Lag
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
To jest najnowsza wersja artykułu edytowana „13:42, 16 lut 2024” przez „Typowekonto (dyskusja • edycje)”.
Idę jeździć na rowerze
bo są lagi na serwerze.
- Wpływ[1] lagów na no-liferów
Kua, znowu lagi!!!
- Reakcja typowego człowieka doświadczającego tego zjawiska
Niech to szlag!
- Lag jako środek słowotwórczy
Lag – silna broń komputerowa. Teoretycznie jest to opóźnienie spowodowane słabym Internetem, a w praktyce możesz być pewny, że mimo nawet najlepszego łącza na świecie, i tak zawsze będziesz miał lagi. Skutkami lagów mogą być: ataki złości, zespół niespokojnych nóg, depresja, a w bardzo skrajnych przypadkach nawet śmierć.
Gatunki lagów[edytuj • edytuj kod]
- Lag pospolity – występuje praktycznie w każdej grze internetowej, często również podczas przeglądania Internetu;
- Lag wkucy – możesz się go spodziewać zawsze, gdy robisz coś ważnego, przy czym im ważniejsza rzecz, tym większa szansa na ten rodzaj laga. Często powoduje depresję;
- Lag uciążliwy – słabsza forma laga pospolitego. Występuje jednakże przez bardzo długi okres, co prowadzi do wyczerpania psychicznego;
- Lag serwerowy – występuje z nie twojej winy. Zazwyczaj takie lagi uniemożliwiają grę. Często winowajcy będą wmawiać ci, że to przez twój Internet;
- Lag niegroźny – krótko trwa i występuje w momentach, w których – o dziwo – nie przeszkadza. Gatunek zagrożony wyginięciem;
- Lag komunikatorowy – jak sama nazwa wskazuje, występuje w różnych komunikatorach internetowych (np. GG), najczęściej w momencie, gdy ktoś cię obraził i już masz napisać ciętą ripostę, lub podczas intensywnej wymiany argumentów;
- Lag graficzny (pot. klatkowanie) – zazwyczaj występuje, gdy mamy przedpotopowy komputer i/lub uruchomimy bardzo wymagającą grę. Często zmusza użytkowników okienek do przyzwania trójcy świętej, o ile apokalipsa się nie rozpoczęła;
- Lag mózgu – występuje u idiotów, Dzieci Specjalnej Troski, pokemonów i innych trolli. Jego ofiary odznaczają się wysokim wskaźnikiem pierdołowatości i idiotyzmu.
Prawdopodobieństwo wystąpienia[edytuj • edytuj kod]
Prawdopodobieństwo wystąpienia lagów można przedstawić następującym wzorem:
Gdzie:
- P – prawdopodobieństwo;
- M – podatność na prawa Murphy'ego;
- W – ile razy pogorszyłaby się dana sytuacja w wyniku lagów;
- L – indywidualne cechy gry/serwera (bardzo dużą wartość ma np. DarkOrbit);
- I – wydajność Internetu ofiary.
Jak widać, główny wpływ na lagi mają indywidualne predyspozycje, a nie szybkość połączenia internetowego, jak głosi powszechnie znana opinia specjalistów.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- Podobno Jezus Chrystus miał takie lagi, że respił się aż 3 dni;
- Niektóre nooby tłumaczą swoje lamerstwo lagami[2];
- W języku indonezyjskim słowo „lagi” znaczy „znowu”, a w tagalskim „zawsze”. Komentarz raczej zbędny;
- Niektórzy gracze odpowiadają na zarzuty dotyczące wpływu gier komputerowych tym, że to lagi czynią ich agresywnymi, a nie sama gra;
- Istnieją programy do wywoływania lagów. Idealne dla masochistów.
- Niektórzy źli ludzie w grach sieciowych używają haxów które powodują lagi na całym serwerze. Zazwyczaj sprawca jako jedyny gra normalnie.