Kierowcy: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przeniesiono z Category:Ludzie według zajęcia do Category:Ludzie przy użyciu Cat-a-lot) |
|||
Linia 4: | Linia 4: | ||
== Kierowca w Polsce == |
== Kierowca w Polsce == |
||
[[Plik:Kierowca.jpg|thumb|200px|Pierwsza jazda kierowcy. Kierowca nasz jeszcze nie usiadł za kierownicę…]] |
[[Plik:Kierowca.jpg|thumb|200px|Pierwsza jazda kierowcy. Kierowca nasz jeszcze nie usiadł za kierownicę…]] |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
Cechą charakterystyczną polskich kierowców jest wyjątkowa skłonność do drogowej <del>kultury</del> chamówy, która zależy głównie od wartości pojazdu prowadzonego przez kierowcę – normą są takie rzeczy, jak: wyprzedzanie [[karetka|karetek pogotowia]], ścieranie „podwójnej ciągłej”, jazda alejkami parków i hipermarketów, parkowanie w windzie, przekraczanie prędkości dźwięku, rozmowa przez dwa telefony komórkowe na raz, czy uderzanie pieszych drzwiami. |
Cechą charakterystyczną polskich kierowców jest wyjątkowa skłonność do drogowej <del>kultury</del> chamówy, która zależy głównie od wartości pojazdu prowadzonego przez kierowcę – normą są takie rzeczy, jak: wyprzedzanie [[karetka|karetek pogotowia]], ścieranie „podwójnej ciągłej”, jazda alejkami parków i hipermarketów, parkowanie w windzie, przekraczanie prędkości dźwięku, rozmowa przez dwa telefony komórkowe na raz, czy uderzanie pieszych drzwiami. |
||
Linia 13: | Linia 9: | ||
Najczęściej spotykanym przewinieniem jest jazda poniżej zalecanej przez znaki nakazu (te z czerwoną obwódką) prędkości, co powoduje tamowanie ruchu, lecz pozwala czasem uchronić zawieszenie przed dziurami lub wyhamować w wypadku wtargnięcia pieszego na przejście dla pieszych – wszak przepisy moralne mówią jasno, że zawieszenie trzeba naprawiać, a pieszych rozjeżdżać, dając tym samym pracę znajomym mechanikom i grabarzom, ew. z pośrednictwem łódzkiego pogotowia). Jako, że przejście dla pieszych jest miejscem wrogim dla każdego kierowcy, ci zwyczajowo przyspieszają i wyprzedzają na nim w celu szybszego starcia nieprzyjaznej farby z jezdni – jak wiadomo, pieszym przejścia nie są potrzebne, gdyż włażą i tak tam, gdzie chcą. |
Najczęściej spotykanym przewinieniem jest jazda poniżej zalecanej przez znaki nakazu (te z czerwoną obwódką) prędkości, co powoduje tamowanie ruchu, lecz pozwala czasem uchronić zawieszenie przed dziurami lub wyhamować w wypadku wtargnięcia pieszego na przejście dla pieszych – wszak przepisy moralne mówią jasno, że zawieszenie trzeba naprawiać, a pieszych rozjeżdżać, dając tym samym pracę znajomym mechanikom i grabarzom, ew. z pośrednictwem łódzkiego pogotowia). Jako, że przejście dla pieszych jest miejscem wrogim dla każdego kierowcy, ci zwyczajowo przyspieszają i wyprzedzają na nim w celu szybszego starcia nieprzyjaznej farby z jezdni – jak wiadomo, pieszym przejścia nie są potrzebne, gdyż włażą i tak tam, gdzie chcą. |
||
== Zobacz też == |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* [[cykliści]] |
|||
* [[pasażer]] |
|||
* [[rodzaje babć autobusowych]] |
|||
* [[rowerzysta]] |
|||
* [[samochód]] |
|||
* [[turysta]] |
|||
* [[wędrowiec]] |
|||
{{ludzie}} |
{{ludzie}} |
Wersja z 17:21, 20 lip 2021
Kierowcy (żen. kierownice) – inaczej specjaliści ds. wykroczeń drogowych. Osobniki kierujące samochodem i wożące pasażerów. Zwykle pijani, zestresowani i z komórką przy uchu. Większość kierowców nie zna się w ogóle na budowie i zasadach działania tych pojazdów (np. nie wie jak otworzyć maskę samochodu), ani nie wykazują się perfekcyjną znajomością kodeksu drogowego (średni współczynnik znajomości równy 5%). Czasami nie przekraczają oni dozwolonej prędkości i nierzadko korzystają z map (rzadziej z nawigacji satelitarnej).
Kierowca w Polsce
Cechą charakterystyczną polskich kierowców jest wyjątkowa skłonność do drogowej kultury chamówy, która zależy głównie od wartości pojazdu prowadzonego przez kierowcę – normą są takie rzeczy, jak: wyprzedzanie karetek pogotowia, ścieranie „podwójnej ciągłej”, jazda alejkami parków i hipermarketów, parkowanie w windzie, przekraczanie prędkości dźwięku, rozmowa przez dwa telefony komórkowe na raz, czy uderzanie pieszych drzwiami.
Polscy kierowcy lubią sobie wypić. Statystyki nie kłamią – ponad 97% z nich wsiada za kółko pod wpływem alkoholu. Te dane są zatrważające – minister infrastruktury chce wprowadzić karę więzienia dla trzeźwych kierowców, nawet dla rowerzystów. Uzasadnia, że kilka promili w organizmie podnosi efektowność jazdy i daje pracę wielu sanitariuszom, blacharzom i grabarzom.
Najczęściej spotykanym przewinieniem jest jazda poniżej zalecanej przez znaki nakazu (te z czerwoną obwódką) prędkości, co powoduje tamowanie ruchu, lecz pozwala czasem uchronić zawieszenie przed dziurami lub wyhamować w wypadku wtargnięcia pieszego na przejście dla pieszych – wszak przepisy moralne mówią jasno, że zawieszenie trzeba naprawiać, a pieszych rozjeżdżać, dając tym samym pracę znajomym mechanikom i grabarzom, ew. z pośrednictwem łódzkiego pogotowia). Jako, że przejście dla pieszych jest miejscem wrogim dla każdego kierowcy, ci zwyczajowo przyspieszają i wyprzedzają na nim w celu szybszego starcia nieprzyjaznej farby z jezdni – jak wiadomo, pieszym przejścia nie są potrzebne, gdyż włażą i tak tam, gdzie chcą.