Kierowcy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (rekat)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 47 wersji utworzonych przez 33 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Jazda.jpg|200px|thumb|''Kierowco, zwolnij!'']]
{{redakcja}}
'''Kierowcy''' ([[Kobieta|żen]]. '''kierownice''') – inaczej specjaliści ds. wykroczeń drogowych. Osobniki kierujące samochodem i wożące pasażerów. Zwykle pijani, zestresowani i z komórką przy uchu. Większość kierowców nie zna się w ogóle na budowie i zasadach działania tych pojazdów (np. nie wie jak otworzyć maskę samochodu), ani nie wykazują się perfekcyjną znajomością kodeksu drogowego (średni współczynnik znajomości równy 5%). Czasami nie przekraczają oni dozwolonej prędkości i nierzadko korzystają z [[mapa|map]] (rzadziej z [[GPS|nawigacji satelitarnej]]).
[[Plik:Zalogadresowozu.jpg|200px|right|thumb|Przeciętni kierowcy ]]
'''Kierowcy''' (ż. ''kierownice'') – osobniki kierujące samochodem i wożące pasażerów. Zwykle pijani, zestresowani i z komórką przy uchu. Większość kierowców nie zna się w ogóle na budowie i zasadach działania tych pojazdów (np. nie wie jak otworzyć [[maska (motoryzacja)|maskę]] samochodu), czasami nie przekraczają dozwolonej prędkości i nierzadko korzystają z [[mapa|map]] (rzadziej z [[nawigacja satelitarna|nawigacji satelitarnej]]).


== Kierowca w Polsce ==
== Kierowca w Polsce ==
[[Plik:Kierowca.jpg|thumb|200px|Pierwsza jazda kierowcy. Kierowca nasz jeszcze nie usiadł za kierownicę…]]
Cechą charakterystyczną polskich kierowców jest wyjątkowa skłonność do drogowego chamstwa – normą są takie rzeczy, jak: wyprzedzanie [[karetka|karetek pogotowia]], ścieranie „podwójnej ciągłej”, jazda alejkami parków i hipermarketów, parkowanie w windzie, przekraczanie prędkości dźwięku, rozmowa przez dwa telefony komórkowe na raz, czy uderzanie pieszych drzwiami.
Cechą charakterystyczną polskich kierowców jest wyjątkowa skłonność do drogowej <del>kultury</del> chamówy, która zależy głównie od wartości pojazdu prowadzonego przez kierowcę – normą są takie rzeczy, jak: wyprzedzanie karetek pogotowia, ścieranie „podwójnej ciągłej”, jazda alejkami parków i hipermarketów, parkowanie w windzie, przekraczanie prędkości dźwięku, rozmowa przez dwa telefony komórkowe na raz, czy uderzanie pieszych drzwiami.


Polscy kierowcy lubią sobie wypić. Statystyki nie kłamią – ponad 97% z nich wsiada za kółko pod wpływem [[alkohol]]u. Te dane są zatrważające – minister infrastruktury chce wprowadzić karę więzienia dla trzeźwych kierowców, nawet dla rowerzystów. Uzasadnia, że kilka promili w organizmie podnosi efektowność jazdy i daje pracę wielu [[sanitariusz]]om, [[blacharz]]om i [[grabarz]]om.
Polscy kierowcy lubią sobie wypić. Statystyki nie kłamią – ponad 97% z nich wsiada za kółko pod wpływem [[Napój alkoholowy|alkoholu]]. Te dane są zatrważające – minister infrastruktury chce wprowadzić karę więzienia dla trzeźwych kierowców, nawet dla rowerzystów. Uzasadnia, że kilka promili w organizmie podnosi efektowność jazdy i daje pracę wielu [[Lekarz|sanitariuszom]], blacharzom i [[grabarz]]om.


Najczęściej spotykanym przewinieniem jest jazda poniżej zalecanej przez znaki nakazu (te z czerwoną obwódką) prędkości, co powoduje tamowanie ruchu, lecz pozwala czasem uchronić zawieszenie przed dziurami lub wyhamować w wypadku wtargnięcia tzw. pieszego na przejście dla pieszych – wszak przepisy moralne mówią jasno, że zawieszenie trzeba naprawiać, a pieszych rozjeżdżać (dając tym samym pracę znajomym mechanikom i grabarzom, ew. z pośrednictwem łódzkiego pogotowia). Jako, że przejście dla pieszych jest miejscem wrogim dla każdego kierowcy, ci zwyczajowo przyspieszają i wyprzedzają na nim w celu szybszego starcia nieprzyjaznej farby z jezdni – jak wiadomo, pieszym przejścia nie są potrzebne, gdyż włażą i tak tam gdzie chcą.
Najczęściej spotykanym przewinieniem jest jazda poniżej zalecanej przez znaki nakazu (te z czerwoną obwódką) prędkości, co powoduje tamowanie ruchu, lecz pozwala czasem uchronić zawieszenie przed dziurami lub wyhamować w wypadku wtargnięcia pieszego na przejście dla pieszych – wszak przepisy moralne mówią jasno, że zawieszenie trzeba naprawiać, a pieszych rozjeżdżać, dając tym samym pracę znajomym mechanikom i grabarzom, ew. z pośrednictwem łódzkiego pogotowia). Jako, że przejście dla pieszych jest miejscem wrogim dla każdego kierowcy, ci zwyczajowo przyspieszają i wyprzedzają na nim w celu szybszego starcia nieprzyjaznej farby z jezdni – jak wiadomo, pieszym przejścia nie są potrzebne, gdyż włażą i tak tam, gdzie chcą.


== Typy kierowców ==
== Rodzaje kierowców ==
# Kierowca mężczyzna (zdecydowana większość wszystkich kierowców płci męskiej, jakieś 90%). Charakteryzuje się tym, że zazwyczaj jeździ poprawnie, nie przyprawia o białą gorączkę innych uczestników ruchu i nie stwarza większego zagrożenia na drodze.
# Pipa – także kierowca płci męskiej (niestety). Znany także jako kierowca niedzielny. Na szczęście jest ich stosunkowo niewielu (jakieś 10%). Charakterystyka:
#* Jedzie max. 70km/h bez względu na typ drogi;
#* Jest przekonany, że jest najlepszym kierowcą w okolicy;
#* Wyprzedza tylko pieszych, ciągniki i od czasu do czasu rowerzystów;
#* Nie reaguje na żadne sygnały świetlne i dźwiękowe;
#* Lubi zajmować miejsca parkingowe przeznaczone dla innych pojazdów np. zatoczki dla autobusów.


* '''Przedstawiciel handlowy''' – Poznasz go po białej [[Škoda Auto|Skodzie]] albo innej firmowej [[Renault|Renówce]]. Koneser wszystkich MOPów, zajazdów i [[McDonald’s|Maków]] po drodze do [[Berlin|Berlina]]. Jak twierdzi pewna legenda, dorabiają sobie robiąc testy drogowe samochodów którymi jadą, szczególnie testują maksymalną osiągalną prędkość. Rejestracje WB (Własność banku), ewentualnie PO, DW, GD, KR, SK lub inne warszawskie.
3. Kozak – inne nazwy: debil, idiota, kretyn, pajac, pojeb. Zazwyczaj świeżo upieczony kierowca (prawo jazdy od max. 24h albo jeszcze nie odebrane z urzędu) lub dresiarz (komentarz zbędny prawda? Tylko zamykać w obozach i sukcesywnie eksterminować – wskazany gaz bojowy – szybko, sprawnie i w dużych ilościach). Takie coś (sic!; zaimek ‘ktoś’ to zbyt wiele) myśli, że jest najzajebistszym driverem na świecie, że potrafi nawet więcej niż można osiągnąć w NFS Underground. Na szczęście jest ich bardzo mało, sukcesywnie eliminują się sami poprzez bliski kontakt z drzewami, latarniami, ciężarówkami itp. Charakterystyka:
* '''Kierowca tirowca''' – Zazwyczaj mężczyzna w wieku 50+, koneser dróg. Wielbiciel konwersacji przez CB Radio oraz powolnego wyprzedzania. Do jego absolutnych obowiązków należy wywieszanie proporczyków, flag, [[Global Positioning System|gpsów]] itp na szybę. Im więcej tym lepiej. Firaneczki? Jak znalazł! Gdy go spotkasz zapewne nie zwrócisz na niego uwagi, po prostu przez chwilę cię pobuja kiedy będziesz go wyprzedzał i tyle. Chyba, że zdecyduje się wyprzedzać.
*Jedzie zawsze przynajmniej 140km/h bez względu na drogę (w mieście też)
* '''Grażynka za kierownicą''' – Kobieta w przedziale wiekowym 40-60. Obowiązkowo rozbudowana postura, [[okulary]]. Poznasz ją po dowolnym [[Fiat Grande Punto|Fiacie Punto]], kurczowym trzymaniu kierownicy oraz fotelu maksymalnie przysuniętym do kierownicy. Dla niej, przekroczenie ograniczenia prędkości wiąże się z natychmiastową destrukcją samochodu oraz powstaniu przepaści o promieniu 10 metrów. Dlatego zawsze jeździ zbyt ostrożnie, powoli włącza się do ruchu, myli kierunkowskazy z wycieraczkami. Charakteryzuje się zamiłowaniem do palenia sprzęgła na każdych światłach. Tablice rejestracyjne z flagą [[Polska|Polski]] (rej. przed majem 2004), coraz częściej pojawia się z unijnymi tablicami.
*Rusza zawsze z piskiem opon (nawet jak ma tylko kaszlaka, kanta lub carusa)
* '''Tatuś''' – Kierowca nowej, potencjalnie firmowej [[Škoda Octavia|Skody Octavii]], ewentualnie innej Astry czy Passata. Koniecznie samochód w nadwoziu kombi, w ewentualności sedan lub liftback. Nie irytuje innych kierowców, choć zdarzają się mu błędy. Normalny kierowca. Przed godziną ósmą możesz obserwować jak odwozi swoje [[Dziecko|dzieci]] do [[Szkoła|szkoły]] lub [[Przedszkole|przedszkola]]. Następnie powoli lub szybciej odjeżdża do pracy.
*W zakręty wchodzi zawsze z prędkością powyżej 100km/h
* '''Dziadek''' – Poznasz go po ociężałej, powolnej jeździe, starym sedanie lub Dacii Logan oraz krzyżem na lusterku lub/i świętym obrazku w osłonie przeciwsłonecznej. Spotykany w godzinach 10-13, czyli wtedy gdy przemieszcza się do [[Biedronka|Biedronki]] lub na [[Bazar|targ]]. Samochód trzyma pod blokiem lub w garażu blaszanym.
*Kocha jazdę na wysokich obrotach, co powoduje, że jeździ tak cichutko, iż nigdy go nie słychać. Dzięki temu np. nie obudzi ci małego dziecka o 3 rano.
* '''Duży tylko samochód''' – Prawdziwy drogowy macho. Charakteryzuje się posiadaniem starego samochodu pokroju [[BMW]] X5, Audi Q7 czy [[Mercedes-Benz|Mercedesa]] GL - choć ostatnimi czasy, w imię globalizacji, zdarzają się wyroby [[Stany Zjednoczone Ameryki|amerykańskie]] typu [[Cadillac]] Escalade bądź Lincoln Navigator. Posiadanie tak dużego samochodu ma w jego mniemaniu budzić respekt i okazywać wyższość kierowcy nad pozostałymi uczestnikami ruchu. Lepiej nie drocz go, prawdopodobnie nie masz szans w walce z takim napakowańcem. Często się irytuje, nie zdziw się jak zajedzie ci drogę i pouczy zatrzymując się do 0, a na światłach będzie chciał [[Wpierdol|porozmawiać]].
*Nigdy, przenigdy nie zapina pasów.
* '''Biurwa z Wilanowa''' – Stosunkowo nowy rodzaj kierownicy. Poznasz ją po dużym firmowym SUVie otrzymanym jako symbol awansu w swoim [[Korporacja|korpo]]. Można ją obserwować w godzinach 8-9 gdy odwozi swoje ''[[Dzieci|dziedzi]]'' do [[Przedszkole|przedszkola]] lub [[Szkoła|szkoły]]. Szczególnie charakteryzuje się zerowymi skillami parkowania pod [[Lidl|Lidlem]] czy inną Stokrotką. Dwa miejsca są wolne? Dla mnie jak znalazł! Gdy natomiast nie ma akurat dwóch wolnych miejsc wypadałoby im zaparkować na śmietniku lub przy krawężniku. Byle było blisko. Na drodze niestety sprawa lepiej nie wygląda. Jazda nierówna, lewym pasem, raz szybciej, raz wolniej. Jak zobaczysz – na wszelki wypadek uciekaj.
*Pasów używa tylko do otwierania piwa.
* '''Dres''' – Już wręcz klasyczny rodzaj kierowcy. Najczęściej jest to młody, odważny człowiek poruszjący się swoim pordzewiałym [[Honda Civic|Civikiem]] lub [[BMW|Bolidem Młodego Wieśniaka]] E36. Podobnie jak ten z dużego samochodu-jest bardzo [[Wpierdol|nerwowy]]. Charakteryzuje się najczęściej łysą oponą, dziurawym tłumikiem, podwoziem, mózgiem, szybą, nadwoziem itp. Wszystko jak [[ser]] szwajcarski. Lubi sobie szybciej ruszyć ze świateł lub przelecieć rondo, niestety często tego typu rozrywki kończą sie na słupie, znaku, drzewie, przystanku, krawężniku czy płocie. Jak zobaczysz – uciekaj natychmiast.
* '''Mieszaniec''' – Bardzo uniwersalny typ kierowcy. Na dobrą sprawę stanowią oni przynajmniej połowę kierowców na drogach. Ciężko wyróżnić jakimi samochodami jezdżą ani jakimi ludźmi są. Niemniej raczej nie sprawiają problemów na drodze, a gdy zdarzają się im błędy potrafią przeprosić. Gdy widzisz – nie uciekaj.
*'''Gilowscy kierowcy''' – specjalna kategoria kierowców, jeżdżąca głównie w [[Gilowice|Gilowicach]] oraz w okolicznych wioskach. Charakteryzują ich wielkie chmury dymu wylatujące z ich samochodów, umiejętność wylądowania w 5-metrowej dziurze po przejechaniu zaledwie 100 metrów oraz wielka znajomość{{fakt}} kodeksu karnego. Bardzo często myli się ich z [[Dresiarz|dresami]], ze względu na podobny sposób jazdy.


== Zobacz też ==
4. Kierowca kobieta (niedościgniony ideał dla wszystkich kierowców płci żeńskiej). Odpowiednik kierowcy mężczyzny. Jeździ w zasadzie dobrze, nie czyni żadnych szkód, ze świeczką szukać. Występuje niestety sporadycznie, dla niektórych jest tylko legendą. Spotkanie takiego kierowcy na drodze to prawdziwy prezent od losu.
* [[cykliści]]

* [[pasażer]]
5. Kobita (Baba) – o zgrozo, aż strach się bać. Aż boję się pisać. Jest to plaga wszelkich dróg, jest gorsza nawet niż dziury w polskich drogach i szarańcza. Jej nawet nie pomaga instrukcja do instrukcji. Bardzo liczna grupa (ok. 90% wszystkich kierowców płci żeńskiej). Nie licząc zagrożenia jakie stwarza na drogach (a nieraz jest ono dość wysokie, kiedy inni uczestnicy ruchu są już tak sfrustrowani, że zaczynają wyczyniać dziwne rzeczy, oby tylko oddalić się od kobity), przede wszystkim kobita przyprawia innych kierowców, a nawet pieszych, o nerwicę, frustrację, amok, szał, chęć mordu, irracjonalne zachowanie (musze ją wyprzedzić, bo zgłupieję, tirem z naprzeciwka będę przejmował się później itp.) oraz wyrzucanie z siebie milionów przekleństw. Charakterystyka:
* [[rodzaje babć autobusowych]]
*Jedzie zawsze max 50km/h (czy to ulica przed przedszkolem pełna progów zwalniających, czy autostrada)
* [[rowerzysta]]
*Jeśli jakimś cudem zdarzy się, że jedzie szybciej, np. 80km/h, to zawsze jest to
* [[samochód]]
na „trójce”
* [[turysta]]
*Zna tylko trzy pierwsze biegi
* [[wędrowiec]]
*Ma spore problemy z jazdą na manualnej skrzyni biegów
*Potrafi przejechać całe miasto na zaciągniętym hamulcu ręcznym
*Nie potrafi zatankować samochodu (nie ma pojęcia co, to „dystrybutor”, „wlew paliwa” itd.)
*Skręcając w lewo nigdy nie ustawia się przy osi jezdni (po co umożliwiać innym swobodny skręt w prawo?!)
*Parkując zawsze zajmuje przynajmniej trzy miejsca parkingowe (kto pierwszy, ten lepszy, c'nie?!)
*Parkując (nawet jeśli zajęła trzy miejsca na raz) uwielbia zastawić inny samochód, tak aby nie dało się do niego ani wsiąść ani wyjechać
*Lubi zatrzymywać się w niedozwolonych miejscach np. na środku ulicy jednokierunkowej, na chodniku, na przystanku, na drodze pozbawionej pobocza itd.
*Wyprzedza tylko przeszkody statyczne, ewentualnie wozy, inwentarz żywy (np. krowy prowadzone na pastwiska), sporadycznie ciągniki. Innych pojazdów nigdy nie wyprzedza, nawet jeśli jadą wolniej niż ona (50km/h)
*Jeśli w jezdni jest jakaś dziura, kobita w nią wjedzie
*Jeśli już wyprzedza, to nigdy nie patrzy w lusterka, czy przypadkiem ktoś inny nie jedzie lewym pasem.
*Lubi jeździć pod prąd na ulicy jednokierunkowej
*Nie ma pojęcia, co oznaczają znaki „zakaz zatrzymywania się”, „zakaz skrętu w lewo/prawo”.
*Jeśli popsuje jej się samochód lub ma malutką stłuczkę(szczególnie na ruchliwej drodze/ulicy), to nigdy nie próbuje np. zjechać/zaholować auta na pobocze, czy w ogóle zrobić czegokolwiek, co by umożliwiło dalszy ruch. Włącza światła awaryjne, wychodzi z samochodu i zaczyna gadać przez komórkę.
*Nie włącza świateł (kto by o tym pamiętał)
*Nie włącza świateł w nocy (przecież w mieście są latarnie, więc jest widno, a po prowincji nie jeździ).
*Nie reaguje na nic (klakson, sygnały świetlne, policjant z lizakiem, dym wydobywający się z silnika, pieszy na pasach itp.)
*Na czerwonym świetle często robi ważne rzeczy (np. poprawia makijaż, szuka czegoś w torebce, czego i tak nie zabrała z domu), co często powoduje spore opóźnienie podczas ruszania na „zielonym”.
*Lusterek używa tylko do przeglądania się w nich
*Jeśli prowadzi, to telefon komórkowy ma zawsze na dnie torebki, tak żeby w razie próby odebrania szukać go przez kilka minut nie patrząc wtedy na drogę.
*Powoduje to nieraz niestety katastrofalne skutki (patrz pkt. 3 …bliski kontakt…)

==Monologi kierowców==
*Jak jedziesz!
*Jak jeździsz!
*Truskawek ci się zachciewa!
*No zobacz, idiotę!
*Jeszcze chwila, i by chłopa nie było.
*To jest święto lasu!
*Ty krowo parzystokopytna!
*No patrz, stanie baba i stoi.
*Gdzie mi tu, dziadu...!
*No patrz, wolna amerykanka hehehe.
*Jak jezdzisz kutasie??
*Spierdalaj mi stąd!!
*W domu kurwa siedziec!! A nie na ulice sie pchać!!
*Ale urwał!!


Na koniec przestroga. Kierowco! Jeśli kiedykolwiek chciałbyś zwrócić bezpośrednio uwagę kobicie, że coś robi źle, że powinna natychmiast wysiąść z samochodu i już nigdy do niego nie wracać, że auto służy do jazdy, że jeździmy prawą stroną itd., to nie próbuj, nie warto.


{{zawody}}
[[Kategoria:Ludzie]]
[[Kategoria:Zawody związane z transportem]]
[[Kategoria:Zawody związane z transportem]]

Aktualna wersja na dzień 23:23, 21 maj 2024

Kierowco, zwolnij!

Kierowcy (żen. kierownice) – inaczej specjaliści ds. wykroczeń drogowych. Osobniki kierujące samochodem i wożące pasażerów. Zwykle pijani, zestresowani i z komórką przy uchu. Większość kierowców nie zna się w ogóle na budowie i zasadach działania tych pojazdów (np. nie wie jak otworzyć maskę samochodu), ani nie wykazują się perfekcyjną znajomością kodeksu drogowego (średni współczynnik znajomości równy 5%). Czasami nie przekraczają oni dozwolonej prędkości i nierzadko korzystają z map (rzadziej z nawigacji satelitarnej).

Kierowca w Polsce[edytuj • edytuj kod]

Pierwsza jazda kierowcy. Kierowca nasz jeszcze nie usiadł za kierownicę…

Cechą charakterystyczną polskich kierowców jest wyjątkowa skłonność do drogowej kultury chamówy, która zależy głównie od wartości pojazdu prowadzonego przez kierowcę – normą są takie rzeczy, jak: wyprzedzanie karetek pogotowia, ścieranie „podwójnej ciągłej”, jazda alejkami parków i hipermarketów, parkowanie w windzie, przekraczanie prędkości dźwięku, rozmowa przez dwa telefony komórkowe na raz, czy uderzanie pieszych drzwiami.

Polscy kierowcy lubią sobie wypić. Statystyki nie kłamią – ponad 97% z nich wsiada za kółko pod wpływem alkoholu. Te dane są zatrważające – minister infrastruktury chce wprowadzić karę więzienia dla trzeźwych kierowców, nawet dla rowerzystów. Uzasadnia, że kilka promili w organizmie podnosi efektowność jazdy i daje pracę wielu sanitariuszom, blacharzom i grabarzom.

Najczęściej spotykanym przewinieniem jest jazda poniżej zalecanej przez znaki nakazu (te z czerwoną obwódką) prędkości, co powoduje tamowanie ruchu, lecz pozwala czasem uchronić zawieszenie przed dziurami lub wyhamować w wypadku wtargnięcia pieszego na przejście dla pieszych – wszak przepisy moralne mówią jasno, że zawieszenie trzeba naprawiać, a pieszych rozjeżdżać, dając tym samym pracę znajomym mechanikom i grabarzom, ew. z pośrednictwem łódzkiego pogotowia). Jako, że przejście dla pieszych jest miejscem wrogim dla każdego kierowcy, ci zwyczajowo przyspieszają i wyprzedzają na nim w celu szybszego starcia nieprzyjaznej farby z jezdni – jak wiadomo, pieszym przejścia nie są potrzebne, gdyż włażą i tak tam, gdzie chcą.

Rodzaje kierowców[edytuj • edytuj kod]

  • Przedstawiciel handlowy – Poznasz go po białej Skodzie albo innej firmowej Renówce. Koneser wszystkich MOPów, zajazdów i Maków po drodze do Berlina. Jak twierdzi pewna legenda, dorabiają sobie robiąc testy drogowe samochodów którymi jadą, szczególnie testują maksymalną osiągalną prędkość. Rejestracje WB (Własność banku), ewentualnie PO, DW, GD, KR, SK lub inne warszawskie.
  • Kierowca tirowca – Zazwyczaj mężczyzna w wieku 50+, koneser dróg. Wielbiciel konwersacji przez CB Radio oraz powolnego wyprzedzania. Do jego absolutnych obowiązków należy wywieszanie proporczyków, flag, gpsów itp na szybę. Im więcej tym lepiej. Firaneczki? Jak znalazł! Gdy go spotkasz zapewne nie zwrócisz na niego uwagi, po prostu przez chwilę cię pobuja kiedy będziesz go wyprzedzał i tyle. Chyba, że zdecyduje się wyprzedzać.
  • Grażynka za kierownicą – Kobieta w przedziale wiekowym 40-60. Obowiązkowo rozbudowana postura, okulary. Poznasz ją po dowolnym Fiacie Punto, kurczowym trzymaniu kierownicy oraz fotelu maksymalnie przysuniętym do kierownicy. Dla niej, przekroczenie ograniczenia prędkości wiąże się z natychmiastową destrukcją samochodu oraz powstaniu przepaści o promieniu 10 metrów. Dlatego zawsze jeździ zbyt ostrożnie, powoli włącza się do ruchu, myli kierunkowskazy z wycieraczkami. Charakteryzuje się zamiłowaniem do palenia sprzęgła na każdych światłach. Tablice rejestracyjne z flagą Polski (rej. przed majem 2004), coraz częściej pojawia się z unijnymi tablicami.
  • Tatuś – Kierowca nowej, potencjalnie firmowej Skody Octavii, ewentualnie innej Astry czy Passata. Koniecznie samochód w nadwoziu kombi, w ewentualności sedan lub liftback. Nie irytuje innych kierowców, choć zdarzają się mu błędy. Normalny kierowca. Przed godziną ósmą możesz obserwować jak odwozi swoje dzieci do szkoły lub przedszkola. Następnie powoli lub szybciej odjeżdża do pracy.
  • Dziadek – Poznasz go po ociężałej, powolnej jeździe, starym sedanie lub Dacii Logan oraz krzyżem na lusterku lub/i świętym obrazku w osłonie przeciwsłonecznej. Spotykany w godzinach 10-13, czyli wtedy gdy przemieszcza się do Biedronki lub na targ. Samochód trzyma pod blokiem lub w garażu blaszanym.
  • Duży tylko samochód – Prawdziwy drogowy macho. Charakteryzuje się posiadaniem starego samochodu pokroju BMW X5, Audi Q7 czy Mercedesa GL - choć ostatnimi czasy, w imię globalizacji, zdarzają się wyroby amerykańskie typu Cadillac Escalade bądź Lincoln Navigator. Posiadanie tak dużego samochodu ma w jego mniemaniu budzić respekt i okazywać wyższość kierowcy nad pozostałymi uczestnikami ruchu. Lepiej nie drocz go, prawdopodobnie nie masz szans w walce z takim napakowańcem. Często się irytuje, nie zdziw się jak zajedzie ci drogę i pouczy zatrzymując się do 0, a na światłach będzie chciał porozmawiać.
  • Biurwa z Wilanowa – Stosunkowo nowy rodzaj kierownicy. Poznasz ją po dużym firmowym SUVie otrzymanym jako symbol awansu w swoim korpo. Można ją obserwować w godzinach 8-9 gdy odwozi swoje dziedzi do przedszkola lub szkoły. Szczególnie charakteryzuje się zerowymi skillami parkowania pod Lidlem czy inną Stokrotką. Dwa miejsca są wolne? Dla mnie jak znalazł! Gdy natomiast nie ma akurat dwóch wolnych miejsc wypadałoby im zaparkować na śmietniku lub przy krawężniku. Byle było blisko. Na drodze niestety sprawa lepiej nie wygląda. Jazda nierówna, lewym pasem, raz szybciej, raz wolniej. Jak zobaczysz – na wszelki wypadek uciekaj.
  • Dres – Już wręcz klasyczny rodzaj kierowcy. Najczęściej jest to młody, odważny człowiek poruszjący się swoim pordzewiałym Civikiem lub Bolidem Młodego Wieśniaka E36. Podobnie jak ten z dużego samochodu-jest bardzo nerwowy. Charakteryzuje się najczęściej łysą oponą, dziurawym tłumikiem, podwoziem, mózgiem, szybą, nadwoziem itp. Wszystko jak ser szwajcarski. Lubi sobie szybciej ruszyć ze świateł lub przelecieć rondo, niestety często tego typu rozrywki kończą sie na słupie, znaku, drzewie, przystanku, krawężniku czy płocie. Jak zobaczysz – uciekaj natychmiast.
  • Mieszaniec – Bardzo uniwersalny typ kierowcy. Na dobrą sprawę stanowią oni przynajmniej połowę kierowców na drogach. Ciężko wyróżnić jakimi samochodami jezdżą ani jakimi ludźmi są. Niemniej raczej nie sprawiają problemów na drodze, a gdy zdarzają się im błędy potrafią przeprosić. Gdy widzisz – nie uciekaj.
  • Gilowscy kierowcy – specjalna kategoria kierowców, jeżdżąca głównie w Gilowicach oraz w okolicznych wioskach. Charakteryzują ich wielkie chmury dymu wylatujące z ich samochodów, umiejętność wylądowania w 5-metrowej dziurze po przejechaniu zaledwie 100 metrów oraz wielka znajomość[potrzebne źródło] kodeksu karnego. Bardzo często myli się ich z dresami, ze względu na podobny sposób jazdy.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]