół roku. |
O ile większość zawodników [[Puchar Świata w skokach narciarskich|Pucharu Świata]] tłumaczy swoje słabe wyniki brakiem formy, słabym przygotowaniem technicznym czy niedogodnym układem gwiazd, tak Amerykaninowi nie dane było po prostu pojawiać się na skoczniach świata z powodu braku funduszy.<ref>To USA nie ma funduszy? Apokalipsa!</ref> Sezon 2001/02 był pewnego rodzaju przełomem w jego karierze. Kadra USA zaczęła regularnie pojawiać się na skoczniach świata, a sam Alborn niemal za każdym razem punktował. Dało mu to w sumie 20 miejsce w klasyfikacji generalnej. Raz nawet udało mu się wskoczyć na podium w Letnim Grand Prix! Z tej okazji sponsor reprezentacji zorganizował sutą posiadówę, na którym schlał się tak, że trzeźwiał przez następne pół roku. |
||
=== Zmiana hobby === |
=== Zmiana hobby === |
||
W wyniku owego wydarzenia, drużyna Stanów Zjednoczonych ponownie stanęła na skraju bankructwa i Alan wrócił do swoich codziennych zajęć np. odśnieżania jezior. Z sentymentu za dalekimi skokami postanowił powrócić do lotów, lecz tym razem za sterem samolotu. Tam ustanowił obecny rekord Stanów Zjednoczonych w długości lotu przelatując swoją Cessną-185 ze wschodniego na zachodnie wybrzeże [[Ameryka|Ameryki]]. Odbiło się to jednak na jego mentalności i podczas każdego następnego powrotu na skocznię znajdował się w przedziale 28-50 miejsca. W 2007 roku postanowił<ref> |
W wyniku owego wydarzenia, drużyna Stanów Zjednoczonych ponownie stanęła na skraju bankructwa i Alan wrócił do swoich codziennych zajęć np. odśnieżania jezior. Z sentymentu za dalekimi skokami postanowił powrócić do lotów, lecz tym razem za sterem samolotu. Tam ustanowił obecny rekord Stanów Zjednoczonych w długości lotu przelatując swoją Cessną-185 ze wschodniego na zachodnie wybrzeże [[Ameryka Północna|Ameryki]]. Odbiło się to jednak na jego mentalności i podczas każdego następnego powrotu na skocznię znajdował się w przedziale 28-50 miejsca. W 2007 roku postanowił<ref>Wreszcie…</ref> skończyć karierę i zająć się trenowaniem skoczków. |
||
== Zobacz też == |
|||
* [[Mackenzie Boyd-Clowes]] |
|||
* [[Nigel Lauchlan]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
<br clear=all> |
<br clear=all /> |
||
{{ |
{{Skoczkowie}} |
||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Byli skoczkowie narciarscy]] |
||
[[Kategoria:Amerykańscy sportowcy]] |
Aktualna wersja na dzień 23:48, 31 lip 2022
A teraz lotnik wśród skoczków – Alan Alborn!
- Szaran o pasjach Alana, a nie o wynikach
Alan Alborn – jeden z nielicznych skoczków narciarskich ze Stanów Zjednoczonych, którzy kiedykolwiek zdobyli punkty do Pucharu Świata. Pochodzi z krainy, po której niegdyś stąpali najwięksi wrogowie jego narodu, ale w końcu sprzedali ją za bezcen. Nie dziwi to – głupio byłoby, gdyby skoczek narciarski pochodził z Miami/Washingtonu/Floridy/Colorado.
Przebieg kariery[edytuj • edytuj kod]
Początki[edytuj • edytuj kod]
Zaczęło się od tego, że jakimś cudem został powołany do kadry na ZIO w Nagano w 1998 roku. Obyło się bez fajerwerek, ale potem bywało już nieco lepiej. O ile sponsor sypnął drobnymi, reprezentacja Stanów jechała na zawody co dawało Albornowi szansę na przesmyrnięcie się do finałowej trzydziestki i zapisanie na kartach historii skoków. Szło mu całkiem nieźle jak na Amerykanina, ale co z tego, skoro występy jego kadry ograniczały się do czterech imprez w sezonie, a pomimo dobrych występów kończył sezon na 60 miejscu. Alan opierdalał się więc błogo na rodzimej Alasce, w wolnym czasie budując igloo, polując na ryby i łowiąc niedźwiedzie.
Szczyt formy[edytuj • edytuj kod]
O ile większość zawodników Pucharu Świata tłumaczy swoje słabe wyniki brakiem formy, słabym przygotowaniem technicznym czy niedogodnym układem gwiazd, tak Amerykaninowi nie dane było po prostu pojawiać się na skoczniach świata z powodu braku funduszy.[1] Sezon 2001/02 był pewnego rodzaju przełomem w jego karierze. Kadra USA zaczęła regularnie pojawiać się na skoczniach świata, a sam Alborn niemal za każdym razem punktował. Dało mu to w sumie 20 miejsce w klasyfikacji generalnej. Raz nawet udało mu się wskoczyć na podium w Letnim Grand Prix! Z tej okazji sponsor reprezentacji zorganizował sutą posiadówę, na którym schlał się tak, że trzeźwiał przez następne pół roku.
Zmiana hobby[edytuj • edytuj kod]
W wyniku owego wydarzenia, drużyna Stanów Zjednoczonych ponownie stanęła na skraju bankructwa i Alan wrócił do swoich codziennych zajęć np. odśnieżania jezior. Z sentymentu za dalekimi skokami postanowił powrócić do lotów, lecz tym razem za sterem samolotu. Tam ustanowił obecny rekord Stanów Zjednoczonych w długości lotu przelatując swoją Cessną-185 ze wschodniego na zachodnie wybrzeże Ameryki. Odbiło się to jednak na jego mentalności i podczas każdego następnego powrotu na skocznię znajdował się w przedziale 28-50 miejsca. W 2007 roku postanowił[2] skończyć karierę i zająć się trenowaniem skoczków.
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy