Kolejarz: Różnice pomiędzy wersjami
(nowa strona) |
|||
(Nie pokazano 20 wersji utworzonych przez 16 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Cytat|Ojciec porządny, matka porządna, a syn... kolejarz!|Przysłowie ludowe}} |
|||
'''Kolejarz''' |
'''Kolejarz''' – pracownik grupy [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]] słynący z wielkiej uczciwości. Pracuje od świtu do nocy (tzn. od 10 do 14). Zdarza się, że bierze dodatkowe godziny, za które mu nikt nie płaci. W przypadku drugiej wersji potrafi sam o siebie zadbać i odebrać sobie zapłatę w inny sposób. Sposoby odbierania zapłaty: silnik do rogatki, napęd zwrotnicowy (zapłata dla trzech kolejarzy, bo jeden za cholerę tego nie uniesie), odbiornik SHP (kilkadziesiąt kilogramów żelastwa), kilka kilometrów torów (pociętych, niezmieszanych), kilka podkładów kolejowych (drewniane na garaż lub do palenia, betonowe do zagospodarowania). |
||
Oprócz pracowników fizycznych istnieją pracownicy umysłowi (szczególnie biurokraci), którzy dostępu do magazynu nie mają. Tu sprawa zapłaty i gloryfikaty jest bardziej skomplikowana, jednakże nie beznadziejna. Stare plany kolejowe mogą zostać wykorzystane jako [[Tapeta|tapety]] w pokoju, a większość pracy i tak spędza się na [[nk.pl|Naszej-Klasie]] i [[YouTube]]. |
|||
Wszystko można spuentować jednym znanym kolejarskim powiedzeniem:'''Kto ma w głowie olej, ten idzie na KOLEJ!''' |
|||
{{stub|zaw}} |
|||
--[[Specjalna:Wkład/82.160.30.186|82.160.30.186]] 07:15, 2 wrz 2008 (UTC) |
|||
{{Zawody}} |
|||
{{Kolej}} |
|||
[[Kategoria:Zawody związane z transportem]] |
Aktualna wersja na dzień 12:18, 28 sie 2024
Ojciec porządny, matka porządna, a syn... kolejarz!
- Przysłowie ludowe
Kolejarz – pracownik grupy PKP słynący z wielkiej uczciwości. Pracuje od świtu do nocy (tzn. od 10 do 14). Zdarza się, że bierze dodatkowe godziny, za które mu nikt nie płaci. W przypadku drugiej wersji potrafi sam o siebie zadbać i odebrać sobie zapłatę w inny sposób. Sposoby odbierania zapłaty: silnik do rogatki, napęd zwrotnicowy (zapłata dla trzech kolejarzy, bo jeden za cholerę tego nie uniesie), odbiornik SHP (kilkadziesiąt kilogramów żelastwa), kilka kilometrów torów (pociętych, niezmieszanych), kilka podkładów kolejowych (drewniane na garaż lub do palenia, betonowe do zagospodarowania).
Oprócz pracowników fizycznych istnieją pracownicy umysłowi (szczególnie biurokraci), którzy dostępu do magazynu nie mają. Tu sprawa zapłaty i gloryfikaty jest bardziej skomplikowana, jednakże nie beznadziejna. Stare plany kolejowe mogą zostać wykorzystane jako tapety w pokoju, a większość pracy i tak spędza się na Naszej-Klasie i YouTube.
To jest tylko zalążek artykułu o zawodach. Jeśli harujesz w tym zawodzie od młodości – rozbuduj go.