Lag

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Przykład laga w życiu codziennym

Idę jeździć na rowerze
bo są lagi na serwerze.

Wpływ[1] lagów na no-liferów

KuCenzura2.svga, znowu lagi!!!

Reakcja typowego człowieka doświadczającego tego zjawiska

Niech to szlag!

Lag jako środek słowotwórczy

Lag – silna broń komputerowa. Teoretycznie jest to opóźnienie spowodowane słabym Internetem, a w praktyce możesz być pewny, że mimo nawet najlepszego łącza na świecie, i tak zawsze będziesz miał lagi. Skutkami lagów mogą być: ataki złości, zespół niespokojnych nóg, depresja, a w bardzo skrajnych przypadkach nawet śmierć.

Gatunki lagów[edytuj • edytuj kod]

  • Lag pospolity – występuje praktycznie w każdej grze internetowej, często również podczas przeglądania Internetu;
  • Lag wkuCenzura2.svgcy – możesz się go spodziewać zawsze, gdy robisz coś ważnego, przy czym im ważniejsza rzecz, tym większa szansa na ten rodzaj laga. Często powoduje depresję;
  • Lag uciążliwy – słabsza forma laga pospolitego. Występuje jednakże przez bardzo długi okres, co prowadzi do wyczerpania psychicznego;
  • Lag serwerowy – występuje z nie twojej winy. Zazwyczaj takie lagi uniemożliwiają grę. Często winowajcy będą wmawiać ci, że to przez twój Internet;
  • Lag niegroźny – krótko trwa i występuje w momentach, w których – o dziwo – nie przeszkadza. Gatunek zagrożony wyginięciem;
  • Lag komunikatorowy – jak sama nazwa wskazuje, występuje w różnych komunikatorach internetowych (np. GG), najczęściej w momencie, gdy ktoś cię obraził i już masz napisać ciętą ripostę, lub podczas intensywnej wymiany argumentów;
  • Lag graficzny (pot. klatkowanie) – zazwyczaj występuje, gdy mamy przedpotopowy komputer i/lub uruchomimy bardzo wymagającą grę. Często zmusza użytkowników okienek do przyzwania trójcy świętej, o ile apokalipsa się nie rozpoczęła;
  • Lag mózgu – występuje u idiotów, Dzieci Specjalnej Troski, pokemonów i innych trolli. Jego ofiary odznaczają się wysokim wskaźnikiem pierdołowatości i idiotyzmu.

Prawdopodobieństwo wystąpienia[edytuj • edytuj kod]

Prawdopodobieństwo wystąpienia lagów można przedstawić następującym wzorem:

Gdzie:

  • P – prawdopodobieństwo;
  • M – podatność na prawa Murphy'ego;
  • W – ile razy pogorszyłaby się dana sytuacja w wyniku lagów;
  • L – indywidualne cechy gry/serwera (bardzo dużą wartość ma np. DarkOrbit);
  • I – wydajność Internetu ofiary.

Jak widać, główny wpływ na lagi mają indywidualne predyspozycje, a nie szybkość połączenia internetowego, jak głosi powszechnie znana opinia specjalistów.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • Podobno Jezus Chrystus miał takie lagi, że respił się aż 3 dni;
  • Niektóre nooby tłumaczą swoje lamerstwo lagami[2];
  • W języku indonezyjskim słowo „lagi” znaczy „znowu”, a w tagalskim „zawsze”. Komentarz raczej zbędny;
  • Niektórzy gracze odpowiadają na zarzuty dotyczące wpływu gier komputerowych tym, że to lagi czynią ich agresywnymi, a nie sama gra;
  • Istnieją programy do wywoływania lagów. Idealne dla masochistów.
  • Niektórzy źli ludzie w grach sieciowych używają haxów które powodują lagi na całym serwerze. Zazwyczaj sprawca jako jedyny gra normalnie.

Przypisy

  1. Na szczęście pozytywny
  2. Nawet jeśli grają w grę planszową