Programista: Różnice pomiędzy wersjami
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 85.11.114.117; przywrócono ostatnią wersję autorstwa 194.93.124.20.) |
(Allahu Thumburihhtu!) Znacznik: przez API |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Programista.jpeg|250px |
[[Plik:Programista.jpeg|250px|thumb|Miejsce pracy programisty]] |
||
{{cytat|Dziewczyna '''programisty'''.|Dowcip}} |
{{cytat|Dziewczyna '''programisty'''.|Dowcip}} |
||
{{cytat|Ten kod to bezład, lecz działa znakomicie.|'''Programista''' o swoim dziele}} |
{{cytat|Ten kod to bezład, lecz działa znakomicie.|'''Programista''' o swoim dziele}} |
Wersja z 12:38, 29 sty 2017
Dziewczyna programisty.
- Dowcip
Ten kod to bezład, lecz działa znakomicie.
- Programista o swoim dziele
Człowiek jest wart tyle, ile napisał programów.
- Motto programistów
Prawdziwy programista ma grupę krwi C.
- Drugie motto programistów
Szablon:Tbyt przetwarzający ziarno kawy na linie kodu źródłowego, człowiek do zadań specjalnych, władca komputerów. Programista to jedyny gatunek ludzi na świecie, który potrafi rozmawiać z komputerem bez kłótni. Dzięki znajomości języków programowania, programiści piszą (wklepują) miliardy linijek nic nieznaczącego kodu i tak oto powstają programy. Najbardziej znanym programistą na świecie jest Bill Gates, twórca BSoD.
Wygląd
Programistę najłatwiej poznać po wielkim odcisku na tyłku, spowodowanym siedzeniem przy komputerze 25 h na dobę, oczach spawacza oraz charakterystycznej białej opaleniźnie. Najlepsi mają również palce spuchnięte jak rakiety do tenisa.
Zachowanie
Typowy programista wypełnia dokumenty w HTML. Przed każdą wypowiedzią mówi: write, a gdy oczekuje odpowiedzi, kończy swoją wypowiedź słowem: read. Zapamiętuje informacje jako zmienne (jeśli nie poda jej nazwy, to znaczy, że nie zapamiętał). Na końcu każdej linijki zawsze wstawia średnik. Uważa cały świat za jeden wielki program, a jeśli coś nie uda mu się za pierwszym razem, szuka błędu, zanim robi to drugi raz.
Zakres obowiązków
- Pisanie błędów w programach;
- Drobiazgowe rozwiązywanie problemów, które już zostały rozwiązane w szczegółach;
- Tworzenie oprogramowania, które i tak nie działa;
- Odkrywanie koła na nowo w postaci kwadratu;
- Przejście Snake'a z poziomu kodu źródłowego.