Kierowcy: Różnice pomiędzy wersjami
(→Kierowca w Polsce: na pałę ominięty redlink) |
M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Zalogadresowozu.jpg|200px|right|thumb|Przeciętni kierowcy]] |
[[Plik:Zalogadresowozu.jpg|200px|right|thumb|Przeciętni kierowcy]] |
||
{{słownik|[[Słownik:Kierowca|kierowca]]}} |
{{słownik|[[Słownik:Kierowca|kierowca]]}} |
||
{{t|Kierowcy|[Kobieta|żen]]. '''kierownice'''}}osobniki kierujące samochodem i wożące pasażerów. Zwykle pijani, zestresowani i z komórką przy uchu. Większość kierowców nie zna się w ogóle na budowie i zasadach działania tych pojazdów (np. nie wie jak otworzyć [[maska (motoryzacja)|maskę]] samochodu), czasami nie przekraczają dozwolonej prędkości i nierzadko korzystają z [[mapa|map]] (rzadziej z [[nawigacja satelitarna|nawigacji satelitarnej]]). |
|||
== Kierowca w Polsce == |
== Kierowca w Polsce == |
Wersja z 08:05, 9 maj 2013
Szablon:Tosobniki kierujące samochodem i wożące pasażerów. Zwykle pijani, zestresowani i z komórką przy uchu. Większość kierowców nie zna się w ogóle na budowie i zasadach działania tych pojazdów (np. nie wie jak otworzyć maskę samochodu), czasami nie przekraczają dozwolonej prędkości i nierzadko korzystają z map (rzadziej z nawigacji satelitarnej).
Kierowca w Polsce
Cechą charakterystyczną polskich kierowców jest wyjątkowa skłonność do drogowego chamstwa – normą są takie rzeczy, jak: wyprzedzanie karetek pogotowia, ścieranie „podwójnej ciągłej”, jazda alejkami parków i hipermarketów, parkowanie w windzie, przekraczanie prędkości dźwięku, rozmowa przez dwa telefony komórkowe na raz, czy uderzanie pieszych drzwiami.
Polscy kierowcy lubią sobie wypić. Statystyki nie kłamią – ponad 97% z nich wsiada za kółko pod wpływem alkoholu. Te dane są zatrważające – minister infrastruktury chce wprowadzić karę więzienia dla trzeźwych kierowców, nawet dla rowerzystów. Uzasadnia, że kilka promili w organizmie podnosi efektowność jazdy i daje pracę wielu sanitariuszom, blacharzom i grabarzom.
Najczęściej spotykanym przewinieniem jest jazda poniżej zalecanej przez znaki nakazu (te z czerwoną obwódką) prędkości, co powoduje tamowanie ruchu, lecz pozwala czasem uchronić zawieszenie przed dziurami lub wyhamować w wypadku wtargnięcia pieszego na przejście dla pieszych – wszak przepisy moralne mówią jasno, że zawieszenie trzeba naprawiać, a pieszych rozjeżdżać, dając tym samym pracę znajomym mechanikom i grabarzom, ew. z pośrednictwem łódzkiego pogotowia). Jako, że przejście dla pieszych jest miejscem wrogim dla każdego kierowcy, ci zwyczajowo przyspieszają i wyprzedzają na nim w celu szybszego starcia nieprzyjaznej farby z jezdni – jak wiadomo, pieszym przejścia nie są potrzebne, gdyż włażą i tak tam, gdzie chcą.