Konduktor: Różnice pomiędzy wersjami
M (Allah thumbright!) Znacznik: przez API |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 5.173.166.126; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Sędzisław99.) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 11 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:kanar.jpg|thumb|200px|W powojennej Warszawie konduktorzy w tramwajach nosili jaskrawe czapki, więc przezywano ich kanarami. I tak już zostało.]] |
[[Plik:kanar.jpg|thumb|200px|W powojennej Warszawie konduktorzy w tramwajach nosili jaskrawe czapki, więc przezywano ich kanarami. I tak już zostało.]] |
||
{{cytat|Niektórzy twierdzą, że pracował jako konduktor w [[Koleje Dolnośląskie|Kolejach Dolnośląskich]], i że go zwolnili, bo nie sprzedał żadnego biletu. My wiemy, że nazywa się Stig.|[[Jeremy Clarkson]] o typowym konduktorze KD}} |
{{cytat|Niektórzy twierdzą, że pracował jako konduktor w [[Koleje Dolnośląskie|Kolejach Dolnośląskich]], i że go zwolnili, bo nie sprzedał żadnego biletu. My wiemy, że nazywa się Stig.|[[Jeremy Clarkson]] o typowym konduktorze KD}} |
||
'''Konduktor''' – integralna część składowa [[pociąg]]u. Zazwyczaj kibicuje innej drużynie [[piłka nożna|piłkarskiej]] niż większość pasażerów. Zajmuje się pisaniem, czytaniem oraz spożywaniem [[Napój alkoholowy|alkoholu]]. Konduktor wyposażony w krótkofalówkę służącą do zdalnego sterowania pociągiem oraz kieszenie to tzw. kierownik pociągu. |
|||
==Ilość a jakość== |
== Ilość a jakość == |
||
Na standardowym wyposażeniu [[pociąg]]u znajduje się co najmniej 4 konduktorów, choć w różnych [[skład]]ach liczba ta może się wahać od jednego do 6–8 konduktorów. |
Na standardowym wyposażeniu [[pociąg]]u znajduje się co najmniej 4 konduktorów, choć w różnych [[skład]]ach liczba ta może się wahać od jednego do 6–8 konduktorów. |
||
* |
* '''1 konduktor''' – bardzo rzadko spotykany przypadek, którego obecność można wywnioskować jedynie po fakcie, że przez całą [[podróż]] nikt nam nie sprawdził [[bilet]]u. Nie oznacza to jednak, że konduktora nie ma; zazwyczaj przebywa w [[przedział służbowy|przedziale służbowym]] i pije. |
||
* |
* '''2 konduktorów''' – w tej sytuacji zazwyczaj czas pracy każdego z konduktorów jest podzielony na 3 fazy: pierwsza – gdy sprawdza [[bilet]]y, a jego kolega pije, druga – gdy pije, a jego kolega sprawdza [[bilet]]y oraz trzecia – gdy obaj piją i grają w [[karty]]. |
||
* |
* '''3 konduktorów''' – w tej liczbie konduktorzy są stosunkowo często spotykani w pociągach. W takim układzie czas pracy konduktora dzieli się na dwie części: dłuższą – gdy raz z jednym, a później z drugim kolegą pije i gra w [[karty]] oraz krótszą – gdy sprawdza bilety, a koledzy piją i grają w karty. |
||
* |
* '''4 konduktorów''' – najczęściej spotykana liczba na większości [[Trasa|tras]]. Została ona ustalona po przeprowadzeniu wieloletnich badań w ośrodkach [[nauka|naukowych]] [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]] na terenie całego kraju. JEST TO OPTYMALNA LICZBA KONDUKTORÓW! W tej liczbie czas pracy konduktora jest podzielony podobnie jak w przypadku powyższym, jednak pozwala na picie lepszych gatunkowo trunków oraz rozgrywanie bardziej złożonych i rozwijających umysł [[gra|gier]] w karty (np. [[poker]]). |
||
* |
* '''5–6 konduktorów''' – liczba ta oznacza zazwyczaj, że jeden z konduktorów przespał na [[kac]]u koniec zmiany, za daleko pojechał w Polskę i właśnie wraca do domu. Może to również oznaczać, że w pociągu pojawił się [[rewizor]], a nawet dwóch (ta sytuacja jest bardzo niewygodna dla konduktorów, gdyż nie mogą poświęcać czasu grze i odpoczynkowi, lecz muszą pieczołowicie sprawdzać [[bilet]]y). |
||
* |
* '''7–8 konduktorów''' – ta z kolei liczba jest niemiła dla [[pasażer]]ów, gdyż może oznaczać obecność przedstawicieli prywatnej firmy kontrolerskiej, co zazwyczaj wiąże się z niemiłymi akcjami podejmowanymi przez owych, a wynikającymi z możliwości odegrania się na [[społeczeństwo|społeczeństwie]] za własne niepowodzenia i ukrycia się przy tym za legitymacją służbową. |
||
== Sposób działania konduktora == |
== Sposób działania konduktora == |
||
Każdy z konduktorów posiada instrukcję w formie książeczki, w której precyzyjnie określone są: a) |
Każdy z konduktorów posiada instrukcję w formie książeczki, w której precyzyjnie określone są: a) zadania, b) zachowania, c) sposób reakcji na nie. Na przykład: a) nakaz pozbycia się natrętnego pasażera, b) pasażer nie chce wyjść „za drzwi”, c) 1. zagrodzić drzwi ręką 2. wypowiedzieć kwestię: a gdyby tak grupa 100 osobowa… |
||
Inny przykład: dziwny pasażer: a) |
Inny przykład: dziwny pasażer: a) nakaz rozpracowania dziwnego pasażera, b) pasażer nieustannie ziewa, c) 1. wypowiedzenie słów: a co wy – tak na kacu. Jeśli jest odpowiedź twierdząca to wypowiedzenie słów: osobom w stanie nietrzeźwości nie wolno przebywać w wagonie. Należy wysiąść na najbliższej stacji. Jeżeli jest odpowiedz przecząca to wypowiedzenie słów: W takim razie na najbliższej stacji będzie czekał patrol SOK z [[alkomat]]em, policja, straż miejska, [[Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego|ABW]], CBŚ, BOR, CBA. Nie róbcie sobie więc kłopotu i wysiądźcie. |
||
Przykład ekstremalny: a) |
Przykład ekstremalny: a) nakaz zachowania interesu narodowego, b) pasażer w kwestii spornej protestuje i mówi, że zwróci się ze skargą do Strasburga, c) należy spokojnie wypowiedzieć słowa: aaa… to świetnie się składa, bo dobry kolega mojego dziadka właśnie tam pracuje. Więc i tak nic nie wskóracie, a tylko czas stracicie i wysiłek niepotrzebny. Dajcie więc spokój i nie bądźcie głupi. Popuszczajcie lepiej bączki. |
||
== Konduktor |
== Konduktor Kolei Dolnośląskich == |
||
To chodząca kasa biletowa, integralna część składowa pociągu KD. Wyposażony jest w terminal do sprzedaży biletów, butelkę żelu do włosów, 50 rolek papieru i niezliczoną liczbę czytników różnych kart, w tym karty microSDHC i [[Urbancard|karty im. Jerzego Urbana]]. |
To chodząca kasa biletowa, integralna część składowa pociągu KD. Wyposażony jest w terminal do sprzedaży biletów, butelkę żelu do włosów, 50 rolek papieru i niezliczoną liczbę czytników różnych kart, w tym karty microSDHC i [[Urbancard|karty im. Jerzego Urbana]]. |
||
Linia 27: | Linia 27: | ||
Typowymi konduktorami w KD są przede wszystkim ludzie z [[Legnica|Legnicy]]. Nie ma wśród nich ludzi z [[Lubin]]a, bowiem jak każdy legniczanin wie – Lubin ssie. Typowy konduktor w KD nie ma jak wydać reszty. Osobnicy płci męskiej charakteryzują się krótkimi włosami usmarowanymi olbrzymią ilością żelu. |
Typowymi konduktorami w KD są przede wszystkim ludzie z [[Legnica|Legnicy]]. Nie ma wśród nich ludzi z [[Lubin]]a, bowiem jak każdy legniczanin wie – Lubin ssie. Typowy konduktor w KD nie ma jak wydać reszty. Osobnicy płci męskiej charakteryzują się krótkimi włosami usmarowanymi olbrzymią ilością żelu. |
||
Żeńska część typowych konduktorów KD to w większości zbiór lokalnych miss mokrego podkoszulka i niedoszłych supermodelek, które nie opanowały sztuki kroków na wybiegu. Typowa konduktorka KD nosi krótką minispódniczkę, która rozpruwa się przy każdym pochyleniu, otwiera okna w szynobusie przy włączonej klimatyzacji, oraz gwiżdże na odjazd przy czerwonym świetle. Jeśli zbyt często podróżujesz pociągami KD, jest |
Żeńska część typowych konduktorów KD to w większości zbiór lokalnych miss mokrego podkoszulka i niedoszłych supermodelek, które nie opanowały sztuki kroków na wybiegu. Typowa konduktorka KD nosi krótką minispódniczkę, która rozpruwa się przy każdym pochyleniu, otwiera okna w szynobusie przy włączonej klimatyzacji, oraz gwiżdże na odjazd przy czerwonym świetle. Jeśli zbyt często podróżujesz pociągami KD, jest gotowa obrazić się i stwierdzić, że ją śledzisz. |
||
Żeby zostać konduktorem KD koniecznie trzeba być z Legnicy. Lubin, jak już wspomniano, ssie. Niektórzy twierdzą, że w KD jest wrocławskie gniazdo konduktorskie, jednak [[Pogromcy |
Żeby zostać konduktorem KD koniecznie trzeba być z Legnicy. Lubin, jak już wspomniano, ssie. Niektórzy twierdzą, że w KD jest wrocławskie gniazdo konduktorskie, jednak [[Pogromcy mitów]] obalili ten mit potwierdzając legnickie korzenie ich członków. |
||
{{komunikacja}} |
|||
{{Zawody}} |
{{Zawody}} |
||
{{Kolej}} |
|||
[[Kategoria: |
[[Kategoria:Kolej]] |
||
[[Kategoria:Zawody związane z transportem]] |
[[Kategoria:Zawody związane z transportem]] |
Aktualna wersja na dzień 15:40, 26 lis 2023
Niektórzy twierdzą, że pracował jako konduktor w Kolejach Dolnośląskich, i że go zwolnili, bo nie sprzedał żadnego biletu. My wiemy, że nazywa się Stig.
- Jeremy Clarkson o typowym konduktorze KD
Konduktor – integralna część składowa pociągu. Zazwyczaj kibicuje innej drużynie piłkarskiej niż większość pasażerów. Zajmuje się pisaniem, czytaniem oraz spożywaniem alkoholu. Konduktor wyposażony w krótkofalówkę służącą do zdalnego sterowania pociągiem oraz kieszenie to tzw. kierownik pociągu.
Ilość a jakość[edytuj • edytuj kod]
Na standardowym wyposażeniu pociągu znajduje się co najmniej 4 konduktorów, choć w różnych składach liczba ta może się wahać od jednego do 6–8 konduktorów.
- 1 konduktor – bardzo rzadko spotykany przypadek, którego obecność można wywnioskować jedynie po fakcie, że przez całą podróż nikt nam nie sprawdził biletu. Nie oznacza to jednak, że konduktora nie ma; zazwyczaj przebywa w przedziale służbowym i pije.
- 2 konduktorów – w tej sytuacji zazwyczaj czas pracy każdego z konduktorów jest podzielony na 3 fazy: pierwsza – gdy sprawdza bilety, a jego kolega pije, druga – gdy pije, a jego kolega sprawdza bilety oraz trzecia – gdy obaj piją i grają w karty.
- 3 konduktorów – w tej liczbie konduktorzy są stosunkowo często spotykani w pociągach. W takim układzie czas pracy konduktora dzieli się na dwie części: dłuższą – gdy raz z jednym, a później z drugim kolegą pije i gra w karty oraz krótszą – gdy sprawdza bilety, a koledzy piją i grają w karty.
- 4 konduktorów – najczęściej spotykana liczba na większości tras. Została ona ustalona po przeprowadzeniu wieloletnich badań w ośrodkach naukowych PKP na terenie całego kraju. JEST TO OPTYMALNA LICZBA KONDUKTORÓW! W tej liczbie czas pracy konduktora jest podzielony podobnie jak w przypadku powyższym, jednak pozwala na picie lepszych gatunkowo trunków oraz rozgrywanie bardziej złożonych i rozwijających umysł gier w karty (np. poker).
- 5–6 konduktorów – liczba ta oznacza zazwyczaj, że jeden z konduktorów przespał na kacu koniec zmiany, za daleko pojechał w Polskę i właśnie wraca do domu. Może to również oznaczać, że w pociągu pojawił się rewizor, a nawet dwóch (ta sytuacja jest bardzo niewygodna dla konduktorów, gdyż nie mogą poświęcać czasu grze i odpoczynkowi, lecz muszą pieczołowicie sprawdzać bilety).
- 7–8 konduktorów – ta z kolei liczba jest niemiła dla pasażerów, gdyż może oznaczać obecność przedstawicieli prywatnej firmy kontrolerskiej, co zazwyczaj wiąże się z niemiłymi akcjami podejmowanymi przez owych, a wynikającymi z możliwości odegrania się na społeczeństwie za własne niepowodzenia i ukrycia się przy tym za legitymacją służbową.
Sposób działania konduktora[edytuj • edytuj kod]
Każdy z konduktorów posiada instrukcję w formie książeczki, w której precyzyjnie określone są: a) zadania, b) zachowania, c) sposób reakcji na nie. Na przykład: a) nakaz pozbycia się natrętnego pasażera, b) pasażer nie chce wyjść „za drzwi”, c) 1. zagrodzić drzwi ręką 2. wypowiedzieć kwestię: a gdyby tak grupa 100 osobowa…
Inny przykład: dziwny pasażer: a) nakaz rozpracowania dziwnego pasażera, b) pasażer nieustannie ziewa, c) 1. wypowiedzenie słów: a co wy – tak na kacu. Jeśli jest odpowiedź twierdząca to wypowiedzenie słów: osobom w stanie nietrzeźwości nie wolno przebywać w wagonie. Należy wysiąść na najbliższej stacji. Jeżeli jest odpowiedz przecząca to wypowiedzenie słów: W takim razie na najbliższej stacji będzie czekał patrol SOK z alkomatem, policja, straż miejska, ABW, CBŚ, BOR, CBA. Nie róbcie sobie więc kłopotu i wysiądźcie.
Przykład ekstremalny: a) nakaz zachowania interesu narodowego, b) pasażer w kwestii spornej protestuje i mówi, że zwróci się ze skargą do Strasburga, c) należy spokojnie wypowiedzieć słowa: aaa… to świetnie się składa, bo dobry kolega mojego dziadka właśnie tam pracuje. Więc i tak nic nie wskóracie, a tylko czas stracicie i wysiłek niepotrzebny. Dajcie więc spokój i nie bądźcie głupi. Popuszczajcie lepiej bączki.
Konduktor Kolei Dolnośląskich[edytuj • edytuj kod]
To chodząca kasa biletowa, integralna część składowa pociągu KD. Wyposażony jest w terminal do sprzedaży biletów, butelkę żelu do włosów, 50 rolek papieru i niezliczoną liczbę czytników różnych kart, w tym karty microSDHC i karty im. Jerzego Urbana.
Cechą charakterystyczną typowego konduktora KD jest czerwona koszula, spodnie od ancuga i obuwie kościelne. Typowy konduktor KD ma za zadanie wykonywać uśmiech firmowy 24h/dobę, gwizdać na odjazd pociągu przy czerwonym świetle, podrywać co ładniejsze pasażerki i pytać podróżnych, czy nie mają rozmienić mu 50zł.
Typowymi konduktorami w KD są przede wszystkim ludzie z Legnicy. Nie ma wśród nich ludzi z Lubina, bowiem jak każdy legniczanin wie – Lubin ssie. Typowy konduktor w KD nie ma jak wydać reszty. Osobnicy płci męskiej charakteryzują się krótkimi włosami usmarowanymi olbrzymią ilością żelu.
Żeńska część typowych konduktorów KD to w większości zbiór lokalnych miss mokrego podkoszulka i niedoszłych supermodelek, które nie opanowały sztuki kroków na wybiegu. Typowa konduktorka KD nosi krótką minispódniczkę, która rozpruwa się przy każdym pochyleniu, otwiera okna w szynobusie przy włączonej klimatyzacji, oraz gwiżdże na odjazd przy czerwonym świetle. Jeśli zbyt często podróżujesz pociągami KD, jest gotowa obrazić się i stwierdzić, że ją śledzisz.
Żeby zostać konduktorem KD koniecznie trzeba być z Legnicy. Lubin, jak już wspomniano, ssie. Niektórzy twierdzą, że w KD jest wrocławskie gniazdo konduktorskie, jednak Pogromcy mitów obalili ten mit potwierdzając legnickie korzenie ich członków.