Taksówkarz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{t||''złotówa''}}[[człowiek]] prowadzący pojazd z napisem ''taxi'' na wozie (nie pod wozem). Zawsze zawiezie pasażera na miejsce najbardziej okrężną drogą, aby „nabić na licznik”. Czasami jedzie też w zupełnie odwrotnym kierunku, tłumacząc swoją decyzję robotami drogowymi. Niekiedy wywiezie pasażera za [[miasto]], tłumacząc się, że taka sama ulica znajduje się w [[Zakopane]]m (choć jesteśmy w [[Gdańsk]]u). Jego niezastąpioną sekretarką jest kasa fiskalna, o którą było ostatnio trochę zamieszania. Taksówkarz nigdy nie ma wydać [[1 złoty|złotówki]] ani [[50 groszy|pięćdziesięciu groszy]], stąd został dla niego wymyślony pseudonim „złotówa”, a niebawem zostanie wymyślony kolejny: „pięćdziesięciogroszówa”.
'''Taksówkarz''' (''złotówa'') – [[człowiek]] prowadzący pojazd z napisem ''taxi'' na wozie (nie pod wozem). Zawsze zawiezie pasażera na miejsce najbardziej okrężną drogą, aby „nabić na licznik”. Czasami jedzie też w zupełnie odwrotnym kierunku, tłumacząc swoją decyzję robotami drogowymi. Niekiedy wywiezie pasażera za [[miasto]], tłumacząc się, że taka sama ulica znajduje się w [[Zakopane]]m (choć jesteśmy w [[Gdańsk]]u). Jego niezastąpioną sekretarką jest kasa fiskalna, o którą było ostatnio trochę zamieszania. Taksówkarz nigdy nie ma wydać [[1 złoty|złotówki]] ani [[50 groszy|pięćdziesięciu groszy]], stąd został dla niego wymyślony pseudonim „złotówa”, a niebawem zostanie wymyślony kolejny: „pięćdziesięciogroszówa”.


Mają niezwykle rozwinięty zmysł wzroku. O ile normalny człowiek patrząc na sygnalizację świetlną widzi 3 możliwe sygnały świetlne (zielone, żółte i czerwone), o tyle taksówkarze rozpoznają dodatkowe dwa: późne żółte i wczesne czerwone, na których, w ich mniemaniu, całkowicie dozwolone jest przejechanie skrzyżowania.
Mają niezwykle rozwinięty zmysł wzroku. O ile normalny człowiek patrząc na sygnalizację świetlną widzi 3 możliwe sygnały świetlne (zielone, żółte i czerwone), o tyle taksówkarze rozpoznają dodatkowe dwa: późne żółte i wczesne czerwone, na których, w ich mniemaniu, całkowicie dozwolone jest przejechanie skrzyżowania.


Mimo spędzenia za kierownicą kilkunastu lat, wciąż problemem jest wykonywanie podstawowych manewrów oraz zrozumienie zasad obsługi własnego samochodu. Miłośnicy jazdy lewym pasem z minimalną prędkością, również odjazdowych manewrów jak skręt w prawo z lewego pasa, w lewo z prawego pasa. Uwielbiają zaskakiwać innych brakiem korelacji pomiędzy manewrami a sygnalizowaniem tychże. Pomimo tych faktów taksówkarze są przekonani o nieomylności i perfekcyjności swoich umiejętności kierowania taryfą. Spowolnienie wykonywania misji dojazdu do chlebodawcy taksówkarzowi, jest dla niego idealną okazją do popisu swoimi umiejętnościami władania polszczyzną w celu umilenia dnia roboczego innym uczestniką ruchu . Jedną z ulubionych czynności taksówkarzy jest częsta kontrola sprawności klaksonu swojego pojazdu podczas jazdy. Jest to również jedno z najważniejszych i najbardziej pierwotnych zachowań behawioralnych dla przedstawicieli tej grupy zawodowej.
Mimo spędzenia za kierownicą kilkunastu lat, wciąż problemem jest wykonywanie podstawowych manewrów oraz zrozumienie zasad obsługi własnego samochodu. Miłośnicy jazdy lewym pasem z minimalną prędkością, również odjazdowych manewrów jak skręt w prawo z lewego pasa, w lewo z prawego pasa. Uwielbiają zaskakiwać innych brakiem korelacji pomiędzy manewrami a sygnalizowaniem tychże.


Ulubieni klienci serwisów samochodowych, po diagnozie postawionej przez konsylium innych podobnych osobników na postoju, zawsze wiedzą, co jest zepsute, ile należy za to zapłacić, jak długo to się naprawia i zawsze się dziwią, dlaczego serwis ich obsługuje ostatni raz.
Ulubieni klienci serwisów samochodowych, po diagnozie postawionej przez konsylium innych podobnych osobników na postoju, zawsze wiedzą, co jest zepsute, ile należy za to zapłacić, jak długo to się naprawia i zawsze się dziwią, dlaczego serwis ich obsługuje ostatni raz.


Taksówkarze, celem umilenia, w ich mniemaniu, czasu przewożonemu pasażerowi często raczą go opowieściami o swoim szwagrze. Opowieści takie nie mają zwykle pointy, sensu, ani żadnych wartości merytorycznych. Taksówkarz jest przekonany o nieomylności swojej jazdy i uważa się za pana Ulubioną czynnością taksówkarzy jest trąbienie
Taksówkarze, celem umilenia, w ich mniemaniu, czasu przewożonemu pasażerowi często raczą go opowieściami o swoim szwagrze. Opowieści takie nie mają zwykle pointy, sensu, ani żadnych wartości merytorycznych.


{{stub|zaw}}
{{stub|zaw}}
{{stub|lud}}
{{stub|lud}}
{{Zawody}}
{{Zawody}}
{{Komunikacja miejska}}

[[Kategoria:Zawody związane z transportem]]
[[Kategoria:Zawody związane z transportem]]

Aktualna wersja na dzień 16:14, 18 gru 2017

Taksówkarz (złotówa) – człowiek prowadzący pojazd z napisem taxi na wozie (nie pod wozem). Zawsze zawiezie pasażera na miejsce najbardziej okrężną drogą, aby „nabić na licznik”. Czasami jedzie też w zupełnie odwrotnym kierunku, tłumacząc swoją decyzję robotami drogowymi. Niekiedy wywiezie pasażera za miasto, tłumacząc się, że taka sama ulica znajduje się w Zakopanem (choć jesteśmy w Gdańsku). Jego niezastąpioną sekretarką jest kasa fiskalna, o którą było ostatnio trochę zamieszania. Taksówkarz nigdy nie ma wydać złotówki ani pięćdziesięciu groszy, stąd został dla niego wymyślony pseudonim „złotówa”, a niebawem zostanie wymyślony kolejny: „pięćdziesięciogroszówa”.

Mają niezwykle rozwinięty zmysł wzroku. O ile normalny człowiek patrząc na sygnalizację świetlną widzi 3 możliwe sygnały świetlne (zielone, żółte i czerwone), o tyle taksówkarze rozpoznają dodatkowe dwa: późne żółte i wczesne czerwone, na których, w ich mniemaniu, całkowicie dozwolone jest przejechanie skrzyżowania.

Mimo spędzenia za kierownicą kilkunastu lat, wciąż problemem jest wykonywanie podstawowych manewrów oraz zrozumienie zasad obsługi własnego samochodu. Miłośnicy jazdy lewym pasem z minimalną prędkością, również odjazdowych manewrów jak skręt w prawo z lewego pasa, w lewo z prawego pasa. Uwielbiają zaskakiwać innych brakiem korelacji pomiędzy manewrami a sygnalizowaniem tychże.

Ulubieni klienci serwisów samochodowych, po diagnozie postawionej przez konsylium innych podobnych osobników na postoju, zawsze wiedzą, co jest zepsute, ile należy za to zapłacić, jak długo to się naprawia i zawsze się dziwią, dlaczego serwis ich obsługuje ostatni raz.

Taksówkarze, celem umilenia, w ich mniemaniu, czasu przewożonemu pasażerowi często raczą go opowieściami o swoim szwagrze. Opowieści takie nie mają zwykle pointy, sensu, ani żadnych wartości merytorycznych.


Polski Hydraulik wykadrowany.jpg To jest tylko zalążek artykułu o zawodach. Jeśli harujesz w tym zawodzie od młodości – rozbuduj go.

Crystal Clear app Login Manager.svg To jest tylko zalążek artykułu o ludziach. Jeśli masz coś wspólnego z daną kastą – rozbuduj go.