Copywriter

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

W naszym zawodzie podstawą jest to, by stworzyć coś, co wygra z pełnym pęcherzem

Copywriter o sobie

Copywriter – rodzaj artysty. Do trzeciego piwa najbardziej znienawidzony członek każdego społeczeństwa. Po trzecim – wprost przeciwnie. Pracuje w agencji reklamowej. Wymyśla i pisze reklamy, które bezustannie przerywają filmy, mecze i inne mniej lub bardziej intelektualne rozrywki. Które to przerwy mogą się jednak okazać zbawienne w przypadku pełnego pęcherza.

Obowiązki[edytuj • edytuj kod]

Junior Copywriter[edytuj • edytuj kod]

  • Robienie kawy copywriterowi i senior copywriterowi;
  • Przeszukiwanie internetu w poszukiwaniu tego, czego nie chce się szukać copywriterowi i senior copywriterowi;
  • Zbieranie bury od Dyrektora Kreatywnego za copywritera i senior copywritera;
  • Sprawdzanie literówek w stu siedemdziesięciu wersjach tysiącstronicowego katalogu produktowego.

Copywriter[edytuj • edytuj kod]

  • Robienie kawy senior copywriterowi;
  • Przeszukiwanie internetu w poszukiwaniu tego, czego nie chce się szukać senior copywriterowi;
  • Zbieranie bury od Dyrektora Kreatywnego za senior copywritera;
  • Pisanie haseł i podrzucanie pomysłów, które następnie senior copywriter przypisze sobie.

Senior Copywriter[edytuj • edytuj kod]

  • Robienie kawy Dyrektorowi Kreatywnemu;
  • Prezentacje pomysłów ukradzionych pozyskanych od copywritera.

Przywileje[edytuj • edytuj kod]

Junior Copywriter[edytuj • edytuj kod]

  • Może chodzić w szaliku latem;
  • Może się pokazywać w Planie B dwa razy w miesiącu;
  • Może nosić skarpetki w różnych kolorach.

Copywriter[edytuj • edytuj kod]

  • Może pić kawę zrobioną przez junior copywritera;
  • Może jeździć do pracy na holenderskim rowerze nawet zimą;
  • Może się pokazywać w Planie B dwa razy w tygodniu.

Senior Copywriter[edytuj • edytuj kod]

  • Może pić kawę zrobioną przez junior copywritera i copywritera'
  • Może się teleportować do pracy własnym teleportem;
  • Może siedzieć w Planie B przy barze i wołać do barmana per „Józek”.

Najsłynniejsze teksty copywriterów[edytuj • edytuj kod]

  • „Och, jaka szaruga za oknem. A nie, masz brudne firanki”
  • Daewoo Lanos. Stać cię na więcej”
  • „(...) precyzyjnie trafia w źródło bólu twojego gardła”
  • „(...) bo na pewno nie zwrócisz uwagi na moje lekkie nietrzymanie moczu”
  • „Karma dla kotów, z całymi kawałkami mięsa”
  • „Zapalenie pęcherza tak bardzo męczy mnie”
  • „L'oreal. Pełne usta za jednym pociągnięciem”
  • „(...) zdziwił ją zapach jego stóp”
  • „Poznać pana po kiełbasie”