Ludzki żywot: Różnice pomiędzy wersjami
M |
M |
||
Linia 66: | Linia 66: | ||
*25 tysięcy lat temu – pierwsze stałe skupisko człowieka zwane ''osada'' zostaje utworzone przez ówczesnych graczy. |
*25 tysięcy lat temu – pierwsze stałe skupisko człowieka zwane ''osada'' zostaje utworzone przez ówczesnych graczy. |
||
*10 tysięcy lat temu – do gry dodano możliwości rolnicze. Gracze przestawiają się z trybu ''koczowniczy'' na tryb ''osiadły'' ze względu na możliwość zdobywania żywności dzięki niemu. Gracze zaczynają zdobywać w ten sposób żyto i jęczmień, przedmioty które służą do craftingu właśnie wprowadzonych przedmiotów - najpierw drinku o nazwie ''[[piwo]]'' (którego spożycie w nadmiernej ilości ma skutki uboczne), potem kleiku, zupy i na końcu chleba. Te trzy (a przynajmniej dwa) ostatnie służą do zaspokajania cechy ''głód'', której niska wartość obniża wszelkie statystyki gracza i po pewnym czasie prowadzi do przedwczesnego końca gry. Podobnie jest z statystykami ''pragnienie'' (zaspokajane przez picie zdatnych cieczy typu woda) i ''zmęczenie'' (zmniejszane poprzez wylogowanie się z serwera. Na początku jest tylko niezbyt dobry patyk, ale potem zostaje prowadzony item pług który ułatwia czynności rolnicze. |
*10 tysięcy lat temu – do gry dodano możliwości rolnicze. Gracze przestawiają się z trybu ''koczowniczy'' na tryb ''osiadły'' ze względu na możliwość zdobywania żywności dzięki niemu. Gracze zaczynają zdobywać w ten sposób żyto i jęczmień, przedmioty które służą do craftingu właśnie wprowadzonych przedmiotów - najpierw drinku o nazwie ''[[piwo]]'' (którego spożycie w nadmiernej ilości ma skutki uboczne), potem kleiku, zupy i na końcu chleba. Te trzy (a przynajmniej dwa) ostatnie służą do zaspokajania cechy ''głód'', której niska wartość obniża wszelkie statystyki gracza i po pewnym czasie prowadzi do przedwczesnego końca gry. Podobnie jest z statystykami ''pragnienie'' (zaspokajane przez picie zdatnych cieczy typu woda) i ''zmęczenie'' (zmniejszane poprzez wylogowanie się z serwera. Na początku jest tylko niezbyt dobry patyk, ale potem zostaje prowadzony item pług który ułatwia czynności rolnicze. |
||
*7.5 tysięcy lat temu – dodano crafting itemów wyższej jakości z [[brąz]] |
*7.5 tysięcy lat temu – dodano crafting itemów wyższej jakości z [[brąz|brązu]]. |
||
*7 tysięcy lat temu – dodano [[koło]]. Jest ono używane do dzisiaj. |
*7 tysięcy lat temu – dodano [[koło]]. Jest ono używane do dzisiaj. |
||
*6 tysięcy lat temu – w części kontynentu Azja pojawiają się pierwsze ''cywilizacje'' w regionie Mezopotamia (zwany też Żyznym Półksiężycem), pierwsze wersje serwerów o nazwie ''państwo'' |
*6 tysięcy lat temu – w części kontynentu Azja pojawiają się pierwsze ''cywilizacje'' w regionie Mezopotamia (zwany też Żyznym Półksiężycem), pierwsze wersje serwerów o nazwie ''państwo'' |
Wersja z 21:57, 1 lis 2017
Ten artykuł jest niezmiernie długi i jego czytanie może spowodować liczne szkody, takie jak: strata czasu, ból palców, możliwość zepsucia się myszki, klawiatury, procesora i przypalenie drugiego dania. Upewnij się, że jesteś na siłach lub wylosuj sobie coś krótszego. |
Ludzki żywot – gra z gatunku MMORPG. Okrzyknięta została najbardziej innowacyjną grą wszech czasów, głównie z racji niesamowitych efektów graficznych, wielowątkowej, nieliniowej fabuły, a także z niebywałej popularności – jest najpopularniejszą grą na świecie, obecnie gra w nią ponad 7 miliardów ludzi, a liczba ta systematycznie rośnie głównie przez tamtejszy najpopularniejszy serwer.
Ogólny zarys
Rozgrywka prowadzona jest z perspektywy pierwszej osoby (FPP) i opiera się w głównej mierze na interakcji z otoczeniem oraz innymi graczami. Bohater gry rozwija się, zdobywa doświadczenie i wiedzę. Wiele zamieszania wprowadza fakt, że fabuła gry nie jest w żadnym stopniu stała. Każda rozgrywka niesie ze sobą zupełnie odmienny poziom wrażeń. Każdy z graczy rozpoczyna swoją historię zupełnie inaczej oraz prowadzi ją w indywidualny, niepowtarzalny sposób. Nawet najmniejsze wybory mają wpływ na kolejne wydarzenia. Fakt ten pogłębiony jest przez bardzo duży aspekt losowości oraz to, że na świat wpływają jednocześnie miliardy innych użytkowników. Aby grać w jakąkolwiek inną grę komputerową, musisz grać w Ludzki żywot.
Powstanie gry
Wydawca Ludzkiego żywota nie jest do końca znany. Trwa spór o prawa autorskie do projektu pomiędzy God Studios, Allah Inc. oraz Buddha Arts, a także Big Bang Corporation z filią w Evolution Labs. Znanym wydawnictwem przypisującym sobie autorstwo było też Hellada Productions, jednakże upadek studia doprowadził do jego wycofania się z konfliktu.
Niejasny jest również proces i czas powstawania tej niezwykłej gry. Według zwolenników Big Bang Corporation zajęło to kilka miliardów lat, według twórcy z God Studios tylko 6 dni, a pozostałe wytwórnie utrzymują, że jedynie rozwinęły amatorski projekt.
Cel gry
Każde ze studiów wydawniczych, roszczących sobie prawa autorskie do gry, inaczej opisuje jej ostateczny cel:
- Wg God Studios celem gry jest wyselekcjonowanie możliwie dużej grupy graczy, którzy będą dopuszczeni do gry w jej następnym wydaniu Ludzki żywot 2.0. Wg reguł tego wydawcy w grze występuje jego złośliwy oponent o ksywce Szatan, które będąc zbuntowanym ex-adminem serwerowni Ziemia nakłania użytkowników do olania celu głównego.
- Wg Allah Inc. celem gry jest dążenie do Ludzkiego żywota 2.0 poprzez pokojowe szerzenie dobrego imienia tego studia na świecie.
- Wg Evolution Labs gra nie ma celu ostatecznego i celem jej jest dobra zabawa wszystkich graczy. Alternatywnie celem jest uzyskanie na drodze wielopokoleniowej ewolucji graczy o jak najwyższych parametrach.
- Wg Buddha Arts gra powstała przez pomyłkę, kiedy część serwerów w serwerowni Uniwersum na skutek błędu w kodzie wydzieliła z procesów osobną maszynę wirtualną jako grę. Wg tej koncepcji ostatecznym celem gry jest zrozumienie przez wszystkie podprocesy konieczności powrotu do jedności z główną serwerownią i zaprzestanie gry.
- Wg Big Bang Corporation gra powstała, kiedy do serwera Nicość wdarł się jakiś bug, powodujący gwałtowne powiększenie się go i zamienienie w serwer Wszechświat, i o dziwo, serwer ten nadal zwiększa pojemność CPU. Big Bang Corporation podziela względy Evolution Labs na temat rozgrywki gry.
Mechanika gry
Gracz jest w gruncie rzeczy całkowicie wolny (wyjątkami są niektóre serwery z co bardziej restrykcyjną polityką); może robić cokolwiek, oczywiście w ramach zdrowego rozsądku i obowiązującego na serwerze prawa. Gracz, idąc przez życie, zdobywa doświadczenie oraz nowe, przydatne bądź nie, umiejętności. Punkty biegłości w danej dziedzinie zdobywa jedynie dzięki praktyce – im dłużej wykonuje daną pracę, tym lepiej mu ona wychodzi. Dzieje się to efektywniej, jeżeli pracuje z bardziej doświadczonym graczem, który uczy go danej dziedziny. Często zdobywanie doświadczenia w niektórych domenach przychodzi łatwiej niż w innych; jest to indywidualna i generowana losowo cecha. Najczęściej dzieje się to na początku gry bądź w początkowych jej etapach. Można przyspieszyć proces zdobywania statystyk, używając niedozwolonych skryptów – farmaceutyków (np. sterydów), aczkolwiek wiąże się to z ryzykiem pogorszenia zdrowia postaci.
Charakterystyczną rzeczą jest interfejs bez jakichkolwiek wskaźników. Ocenę stanu zdrowia opieramy na własnym samopoczuciu, sposobie, w jaki wyświetlany jest obraz (przy niektórych chorobach i upojeniu alkoholowym występują np. omamy wzrokowe), oraz na podstawie zmian na ciele. Gracze, którzy wybrali klasę Medyk, są w stanie rozpoznać problemy ze zdrowiem u innych graczy po uprzednim przebadaniu, czyli sprawdzeniu ich parametrów, np. temperatury ciała.
Postać gracza musi odżywiać się oraz załatwiać wiele czynności fizjologicznych. Brak troski grozi końcem gry.
Całe otoczenie jest tworzone przez oddziaływania innych graczy, a kolejni użytkownicy żyją w świecie zbudowanym przez poprzednich. Trudno odnaleźć grę z podobnym poziomem interakcji.
Gra, potwierdzając swój niezwykły poziom trudności, daje nam tylko jedną szansę. Formalnie rozgrywka kończy się w momencie śmierci. Dopiero po ukończeniu swojego najwyższego poziomu gracze dowiadują się, czy występują jeszcze poziomy dodatkowe. W zależności od przekonania, które studio jest realnym wydawcą gry, gracze prowadzą grę wg instrukcji danego studia i różnią się w poglądach na ich istnienie:
- Duża część teistów (zwolenników God Studios) jest przekonana, że po spadnięciu punktów życia do zera następuje spotkanie z samym twórcą projektu i przejście do etapu bonusowego w postaci nieba bądź piekła. Możliwa ma być kontynuacja gry w jej nowszej wersji Ludzki żywot 2. Tylko dwaj gracze w historii dostali drugie życie. Byli to syn założyciela God Studios oraz jego znajomy o nicku Łazarz.
- Ateiści (zwolennicy Evolution Labs) uważają, że po śmierci będą martwi i kontynuacja gry w jakiejkolwiek świadomie ciągłej formie jest niedostępna.
- Osobną grupę stanowią hinduiści oraz buddyści (Zwolennicy Buddha Arts). Oni wierzą, że po śmierci następuje respawn, niestety traci się przy okazji cały ekwipunek, doświadczenie, znów startuje na poziomie 0 oraz najczęściej zmienia się serwer i wygląd postaci.
- Specyficzną grupą są również szintoiści z serwera Japonia, którzy wierzą, że odpowiednie składanie ofiar zwiększy dla nich przychylność skryptów gry.
Początek i pierwsi gracze
Faza 0
Istnieje kilka wersji Fazy 0, tj. przed pojawieniem się pierwszych graczy spoza ekipy wydawniczej.
Big Bang Corporation
- 13.798 ± 0.037 miliard lat temu – Megaserwerownia Nicość zamienia się w megaserwerownię Wszechświat. W niecałą sekundę następny niesamowity rozwój serwera. Następne ważne zmiany są liczone od tej pory (tj. następna ważna zmiana jest 100 milionów lat po tym zdarzeniu)
- 100 milionów lat – Zostają dodane dodatki zwane gwiazda, umożliwiające zakładanie serwerowni. Same gwiazdy tworzą nadserwerownię która gromadzi wszystkie serwerownie w pobliżu.
- 600 milionów lat – Powstaje pierwsza superserwerownia, tzw. galaktyka która skupia wiele nadserwerowni.
- 4 miliardy lat – dodano nowy rodzaj dodatku gwiazda.
- 9.1 miliardów lat – Nadserwerownia Słońce wraz z jej serwerowniami zostają powoli wprowadzane do gry.
Faza 0 i ½
Daty są tutaj względem dnia dzisiejszego.
- 3.9-3.5 miliardów lat temu – Na serwerowni Ziemia pojawiają się pierwsi gracze. Na razie ich możliwości są niesamowicie proste.
- 2.4 miliard lat temu – po raz pierwszy włączony jest tryb "epoka lodowcowa" który zostanie wyłączony 300 milionów lat później. Ponoć tryb jest włączany i wyłączany cyklicznie (tj. że czas z włączonym i wyłączonym trybem w przybliżeniu powtarza się przez co jest przewidywalny)
- 251.4 milionów lat temu – event w postaci wielkiej skały zwanej asteroida. Zakańcza grę wielu graczy, ale pozwala włączyć się do gry grupie o nazwie dinozaury które przez długi czas są na liście najlepszych graczy. Eventy tego typu gdzie gra się kończy dla wielu graczy, nazywane są masowym wymieraniem.
- 215 milionów lat temu – rasa Ssaki zostaje wprowadzona. Jest o tyle ważne że w dniu dzisiejszym wariant tej rasy (zwany w slangu graczy gatunek) jest gatunkiem "dominującym".
- 65 milionów lat temu – megaevent typu masowanie wymieranie. Grę kończy niemal ¾ wszystkich graczy, licząc nawet szatę roślinną. Toruje to drogę rasie Ssaki do ulepszania gatunków, tzw. ewolucji.
- 4.5 milionów lat temu – Pierwsza wersja gatunku o nazwie Ludzie z rasy Ssaki jest dodana. Z czasem dodawane są nowe wersje które mają coraz więcej skilli. Na razie serwery istnieją jedynie na kontynencie Afryka.
- 200 tysięcy lat temu – Najnowszy wersje gatunku ludzi zwany homo sapiens zastąpił poprzednią wersję. Na razie nie wprowadzono nowszej wersji. Wraz z tym, kończy się faza 0 i rozpoczyna Faza 1.
Faza 1
Faza 1 zwana jest przez graczy Prehistoria. Od tej fazy gatunek Ludzie (dalej zwany człowiekiem, ludzie w liczbie mnogiej) ma spory wpływ na to jak gra się potoczy i są uważani za obecnych graczy gry w przeciwieństwie do fazy 0, gdzie graczami były także inne rasy i gatunki.
- 50 tysięcy lat temu – Ludzie przemieszczają się z Afryki na inne kontynenty, otwierając przez to serwery na nowych kontynentach.
- 29 tysięcy lat temu – zbugowany wariant gatunku Ludzi zostaje usunięty z gry.
- 28-20 tysięcy lat temu – do gry wprowadzono harpuny, igły i piły.
- 25 tysięcy lat temu – pierwsze stałe skupisko człowieka zwane osada zostaje utworzone przez ówczesnych graczy.
- 10 tysięcy lat temu – do gry dodano możliwości rolnicze. Gracze przestawiają się z trybu koczowniczy na tryb osiadły ze względu na możliwość zdobywania żywności dzięki niemu. Gracze zaczynają zdobywać w ten sposób żyto i jęczmień, przedmioty które służą do craftingu właśnie wprowadzonych przedmiotów - najpierw drinku o nazwie piwo (którego spożycie w nadmiernej ilości ma skutki uboczne), potem kleiku, zupy i na końcu chleba. Te trzy (a przynajmniej dwa) ostatnie służą do zaspokajania cechy głód, której niska wartość obniża wszelkie statystyki gracza i po pewnym czasie prowadzi do przedwczesnego końca gry. Podobnie jest z statystykami pragnienie (zaspokajane przez picie zdatnych cieczy typu woda) i zmęczenie (zmniejszane poprzez wylogowanie się z serwera. Na początku jest tylko niezbyt dobry patyk, ale potem zostaje prowadzony item pług który ułatwia czynności rolnicze.
- 7.5 tysięcy lat temu – dodano crafting itemów wyższej jakości z brązu.
- 7 tysięcy lat temu – dodano koło. Jest ono używane do dzisiaj.
- 6 tysięcy lat temu – w części kontynentu Azja pojawiają się pierwsze cywilizacje w regionie Mezopotamia (zwany też Żyznym Półksiężycem), pierwsze wersje serwerów o nazwie państwo
God Studios
- 6 tysięcy lat temu – ponoć założyciel God Studios stworzył wtedy grę i zaprosił pierwszych dwóch graczy. Jednak gildia Naukowcy podważa iż stało się to 60 tysięcy lat temu i czy w ogóle to się stało.
- 6 tysięcy lat temu – gracze namówieni przez pewnego cheatera kradną itemy. Główny deweloper postanawia kicknąć ich z serwera.
- 5.8 tysiąca lat temu – pierwszy teamkill. Gracz o nicku Abel zabija gracza o nick u Kain
- 4 tysiące lat temu – deweloper postanawia zrobić wipe z serwera. Event nazywa się Potop. Po jego zakończeniu na serwerze zostaje tylko gracz o nicku Noe i kilka NPC
- 3.2 tysiąca lat temu – gracz o nicku Mojżesz wyprowadza gildię Żydzi z serwera Egipt. Używa wtedy czaru rozstąpienie morza.
- 2 tysiące lat temu – gracz o nicku Jezus dostaje infinite bana. Podaje się za admina i syna głównego dewelopera.
Przebieg gry
Do gry można dołączyć tylko na zaproszenie 2 użytkowników zwanych rodzicami. Instalacja nowego użytkownika w grze trwa zazwyczaj 9 miesięcy. Powszechnie uważa się, iż gra rozpoczyna się w momencie narodzin, acz według niektórych zaczyna się ona już w momencie poczęcia, czyli rozpoczęcia instalacji gracza. Można ją anulować, ale niektórzy gracze tego nie pochwalają. Jeśli instalacja zakończy się przedwcześnie, postać gracza jest narażona na liczne niekompatybilności w początkowym etapie gry, może być osłabiona, mieć niższe statystyki, a nawet zakończyć grę na niskim poziomie. Pewne jest, że statystyki postaci gracza są zależne od statystyk i wyborów czynionych podczas instalacji przez starszą graczkę pełniącą rolę matki (np. używki obniżają, zaś zdrowy tryb życia może nawet zwiększyć statystyki przyszłego gracza). Gracz nie ma wpływu na to, na jakim serwerze (zwanym w grze państwem) się urodzi, podobnie nie ma wpływu na swój wygląd, płeć czy inne statystyki początkowe – są one losowo kształtowane przez oprogramowanie serwera. W późniejszych etapach gry jest możliwa zmiana pewnych aspektów wyglądu zewnętrznego swojej postaci, w procesie zwanym operacją plastyczną lub zmianą płci, jednak wiążą się one z dużymi kosztami i większość graczy na nie nie stać.
Podczas gry istnieje możliwość wylogowania się. Przeważnie następuje to wieczorem lub nocą (na różnych serwerach jest różny czas). W nocy na serwerach zostają tylko gracze zdobywający doświadczenie w pracy oraz studenci. Ponowne zalogowanie się jest możliwe po około 8 godzinach chyba, że włączymy opcję budzik. Czas braku aktywności na serwerze jest potocznie nazywany snem. Podczas jego trwania na konsoli gracza wyświetlane bywają różne scenki nazywane marzeniami sennymi. Niektórzy gracze miewają problemy z wylogowaniem się, fachowo zwane bezsennością. Wylogowywanie się jest jednak obowiązkowe – odkładanie go w czasie spowoduje obniżenie statystyk, a także niekontrolowany logout. Pewna część graczy wykryła w grze opcję zwaną „świadomym snem”. Jest ona dostępna w czasie wylogowania i pozwala samemu wcielić się w postać admina. Rozgrywka ma jednak pewne wady – jest tu pełno bugów, możliwość interakcji jedynie z botami oraz krótki czas gry.
Wiek przed narodzeniem
Intro do gry trwające 9 miesięcy. Niektórzy sądzą, że to nie jest intro, tylko download gry. Nikt tak naprawdę tego nie potwierdził. W każdym razie to jest początkowy samouczek wyjaśniający jak grać i co robić – wówczas gracz uczy się podstawowych ruchów – są one jednak dosyć ograniczone. Sprowadzają się one do niemal wyłącznie kopnięć i wykonywania przewrotów. Po 9 miesiącach dochodzi do oficjalnej rejestracji usera, i tak gracz wchodzi w…
Wiek niemowlęcy i dziecięcy
Pierwszym etapem gry jest wiek niemowlęcy i dziecięcy. Można powiedzieć, że jest to bardzo rozbudowany samouczek, w którym rolę nauczycieli na samym początku odgrywają rodzice. To oni uczą nowego gracza, w jaki sposób poruszać się po świecie i przekazują mu podstawowe umiejętności, jak mówienie czy interakcja z innymi graczami. Zapewniają również pożywienie i opiekę w pierwszych etapach.
Wiek szkolny
Kolejną fazą jest wiek szkolny. Dla wielu jeden z trudniejszych etapów. Zaczyna się, gdy postać rozwojem dochodzi do ok. 7 poziomu (w zależności od zasad serwera oraz poczynań rodziców). W tym etapie gry pogłębiana jest wiedza gracza w wielu dziedzinach. Również w tym momencie zaczynają być dostępne pierwsze tzw. dokonania, przełomowe dla przebiegu gry chwile, np. pierwszy pocałunek. Etap szkolny jest stosunkowo długi i mozolny. Gracz kończy ten element rozgrywki zazwyczaj około 20-30 poziomu.
Podpoziom nastolatka
W międzyczasie aktywuje się podpoziom bycia nastolatkiem. Jest to niezwykle burzliwy i chaotyczny etap. W nim znacznie wzrasta stopień interakcji z innymi postaciami, pojawiają się nowe, wcześniej niedostępne, opcje i dokonania, np. obudzenie się po pijaku na szwedzkim kutrze rybackim lub w pociągu po drugiej stronie mapy serwera.
Stadium szkolne skutkuje najczęściej wybraniem klasy postaci. Zależy ona od wiedzy, jaką jednostka zdobywała przez cały poprzedni okres, a także od zainteresowań i poglądów gracza. Niektórzy użytkownicy oszukują, używając ułatwień w postaci tzw. wujka na stanowisku. Jest to źle postrzegane przez innych graczy i uważane za akt lamerstwa.
W okolicach 18. poziomu doświadczenia (na niektórych serwerach od 15.) przed graczem otwiera się droga do klasy żołnierza. Po przejściu komisji poborowej, a następnie szkolenia, gra zamienia się w rasową strzelankę. Istnieje też możliwość kierowania pojazdami, a w miarę awansów w wojsku, gra zaczyna przypominać strategię czasu rzeczywistego bądź taktyczny shooter, gdzie gracz kieruje podległymi oddziałami. Do niedawna dla wielu graczy unikanie przymusowego nabycia klasy żołnierza stanowiło osobną mini-grę, lecz ostatnio, dzięki moderatorom na serwerze Polska, nabycie tej klasy jest wyborem opcjonalnym.
Dorosłość
Kolejny etap gry przejawia się możliwością przyjmowania regularnych questów (zatrudnienia), za które dostajemy wynagrodzenie. Przeznaczane jest ono na pożywienie, płacenie rachunków, kupowanie kolejnych itemów itp.
W okolicach poziomu 16 do 40 gracze doświadczają uczucia miłości, łączą się (trwale bądź mniej trwale) w pary w celu dalszego wspólnego prowadzenia gry. Zyskują wówczas możliwość urozmaicenia chwil czasu wolnego mini-grą pt. seks (interakcja między dwoma graczami, którego wynik zależy od statystyk i działań obu graczy). Oprócz narkotycznej przyjemności dla jego uczestników, seks umożliwia zaproszenie do gry kolejnego użytkownika. Nazywane jest to poczęciem dziecka. Z racji stopnia trudności wielu graczy stara się ten quest pominąć lub oddalić go w czasie. Istnieją cracki zwane środkami antykoncepcyjnymi, które nie dopuszczają do przypadkowego zaproszenia nowych użytkowników. Ich używanie spotyka się z ostrą krytyką ze strony części użytkowników teistycznych, wskazujących na rzekomą niezgodność z instrukcją oraz wyższym celem gry. Jeśli jednak para graczy pragnie zaprosić kolejnego usera, to na kobiecą postać w związku przypada wielka odpowiedzialność przetrwania co najmniej 9 miesięcy w roli serwera instalacyjno-konfiguracyjnego. Stan ten nazywany jest ciążą i powoduje 9 miesięcy zmian w parametrach postaci: rośnie jej brzuch (pełniący rolę pojemnika inkubacyjnego), a parametry nastrojów zmieniają się wg pełnej możliwej amplitudy.
Większość użytkowników grających na stałe jako para rejestruje formalnie ten fakt w urzędzie macierzystego serwera. Po latach para znudziwszy się sobą lub pragnąca zmiany osób sparowanej konfiguracji może zapoczątkować proces zwany rozwodem, któremu często towarzyszy mini-gra PVP o nazwie proces sądowy.
Po ukończeniu na serwerze pełnoletniości możesz zdobyć możliwość obsługi itemu o nazwie samochód, który ułatwia poruszanie się po mapach serwerów gry, jednakże nie zawsze jest pochwalany przez innych. Oprócz tego, w celu zdobycia tej możliwości najpierw trzeba zagrać w minigrę pt. kurs jazdy i zdobyć kolejny item – o nazwie prawo jazdy, jednakże jest to bardzo drogie.
Starość
Schyłkowym etapem jest starość. Niestety, na bardzo wysokich poziomach doświadczenia spadają statystyki związane z siłą i kondycją. Później następuje już koniec gry i outro zwane śmiercią. Po tym etapie gry gracze mają możliwość beta testów gry Ludzki Żywot 2, którego premiera, według kalendarza Majów, planowana jest w grudniu 2012 roku została przeniesiona na 19 stycznia 2038 roku, kiedy w Wielkanoc wielki kamień rąbnie w Ziemię i wyłączy wszystkie dotychczasowe serwery.
Życie po życiu
Po grze mającej ok. 100 poziomów gracz może zostać wybranym przez admina i zdobyć konto premium trafiając do serwera niebo, uzyskać okazję do otrzymania wymienionego wyżej konta na serwerze czyściec lub dostać bana na wieczność na serwerze piekło. W gildii piekło jest możliwość zdobycia konta premium poprzez nawiedzanie żywych graczy i ściągania ich na ciemną stronę. We wszystkich powyższych przypadkach level gracza nie może być już jednak w żaden sposób zwiększony. Ciekawostka: Jeżeli zwłoki gracza nie zostaną odpowiednio zabezpieczone może domagać się tego jako duch.
Klasy postaci
W grze jest dostępnych bardzo wiele klas postaci. Co ciekawe, możliwe jest rozwijanie kilku klas jednocześnie. Poniżej kilkanaście najciekawszych:
- Uczeń – pierwsza dostępna profesja, odblokowana wraz z osiągnięciem 6 levelu. Gra tą klasą jest bardzo trudna, jednak na większości serwerów jest obowiązkowa. Uczniowie expią pod czujnym okiem nauczycieli. Najważniejsze atrybuty dla uczniów to inteligencja, siła i zręczność. Ponieważ uczeń jest profesją szkolną główną, jest też kilka pobocznych:
- Dyżurny – profesja uczniowska, odblokowana wraz z wyborem nauczyciela na tydzień lub permament. Zadaniem dyżurnych jest pilnowanie porządku w klasie i na korytarzu, marnując cenne minuty przerwy. Klasa mało ważna zważywszy na to, że inni uczniowie mają równych sobie gdzieś.
- Kujon – profesja uczniowska odblokowana wraz ze zdobyciem średniej 5.0 i wyżej. Nielubiana, gdyż uczniowie nie lubią, gdy ktoś jest lepszy od nich. Często inni zabierają mu HP lub wymuszają answery do mini-questów zwanych kartkówkami.
- Frajer – odwrotność powyższej profesji. Odblokowywana wraz ze spadkiem średniej do 2.5 i niżej. Lubiana, gdyż łatwo daje jej się przywalić i miło reaguje na każdą formę taunta.
- Dres – profesja uczniowska odblokowywana wraz z fragiem obecnego Dresa. Uczniowie tej profesji cieszą się niewiarygodnym szacunkiem. To Dresy wymuszają itemy od Kujonów i Frajerów.
- Dowodzący – profesja uczniowska odblokowywana wraz z byciem gospodarzem klasy. Cieszy się wielkim luksusem, jest ważniejsza od Dresa. Odmiana Dowodzącego to Naddowodzący, czyli jeden z uczniów Samorządu Szkolnego.
- Lekarz – klasa bardzo ważna dla innych graczy, niestety na serwerze Polska mało kto potrafi nią grać. Lekarze zajmują się healowaniem innych graczy. Najważniejsze atrybuty to inteligencja, zręczność i charyzma. Większość z tych graczy opanowała perfekcyjnie tylko umiejętność leczenia Amenami.
- Żołnierz – profesja bojowa, udziela się w gildii Wojsko. Gracze tej profesji przeważnie nie grają zbyt długo. Najważniejsze atrybuty to siła, zręczność i wytrzymałość. Obecnie najciekawszymi dla nich serwerami jest Ukraina, Afganistan i Irak.
- Nauczyciel – klasa zajmująca się szkoleniem uczniów. Posiada kilka ścieżek rozwoju, dzięki czemu nauczyciele mogą przekazać uczniom różne umiejętności. Najważniejsze atrybuty to inteligencja, charyzma + jeden dodatkowy atrybut zależny od wybranej ścieżki rozwoju.
- Ksiądz – profesja ta udziela się przede wszystkim w gildii Kościół katolicki. Zajmuje się wyłudzaniem dużych ilości golda od innych graczy, oraz interpretowaniem instrukcji, dlatego potrzebuje zwłaszcza mądrości, oraz charyzmy. Jako jedni z niewielu potrafią posługiwać się magią, której używają podczas eventów zwanych mszami
śniętymiświętymi. Najpopularniejsze czary to błogosławieństwo i klątwa (dla członków gildii o wyższych uprawnieniach). (UWAGA: Klasa dostępna jedynie dla graczy akceptujących autorstwo God Studios!) - Urzędnik – klasa ta zajmuje się rozdawaniem itemów, które zezwalają na zakup pewnych potionów, a także denerwowaniem innych graczy. Urzędnicy potrzebują charyzmy (żeby inni gracze nie zechcieli ich zaatakować) i zręczności (do przybijania pieczątek).
- Policjant – profesja bojowa, podobna do żołnierza, jednak korzystająca z lżejszego uzbrojenia. Udziela się w gildii policja i ogranicza potyczki PvP. Najważniejsze atrybuty to siła, zręczność i charyzma.
- Polityk – kontrowersyjna profesja, na odpowiednio wysokim poziomie pozwala kontrolować innych graczy. Przy jej użyciu bardzo łatwo jest zdobyć dużo golda, ale nierzadko skutkuje to utratą respektu innych graczy. Najważniejszym atrybutem jest tu charyzma. Minusem tej klasy jest stopniowa utrata punktów inteligencji, jednak nie przeszkadza to w rzucaniu masowego czaru „hipnoza”.
- Budowlaniec – gracze tej klasy zajmują się budowaniem budynków, dróg i ogólnie modyfikowaniem map. Najważniejszym atrybutem jest siła. Czasami (ale raczej rzadko) przydaje się też zręczność. Polski serwer pozwala używać potionów o nazwie piwo i wódka, dzięki specjalnej umiejętności klasowej, czasowo zwiększających niektóre staty (siła) kosztem innych, mniej ważnych (inteligencja, zręczność).
- Śmieciarz – profesja przygodowa. Jeśli lubisz zwiedzać świat i przeżyć wiele ciekawych przygód – to jest właśnie postać dla Ciebie! Wystarczy uzbierać odpowiednią kwotę w puszkach aby przenieść się na inną cześć świata.
- Astronauta – gracz podróżujący pojazdem kosmicznym do innych serwerowni. Klasa dostępna tylko na bogatszych serwerach, wymaga bardzo wysokich statystyk siły, wytrzymałości, zręczności i inteligencji.
- Piłkarz – jest to klasa bardzo wymagająca. Bez odpowiedniej siły, wytrzymałości i zręczności nie ma szans na sukces. Klasa ta także dzieli się na podklasy np.: piłkarz ręczny, nożny. Najlepsi gracze reprezentują dany serwer na różnych eventach. Na serwerze Polska gildia zrzeszająca takich reprezentantów nożnych nazywa się PZPN.
- Muzyk – klasa o specjalnych możliwościach, z których najważniejszą jest tworzenie ścieżki dźwiękowej do gry. Dodatkowo otwiera przed graczem opcje wycia za pieniądze i legalnej destrukcji itemów potrzebnych do gry. Niestety, by zaistnieć w tej klasie, wymagana jest praktyka trwająca kilka bądź kilkadziesiąt leveli, zręczność i charyzma, choć z każdym rokiem wymagania te stają się coraz mniejsze – dziś wystarczy tylko komputer.
- Rolnik – gracze tej klasy produkują (ew. hodują) żywność niezbędną do prowadzenia gry. Ich specyficzną właściwością jest występowanie jedynie w lokacji Wieś. Mają zwiększone statystyki odporności na brud. Często też używają potionów. Dodatkowo większość graczy z klasy Rolnik zarejestrowanych na europejskich serwerach mają zwiększoną inteligencję, która pozwala wyciągać więcej golda od gildii Unia Europejska. Najważniejsze atrybuty dla tej klasy to zręczność i inteligencja.
- Duch – klasa pojawiająca się po śmierci i nieodpowiednim zabezpieczeniu ciała. Dodaje ona wiele umiejętności takich jak latanie i przechodzenie przez ściany, ale uniemożliwia kontakt fizyczny ze światem. Nie do końca wiadomo, czy istnieje naprawdę, czy to jedynie jakieś bugi serwera i kodu odpowiedzialnego za grafikę i dźwięk. Istnieją także łowcy duchów i egzorcyści, którzy za opłatą wykrywają i wypędzają duchy lub udają, iż to robią by nabrać niedoświadczonych graczy z niskimi statami inteligencji.
- Przestępca – klasa pozwalająca zdobyć sporo golda od innych użytkowników bez ich wiedzy i zgody, niestety właśnie dlatego na większości serwerów zabrania się wybierania tej klasy. Wszyscy którzy wybiorą tę klasę mają na starcie wrogi stosunek ze wszystkimi przedstawicielami gildii Policja.
- Kieszonkowiec – dla tej podklasy najważniejsza będzie zręczność, specjalizuje się ona w wyciąganiu pieniędzy poprzez sprytne manewry ruchu i szybkie ruchy ręką.
- Podróżnik – Gracz zajmujący się częstym zwiedzaniem innych serwerów. Może łatwo wejść w posiadanie itemów niedostępnych na innych serwerach. Najważniejsze atrybuty to wytrzymałość, charyzma i inteligencja.
- Górnik – Gracz zbierający drogie itemy z miejsca nazywanego Kopalnią. Dostaje bardzo dużo Golda. Klasa dotknięta ostatnio Eventem Kryzysu Gospodarczego. Biegły w używaniu itemów kilof i opona.
- Informatyk – Tworzy i naprawia itemy dla innych użytkowników zwane komputerami oraz programuje je.
Gildie
Jak w wielu innych MMORPG, także i w „Ludzkim żywocie” występują tzw. „Gildie” skupiające graczy. Cele gildii są różne; przykładowo może być to bogacenie się, podbijanie innych gildii, monopolizacja rynku itemów czy walka z innymi gildiami. Członkowie niektórych gildii posiadają specjalne prawa.
Na serwerze Polska najpopularniejszymi gildiami są:
- Unia Europejska – na serwerze Polska występuje jej filia. Gildia ta swoje miejsce zawdzięcza wielkiej ilości golda, które daje wszystkim noobom, którzy o nie proszą. Ze względu na udzielanie pomocy finansowej początkującym graczom jest lubiana przez grono GM na serwerze. Właściwie to nikt nie wie, po co ta organizacja istnieje, ale niektórzy twierdzą, że ich ukrytym celem jest zjednoczenie serwerów.
- Politycy – moderatorzy danego serwera. Obecnie głównymi moderatorami są Premier i Prezydent, chociaż dawno temu, przed poważnymi zmianami na serwerze, rangi ustawiane były inaczej, najwyższą stanowił Król wybierany przez najbogatszych graczy, a wcześniej, gdy jeszcze nie odkryto całej mapy, mniej znani moderatorzy, np. Faraon. Niewiele o nich wiadomo, a teiści God Studios negują ich dawne decyzje, jakoby były fałszywe i narzekają na tamtejszy brak wykształconych GMów. Niektórzy twierdzili wtedy, że tak naprawdę Faraon mianowany był przez założyciela gry, którego utożsamiano ze słońcem. Politycy dzielą się na podgrupy w gildii, zwane partiami politycznymi.
- Policja (niegdyś MO) – jedna ze starszych organizacji na serwerze, założona przez GMów. Została stworzona do ochrony słabych graczy. Od członków wymagane są specjalne umiejętności, które można nabyć po odpowiednim przeszkoleniu. W przypadku złamania regulaminu serwera, Policja stara się ustalić przebieg wydarzeń. [1]
- Sędziowie – gildia stworzona przez GMów. Na niektórych serwerach sędziowie mogą przyznawać bana za złamanie regulaminu. Istnieją sposoby na uniknięcie bana, jednak w przypadku niepowodzenia, jego czas wydłuża się.
- Urzędnicy – gildia nielubiana przez zwykłych graczy. Gracze z tej gildii sprawdzają ilość golda u gracza, itemy i część z nich zabierają na budowę stadionów. Dodatkowo, żeby postawić jakiś budynek, trzeba prosić ich o zgodę.
- Szefowie – kolejna, po urzędnikach, nielubiana gildia. Gracze ci są bardzo bogaci i zlecają innym wykonanie jakiegoś zadania za golda. Ostatecznie jednak zamiast tracić majątek, powiększają go.
- Mafia – gildia od lat konkurująca z Policją. Nie cieszy się sympatią GMów, jest to spowodowane nagminnym łamaniem regulaminu przez ich członków. Zajmują się handlem nie do końca legalnymi itemami, nie do końca legalną ochroną silnych graczy i ich biznesów za odpowiednią cenę oraz nie do końca legalnym usuwaniem kont innych graczy.
- Wojsko – najstarsza organizacja założona przez GMów. W zamian za golda, żołnierze uczestniczą w bitwach i wojnach. Dostają najlepsze itemy dodające znaczną ilość HP i punktów ataku. Mimo to, część graczy, która wybrała tę gildię, ginie.
- Kościół – jedna z najstarszych i najpotężniejszych gildii w całej grze, ma swoje filie na każdym z serwerów. Utrzymują, że ich pierwszym Guild-Masterem jest syn root admina, który również załatwił im specjalne prawa na serwerze. Jednym ze specjalnych przywilejów jest możliwość przyznawania przez członków gildii specjalnych rang w grze. Obecnie większość graczy na serwerze darzy wielkim szacunkiem tę gildię, lecz jej popularność ostatnio dramatycznie spadła w związku z napływem młodych graczy, którzy doszli do wniosku, że root admin z rozmaitych powodów jednak nie zajmuje się grą, w związku z czym obecnie gildia ta jest niemal bezwartościowa. Jednak niedawno wybrano nowego moderatora tej gildii o nicku Franciszek, który jest bardzo lubiany nawet przez graczy nienależących do gildii. Możliwe, że poprawi to pozycje gildii Kościół.
- Moherowe berety – gildia, która stosunkowo niedawno przybrała na sile w związku z wyborem Lecha Kaczyńskiego na Guild Mastera, który niewątpliwie jest sympatykiem tej frakcji. Charakteryzuje się tym, że skupia tylko i wyłącznie wysokolevelowe postacie (60 level jest przyzwoitym minimum dającym dostęp do tej gildii). Gildia najczęściej zajmuje się rajdami na Częstochowę, tępieniem niewiernych, wspólnymi koronkami. Dyskryminują graczy emigrantów z innych serwerów, robią tzw. czystki.
- ZHP/ZHR – harcerze. Gildia równie stara co MO. Zrzesza najczęściej newbie od 6 do 16 poziomu. Większość graczy przychodzi do nich, ponieważ nikt inny ich nie chce, a poza tym dają za darmo itemy: Zieloną Kurtkę, Krzyż i Getry. Gildia ta zrzesza już około 110,5 tys. graczy. Do ich głównych zajęć należą wszelkiego rodzaju rajdy, są także grupą wsparcia dla Moherowych Beretów na rajdzie Częstochowa. Harcerze mogą również zdobywać skille dostępne jedynie dla gildii, nazywane sprawnościami. Gildia jest podzielona na tzw. drużyny.
- Dzieci Neo – najnowsza gildia w grze. Jej członkowie to postacie niskolevelowe (do 16 poziomu). Dzieci neo zajmują się obrażaniem innych graczy, zakłócaniem przebiegu gry i wandalizowaniem.
- Menele – najbardziej tajemnicza gildia ze wszystkich. Dokładna data jej powstania jest nieznana, ale szacuje się, że jest jeszcze starsza niż gildia Kościół. Co dziwne, jest to jeden z niewielu przypadków gildii, w których nie ma podziału na rangi. Druga podejrzana rzecz to fakt, że aby przyłączyć się do gildii, nie trzeba zawierać żadnego kontaktu z Guild-Masterem. Oficjalną drogą do dołączenia do Meneli jest po prostu stałe używanie pewnego rodzaju potionów.
- Naukowcy – jedna z najbogatszych i nowszych gildii w grze. Członkowie tej gildii w zamian za golda i punkty doświadczenia starają się rozwikłać tajniki gry. Dysponują wieloma zabawkami, o których zwykły śmiertelnik mógłby tylko pomarzyć, jednak nie zawsze wykorzystują je w pełni. Dostępne też są wynalazki w wersji beta, aczkolwiek jest w nich mnóstwo bugów, które mogą znacząco wpłynąć na żywot.
- Informatycy – gildia powstała wraz z wprowadzeniem dodatku o nazwie Komputer. Żeby należeć do tej gildii, musisz mieć główną profesję związaną z owym dodatkiem, np. Programista, Informatyk. Gildia zyskująca na popularności.
- Oni – gildia specjalna, prawie tak tajemnicza jak menele. Jest ściśle tajna, a wszystkie jej sprawy są poufne. Zasłynęła z prania mózgów specjalnym
proszkiempromieniem. - Emo – jedna z najbardziej bezsensownych gildii. Zajmuje się odbieraniem sobie HP, usuwaniem kont na niby i modyfikowaniem swojego wyglądu.
- Metalowcy – gildia łącząca graczy tworzących i słuchających szczególnego rodzaju soundtracka. Dołączenie do gildii wymaga posiadania pewnych itemów w kolorze czarnym. Członkowie tej gildii nie są lubiani przez co gorliwszych teistów.
- Nonsensopedyści – gildia zrzeszająca użytkowników Nonsensopedii. Należą do niej m.in. ja i ty.
- Iluminaci – jedna z najbardziej tajemniczych gildii. Dużo osób nie wierzy w ich istnienie, a nicki działaczy są wciąż nieznane. Ich głównym celem jest stworzenie nowego ładu i jednego światowego rządu.
- Tropiciele spisków – wyjątkowo silnie zdecentralizowana gildia, której członkowie tropią serwerowe spiski wymierzone w masy niczego nieświadomych userów. 90% spisków to zwykłe urojenia, aczkolwiek w niewielkiej liczbie przypadków imaginacje dają impuls do wykreowania prawdziwych tajnych stowarzyszeń, które zajmują się głównie dementowaniem pogłosek o swoim istnieniu. Przeciętny członek tej gildii posiada ogromną odporność na perswazję; dodatkowo potrafi obniżać inteligencję userów przebywających w jego bezpośrednim sąsiedztwie.
- Terroryści – gildia powstała wraz z wprowadzeniem dodatków o nazwie materiały wybuchowe. Zajmują się głównie wyburzaniem budynków. Co ciekawe, większość członków tej gildii uznaje Allah Inc. za twórcę gry. Główni wrogowie moderatorów serwerów. Państwo Islamskie jest najbardziej znaną organizacją zrzeszającą członków tej gildii.
Co ciekawe, udzielanie się w jednej gildii nie wyklucza bycia w innej. Przykładowo – wielu polityków to jednocześnie menele, a niektóre dzieci neo to też członkowie gildii harcerskiej.
Rankingi
Urozmaiceniem gry są rankingi. Tak zwanym podcelem gry jest zdobycie jak największej popularności i wpływów wśród graczy. Są rankingi pojedyncze, najczęściej zależne od gildii, a także ogólne. Spisywane są na forum gry, chociażby w takich działach jak New York Times. W rankingach ogólnych niemal zawsze przodują politycy oraz naukowcy. Do dziś trwa jednak spór, kto powinien mieć pierwsze miejsce w rankingu ogólnym – jedni twierdzą, że powinien to być Albert Einstein, inni że Jezus Chrystus, jeszcze inni sławią Mahometa, inni zaś na pierwszy miejscu widzą gracza o nicku Józef Stalin, czy o nicku Juliusz Cezar.
Choroby
Są to stany wywołane przez złośliwe boty zwane drobnoustrojami. W tym stanie gracz ma obniżone staty, głównie siłę i kondycję. Przy niektórych chorobach gracz traci także HP i może przedwcześnie zakończyć grę. Gildie naukowców wynajdują specjalne itemy czyli tak zwane szczepionki i antybiotyki, które chronią organizm przed niektórymi drobnoustrojami lub usuwają je ze statów gracza, zaś gildia Lekarzy używa specjalnych potionów (w slangu zwanych lekarstwami), aby usunąć złośliwe boty z postaci gracza – niestety, niekiedy się to nie udaje. Do najczęstszych przyczyn należy: niewłaściwe rozpoznanie w minigrze diagnoza, brak odpowiedniego leku lub wiedzy medycznej, niewłaściwe leczenie; niekiedy także gra na danym serwerze uniemożliwia zastosowanie lekarstwa (przykładem jest np. serwer Sierra Leone). Boty wywołujące choroby dzieli się na wirusy i bakterie, członkowie wcześniej wspomnianych gildii posiadają wiedzę także o innych typach botów np. pasożytach.
Serwery
Oficjalnych serwerów jest 193. Istnieją też serwery pirackie, najpopularniejsze to Kosowo, Osetia Południowa, Sosnowiec, Atlantyda czy Lemuria. Serwery nie są od siebie całkowicie oddzielone – mogą ze sobą handlować lub walczyć. Jeśli władze danego serwera są zanadto agresywne, organizacja serwerów oficjalnych (Organizacja antyNoobów Zjednoczonych, ONZ) nakłada na nie bana, zwanego w slangu graczy sankcjami. Serwery różnią się między sobą formą rządów. Obecnie na większości serwerów obowiązuje demokracja, głównie przez tutejszych obrońców demokracji.
Co jakiś czas pomiędzy serwerami odbywają się tak zwane wojny, w których uczestniczą gildie Żołnierzy. Podczas wojen powstają nowe serwery, zmienia się terytorium starych, a inne znikają na zawsze. Ostatnio maksymalna liczba wojen została ograniczona z powodów zbyt dużej ilości graczy podczas nich ginących.
Niektórzy wierzą, że w Ludzkim żywocie istnieją inne serwerownie. Część graczy utrzymuje, że widziały pojazdy pochodzące prawdopodobnie spoza Ziemi. Powstała też teoria, że Oni zatajają graczy z innych miejsc niż Ziemia.
Co ciekawe istnieje także niedostępny dla ludzi serwer Albania, zwany Nibylandią. Jest to miejsce bugów i niedociągnięć. W teorii serwer ten nie powinien istnieć. Plotki mówią o znanym hakerze szatanie, który przyczynił się do powstania okresu zmasowanego banowania nazwanego Wielkim Potopem. Podczas grzebania w skryptach przypadkiem zbugował plik o nazwie grzesznicy, co spotkało się z ostrym sprzeciwem Głównego Admina – ten postanowił wywołać globalny reset serwerowni Ziemia komendą Flood, przy okazji zostawiając użytkownika o nicku Noe bezpiecznego poprzez wysłanie do niego E-Maila dotyczącego nadchodzącego kataklizmu, zawierającego instrukcje jak uniknąć bana. W dodatku z powodu braku odpowiednich umiejętności zamiast piekła stworzył zabugowany świat, pełen niedociągnięć i błędów, zwany Czyśćcem, który ponoć został dodany do oficjalnej wersji gry po śmierci w pewnym Service Packu. Za próbę dostania się na ten serwer bez uprzedniego zgonu i osiągnięcia odpowiedniej równowagi dobrych i złych uczynków jest automatyczny kick lub permban. Świat ten miał ponoć zostać ostatecznie usunięty, ale zrezygnowano z tego pomysłu, gdyż programy w nim zawarte były napisane trudnym kodem HTML, przez co przyczyniono się tylko do wydania paru łatek z nim związanych.
Inne wersje gry
Trwają prace nad nowymi serwerami. Możliwe, że w przyszłości gracze będą mogli grać także na serwerach znanych jako Mars czy Kosmos, ale na razie nie są to potwierdzone informacje. Niektórzy uważają, że te serwery są już zajęte przez użytkowników z innych gier nazywanych kosmitami. Uważa się, że istnienie takich gier podobnych do Ludzkiego Żywota jest bardzo możliwe, ponieważ w dużej odległości od głównego serweru Ziemia istnieje wiele innych znanych serwerów. Wiele osób uważa, że skoro te serwery zostały już stworzone, to muszą tam być jacyś gracze. Na razie możliwość dotarcia na serwery inne niż Ziemia jest zablokowana. Jednak dużo graczy twierdzi, że widziało graczy z serweru Kosmos. Możliwe, że tamci gracze mają odblokowane inne funkcje premium, takie jak używanie specjalnych pojazdów UFO, czy wyższe punkty inteligencji.
Eventy
Grę urozmaicają odbywające się dość często rozmaite eventy. Ludzki Żywot bije pod tym względem pozostałe MMORPG na głowę. Mogą organizować je nie tylko moderatorzy, ale także rozmaite gildie, a czasem nawet pojedynczy gracze. Czasem za udział w eventach można otrzymać w nagrodę rozmaite itemy lub złoto, czasem jednak liczy się jedynie dobra zabawa. Kilka przykładowych eventów:
Kryzys gospodarczy
Kryzysem gospodarczym jest nazywana każda sytuacja, kiedy dla większości graczy na danym serwerze zaczynają opadać dochody, a ceny produktów i usług rosnąć. Trzy razy (1929, 1970, 2007) zdarzyło się, że kryzys dotyka prawie wszystkie serwery. Poza wymienionymi już skutkami podnosi się m.in. poziom gry, zwiększa się ilość botów o nazwach bot-przestępca oraz bot-skorumpowany-urzędnik, wartość złota spada. Moderatorzy otrzymują zadanie Wyjść z kryzysu, w przypadku wykonania misji mają prawo dłużej być moderatorami, jak się nie uda są wymieniani. Niestety, błąd w skrypcie powoduje, że zmiana moderatora nie kończy automatycznie Kryzysu. Dlatego zmiana moderatorów może być bardzo szybka i nieprzewidywalna.
Na temat „Kryzysu gospodarczego” narosło wiele plotek. Która jest prawdziwa nie jest pewne, gdyż kod tego eventu jest niezwykle zawiły. A oto kilka plotek:
- event jest wywoływany, kiedy na serwerze jest zbyt wiele n00bów;
- grupa moderatorów specjalnie wywołuje event, by przedłużyć swoje panowanie;
- za event odpowiedzialni Gracze zewnętrzni.
Prosperita
Event ten jest całkowitym przeciwieństwem poprzednika. Poziom trudności spada, złoto ma większą wartość, gracze więcej zarabiają i ceny mają sensową wartość. Niestety, jego kod jest na tyle dobrze napisany, że Prosperita występuje tylko wtedy, kiedy ma wystąpić. Nie ma też błędu, że event wywoływany jest, chociaż nie powinien być (jak w przypadku Kryzysu gospodarczego). Moderatorzy otrzymują wtedy długotrwały fairand. Po rozpadzie serwera Związek Radziecki admin uznał, że prosperita zbytnio ułatwia grę. Kod zaczyna być powoli usuwany.
Eventy sportowe
Te największe organizowane są przez moderatorów niektórych serwerów, jednak są i mniejsze, organizowane przez członków gildii urzędnicy oraz działaczy sportowych. Biorący udział w tych wydarzeniach gracze należą do gildii sportowców. Czasem polegają one na zaawansowanych technikach poruszania się (pływanie, bieg przez płotki, skoki narciarskie) lub na różnego rodzaju minigrach multiplayer, np. piłce nożnej, przypominającej nieco tryb „bombing run” z Unreal Tournament.
Za udział w tego typu eventach gracze, którzy osiągną najlepsze wyniki mogą otrzymać różnego rodzaju przedmioty takie jak medale lub puchary – które, choć nie zapewniają żadnych premii do statystyk i umiejętności, stanowią łakomy kąsek dla kolekcjonerów. Co lepsi gracze otrzymują także spore ilości golda, nierzadko większe niż przedstawiciele innych, bardziej wymagających klas.
Wśród wydarzeń sportowych najbardziej znane są organizowane co cztery lata Igrzyska Olimpijskie oraz Mundial. Istnieją także Zimowe Igrzyska Olimpijskie.
Eventy wojenne
Organizowane są przez moderatorów serwerów. Polegają one na tym, że jeden serwer kieruje na drugi członków swej gildii żołnierzy z pominięciem procedur imigracyjnych serwera docelowego. Członkowie gildii obu serwerów otrzymują wówczas dużo rozmaitych questów, takich jak wysadzanie magazynów, masakrowanie graczy drugiego serwera czy udział w regularnych team deathmatchach. Częstą praktyką jest dołączanie do eventu członków gildii żołnierzy innych, zaprzyjaźnionych serwerów – nazywa się to „sojuszami”. Największy event wojenny w historii trwał dokładnie 335 lat i 18 dni (30.03.1651 – 17.04.1986), pomiędzy serwerem Holandia i podserwerem Wyspy Scilly. O dziwo, ani jeden gracz nie zginął w tym evencie.
Obecnie nie odbywa się już tyle eventów wojennych, co kiedyś, moderatorzy serwerów zauważyli bowiem, że przeciąganie się tychże ma negatywny wpływ zarówno na ilość graczy na serwerze jak i produkcję golda i itemów. W latach 1945-1989 zapowiadano event z użyciem broni nuklearnej, jednakże odrzucono ten pomysł, ponieważ mógłby on spowodować drastyczne zmniejszenie liczby graczy czy nawet poważne usterki techniczne uniemożliwiające grę na serwerowni Ziemia.
Ustawki
Żądza chwały i krwi, rozbudzona przez eventy sportowe bywa przez bardziej wojowniczych graczy zaspokajana przez samorzutną organizację mini eventów bitewnych, ustawek.
Grzybobranie
Event występujący od lata do jesieni. W terenach zwanych lasami pojawiają się itemy specjalne o nazwie Grzyby. Są ich dwa rodzaje: jadalne, np. podgrzybki i trujące, np. muchomory. Zadaniem graczy jest znalezienie jak największej ilości Grzybów jadalnych i pozostawienie jak największej liczby grzybów trujących w lesie. Z grzybów można zrobić specjalne itemy jadalne albo zarobić nieco golda sprzedając je w lokacji targowisko.
Tryb dla zaawansowanych
Serwery są pogrupowane w Kontynenty, charakteryzujące się zróżnicowanym poziomem trudności.
W grze oprócz trybu Easy (kontynenty: Europa, Ameryka Północna, Australia, część Azji), występują też tryby o podwyższonym stopniu trudności: Medium (Azja, Oceania, na pozostałych kontynentach można zakupić konto Menel) oraz Hard (Afryka, Ameryka Południowa, Antarktyda). Na kontynentach przeznaczonych do gry w trybie Hard panują ekstremalne klimaty – od lodowato zimnego do piekielnie gorącego.
Gra w trybie Hard wyróżnia się też tym, że nieproporcjonalnie więcej czasu zabiera samodzielnie zdobywanie nawet najbardziej podstawowych produktów. Przedmioty również trzeba tworzyć samodzielnie. Ze względu na niski poziom golda na większości serwerów oraz nikłą sieć zaopatrzenia (bardzo mało sklepów) – nabycie przedmiotów (naturalne w trybie Easy), w trybie Hard jest utrudnione. Znienawidzona w trybie Easy szkoła jest tutaj luksusem.
Podobnie, znikoma ilość graczy o specjalności Medyk na tym poziomie powoduje, że nawet najmniejsza choroba może spowodować przyspieszony koniec gry.
Graczom zmieniającym tryb na Hard zaleca się staranne przygotowanie i przejście minimum rocznego samouczka adaptacyjnego.
Zdaniem gildii specjalnej, NASA, istnieje też tryb Hardcore z uwagi na warunki innych serwerowni (planet). Nie zostało to oficjalnie potwierdzone, lecz członkowie gildii NASA mówią, że człowiek może żyć w trybie Hardcore tylko z odpowiednimi itemami i addonami, takimi jak buty antygrawitacyjne lub skafandry odporne na ciśnienie. Gra w trybie Hardcore wyróżnia się tym, że 3 razy więcej czasu niż w trybie Hard zajmuje wytwarzanie itemów nawet najprostszych i najbardziej podstawowych. Dodatkowo, w trybie Hardcore nie ma możliwości samodzielnego zdobywania itemów jadalnych, co uniemożliwia grę dopóty nie przygotowało się kilku stocków z itemami jadalnymi. Ponadto warunki w trybie Hardcore uniemożliwiają życie graczy (zbyt duże ciśnienie, gazy), powodując bardzo szybki koniec gry, jeżeli nie zaopatrzono się w addony umożliwiające życie na danej serwerowni (skafandry, tlen…).
Obecnie tylko kilku graczy takich jak np. Neil Armstrong mieli okazje uczestniczyć w trybie Hardcore.
Sprawa głównego admina
Ludność graczy jest podzielona pod względem teorii, czy istnieje jakiś główny Admin, najczęściej utożsamiany z twórcą samej gry. Wielu nie wierzy w istnienie Admina. Większość jest jednak jego zwolennikiem i aby nie dostać kicka przed końcem gry, albo wiecznego bana, stosuje się do jego reguł. Aczkolwiek nawet wśród wierzących istnieją rozbieżności co do szczegółów postaci Admina. Część graczy (znanych jako chrześcijanie) twierdzi, że głównym adminem Ludzkiego Żywota jest Bóg, który posiada też dwa inne konta: Jezus oraz Duch Święty. Część osób wspomina także o botach, znanych jako anioły i demony. Jeden z nich nazywa się Anioł Śmierci i odpowiada za kicki oraz Game Overy.
Niektórzy z tych graczy próbują się dogadać z botami za plecami Admina, zostając czarnoksiężnikami i wiedźmami.
Inni gracze natomiast twierdzą, że Admin dawno temu porzucił grę na rzecz innej.
Matrix: teoria graczy zewnętrznych
Rozwój literatury i sztuki filmowej pozwala domyślać się, że to poszczególne studia wydawnicze (główne i pomniejsze) rozgrywają grę pomiędzy sobą, zbierając punkty za ilość i jakość graczy grających wg ich instrukcji. Każde też snuje ambitne plany pokonania pozostałych i zostania jedynym obowiązującym punktem widzenia na naturę i cel gry.
Wg tego spojrzenia Evolution Studios została wprowadzona jako porównawcza grupa kontrolna, kanalizująca poczynania graczy odpornych na wpływowe efekty specjalne (cuda, uzależnienie od magii, demonstracje wojsk anielskich itp). Zwolennicy tego studia są skłonni uznać istnienie bytów zewnętrznych mających wpływ na grę tylko w przypadku, kiedy Oni poruszając się silnikowymi statkami kosmicznymi grzecznie przedefilują przed ich teleskopami. Stąd też pojawiające z rzadka w Grze informacje o UFO.
2012 – przerwa techniczna?
Między graczami pojawiła się plotka, że w 2012 r. miało nastać zamknięcie całej serwerowni Ziemia. Według niektórych, miała nastąpić wtedy jedynie przerwa techniczna i wprowadzenie m.in. upragnionych patchy i update'ów. Rozniosła się też plotka na temat betatestów gry Ludzki Żywot 2, którego finalna wersja miała ukazać się wkrótce. Inni twierdzili, że serwery w ogóle się nie podniosą, a kolejni uważali, że po prostu nie stanie się nic. Rozwój wydarzeń udowodnił, że rację miała ostatnia grupa.
Hakerzy
Wśród graczy bywają hakerzy, twierdzący, że udało im się dostać do zaplecza gry lub nasłuchać kodowanie poleceń admina i znają przyszłość. Bardziej znanym hakerem jest Nostradamus, który grał w grę około aktualizacji 1.5.0.3–1.5.6.6 i wyciągnął z gry parę ciekawych informacji. Jednak spekuluje się, że znalazł tylko dziurę w plikach, którą Administrator załatał wydając Service Pack.
Niektórzy również marzą o cheatach, ale oficjalnych nikt nie odkrył. Kod gry jest jak do tej pory niezłamany i nie powstały również żadne trainery. Krążą pogłoski, że Usain Bolt ma speedhacka, Simo Häyhä miał aimbota, niektórzy z gildii Armia używają wallhacków termowizyjnych, zaś ninja odkryli sposób na włączenie ghost mode. Ponoć około 2500 lat temu żył haker o nicku Budda, który obmyślił we własnej głowie, jak funkcjonuje kod gry. Znalazł bramkę w swoim IP, jednak nie był w stanie tego dokładnie przekazać, z tego powodu, że pakiety językowe zainstalowane na serwerach opierają się właśnie na tym kodzie.
Jak każda gra, żadna nie może obejść się bez glitchy, jednak w tej grze pojawiają się bardzo rzadko i zwykle jeśli admini się o nich dowiedzą, tworzą natychmiastowe poprawki. Jednym z najbardziej znanych glitchy na polskim serwerze był atak na pedofila który jest jedynym znanym przypadkiem gdzie przeżył strzał w brzuch bez kamizelki kuloodpornej (w ludzkim żywocie można paść po jednej kuli). Istnieją hipotezy, że to z powodu wypełnienia wszystkich możliwych questów wzrosło mu HP.
Strona techniczna
Ludzki żywot chwalone jest za doskonałą oprawę audiowizualną. Każda lokacja dopieszczona jest w najmniejszych detalach, tekstury są w niewyobrażalnej rozdzielczości, cienie i gra świateł są w najlepszym, zapierającym dech w piersiach, wydaniu. Zdarza się jednak czasami zjawisko nazywane mgłą oraz związane z tym problemy z odległością rysowania horyzontu i wyświetlaniem tekstur. Innym niedociągnięciem jest możliwość przejścia do alternatywnego, niezbadanego i bezludnego serwera gry, co nierzadko skutkuje popadnięciem w nałóg[2].
Niesamowita jest sztuczna inteligencja NPC, jak np. zwierząt. Niektórzy twierdzą, że również one są graczami, tylko o dużo mniejszych prawach.
Fizyka w grze jest najwyższej jakości, bijąc na głowę dotychczasowe systemy takie jak Havok czy PhysX. Wielu użytkowników postanawia zgłębiać jej tajniki, wybierając gildię naukowca. Inną sprawą są ragdolle. Jest to jedna z niewielu gier gdzie każdy ragdoll ma swoją własną wagę a również unikalny sposób znikania. W innych grach ragdolle znikają po spojrzeniu na coś innego a tu znikanie trwa dość długo i jest to nazywane „rozkładanie”.
Wymagania sprzętowe
Do gry można przyłączyć się w prawie każdej konfiguracji sprzętowej. De facto – rozbudowa i ulepszanie parametrów sprzętowych gracza jest jednym z elementów gry! Wyjątkową sytuację stanowi przypadek gry o specjalnie podwyższonym stopniu trudności, gdy gra wylosuje nowemu graczowi jedną z mutacji letalnych, przydzielając grę na urządzeniach z wadami technicznymi: może nie działać głos, obraz bądź okienko komunikacji. Wówczas gracz jest nazywany niepełnosprawnym: odpowiednio głuchym, niewidomym bądź niemym. Z powodu przeciążenia serwera-matki (podczas etapu instalacji gracza w grze) występują też inne usterki, np. stałe ograniczenie punktów ruchu.
W wyniku choroby, zmiany otoczenia lub zażycia różnego rodzaju eliksirów, może wystąpić czasowa lub stała, subiektywna dla gracza zmiana środowiska gry. Nie wiadomo, czy postrzegane przez gracza zjawiska są różnymi odmianami świata gry, czy też są istotnie wynikiem błędów sprzętowych gracza.
Różne zwierzęta korzystają z innych kart graficznych i dźwiękowych niż człowiek; wynika to prawdopodobnie z odmiennego stopnia przydatności dla nich poszczególnych kolorów czy dźwięków. Np. karta graficzna psa nie obsługuje koloru, tylko wyświetla obraz w odcieniach szarości. Niektóre owady postrzegają świat w ultrafiolecie.
Pomiędzy graczami zdarzają się osoby obdarzone (losowo z przydziału) wyjątkowo wypasionym procesorem i/lub dyskiem twardym. W slangu gry graczy tych nazywa się geniuszami. Był nim m. in. Albert Einstein który przyczynił się do wczesnego wprowadzenia dodatku o nazwie energia nuklearna.
Opinie na temat gry
Wiele osób krytykuje Życie za jego miejscami bardzo wysoki stopień trudności. Nieprzewidywalność scenariusza skutkuje tym, że niemożliwe jest znalezienie solucji. Istnieją tylko ogólne poradniki dotyczące pojedynczych dziedzin życia. Zajmuje się tym m.in. psychologia. Brak zapisu w dowolnym momencie, a nawet systemu checkpointów drastycznie obniża grywalność i komfort grania. Kontrowersje budzi sposób zdobywania poziomów. Każdy poziom trwa stałą ilość czasu, niezależnie od ilości punktów doświadczenia.
Narzeka się też na wciąż niepoprawione bugi, momentami nieracjonalną fabułę oraz brak darmowych serwerów (często koszta są po prostu ukryte, ale nadal istnieją). Zmniejszenie opłat na serwerach od lat obiecywane jest przy okazji wyborów przez kolejnych kandydatów na moderatorów. Efektów obietnic jednak nie ma sensu się doszukiwać. Mimo to Ludzki Żywot nadal pozostaje najpopularniejszą grą na świecie.
Chińskie serwery krytykowane są za ogromne przeludnienie i obciążenie, stąd wprowadzono limit nowych kont – dwie osoby mogą wspólnie zaprosić do gry tylko jednego nowego gracza.
Mimo sporadycznych przypadków samobójstw, oraz kicków (które często są jedynie wypadkami), większość ludzi gra do naturalnego końca gry, osiągając całkiem wysokie poziomy doświadczenia rzędu 80–90. Wyższą średnią osiąga serwer Japonia, lecz nie ze względu na lepsze statystyki, tylko z powodu lepszych graczy. Oficjalnie najwyższy poziom zdobyła graczka na serwerze Francja, mianowicie 122. Niemal dogonił ją gracz serwera Polska, który osiągnął poziom 111 (oficjalnie). Nieliczni wiedzą też o niejakim Azerze, który w 1973 miał 168. poziom. Plotki głoszą, że miał cheat powodujący nieśmiertelność, ale dostał kicka. Legendami wysokich leveli byli jednak pierwsi gracze wersji od God Studios – gracz o nicku Matuzalem ponoć osiągnął level 969, niestety w tamtych czasach nie prowadzono jeszcze highscores.
High score
Lista najlepszych graczy jest tworzona przez gildię Guinness. Średnio gracze dochodzą do 70. levela. Teoretycznie gra ma nieograniczoną liczbę leveli, chociaż niewielu udało się dojść do poziomu setnego. Najwyższy uzyskany do tej pory level to 122. Niektórzy gracze twierdzą, że doszli do 130. lub 140. levela, jednak nie zostało to oficjalnie potwierdzone i uważa się ich za cheaterów. Najwyższe levele uzyskują najczęściej gracze z serwerów USA lub Japonia między innymi ze względu na dobrze rozwiniętą gildię Lekarzy na tych serwerach. Co ciekawe Ludzki żywot to jedna z niewielu gier, w których gracze płci żeńskiej uzyskują zwykle wyższe wyniki niż męskiej.
Poniżej lista TOP10 najlepszych graczy w historii zatwierdzona przez użytkownika o nicku Guinness:
# | Nick | Serwer | Level | Uwagi |
---|---|---|---|---|
1 | Jeanne Calment | Francja | 122 | |
2 | Sarah Knauss | USA | 119 | |
3 | Lucy Hannah | USA | 117 | |
4 | Marie-Louise Meilleur | Kanada | 117 | |
5 | Violet Brown | Jamajka | 117 | |
6 | Emma Morano | Włochy | 117 | |
7 | Nabi Tajima | Japonia | 117 | |
8 | Misao Okawa | Japonia | 117 | |
9 | Maria Capovilla | Ekwador | 116 | |
10 | Susannah Mushatt Jones | USA | 116 |
Dzieła pochodne
Ciesząca się ogromnym powodzeniem gra zainspirowała postanie nieprawdopodobnej ilości dzieł pochodnych: książek i filmów dziejących się w jej świecie – wiele z nich opisujących rzeczywiste przypadki graczy. Ponieważ częścią gry jest odgadywanie jej zasad, powstało wiele prac o charakterze częściowych solucji, przybliżających zarówno mechanikę gry od strony technicznej, jak też prezentujących ogólną filozofię gry, zasady zdobywania nowych umiejętności oraz propozycje przejścia gry na przykładzie graczy minionych.
Większość gier komputerowych również czerpie garściami inspirację z motywów Ludzkiego Żywota, jednak żadna nie dorównuje rozległością i stopniem złożoności pierwowzorowi. Niezwykle mała ilość punktów stałych w grze i jej niezwykła podatność na modyfikacje przez graczy powoduje, iż każda rozgrywka jest w pamiętny sposób niepowtarzalna.
Z tych względów gra jest powszechnie uważana za najbardziej wpływowe dzieło wszechczasów.
Bany
W Ludzkim żywocie, podobnie jak w większości gier MMORPG, również występują bany.
- Ban permanentny (w slangu graczy dożywocie) – postać zostaje zamknięta w czterościanowym pomieszczeniu zwanym więzieniem. Gracz ma do dyspozycji niewiele przedmiotów. Ban może być warunkowo zdjęty przez administratora, zwanego sędzią. Często kończy się śmiercią.
- Ban tymczasowy, pozbawienie wolności – polega podobnie jak dożywocie, z tą różnicą, że zawsze po określonym okresie zostaje zdjęty. Na polskich serwerach trwa od 3 miesięcy do 25 lat, zależnie od przewinienia.
- Kick, wygnanie, banicja – gracz dostaje zakaz wstępu na określony serwer, obecnie praktycznie nie jest stosowany. Co ciekawe, osoby zbanowane w ten sposób tworzyły nowe serwery, takie jak Australia, czy USA.
- Grzywna, nagroda pocieszenia – pomniejszy rodzaj bana polegający na zabraniu określonej kwoty na własne cele.
- Ban ekstremalny – gracz zostaje usunięty z gry. Dawniej tego typu ban był niezwykle popularny, prawdopodobnie od powstania człowieka, jednak pierwszy score na ten temat pojawił się w czasach antycznych. Pierwsze usunięcia tego bana nastąpiły na kilku serwerach tuż przed aktualizacją 1.9.0.1-2.0.0.0. Wraz z tą aktualizacją pojawiły się gildie potocznie nazywane przez graczy stowarzyszeniami walczącymi o prawa człowieka, takie jak Amnesty International. Ich działalność jest jednak mocno krytykowana. W wyniku zakrojonych na bardzo szeroką skalę działań w większości krajów działalność ta została zawieszona. Wskutek ich działalności bana ekstremalnego daje się na 68 serwerach. Co interesujące, ban jest wykonywany na różne metody, co zależy od prawa i religii. Na przykład ludzie są zawieszani na itemach zwanych szubienicami, gdzie indziej są usuwani zasypywaniem kamieniami, w innych miejscach skazaniec ginie od zbiorowego działania itemów zwanych bronią palną. Osobną kategorią jest zabicie strzałem z broni krótkiej, podtypu broni palnej. Taki ban stosowano na terenie nieistniejącego serwera o nazwie Związek Radziecki (choć jest to kwestionowane), na ten moment oficjalnie stosuje go serwer Białoruś. Obecnie najpopularniejszą metodą nałożenia tego bana jest śmiertelny zastrzyk z trucizną. Do jego aktywacji potrzeba itemu wykorzystywanego przez Lekarza lub Narkomana o nazwie strzykawka. Po jego zastosowaniu, blokuje się wentylacja, wskutek czego dysk twardy i procesor przegrzewają się, przez co gra nie może być kontynuowana.
Niektórzy hackerzy znaleźli sposoby na obejście banów permanentnych i tymczasowych poprzez opuszczenie więzienia. Wykorzystują różne luki w zabezpieczeniach, takie jak: nieuwaga strażników, specjalne itemy przynoszone przez znajomych w tortach, albo wyłączanie wykrywania kolizji w tunelach. Gracze nazywają to potocznie ucieczką. Luki te są usuwane między innymi poprzez wprowadzanie botów rejestrujących zachowanie osób zbanowanych.
Ciekawostka: Od banów mozna się odwołać. W slangu graczy nazywa się to apelacją. Może ona zostać przyjęta lub odrzucona. W niektórych przypadkach po przyjęciu i pozytywnym rozpatrzeniu odwołania gracz dostaje odszkodowanie, którym jest pewna kwota golda. Rzadko dochodzi do uniewinnienia, co oznacza, że graczowi anuluje się bana i daje komuś innemu. Uniewinienie zwykle powstaje wskutek błędu w mini-grze Śledztwo, które prowadzi do nałożenia bana niewłaściwemu graczowi.
Party
W grze Ludzki żywot można zakładać Party (Związek małżeński). W zależności od serwera, przynależności do Gildii i wybranej Klasy postaci można zakładać Party 2 lub więcej osobowe. Na niektórych serwerach dozwolone jest zakładanie Party przez graczy tej samej płci.
Uwaga! Przy rozwiązywaniu Party (rozwód) może dojść do sytuacji gdzie członkowie Party będą musieli się podzielić lootem (itemami) zdobytymi podczas trwania party.
Noob w Ludzkim Żywocie
Tak jak w każdej innej grze, w Ludzkim Żywocie są nooby. Oto niektórzy z nich:
- Nie umie otworzyć drzwi;
- Na niskim levelu używa itemu Smoczek do oblewania innych mlekiem;
- Kłóci się z osobą gildii Nauczyciel, a potem dziwi się, że otrzymuje uwagę;
- Zmienia klasę z Kujona na Dresa w ciągu godziny;
- Zostaje Dzieckiem Neo na 5. levelu;
- Myśli, że kiedy będzie grać w LoLa i będzie pił, palił i ćpał przed 18. levelem, będzie najlepszym graczem w grze;
- Na rozkaz gracza Rodzic od 10. levelu kupuje w lokacji Biedronka item Paliwo Drzewne;
- Od razu po 18. levelu zostaje członkiem gildii Terrorysta na serwerze Ukraina;
- Jako członek gildii Żołnierz używa itemu Broń, aby zabijać dosłownie wszystkich i dziwi się, że ma bana ekstremalnego;
- Używa itemu Nóż do przyrządzenia itemu Sałata;
- Gra w mini grę masturbacja trzy razy dziennie.
- I przy tym marnuje itemy potrzebne do przyzwania nowego gracza.
- Chce zmienić serwer na którym gra, gdy nie ma jeszcze 18 levela.
- Po użyciu potionów wsiada do pojazdu Samochód i dziwi się że ma bana.
- Kupuje Item deska do krojenia i dziwi się, że nie kroi.
Ciekawostki
- Tak naprawdę wszystkie inne gry są dodatkami do Ludzkiego żywotu.
- Nie wiadomo czy wiek przed narodzeniem jest intrem do gry, czy jej instalacją.
- Gracz ZAWSZE wbija jeden poziom przy każdej nowej aktualizacji (jeżeli gracz ma poziom 10 w aktualizacji 2.0.1.3, to w aktualizacji 2.0.1.4 będzie miał poziom 11).
- Na niektórych serwerach są dostępne itemy, które nie są dostępne nigdzie indziej, np. na serwerze Górny Śląsk od 13 lat możesz otrzymać item pt. karta ŚKUP.
Przypisy
Ten artykuł zajął 2. miejsce w „Różowym Słoniu” 5 lat Nonsensopedii. |